Adatok
Jubatian
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tegnapi postra kaptam Törzsgyökeres szentesi-től az alábbi fotókat. Itt látszik, hogy a 147-es vonalon már szedik fel a síneket. Csak a legnagyobb baj az, hogy ezen a vonalon lenne teherforgalom:"Szentesről indult répavonatokat az alábbi helyekről származó répatermésből…..
Jubatian
2009.10.31 23:09:08
Sajnos nekem is hamarosan alighanem buszra lehet szállnom... Hetényegyháza; vonalat megszüntetik, Bp - re / ről pedig ezzel járok, most ott lakok. A Bz erre szinte üresen jár, pálya pedig felújított, menetidő ugyanannyi innen Bp, mintha lemennék Kecskemétre (ami helyi buszjeggyel együtt 600 forinttal drágább). A hetényiek sokan járnak Bp - re, miközben - AZT SEM TUDJÁK, HOGY VAN ITT VASÚT -. Ha Budapest felé is rendbeszednék a pályát, végig 60 - al mehetne a vonat, még egész jó lenne a menetidő is, de már így is jobban megéri.
Tavaly sokfelé jártam az országban vonattal. Az ablakon bámészkodva láttam több tucat szép és kevésbé szép állomást, megállóhelyet. Olvasónk Káptalanfüreden találkozott egy lepusztult váróval, melyet a fiatalok rendbetettek, „kifestettek”. Persze ez a hatóságoknak…..
Jubatian
2009.10.31 22:36:25
@Adani:
Egyetértek. Ezt kéne csinálni, itt kibúvik a szög a zsákból. Ha valaki utazik pl. Keletiből kifelé, Hatvan irányba, azokon a lepukkant falakon akad egy - két olyan grafitti, ami tényleg nagyon "ott van". Ha valami barom elkapná ezek készítőit, és velük akarná lekapartatni a művük, az őt minősítené (már aki ezeket el akarná távolíttatni). A Flirtre tagelőknek viszont aligha könyörülne a jónép.
Na, most ezért lehet piszok le leszek hordva, de éppen ez, amiért rühellem a "magántulajdon"t. Akinek pénze van, azt feljogosítja úgy összebarmolni akár egy egész város központját, hogy az randább, mint egy telegrafittizet Flirt. Vagy hogy ugye otthagyja azt a bizonyos várót világ csúfjára széjjelrohadni. A telkére sem építhet bárki bármit, építészeti hatóság, meg egyebek, meg van szabva mit, mennyi, elvileg ugye azért, hogy megmaradjon a jóviszony a szomszédsággal (valamelyest egységesen nézzen ki a városrész). Valakik meg közben bármit megcsinálhatnak. És a nagyböcsű törvény bötüje miatt egy büdös szavam se lehet hozzá, ha netán az én házammal szemközt akarnak pl. egy ocsmány teszkó-konténert felhúzni.
-- Ebben az esetben én, ha valaki kezét le akarnám tördelni, inkább a rendőrök / MÁV vezetőség között keresnék valakit. Még ha nekem se éppen tetszik nagyon ez a grafittipéldány. Annak a lerobbant falnak bármi festék használt. Na, az is igaz, a grafitti ilyen foglalkozás. Az elvtársak figyelhettek volna jobban. Legközelebb óvatosabbak lesznek :D
Egyetértek. Ezt kéne csinálni, itt kibúvik a szög a zsákból. Ha valaki utazik pl. Keletiből kifelé, Hatvan irányba, azokon a lepukkant falakon akad egy - két olyan grafitti, ami tényleg nagyon "ott van". Ha valami barom elkapná ezek készítőit, és velük akarná lekapartatni a művük, az őt minősítené (már aki ezeket el akarná távolíttatni). A Flirtre tagelőknek viszont aligha könyörülne a jónép.
Na, most ezért lehet piszok le leszek hordva, de éppen ez, amiért rühellem a "magántulajdon"t. Akinek pénze van, azt feljogosítja úgy összebarmolni akár egy egész város központját, hogy az randább, mint egy telegrafittizet Flirt. Vagy hogy ugye otthagyja azt a bizonyos várót világ csúfjára széjjelrohadni. A telkére sem építhet bárki bármit, építészeti hatóság, meg egyebek, meg van szabva mit, mennyi, elvileg ugye azért, hogy megmaradjon a jóviszony a szomszédsággal (valamelyest egységesen nézzen ki a városrész). Valakik meg közben bármit megcsinálhatnak. És a nagyböcsű törvény bötüje miatt egy büdös szavam se lehet hozzá, ha netán az én házammal szemközt akarnak pl. egy ocsmány teszkó-konténert felhúzni.
-- Ebben az esetben én, ha valaki kezét le akarnám tördelni, inkább a rendőrök / MÁV vezetőség között keresnék valakit. Még ha nekem se éppen tetszik nagyon ez a grafittipéldány. Annak a lerobbant falnak bármi festék használt. Na, az is igaz, a grafitti ilyen foglalkozás. Az elvtársak figyelhettek volna jobban. Legközelebb óvatosabbak lesznek :D
A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal: Kedves…..
Jubatian
2009.09.18 18:14:32
@Comandante en Jefe: Pont azért tettem hozzá, hogy a pálya valami förtelem állapotú. Azon már épp hogy csak lehet utazni ("Gyors"vonat mehet valami negyvennel, mert félő, hogy szétesik a csöresz alatt a sín), így most a forgalomból ítélve bezárható. De nem hiszem, hogy ha elfogadható állapotú lenne (80 - 100 pályasebesség), ne utaznának rajta elegen.
(A vidékről kihordott vasút nem feltétlen csak az utazás miatt lehet katasztrófa. A nagy tömegekben termelő létesítményeket is, melyeknek esetleg iparvágányra lenne szüksége, elriaszthatja! Távolabbi települések tiltakozhatnak egy ilyen létesítmény miatt megnövekedő, vasútra nem terelhető kamionforgalom miatt, ami meghiúsíthatja annak megvalósulását. Vannak rá szinte évente példák)
Annak meg örülnék, ha a GySEV tényleg átvenne egy adag nyugati mellékvonalat. Igen! Mutassátok meg nekik, hogy lehet normálisan is vasutat üzemeltetni!
(A vidékről kihordott vasút nem feltétlen csak az utazás miatt lehet katasztrófa. A nagy tömegekben termelő létesítményeket is, melyeknek esetleg iparvágányra lenne szüksége, elriaszthatja! Távolabbi települések tiltakozhatnak egy ilyen létesítmény miatt megnövekedő, vasútra nem terelhető kamionforgalom miatt, ami meghiúsíthatja annak megvalósulását. Vannak rá szinte évente példák)
Annak meg örülnék, ha a GySEV tényleg átvenne egy adag nyugati mellékvonalat. Igen! Mutassátok meg nekik, hogy lehet normálisan is vasutat üzemeltetni!
Olvasónk évente több tízezer kilométert vonatozik Európában, Magyarországon is. A vonalbezárásokkal kapcsolatban levélben fordult Hónig Péterhez. Levelében külföldi tapasztalatait, észrevételeit osztja meg a miniszterrel:
Tisztelt Hónig Péter!
A MÁV tervezett…..
Gergely a MÁV-figyelő egyik legtermékenyebb olvasója (beküldője). Ha napvilágot lát egy érdekes közlekedési hír egyből billentyűzetet ragad és leírja véleményét, észrevételeit. Most a vonalbezárások kapcsán sem tett másképp. Megvizsgálja az egészet kormányzat, vasutas,…..
Jubatian
2009.08.29 10:40:26
@Adani:
Kecskemét - Szolnok. Na igaz, azon is végigzötyögtem párszor, mikor fölment a pumpa, miután Újszászon álldogállt a Bz húsz percet, mert az csak egy Bz, ha a fene fenét eszik, akkor is késnie kell (nem áll meg amúgy Szolnokig onnan, úgyhogy nem értem, miért nem lehet kiengedni), nehogy már jól menjen a Vámosgyörk - Szolnok vonal, és lecsúszott ugye a ceglédi csatlakozásról e miatt.
Két kocsis Bz legtöbbször, tele, még tán állnak is rajta. Pályasebesség valami negyven körül, menetidő kis híján két óra a 67 kilométerre. Mikor először utaztam rajta e minőségben, valami elkeserítő volt, amit láttam. Az előtt utoljára óvodásként kiránduláson jártam arra, és hosszú piros MDmotra (tele), meg szép állapotban lévő tőserdei váróra emlékeztem. Utóbbi most már ablakok nélkül, grafittivel bevakolva pusztul, előbbi meg tán már öt éve, ha nem több, nem jár arra (Gondolom, ama kiránduláskor még hatvan lehetett a megengedett sebesség). A pálya mentén a többi váró is ilyen állapotban.
Pedig 15 - 20 éve megtöltött a nép egy 4 kocsi + mozdony MD-t. Így lehet szépen lerohasztani egy mellékvonalat.
Kecskemét - Szolnok. Na igaz, azon is végigzötyögtem párszor, mikor fölment a pumpa, miután Újszászon álldogállt a Bz húsz percet, mert az csak egy Bz, ha a fene fenét eszik, akkor is késnie kell (nem áll meg amúgy Szolnokig onnan, úgyhogy nem értem, miért nem lehet kiengedni), nehogy már jól menjen a Vámosgyörk - Szolnok vonal, és lecsúszott ugye a ceglédi csatlakozásról e miatt.
Két kocsis Bz legtöbbször, tele, még tán állnak is rajta. Pályasebesség valami negyven körül, menetidő kis híján két óra a 67 kilométerre. Mikor először utaztam rajta e minőségben, valami elkeserítő volt, amit láttam. Az előtt utoljára óvodásként kiránduláson jártam arra, és hosszú piros MDmotra (tele), meg szép állapotban lévő tőserdei váróra emlékeztem. Utóbbi most már ablakok nélkül, grafittivel bevakolva pusztul, előbbi meg tán már öt éve, ha nem több, nem jár arra (Gondolom, ama kiránduláskor még hatvan lehetett a megengedett sebesség). A pálya mentén a többi váró is ilyen állapotban.
Pedig 15 - 20 éve megtöltött a nép egy 4 kocsi + mozdony MD-t. Így lehet szépen lerohasztani egy mellékvonalat.
Jubatian
2009.08.29 17:25:32
@Adani:
Busz: Nuja. Amit mondtam első hsz. - ben is: összehangolás semmi. Akkor lehetne itt bezárogatni kisforgalmú vonalakat, ha úgy küldenének buszt, hogy csatlakozzon a vonat menetrendjéhez, és ne adj' Isten, meg lehessen venni rá a jegyet az indulóállomáson egyben (Legalábbis nagyobb pályaudvarokon). Lehetne olyan közlekedési koncepciót létrehozni, hogy maradjanak csak a fővonalak, de akkor a buszok hordjanak rá ezekre, és legyen is összehangolva a csatlakozó vonat indulásával a busz érkezése (Na, meg legyenek olyan menetrendek, amikkel el lehet igazodni ebben az egészben. Most ugye nézhetsz Elvirát, meg menetrendek.hu - t, ha neten keresel, aztán papír, ceruza, kombinálsz, meg remélsz, hogy majd nem késik, mert akkor cumi van)
Kecskemét van egy már évek óta jellemző "kellemes" élményem: Kmét pu - ra Bp/Szolnok felől a vonat x óra 11 percre érkezik papíron, ami a gyakorlatban x óra 13 perctől x óra 20 percig terjed. Onnan helyi busszal mennék haza, ami estefelé már óránként jár, és ugyan mikor indul a pu. mellől?: x óra 15 perckor! Eredmény: Az esetek felében üldögélek egy órát a pályaudvaron (Ja, legsűrűbben félóránként megy, akkor óra 45 - kor indul még, szóval a Szegedről jövők késik le ugyanígy). Senki nem tenné arrább ezt a nyomorult buszt öt perccel már év(tized)ek óta, így marad az ideges órakocogtatás Kecskemét határa felé a vonaton.
Lakiteleki vonat: Éppen ez az. A "Miskolc - Vámosgyörk - Szolnok - Lakitelek - Kecskemét" felsoroláson minden átszállóállomás ott van. Mégis mindig el akartak küldeni Kkfélegyházára, ha nem szólok, hogy oda nem akarok menni. Ha bemondok valami Varangypusztarücsköd kategóriájú megállót Lakitelek és Kecskemét között, azt meg meg se találnák XD Ja, meg régebben a 86 - ost természetesen Elvirával leltem meg. Valami négy - öt éve még kilistázta ezeket, ha Miskolc - Kecskemétet kértem. Később már csak akkor láttam (4:36 menetidővel), ha beírtam Jászapátit az érintett állomásokhoz. Most már még Újszászt is fel kell sorolnom, ha ilyen vonatot akarok látni, és akkor is csak 6:36 menetidővel hajlandó kiadni (Beér Szolnokra pontosan a vonat, akkor nézzem meg, hogy 10 perc múlva eldöcög Ceglédre a személy, majd üldögéljek 2 órát, míg jön a következő, legalábbis Elvira szerint). Mintha a MÁV kifejezetten nem akarná, hogy bárki véletlen felszálljon azokra a bézékre, ha nem muszáj neki.
Busz: Nuja. Amit mondtam első hsz. - ben is: összehangolás semmi. Akkor lehetne itt bezárogatni kisforgalmú vonalakat, ha úgy küldenének buszt, hogy csatlakozzon a vonat menetrendjéhez, és ne adj' Isten, meg lehessen venni rá a jegyet az indulóállomáson egyben (Legalábbis nagyobb pályaudvarokon). Lehetne olyan közlekedési koncepciót létrehozni, hogy maradjanak csak a fővonalak, de akkor a buszok hordjanak rá ezekre, és legyen is összehangolva a csatlakozó vonat indulásával a busz érkezése (Na, meg legyenek olyan menetrendek, amikkel el lehet igazodni ebben az egészben. Most ugye nézhetsz Elvirát, meg menetrendek.hu - t, ha neten keresel, aztán papír, ceruza, kombinálsz, meg remélsz, hogy majd nem késik, mert akkor cumi van)
Kecskemét van egy már évek óta jellemző "kellemes" élményem: Kmét pu - ra Bp/Szolnok felől a vonat x óra 11 percre érkezik papíron, ami a gyakorlatban x óra 13 perctől x óra 20 percig terjed. Onnan helyi busszal mennék haza, ami estefelé már óránként jár, és ugyan mikor indul a pu. mellől?: x óra 15 perckor! Eredmény: Az esetek felében üldögélek egy órát a pályaudvaron (Ja, legsűrűbben félóránként megy, akkor óra 45 - kor indul még, szóval a Szegedről jövők késik le ugyanígy). Senki nem tenné arrább ezt a nyomorult buszt öt perccel már év(tized)ek óta, így marad az ideges órakocogtatás Kecskemét határa felé a vonaton.
Lakiteleki vonat: Éppen ez az. A "Miskolc - Vámosgyörk - Szolnok - Lakitelek - Kecskemét" felsoroláson minden átszállóállomás ott van. Mégis mindig el akartak küldeni Kkfélegyházára, ha nem szólok, hogy oda nem akarok menni. Ha bemondok valami Varangypusztarücsköd kategóriájú megállót Lakitelek és Kecskemét között, azt meg meg se találnák XD Ja, meg régebben a 86 - ost természetesen Elvirával leltem meg. Valami négy - öt éve még kilistázta ezeket, ha Miskolc - Kecskemétet kértem. Később már csak akkor láttam (4:36 menetidővel), ha beírtam Jászapátit az érintett állomásokhoz. Most már még Újszászt is fel kell sorolnom, ha ilyen vonatot akarok látni, és akkor is csak 6:36 menetidővel hajlandó kiadni (Beér Szolnokra pontosan a vonat, akkor nézzem meg, hogy 10 perc múlva eldöcög Ceglédre a személy, majd üldögéljek 2 órát, míg jön a következő, legalábbis Elvira szerint). Mintha a MÁV kifejezetten nem akarná, hogy bárki véletlen felszálljon azokra a bézékre, ha nem muszáj neki.
1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz