Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dave007

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Végre! Mindig is szerettem volna, ha valaki nem unalmas csikkeket, legyeket, csavarokat meg hasonlóan fád cuccokat találna konzervben, hanem valaki tényleg izgalmasat. Landornak kijutott a jóból, párja ugyanis - velőtráző sikollyal - egy azonosítatlan rákszerű miniszörnyeteget talált…..
dave007 2011.03.13 01:21:11
A tengeri halfajták hasi szerveiben gyakran élősködnek nagy méretű élősködők, a különféle Anisakis fajok egyedei. A Magyar Horgász Szövetség Halbetegségek című kiadványa szerint ezek az élősködők a halak belezése nyomán általában a szemetesben végzik, de a béllel történő megőrzés és hűtés során igen gyakran az izomzatba vándorolnak, és hűtött állapotban is megőrzik fertőzőképességüket s az emberben is fertőzést tudnak okozni.(ENNEK ÖRÜLÖK....)

A KétesÁruk.hu portál a brüsszeli gyorsjelentéseket vizsgálva május 25-e óta hat parazitás halfertőzésről adott hírt. A jelentések mindössze arról tartalmaznak információt, hogy melyik országban milyen terméket találtak megbízhatatlannak: ezek szerint Anisakis-fertőzöttnek bizonyult egy horvátországi szardella-, egy spanyolországi hűtött tőkehal-, egy marokkói hűtött kardhal- és egy franciaországi makrélafilé-rakomány is.

Papp György, a KétesÁruk.hu szerkesztője és a portált működtető Karahun Örökségvédelmi Alapítvány elnöke lapunknak elárulta: arról egyelőre nincs hír, hogy hazánkba is érkezett volna veszélyes halszállítmány, de komoly esély van rá, hogy ez be fog következni, mivel beszerzési forrásaink a környező országokéval megegyeznek, és ugyanazt a szállítmányt terítik szét a bevásárlóközpontok polcain.

„Ezek olyan erők, melyeknek Magyarország ebben a pillanatban teljes mértékben kiszolgáltatott" - fogalmazott az alapítványi elnök, és hozzátette: tárgyalásokat folytat a brüsszeli szervekkel, hogy több információhoz juthassanak a jelentéseket illetően.
dave007 2011.03.13 01:26:24
@tvtvtvrtko: .... azért ez nem egy ici-pici valami, ami belekerült...
A Homár hétzáró tanulsága: Soha ne adjanak át szállításra törékeny csomagot úgy, hogy nem nézetik meg a szállító cég munkatársával a sértetlen tartalmat! Zoltán nem ezzel a módszerrel egy összetört kijelzőjű iPhone boldogtalan tulajdonosa lett: Januárban feladtam egy…..
dave007 2010.05.04 02:24:52
@moli: miből látszik ez? Csak mert én próbáltam is és igy kép alapján nem tudom megmondani. A kérdés nem kötekedés, tényleg érdekel, mert akarok majd venni egyet, ha úgy állok.
Slima több fotóval is illusztrálja a blogján, hogy szerinte jó régóta le nem takarított vér borzasztja el a belvárosi metrózókat. Én nem vagyok ennyire biztos benne, hogy tényleg vérről van szó, inkább úgy néz ki, mintha valaki festékkel akarta volna megbombázni Mesterházy…..
A berettyóújfalui Tescoban lőttem a gyöngyszemet. Kíváncsi lennék miért kell egy légiutaskísérőnek úszni tudni, esetleg azért ha a Balatonba zuhan a gép? Ha tudod, kérlek világosíts fel. Üdv, Szszab A megoldás: a gép nem csak a Balaton felett repked, hanem, kapaszkodjon meg,…..
Belsőség Kedvenc szörnyecském 2010.03.21 14:53:00
Szemből meghökkentő, oldalról dögös. A hátulja szerintem nem sikerült olyan jól, mint a többi része, de összességében tetszik ez a kis izé. Élőben is megdöbbentő, nem csak fényképen, mégsem tűnik gagyinak. Sőt. A műanyagok szépek, a festés meg pláne. Mindezt egy…..
Tekintsünk most el attól a belső vívódástól, ami ahhoz vezetett, hogy ez legyen a mindennapi autóm. Az azóta eltelt három év alatt nem egyszer megbántam, de tán még többször virtuálisan hátba veregettem magam, hogy nem ugrottam bele valamibe, amit sokkal jobban szerettem volna,…..
dave007 2009.10.11 22:03:22
nekem egy 323F em van, ugyan ilyen, 98 as, soha nem volt semmi olyan baja, ami nem normális, nem a használatból adódó kopós alkatrészcsere lenne (na jó,volt 2db lengéscsillapító csere, de Budapesten használom)
Természetesen sosem felejtettem el olajat cserélni meg szűrőket stb.
Ezek nélkül egy autó sem megy el ennyi ideig.De sok marharépa ennyire is képtelen, ezért sok olyan van, amiből szemetet csináltak.

Többször szétszedtem, hogy bele tegyek egy-két extrát. Sokszor meglepett, hogy mennyire átgondolt konstrukció.Egy hülye dolog van rajta, az üzemanyag szűrő elhelyezése, attól sokkot kaptam, hogy még az akksit is ki kell vennem, hogy hozzáférjek rendesen.
Az enyém sajnos nem a V6 2000 144LE-s full extrás, csak 1.5 ös 90 LE, de nagyon jól megy ezzel a motorral is, a biztosítás kevesebb,a fogyasztása nem 12-15, hanem 7-8. Az 1.8-ast nem ajánlom annyira, mert rosszabb hatásfokkal dolgozik.Nem megy annyival jobban, mint az 1.5 , mint amennyivel többet eszik. Akkor már V6 , nemde?
Kicsit tartottam tőle, hogy majd előzni sem lehet vele, de hálisten tévedtem.
Szerintem egy nagyon szép autó, a mai autók mellett sem tűnik 11 évesnek. Ha megnézünk egy-két, tényleg csak kicsit, átvariált darabot, még ideinek is nézhetik.
Ülések irtó kényelmesek.Jól tartanak, jól beállíthatóak.
A váltó nagyon pontosan jár, nagyon nehéz mellé váltani, nekem még nem sikerült.
Rengeteg autónk volt már a családban,de nekem ez a második csupán, de van viszonyítási alapom,sok autót vezetgettem már. Ebben az árkategóriában, ilyen vezetési tulajdonságokkal bíró és ilyen fenntartási költségű autót nehéz találni a piacon. Pakolni is egészen jól lehet bele. Alacsony, így a tetőcsomagtartóra pakolni is baromi komfortos.

Suzukival kapcsolatban, az első autóm, egy citromsárga 1.3glx suzuki swift volt. Anyámé volt először, ezen tanult meg vezetni, majd vett egy 3-as majd egy 4-es golfot. A kormányzását a swiftnek még most is visszasírja. Azzal a kocsival sosem volt probléma, jó érzés vezetni, nagyon szerettem azt az autót.
Nem egy Subaru , nem egy 320as BMW, de tényleg élvezetes vele menni és ha meghúzzák a lökhárítót nem sírod el magad, hanem azonos színben veszel 5-10 rongyért egy lökhárítót a bontóban.
Két nagy hibája, hogy "sokat" eszik. 8,5-10 et evett nekem, mondjuk nyomtam is neki rendesen, de 8,5 alá városban sosem ment.A másik nagy baja, ami a végzete is lett, hogy nagyon törik.Erdőben az egyik S kanyart benéztem, megcsúsztam vele, taccs egy fa, TK... pedig tényleg nagyon lassan csúsztam már mire a fához értem.
Ha rájövök hogyan tudok képet beilleszteni, akkor beteszem majd, vagy kérésre képet is küldhetek, ha valakit nagyon érdekel.
Egyébként Tokodon még ugrattunk is vele egy crosspályán (Erről is van kép :D), iszonyatosan irányítható autó, a súlyából és a méretéből adódóan.
A swiftet nem kell fikázni, jó kis autó az,de észnélkül gyorsulgatni sem kell vele. Ha rally autót építenék tuti ilyenből csinálnám.Kis súly, nincs teli elektronikával, olcsó alkatrész, megbízható motor.
na píísz!
  A rosszindulatúan hangzó pletyka, mely szerint a gyártók a tartós tesztelést az első néhány ezer vásárlóra bízzák, nem teljesen alaptalan. A jelenlegi modellciklusok mellett többre se idejük, se pénzük nincs.  Vélemények az azonos című írásunkról...
dave007 2009.09.03 05:28:24
az autókhoz csak nagyon alapszinten értek ,de a következő elképzelésem van.
Egy autót megterveznek , kitalálják mennyiből kéne legyártani, hogy eladható legyen a kategóriában és versenyképes a többivel.A kinézet számít leginkább ez tutira veszem majd a kényelmi extrák és csak utána a teljesitmény majd a legvégén a megbizhatóság. kiadnak egy megrendelést és azt mondják, hogy na kérem ilyen csapágyakra és alkatrészekre lenne szükségem de csak ennyim maradt.Aztán a költésgfaragás végett itt jön a spórolás az anyaggal.Van ahol nem, de azt Roysnak hivják.
Súly? nem gondolom, hogy a mai autók ott romlanak el, ahol a könnyités van. A kaszni könnyebb, de nem az romlik el.Egy utcai autónál, amiben 1.5, 1.8 2.0 -s motor van , nehogy már számítson az a 100 kiló (ennyivel meg nem is lenne több),mert izmosabb alkatrészt raktam be.
Alkatrész szándékos rontását meg nem igy nevezik, hanem csak ugy, hogy kevesebb pénzből állítják elő és még súlyt is csökkentettek.
Kerékpárokhoz viszont elmondhatom, értek és a shimanonál kovácsolt alu hajtókar volt már középkategóriában is 94 ben mondjuk, most ha ugyan ezt szeretném akkor az csúcskategória és 170 ezer forint (XTR)... arányában nem volt ilyen drága,harmad ennyire sem.A mostani felsőközép kategóriás alkatrészek a régi also kategória minőségével vetekednek.És a régi középkategória jobb , mint a mostani csúcs. súlyban is,tartósságban is, merevségben(itt ez bonyolultabb a szabványváltozások miatt) is.
Egy régi elsőváltó akár 6-7 versenyszezont elment, a mostaniak 1 sarasabb szezon után már cserés.javitás esélytelen.gyengébbek a csapágyazások,a szegecselések, nagyobb pontatlansággal,ráhagyással dolgoznak és a minőségellenőrzés is gyatrább.(az utobbi 2 évben több gyárihibás alkatrészem volt nekem is és ismerőseimnek is ,mint előtte 10 év alatt)
Persze igy lehet csak csilliárdokat keresni, ezt nem vitatom.alacsonyköltségvetésű dolgokat adunk sokért, amiket nem lehet megszerelni, hanem cserélni kell blokkonként.Nem gondolom, hogy igy direktbe terveztetnék, hogy hamar tönkremenjen, csak a mérnök úr megmondja, hogy mennyi az ami pont elég erre a felhasználásra ha nem hagyunk neki tűrést, a gyártásban meg a tűrések végett már kikerül sok nem olyan jó és sok elfogadhatatlan,amit a gyatra minőségellenőrzés kihagy és esetleg a boldog tulajdonos kicsit jobban használja a kelleténél és már szét is esik a verda.
Nekem egyébként egy 98as mazdám van (utolsó széria) és barátnőméket a cliojukért furikáztam anno a szervizbe,mert beszart a vezérlés meg egy rakás dolog. persze gari pont lejárt 1 évvel előtte és a szerelő azt mondta, hogy ez nem egy kivételes dolog,nem csodálkozik ezen.
dave007 2009.09.03 05:51:47
Azt még hozzáteszem, hogy faternak igen sok autója volt az évek során (velem ellentétben ő ért az autókhoz) és a jobb kategóriából volt neki már audija a6,a8, VW bora passat,ezek mind cégesautóként és ezek nem épp az olcsó kategóriák(mind lízingelt szalonautó volt),ezektől elvárja az ember, hogy semmi bajuk ne legyen. Rengeteget használta mindegyiket a munkája során és mindegyikkel rengeteg baj volt.pl: a8 nál a lámpa állandóan pislákolt és a hátsó ablakok mindig leestek. passatnál meg a tetőablak ugy recsegett, mint ha beakarna törni és a szerelők nem mertek hozzányulni,mert hogy a kárpitot ha leszedik, az látszani fog és nem is biztos, hogy megtudják csinálni ezenkivül működik, tehát nem garicserés.
Most már nem ott dolgozik, de most már mégtöbbet utazik autóval és vett egy saját autót, egy régebbi honda legendet (használtan,100.000 km kb.) 3-4 éve meg van már neki kb. és eddig egyszer az ülésmotor nem müködött, kicsuszott egy vezeték és egyszer az ABS világitott állandóan, de az is valami apróbb elektronikai hiba volt.nem tudom hány kilométer lehet benne, de jó sok. Romániába járkál vele sűrűn ,meg az országban mindenfele.a kis mazda után szeretnék majd egyszer szeretnék egy ilyet, ha olcsóbb lesz a benzin :D
kollegája egy régi maximát vett és azzal sincs semmi,pedig az sem egy mai darab.
Az a baj, hogy nem nagyon van olyan ismerősöm sincs, aki mondjuk 5 éven belül vett volna egy autót és nem szidná.Egy van, annak egy 407ese van, ujonnan vette és ugy megy vele,mint ha himestojás lenne a gázpedál alatt és még a széltől is óvja.Télen ha sózzák az utat bkvzik.Ez nem vicc!