Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nagy Barna (Emc)

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt gondolom, még napokig, sőt, hetekig hatása lesz a szakmai közbeszédre a Superseo konferenciának. Részben a jó előadások miatt, részben amiatt, hogy a szakma krémje majdnem teljesen ott volt, és az ott elindult gondolatmenetet érdemes végigvinni. Vagyis kaptunk egy jó nagy adag…..
Tunézia lakossága kb. 10 millió. Jelenleg a friss adatok szerint kicsit több, mint 8 millió turista van az országban. Tehát kb. minden helyi lakosra jut egy turista. Nem véletlen, hogy itt mindenki szereti a külföldieket, és mindent megtesznek, hogy az ember jól érezze magát.Ezt persze…..
Nagy Barna (Emc) 2010.07.19 16:48:21
Megértem, ha valakinek negatív tapasztalatai miatt esetleg más a véleménye, de nekünk nem volt problémánk Tunéziában és magam is hasonló véleménnyel jöttem haza a helyről, mint Konrád.

- Nem lehet azt mondani, hogy jobb körülményeik lennének, mint ami itt rendelkezésre áll, de felismerték hogy mekkora jelentősége van a turizmusnak és nagyon komoly lépéseket tettek azért, hogy ezt a lehető legjobban kiszolgálják
- Meglehet, hogy egy európai embernek kellemetlen az alkudozás (először én is tartottam tőle) de ha rájössz hogy ez egyfajta játék, ami arról szól, hogy ki tud jobban érvelni vagy csűrni csavarni a "kondíciókat", akkor rengeteget lehet belőle tanulni
- Meglehet, hogy a baksisra sokan pályáznak, de azért nem olyan vészes. Az a jelenet viszont megmaradt bennem, mikor a kereskedővel megalkudtam egy cd-re, fizettem, leszámolta a kezembe a visszajárót és megkérdezte, hogy egy pénzérmét visszavehet-e belőle "kávéravalónak". Nem magánál tartotta, hanem ideadta mindet a kezembe, és nem erőszakoskodott. Ez is a játék része.
- Minket is figyelmeztettek, hogy mi mindent ne együnk, vigyünk pálinkát, stb. Mi viszont nem tudtunk ellenállni és mindent ettünk, és soha nem ittunk pálinkát. De nem volt semmi bajunk.
- Nagyon tetszett, hogy az árusok, az animátorok, és a szálloda személyzete is törekedett rá, hogy saját nyelvünkön szólítsanak meg. Utolsó napon például a vacsora végén kitöltettek velünk egy elégedettségi kérdőívet, és a pincér mindenkinek a saját nyelvén köszönt. (Angolul megkérdezte, honnan jöttünk, majd miután mondtuk, magyarul beszélt tovább.)
Nagy Barna (Emc) 2010.07.21 09:16:52
@Ódor Richárd: Egyetértek. Ahogy már mások is emlegették a kommentekben, a rövid távú gondolkodáson kellene túllépni.

Nemrég tapasztaltuk itthon, hogy a wellness miatt kiválasztott szálloda nem üzemeltette a medencéjét (hivatalos kommunikáció szerint épp akkor elromlott valami, de láttam, hogy a felirat még régóta oda volt ragasztva a pultra, és naponként hitegettek, hogy talán holnap), a szauna csak a szomszéd konditeremben volt elérhető - napijeggyel -, a kerékpárkölcsönzést pedig telefonon lehetett rendelni egy nappal előre, tehát nem saját szolgáltatásuk volt. Elhiszem, hogy nem éri meg szezonon kívül üzemeltetni egy wellness részleget, de egy ilyen becsapás után viszont vajon visszamegy valaki ugyanoda szezonban?

Tunéziában azt éreztem, hogy megtalálták azokat a kulcspontokat, ami fontos a turistáknak és azokat teljes erővel működtetik. Tudják, hogyha jó élménnyel jön valaki haza, az itthon mindenkinek elmeséli, és ez újabb turistákat jelent. Az idegenvezetőnk azt is mesélte, hogy a turisták biztonságát elriasztó büntetésekkel és civil rendőrökkel védik. Mert az ország a turizmusból él, mi lenne ha valaki rosszat mesélne otthon róla?

Ami a munkát illeti: én is pont azt néztem, hogy a szökőkutak, pálmák, miegymás miatt mennyi dolog van a szálloda körül. Szépen, nyugodtan, valóban egyszerű eszközökkel, de mindig volt olyan ember, aki ezeken dolgozott és minden rendben működött. Ha a takarító észrevette, hogy egy lámpa teteje elmozdult a szobánkban, máris hívott egy karbantartót és megragasztotta. Nem kellett igénybejelentőt írnia és könyörögnie neki, egyszerűen csak rendberakták. Csoda, hogy egy magyar embernek ez feltűnik?
Nagy Barna (Emc) 2010.07.22 08:21:25
@Ódor Richárd: Csak bólogatok! :) Pontosan ilyen kérdéseket kellene feszegetni és nem csak kicsiben gondolkodni!

@mig8: Igazad van, de ezek másoknál is problémát jelentenek, és találnak rá megoldást. Kétségtelen, hogy ehhez fontos feltétel, hogy a turizmus ne egy elszigetelt dologként legyen kezelve.

Nem csak a turizmusban akarnak sokan gyorsan meggazdagodni. A sok és tudatos munka nagyon sok más iparágban sem közkedvelt. Ebből is látszik, hogy általában az attitűd pozitív változására lenne szükség.
Tegnap volt szerencsém leírni, hogy az online marketing nemcsak az e-mail marketingből áll, nemcsak e-mail marketing centrikus világkép létezik. De ha nemcsak ilyen a világ, akkor milyen lehet valójában? Hát összetett. Pár napja olvastam erről egy nagyon jó cikket, és azt kell…..
Nagy Barna (Emc) 2010.07.07 10:46:28
Több szempontból tanulságos megközelítés. Egyrészt egy piramis attól piramis, hogy az alsóbb elemei a legstabilabbak, legnagyobbak. Ha egy alsóbb elem nem tartja meg a rá épülőket (akár még látványosan demonstrálni is lehetne) felborulhat a rendszer, vagy akár lehetetlenné válik tovább építkezni.

Naponta kapunk olyan megkeresést, ahol a tervezett weboldalnak különösebb tartalma nem lenne, de elvárt, hogy a keresőben minden fontos kulcsszóra élen legyen. Az ábrából egyből leolvasható, hol hibádzik ez az elképzelés.

Valóban el lehet térni ettől a rendszertől, előrébbvenni a PPC-t a bevezetéskor, SEO-ra különösebb energiát nem fordítani, bolti e-mail adatbázis gyűjtésével új csatornát nyitni, stb. de egyrészt ez magától is kialakulhat, mert sok releváns tartalom miatt koncentrált erőfeszítés nélkül is jó lehet a keresőkben az oldal, saját social media aktivitás nélkül is elkezdhetnek beszélni/lájkolni a népszerű tartalmakról, stb. Másrészt a Maslow-piramis kapcsán is hiába mutatták rá számos kivételre, mégis a mai napig gyakran emlegetett és használt modell.

De személy szerint én még egy dolognak örülök ennek kapcsán: végre rámutatott valaki, hogy a usability/design a második legfontosabb dolog általában az online marketingben! Persze hogy lehet anélkül is érvényesülni - van, akinek marketing nélkül is gond nélkül megy az üzlet - de a sablon oldalakhoz képest egy határozott és profi megjelenéssel sokkal jobban lehet. Ha a több oldalnyi sales szöveg nem csak szöveg szinten akar létezni, hanem vizuálisan is (arculattal, tördeléssel, grafikával) az igenis nagyon fontos és segíti az értékesítést. Komolyabb oldalaknál, márkaépítésnél ez fokozottabban igaz.
Mindenki gőzerővel készül már a focivébére, a marketinggépezetek felpörögnek, de a sportszergyártók különösen akarnak tenni magukért. Az adidas, a Puma és a Nike egymástól próbálják meg elszívni a levegőt, ami a mindenhonnan ömlő focis témájú reklámok között nem…..
Onlinemarketing blog Tesztelek... 2010.04.13 23:13:27
Amikor az Index.hu írt arról, hogy megjelent és kapható a Sony Ericsson első Androidos telefonja, az Xperia X10, akkor félig poénból, félig reménykedve az alábbi twittet írtam:Valaki a SonyEricssontól nem akar megdobni egy Xperia X10-el? Szívesen tartóstesztelem :) Komolyan.A…..
Onlinemarketing blog Vitatkozni 2010.01.18 15:39:45
Vitatkozni jó. Én legalábbis szeretek. Persze csak akkor, ha értelmes vitát lehet folytatni. Nem vagyok konfliktus-kerülő, legalábbis vitában nem. Ebből aztán néha problémám is támad.Például simán belemegyek olyan helyzetekbe, amiből már valódi konfliktus is kialakul, ráadásul…..
Már a csapból is a közösségi médiában történő jelenlét folyik. Valami mégis zavar ebben, és eddig nem tudtam megfogalmazni, mi a bajom.De ma valahogy bevillant. A párbeszéd. Az hiányzik!A közösségi média jelenlétet jellemzően reklámnak gondolják azok, akik mostanában…..
Kell egy ötlet. A legtöbb kampány ezen áll vagy bukik. Ötlet, jó ötlet nélkül hiába tervezünk jól felületeket, hiába készítünk tök jó bannereket (technikailag), hiába van minden a helyén, nem lesz átütő, nem lesz igazán sikeres a kampányunk. Mert valójában egy jó…..
A reklámok jellemzően valami elképzelt, valami pozitív képet sugároznak. Ha nem azt, akkor pont az elrettentéssel, a meghökkentéssel, tehát alapvetően valamilyen érzelem kiváltásával operálnak.Nade ebben a szép, új, webkettes világban, amikor a brandeknek majd folyamatosan kell…..
Vannak olyan egyértelmű dolgok, amiket mégis érdemes magyarázni, mert könnyen eshetnek egyesek a tudatlanság csapdájába. Ilyen egyértelmű dolog az is, hogy arról van adatunk, amit mérünk. Ugye, mennyire nem tűnik ez bonyolult kijelentésnek?Pedig a mindennapok során nem egyszer…..
Nem vagyok normális, de ezt tegnap fokozottan is igazoltam, nem? Leírtam, hogy nem is értek az online médiatervezéshez, mindezt olyan arrogáns tenyérbemászó stílusban, hogy szinte sírtam a pofon után. Amit részben meg is kaptam ma. Egészségemre. Egyszerre sikerült belegyalogolnom…..
Néha nagyon meglepő módon tudunk magyarítani angol kifejezéseket. Az e-mailből lett "villanylevél" szerencsére nem terjedt el, de például a skyscraper hirdetést már elég sokan felhőkarcolózzák kis hazánkban. És bár vicces tud lenni a tükörfordítás (gondoljunk csak a…..
Nagy Barna (Emc) 2009.08.25 11:03:16
Célszerűbb így keresni, így valóban sok találatot kapunk ma is:

www.google.hu/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ahu%3Aofficial&channel=s&hl=hu&source=hp&q=felh%C5%91karcol%C3%B3+banner&meta=&btnG=Google+keres%C3%A9s

A szóhasználattal kapcsolatban szerintem még időben léptél, Konrád

googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=sz%F3besz%E9d&word2=sz%E1jrekl%E1m

(Bár ebben az eredményből nyilván nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen ebben a "szóbeszéd" eredeti jelentése is benne van.)

A honlap, ottlap, webhely kifejezéseket ha nem tévedek, 1996 magasságában az Internet Kalauz fejtegette, magam is örülök neki, hogy ebből mára elsősorban csak a "honlap" maradt.