Adatok
Xinaf
1117 bejegyzést írt és 1355 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nagyon kevés játék lelkesít be engem annyira, mint a Heimurinn. Már az első megjelenésekor is eléggé belopta magát a szívembe, és később is fontos maradt nekem, bár a játék egy nem túl jól sikerült kampány próbálkozás után kimaradt a szerepjátékos életemből (valahogy nem tudtam jól prezentálni a…..
A lundborgiak nagy része egy napnyira sem szívesen távolodik el szeretett otthonától, melynek legfőbb oka a település múltja. Lundborg ősi földre épült, melyet egykor trollok és óriások uraltak, és még pár évtizeddel korábban is történt összetűzés a helyiek és trollok között (Acélszakáll Leif jarl…..
Az alábbi karakterek Lundborg prominens alakjai. Ez a bejegyzés folyamatosan frissülni fog, ahogy zajlik a kampány...
Kalksgard városától megközelítőleg két heti járóföldre található Lundborg faluja...
Alapvetően nem gondolom, hogy a politika egy szerepjáték blogra való, de ha egyszer érinti a hobbit, mégsem ördögtől való írni róla.
Nem szeretnék nagyon mélyen belemenni, hogy mi is az a woke. Akit érdekel mélyebben a téma, nézzen utána a neten, ennek a bejegyzésnek a megértéséhez elég annyit…..
Xinaf
2024.09.04 23:03:07
@Lance Toth: Hát, gondolom olyan, mint amikor az egyik pár két tagja magukra tetováltatják egymás nevét, mások meg nem :D
Nem szeretek háziszabályozni. Régebben nagy háziszabály alkotó voltam, mindent meg akartam javítani, de volt egy pont, amikor szembesülnöm kellett vele, hogy egyszerűen nem értettem meg az eredeti szabályokat és azok okait. A háziszabályok egyébként külön téma is lehetne, talán lesz is, de most…..
A blog szempontjából eseménytelen év volt (így mondjuk szépen, hogy alig írtam valamit is), de szerepjáték fronton nagyon aktívan telt.
Jövőre mindenképpen szeretnék többet írni, a dolgon az sem segít, hogy rengeteg projecten dolgozom. Általánosságban megfigyelhető, hogy ahogy egyre többet játszok,…..
Xinaf
2024.05.21 10:59:00
@Thészeusz: most nincs itt a könyv, de otthonról megírom majd a tartalomjegyzéket. Megoszlik amúgy a szabályok, bestiárium, karakterkészítés, mesélői tippek között a többi.
Xinaf
2024.05.21 19:29:54
@Thészeusz: Az eszközök kifejezetten hosszan vannak felsorolva :) És van egy remek craft rendszere is.
Bevezető:4-13 oldal (ebbe benne van a kötelező "mi a szerepjáték" fejezet és az alaprendszer tömör összefoglalója is).
Karakterek: 14-110 oldal (a karakterkészítés, fejlődés és felszerelés).
Kalandok ősi Mu világában: 111-154 oldal (harcrendszer, harci cselekvések, veszélyek).
Ősi Mu világa: 155-196 oldal (setting, helyszínek, törzsek, települések, istenek, kvázi a lore).
Ellenfelek ősi Mu világában 197-238 oldal (bestiárium, emberi, vadállati, misztikus és élőholt ellenfelek).
Kalandmesterek könyve 239-259 oldal (mesélői tanácsok).
Kaland: a vademberek fogságában 260-276 oldal (kalandmodul).
Függelék 277-286 oldal (táblázatok, random táblák, pregen karakterek, karakterlap)
Ez itt egyben a PHB, a Monster Manual és a DMG :) elég tartalmas olvasmány, de csak a setting miatt nem venném meg. Ellenben mint játék, nagyon megéri szerintem.
Bevezető:4-13 oldal (ebbe benne van a kötelező "mi a szerepjáték" fejezet és az alaprendszer tömör összefoglalója is).
Karakterek: 14-110 oldal (a karakterkészítés, fejlődés és felszerelés).
Kalandok ősi Mu világában: 111-154 oldal (harcrendszer, harci cselekvések, veszélyek).
Ősi Mu világa: 155-196 oldal (setting, helyszínek, törzsek, települések, istenek, kvázi a lore).
Ellenfelek ősi Mu világában 197-238 oldal (bestiárium, emberi, vadállati, misztikus és élőholt ellenfelek).
Kalandmesterek könyve 239-259 oldal (mesélői tanácsok).
Kaland: a vademberek fogságában 260-276 oldal (kalandmodul).
Függelék 277-286 oldal (táblázatok, random táblák, pregen karakterek, karakterlap)
Ez itt egyben a PHB, a Monster Manual és a DMG :) elég tartalmas olvasmány, de csak a setting miatt nem venném meg. Ellenben mint játék, nagyon megéri szerintem.
Xinaf
2024.05.30 16:58:19
@Thészeusz: Én abszolút bátorítalak a megvételére, csak javaslom, hogy ne kizárólag a világa miatt, mert az tényleg kb. annyi, hogy melyik égtáj felé milyen a klíma és a flóra-fauna, továbbá vannak törzsek meg városok, vannak istenek, és vannak nem emberi, de intelligens lények :D Ami mellesleg, szerintem is tök jó, szóval a Plaeo a Delta Vision legjobb magyar megjelenítése szerintem :)
Nemrég megnéztem Kildar vállogatását az 5 kedvenc és 5 csalódást okozó játékáról és kedvem támadt nekem is összeírni ugyanezt. (Ha valaki nem tudná, Kildar egy nagyon kreatív szerepjáték tartalmakat készítő youtuber, aki pörgős beszédtsílusáról ismernek. Engem nem zavar, akit igen, az állítsa a…..
Xinaf
2024.05.16 20:21:50
@Thészeusz: "És mik azok, amik jobban tetszenek a DnD5-ben a KéM2-höz képest? (Érdeklődő kérdés, nem számonkérő... egyiknek se vagyok nagy ismerője.)"
Nem vettem kötekedésnek :) Viszont nehéz objektív választ adni, mert most mesélem az 5E ikonikus kampányát, a Curse of Strahdot, és ezért eléggé benne mozgok az 5E-ben. Amit most éppen nagyon élek, azok a nagyon sokféle képesség. És nálam ezek játékos karakterek különlegességei, azaz nincs pl. játéktechnikai clericből túl sok. Vannak papok, de varázshatalmuk csekély vagy nincs is, kivéve egy-két nagyhatalmúnak :) Szóval itt a játékos karakterek NAGYON különlegesek.
A KéM egészen más. Ott a játékosok karakterei gyakorlatilag ugyanazt tudják, mint a többi NJK, csak a legtöbbnél jobban. Ott 3 a kezdő szint, és 4. szint az elitharcosoké, miközben a látványos erősödés 5. szinten történik... ezt jól mutatja, hogy ott a játékosoknak nincs alapvetően több lehetőségük mint az NJK-knak, csak ők hajlandóak a folyamatos életveszélyben megedződve feljebb lépni a szintlétrán.
Kérdésedre válaszolva: most azért az 5E nyer, mert most különleges karaktereknek van kedvem mesélni. Amikor átkagos, de az átlagnál eltökéltebb játékra vágyok, a KéM vissza fog előzni :)
Dungeon World vs DnD5, KéM2 és KéK: ugyanazért, amiért megéri elmenni moziba, és megéri elmenni színházba, és megéri elmenni strandra. Nekem mindhárom játék markánsan mást ad. A Dungeon World sokkal filmesebb,ott a szabályok azt támasztják alá, hogy a játékos felugorjona troll hátára, majd onnan elrugaszkodva (a trollt ezzel ellökve) nekiugorjon három orknak ledöntve őket... egyetlen dobásból. Ez ilyen nagyon Holywood hangulatú, és én ezt nagyon szeretem.
A többi felsorolt sokkal hagyományosabb, kezdeményezéssel, "akció-háztartással", stb.
Hogy ezek közt mi a különbség, had ajánljam magam szerényen:
www.youtube.com/watch?v=6g1_fSTjuyo
Nem vettem kötekedésnek :) Viszont nehéz objektív választ adni, mert most mesélem az 5E ikonikus kampányát, a Curse of Strahdot, és ezért eléggé benne mozgok az 5E-ben. Amit most éppen nagyon élek, azok a nagyon sokféle képesség. És nálam ezek játékos karakterek különlegességei, azaz nincs pl. játéktechnikai clericből túl sok. Vannak papok, de varázshatalmuk csekély vagy nincs is, kivéve egy-két nagyhatalmúnak :) Szóval itt a játékos karakterek NAGYON különlegesek.
A KéM egészen más. Ott a játékosok karakterei gyakorlatilag ugyanazt tudják, mint a többi NJK, csak a legtöbbnél jobban. Ott 3 a kezdő szint, és 4. szint az elitharcosoké, miközben a látványos erősödés 5. szinten történik... ezt jól mutatja, hogy ott a játékosoknak nincs alapvetően több lehetőségük mint az NJK-knak, csak ők hajlandóak a folyamatos életveszélyben megedződve feljebb lépni a szintlétrán.
Kérdésedre válaszolva: most azért az 5E nyer, mert most különleges karaktereknek van kedvem mesélni. Amikor átkagos, de az átlagnál eltökéltebb játékra vágyok, a KéM vissza fog előzni :)
Dungeon World vs DnD5, KéM2 és KéK: ugyanazért, amiért megéri elmenni moziba, és megéri elmenni színházba, és megéri elmenni strandra. Nekem mindhárom játék markánsan mást ad. A Dungeon World sokkal filmesebb,ott a szabályok azt támasztják alá, hogy a játékos felugorjona troll hátára, majd onnan elrugaszkodva (a trollt ezzel ellökve) nekiugorjon három orknak ledöntve őket... egyetlen dobásból. Ez ilyen nagyon Holywood hangulatú, és én ezt nagyon szeretem.
A többi felsorolt sokkal hagyományosabb, kezdeményezéssel, "akció-háztartással", stb.
Hogy ezek közt mi a különbség, had ajánljam magam szerényen:
www.youtube.com/watch?v=6g1_fSTjuyo
Xinaf
2024.05.19 23:25:52
@Thészeusz: A DW abszolút. Ott nem egy fix cselekvés van, hanem megmondod mit akarsz, és a dobásod eredménye lenarrál komplett jeleneteket.
Erről is olvashatsz nálam:
publikal.blog.hu/2022/09/08/dungeon_world_ismertetto
AFF2: játszottam vele nem is keveset. Nyilván nekem is kedves emlékek a lapozgatós könyvek. :) Meg néha a jelenembe is előkerül 1-2.
Tömören, a rendszer nekem két szék közt a padlóra. Igazi szerepjátéknak túl fapados, KJK játéknak túl bonyolított a fegyver és páncél sebzéssel és a képzettség rendszerrel.
Én ha játszanám (mert a bestiáriuma elképesztően ötletes!) akkor Titán világát Kard és Mágiába, Fantasy AGE-be, vagy hasonlóba kelteném életre.
És ha már Fantasy AGE: anno nagyon bejött, és vannak kétség kívül jó elemei, de egyrészt a Hp-t kb. le kell felezni, mert egészen alacsony szinten szürreálisan hosszúra nyúlnak a harcok, másrészt ezt Companion nélkül felesleges elkezdeni, annyira gyér az alapkönyv felhozatala. Míg D&D 5E PHB-ból egy életen át tudsz játszani, újabb és újabb karaktereket kitalálva, addig a FAGE esetében kb. a második kampánynál már lesz egy "már láttuk" érzete az embernek.
Erről is olvashatsz nálam:
publikal.blog.hu/2022/09/08/dungeon_world_ismertetto
AFF2: játszottam vele nem is keveset. Nyilván nekem is kedves emlékek a lapozgatós könyvek. :) Meg néha a jelenembe is előkerül 1-2.
Tömören, a rendszer nekem két szék közt a padlóra. Igazi szerepjátéknak túl fapados, KJK játéknak túl bonyolított a fegyver és páncél sebzéssel és a képzettség rendszerrel.
Én ha játszanám (mert a bestiáriuma elképesztően ötletes!) akkor Titán világát Kard és Mágiába, Fantasy AGE-be, vagy hasonlóba kelteném életre.
És ha már Fantasy AGE: anno nagyon bejött, és vannak kétség kívül jó elemei, de egyrészt a Hp-t kb. le kell felezni, mert egészen alacsony szinten szürreálisan hosszúra nyúlnak a harcok, másrészt ezt Companion nélkül felesleges elkezdeni, annyira gyér az alapkönyv felhozatala. Míg D&D 5E PHB-ból egy életen át tudsz játszani, újabb és újabb karaktereket kitalálva, addig a FAGE esetében kb. a második kampánynál már lesz egy "már láttuk" érzete az embernek.
Xinaf
2024.05.30 16:56:19
@Thészeusz: Hát, ez így kb. belengi a kiadványt, szóval nincs egy konkrét fejezete, és a Dungeon World útmutató (szintén letölthető ingyenesen) még tovább árnyalja. Megpróbálok egy kifejező idézetet bemásolni:
"Sok új mesélő össze van zavarodva amiatt, ahogyan a Dungeon World a harcot kezeli, mivel itt nem kell kockával dobni, és a harc nincsen körökre osztva. Ne aggódj, természetes, hogy összezavar az elején! Egy perc múlva már teljesen érthető lesz. Felejtsd el egy időre, hogy miket tudsz a szerepjátékokról! Képzeld el, hogy újra az a kis kölyök vagy, aki felveszi a sárkányos dobozt, és semmilyen kialakult véleménye nincsen a harci körökről vagy a kezdeményezésről. Hogyan mesélnél egy harcot? Valószínűleg nem lenne rendszer alapú, körökre osztott, azokra ott vannak a társasjátékok. Inkább olyan lenne, mint azok a fantasy regények, amiket olvastál, ahol gyorsan pörögnek az események, jelenetről jelenetre, a fő karaktereket követve különböző veszélyeken át. A Dungeon World pont így csinálja. Ezek a viharos harci jelenetek anélkül fognak megtörténni, hogy a mesélő dobna a kockákkal. Dobás helyett a saját lépéseidet használod fel arra, hogy veszélyes szituációkba kényszerítsd a játékosokat, mint például egy ellenfél, aki rájuk támad, és a játékosok reakcióját felhasználva bizony be is fejezi a támadását.
...
Szóval még mindig dobunk, ha veszéllyel vagy lehetőségekkel találkozunk, csak annyi a helyzet, hogy a játékos dob, te meg megmondod az eredményt. A harc ezzel a módszerrel igazán gördülékenyen zajlik, és nem érződik úgy, mintha mindenki csak körönként csapkodná egymást. Ehelyett folyamatos adok-kapok van. Emlékezz arra, hogy a te dolgod mesélőként az, hogy felállíts egy veszélyes szituációt, és válaszra késztesd a játékosokat. Hagyd, Dungeon World Útmutató 7 hogy a játékosok válasza döntse el a szituáció végkimenetelét. Ha ez segít, gondolj a mentődobásokra DnD-ből. Tudod, ahogy mondják. „A gonosz varázsló rád varázsol. Használd az Akaraterő mentődobásodat.” Igazából Dungeon World-öt meséltél akkor is. Elmesélted, hogy az NJK-d próbálkozik, és vártad a játékos dobását, hogy valami eredmény szülessen. Nem kellett bejelentened, hogy a JK mágia hatása alatt van addig, ameddig nem dobott rá. Pontosan így működik a Dungeon World is minden egyes esetben. "
De érdemes átolvasni az egészet, (ha már tök ingyen van, magyar nyelven is :) ) akkor is, ha nem akarsz játszani vele (max. kedvet kapsz hozzá).
Worlds Without Number: sajnos semmit sem tudok róla. A nevet ismerem persze, és egyszer egy ismertetőbe is belevágtam, de nem volt elég olvasmányos, hogy elolvassam.
AFF2: védeni tőlem nem kell, én nem akarom bántani :) De önmagában az egyszerűséget nézve a Vörös ködök (Freeform Universal alapú játék) egyszerűbb és végtelen karakterkoncepciója van :) Nekem amúgy tényleg nincs gondom az AFF2-vel, csak ahogy írtam: jobban tetszene akkor is, ha több lenne, akkor is ha kevesebb.
"Sok új mesélő össze van zavarodva amiatt, ahogyan a Dungeon World a harcot kezeli, mivel itt nem kell kockával dobni, és a harc nincsen körökre osztva. Ne aggódj, természetes, hogy összezavar az elején! Egy perc múlva már teljesen érthető lesz. Felejtsd el egy időre, hogy miket tudsz a szerepjátékokról! Képzeld el, hogy újra az a kis kölyök vagy, aki felveszi a sárkányos dobozt, és semmilyen kialakult véleménye nincsen a harci körökről vagy a kezdeményezésről. Hogyan mesélnél egy harcot? Valószínűleg nem lenne rendszer alapú, körökre osztott, azokra ott vannak a társasjátékok. Inkább olyan lenne, mint azok a fantasy regények, amiket olvastál, ahol gyorsan pörögnek az események, jelenetről jelenetre, a fő karaktereket követve különböző veszélyeken át. A Dungeon World pont így csinálja. Ezek a viharos harci jelenetek anélkül fognak megtörténni, hogy a mesélő dobna a kockákkal. Dobás helyett a saját lépéseidet használod fel arra, hogy veszélyes szituációkba kényszerítsd a játékosokat, mint például egy ellenfél, aki rájuk támad, és a játékosok reakcióját felhasználva bizony be is fejezi a támadását.
...
Szóval még mindig dobunk, ha veszéllyel vagy lehetőségekkel találkozunk, csak annyi a helyzet, hogy a játékos dob, te meg megmondod az eredményt. A harc ezzel a módszerrel igazán gördülékenyen zajlik, és nem érződik úgy, mintha mindenki csak körönként csapkodná egymást. Ehelyett folyamatos adok-kapok van. Emlékezz arra, hogy a te dolgod mesélőként az, hogy felállíts egy veszélyes szituációt, és válaszra késztesd a játékosokat. Hagyd, Dungeon World Útmutató 7 hogy a játékosok válasza döntse el a szituáció végkimenetelét. Ha ez segít, gondolj a mentődobásokra DnD-ből. Tudod, ahogy mondják. „A gonosz varázsló rád varázsol. Használd az Akaraterő mentődobásodat.” Igazából Dungeon World-öt meséltél akkor is. Elmesélted, hogy az NJK-d próbálkozik, és vártad a játékos dobását, hogy valami eredmény szülessen. Nem kellett bejelentened, hogy a JK mágia hatása alatt van addig, ameddig nem dobott rá. Pontosan így működik a Dungeon World is minden egyes esetben. "
De érdemes átolvasni az egészet, (ha már tök ingyen van, magyar nyelven is :) ) akkor is, ha nem akarsz játszani vele (max. kedvet kapsz hozzá).
Worlds Without Number: sajnos semmit sem tudok róla. A nevet ismerem persze, és egyszer egy ismertetőbe is belevágtam, de nem volt elég olvasmányos, hogy elolvassam.
AFF2: védeni tőlem nem kell, én nem akarom bántani :) De önmagában az egyszerűséget nézve a Vörös ködök (Freeform Universal alapú játék) egyszerűbb és végtelen karakterkoncepciója van :) Nekem amúgy tényleg nincs gondom az AFF2-vel, csak ahogy írtam: jobban tetszene akkor is, ha több lenne, akkor is ha kevesebb.
Démonok&Sárkányok - Demons&Dragons
Visszatekintő az elmúlt évben ismertetett játékokra
2024.05.25 19:25:02
Tavaly 4 db ismertetőt írtam, ezeket sajnos a játékok kipróbálása előtt. Ez a rossz gyakorlat azért alakult ki, mert ha megveszek egy játékot, elolvasom és általában nagyon belelkesedem. És ezt a lelkesedést meg akarom osztani másokkal is.
Aztán vagy beváltják az ígéretüket ezeket a játékok, vagy…..
A D&D 5. kiadása jelenleg a világ (és egyes felmérések szerint kis hazánk) legnépszerűbb szerepjátéka. De mivel érdemelte ezt ki? Tényleg ez a legjobb? Vagy csak a marketing? A hatalmas hype? És miért alakult ki egy markáns ellentábora? Ráadásul ennek az ellentábornak jelentős része szintén a…..
A mai napon, pontosan 15 évvel az első kiadás megjelenését követően megérkezett a Kard és Mágia 2. kiadása!
Ahol fogékonyak erre a hírre az emberek, ott már órákkal ezelőtt végigsöpört (a napok óta tartó hangolódás posztok után :) ), így én arra gondoltam, hogy ennek az írásnak adok egy nagy…..
Xinaf
2024.05.16 09:33:30
@Thészeusz: köszönöm!
Nem hagytam abba, három bejegyzés vár élesítésre, csak nem volt időm átnézni őket :) sokat jelentenek ezek a kommentek!
Nem hagytam abba, három bejegyzés vár élesítésre, csak nem volt időm átnézni őket :) sokat jelentenek ezek a kommentek!
Bevallom, én a Kalandhorizont bejelentéséig még csak nem is hallottam a Kígyókardról (eredeti cím Swords of the Serpentine). Mostanában annyi szerepjáték honosítást jelentettek be a különböző kiadók, hogy kicsit talán el is vesztem a rengeteg játék között, a lelkesedésem pedig biztosan alábbhagyott.…..
Az AVU emberei kooperáltak egyet a Tuannal, és elhozták nekünk magyar nyelven az UnderWorld szerepjátékot, avagy magyarul az AlVilágot. Ezt nagyon köszönöm nekik, mert sikerült egy nem túl nagy, de mégis kicsit fájó űrt betölteni az rpg álmaimban.
Hogy ennek a szerepjátékos életemre gyakorolt…..
Xinaf
2024.02.01 11:17:55
@Barnabas Birkas: azt tudom, de nem tudtam megállni, írtam egyet :) kiváncsi leszek a tiétekre :)
Senki sem kérdezte. Senki sem akarta tudni. Senki sem kért rá.
Ennek ellenére én most közzé teszek 15 db nem különösebben érdekes, de valós tényt magamról, szerepjátékos témában.
1. A kedvenc kockáim a d20 és a d10. Az előbbi azért, mert rücskös (valamiért a kristályokba és ásványokba is szeretem…..
Napjainkban eljutottunk odáig, hogy sok szerepjátékos nevel gyereket. Felnőttünk, na!
Érezhető igény jelentkezett arra, hogy a szülők bevezessék szeretett hobbinkba a gyerekeiket. Nem is egy (egyébként aranyos) történetet hallottam/olvastam a 10 év körüli gyerek első önálló one shot kalandjáról,…..
A MAGUS megkerülhetetlen jelenség a magyar szerepjátékos életben. Írtam már róla sok helyen, pl. itt. A mai napig az egyik legnépszerűbb szerepjáték rendszer itthon, és az ETK újrakiadása valószínűleg nagyot lendít majd rajta (miközben alapból nagyon aktív közösség van mögötte)..
Viszont 30…..
A "politikai korrektség", avagy PC az a jelenség/mozgalom, amivel senki sincs kibékülve. Az egyik oldal sokalja, a másik oldal pedig még kevesli. A politikai korrektség jelen állásával senki sem elégedett.
Nem ezen a blogon fogom eldönteni, hogy túl kevés vagy túl sok a színesbőrű és/vagy LMBTQ…..
Ha valaki annyi éve mesél, mint én, elkerülhetetlenül kialakulnak benne bizonyos mesélői szokások. Ezek egyike nálam az, hogy kihasználva, hogy viszonylag sok rendszert ismerek, ezekből ellopom kölcsön veszem ami tetszik, és ha lehet, beépítem más játékaimba.
Persze közel sem mindent lehet…..
A Delta Vision bejelentései közül az első körben is a Paleomythic érdekelt a legjobban. Igen, a FAGE-nél is jobban.
Ennek az oka az volt, hogy öcsémmel nagyon régóta gondolkodtunk valamilyen ősemberes settingben, mivel mindketten rajongói vagyunk Jean M. Auel: A Barlangi Medve népe című könyvének…..
Az idei szerepjátékos évbe úgy mentem bele, hogy biztosan tudtam, hogy jön a Kard és Mágia 2. kiadása, ezen kívül valahol lebegett még egy-két játék a távoli "egyszer talán megjenik" képernyőmön. Reménykedve vártam a Cyberpunk Red-et, érdekelt a Heimurinn rebootja, amiről közvetlenül Nocturnától…..
//Ezt a bejegyzést tavaly szilveszterkor megígértem, de most végre lett is rá indittatásom a megírására.//
Vallomás: nem vagyok oldschool mesélő.
Oké, ez annyira azért nem volt nagy coming out.
Nézzük meg először is, mi az a bizonyos "olschool" a szerepjátékokban?
Nagyon tömören, oldschoolnak…..
Démonok&Sárkányok - Demons&Dragons
Végre valóra vált: magyar nyelvű Cyberpunk Red
2023.06.19 22:03:31
Volt már olyan veletek, hogy NAGYON vártatok valamit, és szinte féltetek attól, hogy megtörténik, mert mekkora pofon lesz, ha mégsem olyan jó, mint hittétek?
Nos, nálam ez volt a Cyberpunk Red.
Már komolyan izgultam, hogy a magyar nyelvű D&D sorsára jut, mivel több, mint egy évet csúszott.…..
Egy lelkes wannabe pszichológussal folytattam eszmecserét az egyik szerepjátékos csoportba, (egy izgalmas utazáson vettem részt, ami onnan indult, hogy szerintem a bugbear esetében a bagabú jobb fordítás, mint a bogármedve oda jutottunk, hogy kritikátlanul és az objektivitáson túl védem az 5E…..
Nem, nem hagytam abba. Rengeteg gondolatom lenne, amit érdemes volna kifejtenem, deee...
...
...
a fontos dolog mindig a DE után jön.
...de kb. gúzsba köt, hogy nem jön a Cyberpunk Red.
Minden együttérzésem a Tuan kiadóé, de lassan bekattanok.
Ha végre a kezembe veszem, biztos feloldódik a…..
//Ez volt az utolsó előtti lejátszott ülésünk. Legalábbis egyelőre. Következzen Vanak/Inyene játékosának beszámolója!// Az előző meglepetésekkel teli megbízás után Dr. Voras a megérdemelt pihenését töltötte a kártyaasztal mellett, amikor csatlakozott hozzá Fritz (a gyűjtő), és egy új megbízást…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz