Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Soloriens

2 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy játék, amelynek már a címe is történelmi. Vagy legalábbis azt sugallja, hogy fontos történelmi eseményekhez van köze. Lássuk csak, mi is történt 1404-ben?  Hát olyan rettentő sok minden nem.. De akkor miről is szól ez a játék?  Az Anno sorozatot sokaknak…..
Soloriens 2009.10.24 12:56:04
Szerintem is elég szubjektív a kritika. Nem értem például miért pont az Anno sorozaton kell így kiakadni történelmi hűség témakörben, hiszen ezen a téren (nálam legalább is) még egy játék sem állta meg a helyét, de jót mulatnék mondjuk egy Age of Empires sorozat kritikán, hiszen ez a név is történelmi tartalomra utal (a szintekről nem is beszélve: kőkorszak, bronzkorszak.... imperial age :D ....stb)

Nem értem továbbá a Settlers sorozattal való összehasonlítást sem, főleg a hozzászólásokban: Nem sok köze van hozzá. Mondjuk egy Caesar sorozat közelebb áll az Anno-hoz, csak a Caesarban katasztrófa gazdaságokat lehetett csak építeni, az Annoban legalább ésszerűen működik.
Érdekességként vetném fel ezt a "mit hoz az újítás" kérdéskört. Aki a Settlers eleire emlékszik, az tudja hogy a 2. rész még Settlers volt, a 3. már inkább Knights and Honors klón :)
Aranyosak a Settlers sorozatok is, de más. Az inkább karikatúra mesefigurákkal unokaöcséimnek...

Az Anno sorozatnak az első része óta rajongója vagyok. És én például nem sok újítást várok el egy jól bevált játéktól, hanem éppen csak azt, hogy a kornak megfelelő grafikával élvezhessem újra a programot. Ez az 1404-ben megvalósult. Nagyon szép a grafikája. Ezen kívül pár bugjavítást elvárok, de hogy egy tök másik programot kapjak az újítás nevében, mert a régi lerágott csont, azt nem kérem. De nézzük csak meg, amikor az 1602-vel játszottunk, a tömegek még Age of Empires-t toltak, vagy Starcraftot.

Ha ebből indulunk ki, az Anno elmondható sokmindennek, csak klónnak nem. Az egy dolog hogy egyszerű kis gyogyi kampánya van tipikus sablonfigurákkal, de nem ez a játék lényege. Az ősében ezek nem voltak, mégis ugyan ez volt a játék. Ez csak az interfészt szinesíti. A játék lényege pont az, amit rögtön az elején kijelentettél, hogy nem szereted: a logisztikája. Ha ezt nem szereted, a többi csak szörszálhasogatás a cikkedben. Ez a játék erről szól. Van aki hajómodelleket épít a pincében, van aki meg futni szeret a parkban. Én például azt szeretem, hogy ha be van állítva a gazdaság óramű pontossággal (mert nem olyan irdatlan nehéz a program), akkor csak úgy simán nézegetem a hajómat, amint befut a kikötőbe, leereszti a vitorlát, kirakodják az árut, közben a pocakos kikötőmester feljegyez mindent a kis tekercsére...

Egyébként valóban kapitalizmus szimulátor a program összes része. A verzió-évszámok csak az épületek stílusán változtatnak. De legyünk őszinték. Történelmi hűség... hol is kezdődt a folyamat, amely napjainkig vezetett?

Azt aláírom, hogy valóban vannak tipikus német elemek (egy német játékban :) - de nálam ez azt jelenti, hogy túl szabályosan kell építkezni, füvet nyírni, stb. Túl precizek... Kockák, no. Németek. De a német programozóknak én is védelmükre kelek. Szerencsétlenek melósok, mint egy ács egy díszlet építésnél. Semmi köze szegénynek a készülő darabhoz. Csinálja mert ez a munka. Elmúltak az idők, amikor az ötletgazda programozta és rajzolta saját játékait.

Tehát a játék logisztikája jó, és pont az a lényege a szigeteknek, hogy bizonyos szint után a továbbfejlődés a gyarmatokon túl már csak a másik játékos kárára mehet. Mi ez amúgy ha nem történelmi hűség? Én még arra is szoktam ügyelni ha meg akarok támadni valakit, hogy ne én legyek az agresszor :) így "igazságos" háborúkat vívhatok. És lám, a végén piszok gazdag leszek. Globalizmus szimulátornak is lehet nevezni, mert ha egy fejlett gazdaságunk úgy néz ki, hogy van egy erős és roppant gazdag központ, és minden más oda áramlik, azt szolgálja ki. Ez szerintem roppant történelemhű. Az hogy előbb kell almabort termelni és utána gabonát, az meg poén. Szotyit is vihetnének a hajók, az se lenne probléma. Ezek a termékek szimbolikusak, néha kicsit variálják őket a verziókban, a játék alapján nem változtat. A templom mellé meg kocsma kell, ez alap :)

Összességében, a hasonló gazdasági birodalomépítős játékok közül ezt találom a leg rugalmasabbnak, realisztikusabbnak és a legszebb, leghangulatosabb grafikájúnak (a többi hez képest). És ha ráérez az ember, nem olyan bonyolult a gazdasága, nem kell hozzá gazdasági területen dolgozni.