Adatok
geri99
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hivatalosan nem lehet biciklizni a Margit hídon, a kerékpárosoknak le kell szállniuk, hogy a túlpartig tolják a járművüket. A Critical Mass szervezői azonban tudják, hogy mennyire életszerűtlen ez azon a járdán, amelyen a felújítás előtt is osztoztak a gyalogosok és a…..
Azt mindenki tudja, sokszor elmondták már, hogy a Margit híd felújításának idején nem szabad biciklizni a hídon, csak a gyalogosok, a BKV járművei és a taxik számára szabályos az átkelés. Látványra egyébként elég meglepő a híd, főként éjszaka, amikor kihaltságával…..
geri99
2009.08.25 17:29:08
@punkcsaj: Szóval kéne koncepció, csak ahoz meg hozzáértés kéne, az meg hiányzik.
Ha volna is évek kellenének mire az eredmény látszani kezd.
Én meg azt szeretném, hogy ne gázoljon senkit halálra senki, főleg ne az értelmesebbjét, mint amilyen pl Te lehetsz a hozzászólásaid alapján.
@Ómájgád: Sajnos a közlekedés mindenhol veszélyes üzem, csak csökkenteni lehet a veszély mértékét. Hogy extrém hülyeséget mondjak egy lejtőn elszakadt fékbovden (lehet, hogy nem így hívják :-)) miatt is felkenődhetsz a fára... és figyelmetlenség is mindig van, legnagyobb elővigyázatosság mellett is sajnos.
Ha volna is évek kellenének mire az eredmény látszani kezd.
Én meg azt szeretném, hogy ne gázoljon senkit halálra senki, főleg ne az értelmesebbjét, mint amilyen pl Te lehetsz a hozzászólásaid alapján.
@Ómájgád: Sajnos a közlekedés mindenhol veszélyes üzem, csak csökkenteni lehet a veszély mértékét. Hogy extrém hülyeséget mondjak egy lejtőn elszakadt fékbovden (lehet, hogy nem így hívják :-)) miatt is felkenődhetsz a fára... és figyelmetlenség is mindig van, legnagyobb elővigyázatosság mellett is sajnos.
geri99
2009.08.25 17:34:22
@punkcsaj:
Nekem nincs autóm, remekül elvagyok nélküle, és aki arra használja, hogy munkába, ebédelni munkaszünetben, stb használja, még ha messziről is jár be (városszéleken letehető a kocsi, nem fizetős utcákban pl), én is, hogy enyhén fogalmazzak, hülyeségnek tartom.
Nekem nincs autóm, remekül elvagyok nélküle, és aki arra használja, hogy munkába, ebédelni munkaszünetben, stb használja, még ha messziről is jár be (városszéleken letehető a kocsi, nem fizetős utcákban pl), én is, hogy enyhén fogalmazzak, hülyeségnek tartom.
geri99
2009.08.25 17:37:05
@geri99: Ígérem megtanulok fogalmazni, mire nagy leszek ;-)
Bocsi csak lefáradtam agyilag a mai munkában.
Bocsi csak lefáradtam agyilag a mai munkában.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Több dologra reagálnék.
1. A sebességet a kresz szerint úgy kell megválasztani, hogy az általad belátható uton meg tudj állni, időjárási, forgalmi és fényviszonyoknak megfelelően. Minden más relatív gyorshajtás.
2. Ha valaki idős embert, gyereket lát kezdjen el lassítani, és felkészülni a legváratlanabb helyzetekre is, ezt az autós oktatók szokták oktatni. A gyereket gondolom nem kell magyarázni, az idős meg hiába lát, lassabbak a reflexei, és döntést is lassan hoz, mire meghozza már más a közlekedési helyzet, és esetleg belép eléd...
3. A gyalogosoknak akkor van jogalap elmagyarázni, hogy menjenek a bicikliútról, ha soha egy biciklis sem teker a járdán...
4. Akik magyaráznak, hogy kresz alapján tekerhetnek a járdán kiemelném a mondat két fontos részét:
-ha alkalmatlan az út a kerékpáros közlekedésre: már előttem kifejtették
-A gyalogosforgalom zavarása nélkül: Ez azt jelenti, hogy a gyalogos úgy közlekedhessen, mintha egyetlen kerékpár sem volna a járdán, magyarán nem csengetik le, nem kell félreállnia, nem beszélve arról hogy nem ütik el.
És minimum volna, hogy olyan oldaltávolsággal legyenek a gyalogosok kerülve, amilyen oldaltávot egy kamiontól elvárnátok az úton, így akkor sem mentek neki, ha véletlenül ép gondol egyet és irányt vált.
Értelmesebb oktatók a kerékpáros autóval való kerülésénél az alábbi szabályt szokták javasolni: a kerékpáros olyan széles, mint amilyen magas.
Ezt kéne átvenni.
5. Többen írták, hogy kint van a kivéve kerékpárral, stb tábla, még képet is linkeltek: Szintén kresz szerint a kresz-táblákat az útkereszteződés semlegesíti.
A gyalog-kerékpárútra egyébként az alábbi szabály vonatkozik:
(2) Ha az (1) bekezdés g) vagy i) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla időszakot jelöl meg, ezen az időszakon kívül - legfeljebb 20 km/óra sebességgel, a gyalogosok, illetőleg a gyalogosok és a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül - célforgalomban járművek (más járművek) is közlekedhetnek a gyalogúton, illetőleg a gyalog- és kerékpárúton. Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
Magyarán nem 20-al, hanem max 20-al, a többiek veszélyeztetése nélkül. Ha akadályoz a gyalogos sem csöngetheted le, állíthatod félre, hanem mehetsz az útra. Mivel a hídon nem tudsz, tollni kell, mivel nem veszélyeztetheted.
6. Amúgy a felújjítás előtt a hídra való felhajtáskor a Budai oldalon kint volt a bicikliút vége tábla, mint ahogy a Hévmegállónál is a híd alatt, amin rengetegen áthajtanak... Ott le kéne szállni és tolni, de legalábbis nem csengetni, és borzasztó előzékenynek lenni.
7. Ne legyetek szabálytalanok, mert előbb-utóbb balesetet fogtok szenvedni vagy okozni.
Szép napot!
Üdv