Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Andika69

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogy micsodája? Nyilván mindenki a metróhálózatra gondolt, hiszen amikor a nagyvárosok méregetik magukat egymáshoz, akkor előszeretettel kerül elő a metróhálózatok összehasonlítása – olyannyira, hogy „komoly” urbanisták és közlekedéstervezők is ennek csapdájába esnek: több metró jó, kevesebb metró…..
Andika69 2022.01.07 19:55:19
@Alick: Akkor jelenleg egy Metrónk, de még a HÉV sem felel meg. Az M1, M2-n 50 km/h a sebesség az M3-on 60 km/h, mint az összes HÉV-en.
Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
Andika69 2021.03.20 17:41:57
@Aureliano Buendía: De jó volt "Pamutos" gyermeknek lenni....
Az európia konzervatívok strasbourgi frakcióvezetője jelezte, hogy Orbán Viktornak meg kell hátrálnia a Lex CEU ügyében, különben komoly retorzió jön, ebben az EPP ismer tréfát. A Közép-Európai Egyetem bezárása ellen is tüntettek világszerte a tudomány szabadságáért meghirdetett demonstrációkon. A…..
Miután megismertük a Liszt Ferenc repülőteret és a hozzá rendelt tömegközlekedési kapcsolatokat, elemeztük a reptér adottságait, lássunk néhány példát arra, hogyan szolgálják ki más európai nagyvárosok a saját légikikötőiket. A példaként felhozott repülőterek között…..
Elmondtam nekik, hogy Jézus megtehette volna, hogy a vallási elittel tölti el a napjait, de ehelyett gúnyt űzött abból az egész társaságból, azt választotta, hogy kineveti a hatalmasakat, és barátja lesz a kurváknak, bűnösöket csókol arcon, és rossz hírű emberekkel eszik. Azokkal az emberekkel…..
Andika69 2016.02.12 08:47:23
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Leginkább azért, mert a katolicizmus üldözte a történelem során a nőket leginkább. Már létrejöttekor, amikor államvallássá emelték, tűzzel-vassal Rómában, igen erőteljes progromokat indítottak a nők ellen, bevezetve a ma is uralkodó patriarkális nézeteket. És ez az inkvizícíóba teljesedett ki, hiszen Európa szerte nők százezreit küldték máglyára, vetették vízbe, sokkal többet mint férfit. Ezért napjainkra is maradt ebből sok megkülönböztetés.
Vasutas pályafutásom alatt megtanultam, hogy a vasúti vezetők méltósággal viselik posztjukat. Tisztában voltak a viselkedési normákkal, a beosztottakkal szót értettek, és ami a legfontosabb, a vasút ügyét így-úgy a szívükön viselték. Voltak vezérigazgatók, akiket kevésbé szerettek, de tiszteltek a…..
Andika69 2016.02.09 18:41:08
Sokan nagy reményekkel várták a fonódó villamos elindulását, az első hétvégén tele volt lelkes és kíváncsi utazgatókkal az összes járat. Aztán jött a hétfő, az első arcra esés, majd a kedd és a további szivattyúk. Három hét után szinte mindenkinek tele van vele a töke,…..
A Taxiplusnak nem erőssége a leendő vagy volt ügyfelekkel való kommunikáció, ez világosan látszik a honlapról, ahonnan a fenti képet fotóztuk, a Facebookról, és az alábbi panaszlevélből is, amire fél év alatt még csak válaszolni sem sikerült. Kedves Homár, aktuális a…..
Andika69 2016.01.24 07:14:49
@lobster thermidor: A Főtaxi vezette be a minitaxit, nem a Volán.
Nem akármilyen másfél évtized előtt a világgazdaság, ezen belül is Európáé, ahol nagyon komoly átrendeződések várhatók 2030-ig. Mást ne mondjunk a britek hatalmas tempóban törnek előre, miközben a franciák és az olaszok nem sok jóra számíthatnak. A Centre for Economics…..
Andika69 2015.12.29 08:18:20
@Desmond77: A vasúti ipart is szétvertek Angliában, nem csak az autó ipart!
Ugye emlékeznek: Vitézy egy korábbi EU felé is ígért vállalás értelmében olyan helyen is létesített buszsávot ahol az problémákat okozott. Elmondta: Egy idő után a forgalom alkalmazkodna. A káosz miatt nem vártuk ki, és sokak szemében a konszenzus az volt, hogy Vitézy…..
Habár fejlesztésnél maximálisan arra törekedtünk, hogy a legegyszerűbb legyen egy blog, illetve egy poszt létrehozása, mégis vannak, akiknek ez nehézséget okoz, nekik szánjuk ezt a posztot. Első lépésként hozz létre egy Indapass felhasználót, az Indapass egy köztes szolgáltató, ami az összes Indás…..
A kormány döntése alapján a 2014-20-as EU-ciklusban már biztosan megépül az újpalotai villamos, viszont Tarlós István legutóbbi bejelentése alapján sajnos Újpalotától csak a Keleti pályaudvarig. Az utazási igények jelentős része pedig a Nagykörútig, vagy még tovább…..
Andika69 2015.11.19 17:19:38
@Hörömpő cirkusz világszám: Teljesen egyetértek! A Metrót kellene tovább fejleszteni, arra is adna pénzt az EU. A hosszú villamosvonalak sikerével egyértelműen nem értek egyet, villamost napi szinten kell a városban, Budapesten, forgalmi, vagy egyéb ok miatt pótolni, ezért nagyon megbízhatatlan. A Metrót az elmúlt egy hónapban nem kellett! Sokkal megbízhatóbb, jobb a menetrendszerűsége, gyorsabb, és automatizálása is magasabb. Kényelmesebb az utasoknak, mert zárt, időjárástól védett térben utaznak, várakoznak. Tisztelem az elődöket akik létrehozták Budapest Metróhálózatát, nagyon korszerű, elvek alapján szakmai döntések születtek, ez sajnos a ! Metróra már nem igaz, ott a politika irányított.......
Nem kell villamos sem Palotára, Pláne nem a Rákóczi útra! Lehetne forgalmat csökkenteni, és Zöld közlekedési folyosókat létrehozni, de összetettebb módon kellene gondolkodni, és nem egyoldalúan a villamost eröltetni
A büdös életben nem térül meg, mégis ezer verzióban akarták már megcsinálni, mi az? Kötött pályás kapcsolat a budapesti reptérre. Most megint körvonalazódik egy terv, Brüsszel barátunk lehet, hogy pénzt is ad. Ennek apropóján íme, hogy is lenne értelme bevinni a vonatot a…..
A milliárdos nagyvállalkozó érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva, összesen 214 autóbuszt állít forgalomba Dél-Pest térségében. Szélesnek azonban van saját buszgyára, de most, immár harmadszor, is német gyártóktól vásárol. A BKK vállalkozójaként, a Széles Gábor…..
Andika69 2014.11.12 14:14:40
@flash.gordon: Ha 30 évet veszünk akkor amostani beszerzések sokszorosa jött a Fővárosba a BKV-hoz, és a Volánhoz, nagyrészt hazai gyártású busz formájában. Ha csak a Demszky korszakot nézzük akkor is sokkal több buszt vettek, a 405 például részben pályázati pénzből lett beszerezve, és kényszerből a mai napig üzemelnek.
Andika69 2014.12.29 18:29:31
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Nem tudom mire gondolsz, szerintem rosszabb a helyzet, de reméljük javulni fog. Nem szerettem azt a vezetést sem, ők is az ígéret földje voltak, és csak a klikk érdekek mentén történtek a dolgok, sajnos ez sem változott még meg, bár javuló tendenciák már vannak.
1967. Amerikai szállítógép darabjai zuhannak le Vietnamban, miután landolási manőver közben véletlenül légvédelmi baráti tűzbe repült. A személyzet mindhárom tagja életét vesztette...
Andika69 2014.11.17 19:03:14
@BlackFlanker: Az első "átnevelő táborokat" mint amilyen Dachau is volt amint létrehozták elkezdték deportálni a melegeket is. De vitték a fogyatékosokat, gyógyíthatatlan betegeket is, ez volt aztán igazán gyalázatos. A szomorú az volt, hogy hiába volt hatalmas az ipari fejlődés a Weimari köztársaságban, ezt mind tönkretették a fasiszták.
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Andika69 2014.09.19 18:38:35
Három kérdés merült fel. Nyomtáv, Vontatási feszültség, és a kapcsolókészülékek. Az utóbbival kezdeném, még a hatvanas években ment egy elég komoly együttműködés az UIC, és az OSZSD között. Akkor műszakilag elkészült a megoldás a közös átjárható, kapcsolókészülékek ügyében. Azonban az UIC tagvasutak a magas költségekre hivatkozva lemondtak a megvalósításról. A Nyomtáv mellett, amelyet a cikk bemutatott, a másik lényeges kérdés az űrszelvény, és a rakszelvény. Az alapnak tekinthető G1 űrszelvény mellett számos kisebb, Brit, Svájci, Olasz, stb. létezik, így ez is gátolja akár még a kocsik átjárhatóságát is. Bár a nemzetközi korridorokon már jelentősen javult a helyzet, azért az országok hálózatai elég eltérőek. Ez nagyban gátolja az egyedül dinamikusan fejlődő vasúti teherforgalmi üzletág, a kíséretlen konténer, csereszekrény, és félpótkocsi szállítmányozás területi terjeszkedését. A Brit hálózatra, csak a csalagúton keresztül, Londonig lehet eljutni "Európai" űrszelvényt használva. Tovább nem, mert az űrszelvény alsó harmada lényegesen keskenyebb, mint a kontinentális. A széles nyomtávot használó vasutak nagyobb rak, és űrszelvénnyel is rendelkeznek, így ők előnyösebb helyzetben vannak. És végül a vontatási feszültség, és infrastruktúra különbségek. Bár ezt a cikk elég részletesen tárgyalja, és bemutatja a különböző feszültségeket. Tényleges az nem probléma, hogy négy áram nemű mozdonyokat építsenek, és forgalomba állítsanak, de egyéb okok miatt tényleg nem lehet jelenleg olyan mozdonyt, vagy motorkocsit építeni, ami a közúti járművek mintájára, bejárhatná egész Európát. De a jövő ez, még ha hosszú is az út odáig.