Regisztráció Blogot indítok
Adatok
borosspet

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kábé két hete van még Vitézy Dávidnak, hogy letegye az asztalra a saját maga által készített koncepciót a közösségi közlekedés átalakításáról. Elvileg július 31-ig tart a féléves miniszteri biztosi megbízatása, így bizonyára gőzerővel dolgozik az anyagon, úgy, mint…..
borosspet 2015.07.20 00:37:24
@Online Távmunkás: Ez egyébként teljesen jogos lenne. Egy BKK/BKV vezérigazgatónak a munkaköréhez/munkavégzéséhez igazából nincs szükség saját céges autóra (legfeljebb kulcsos kocsi időszakos használatára), a saját céges autót presztízskérdésből/"lehessen vele villogni" miatt tartják... Igazából folyamatosan autó a forgalmi zavarelhárítóknak (kék villogóval), karbantartóknak (teherszállítás), stb. kell, ott jogos...
borosspet 2015.07.20 00:41:15
@Bonaparte: Pontosan. Az _igényeket_ (mennyi vonat legyen, milyen napszakban, mekkora kapacitással, milyen irányban, stb.) helyben kell meghatározni, de a menetrendi beosztást/betáblázást (melyik menetvonalon/mikor, milyen járművel, milyen fordában, stb.) központilag, összehangoltan kell végezni.
borosspet 2015.07.20 00:44:28
@altimus: _Jó_ szárnyvonalakra is szükség van (lenne) ahhoz, hogy a gerincvonali "intersziti" megfelelő kihasználtsággal (utasszámmal) tudjon üzemelni...
Mónika számlájáról vélhetően klónozott bankkártyával levettek 563 ezer forintot idén júliusban. Minthogy sms-értesítést nem kért a számlájáról, csak a 6. pénzkivétel után tűnt fel neki a lopás. November végére az is kiderült, hogy OTP-automatákból vették fel a…..
borosspet 2013.02.13 15:54:54
@Intelli: Ne csak a "reklámszatyorban10milliót" típusú magyar kisvállalkozókat nézzed, hanem pl. az osan és teszkó méretű üzleteket is, ahol a kp. bevételt pénzszállítók viszik, a kártyánál nagyobb jutalékért. Ezért van az néhány helyen külföldön, hogy ha túl sok a kp. a pénztárgépben, akkor megkérdezik, lehúzzanak-e több pénzt (vásárlásként) a kártyádról, és visszaadják-e kp. a különbözetet...
borosspet 2013.02.13 15:58:27
@VT Man: +1
Nálunk a munkahelyen a büfés csajt szoktam rendszeresen idegesíteni, amikor fintorog a 10-20 ezresek miatt (az előző üzemeltetőnél volt kártyaterminál), hogy "illik a KP és a kártya közül legalább az egyiket elfogadni"... :-)
borosspet 2013.02.13 16:02:34
@hagyma: credit, PIN-kódos és nem kell aláírnom :-)
Szegény naiv ügyfél nem érti, miért került 51 fontba a kapunál a poggyásza a Wizzairnél, pedig csak a szolgáltatási díjakat kellett volna megnézni az első menüpontnál. Más kérdés, hogy amit a poggyász menü alatt talált a kizárólag a London-Katowice járatokon bevezetett…..
borosspet 2013.02.13 15:32:02
@Kulics: + 4 óra oda-vissza? 140 km/h ÁTLAGsebességgel??? Max autóval szabályt szegve, de akkor fizetheted még a parkolási díjat is...
borosspet 2013.02.13 15:39:30
@v2peti: Ezt én kötelező színházi ruhatárnál játszottam el, ahol a két felnőtt (mi) és a gyerekek kabátjaiért már többet kellett volna fizetni, mint egy újabb színházjegy, míg az egy szem kabát mellé leadott sporttáskáért nem kértek külön pénzt az egy személy ruhatári díján túl...
Az Invitel tavaly decemberben arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy a 25-ről 27 %-ra emelkedő áfa terhét rájuk terheli. Igenám, de ezt az ÁSZF-ben nem követték le. Ugyan ott is módosultak az árak, de a bruttó árak nem változtak, a nettó árak csökkentek. A valóságban azonban…..
borosspet 2012.10.29 22:06:08
@thebeegee: 2012.10.29. 16:47:49

ezzel pont nem válaszoltad meg szopoalarc kérdését: kell-e alkalmazni az ÁSZF-et azon kérdésekben, amelyek az egyedi előfizetői szerződésben szabályozottak?

(Analógia???: PTK csak azon kérdésekben alkalmazható, amelyek nem szabályozottak a szerződésben)
borosspet 2012.10.29 22:35:20
@thebeegee:

Nem akarok kekeckedni (csak most néztem meg értékelhető méretben a két képet az ÁSZF-ről és a számláról), de nem lett volna olcsóbb a Trió Családi 5M, amihez nem kell a 2200 forintos VÜSZ?
borosspet 2012.10.29 22:50:27
@komplikato:

TV:
- UPC direct
- helyi kábel-tv (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- DIGI műholdas
- Magyar Telekom műholdas
- MinDig TV
- Hello HD, olcsó.tv

Internet:
- T-mobile, Telenor, Vodafone
- helyi kábel-TV (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- ADSL alternatív (pl. Hello Web, T-home)
- számos kis wifis cég (pl. Szigetszentmiklóson DataWlan)

Telefon:
- T-mobile, Telenor, Vodafone
- helyi kábel-TV (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- Telefon alternatív (pl. Hello Fone, T-home)
- Skype és hasonlók
- Neophone (igaz, az az Invitelhez tartozik)

Erre igazán nem lehet azt mondani, hogy nincs választék...
Tessék elképzelni a következőt: felkérünk egy közepesnél tehetségesebb festőt, hogy fesse meg nekünk kedvenc politikusunk (elképzelt) aktját, ehhez biztosítunk egy majdnem minden igényt kielégítő, de kissé szűkös műtermet, stabil állványt, kiváló minőségű vásznat és…..
borosspet 2012.10.29 11:27:42
@Vierre_: 2012.10.28. 20:50:29

Magyar fordításban így szokták pontosan idézni:

"Isten nem kockajátékos."

Ettől függetlenül a fotoelektromosság (ami Einstein nevéhez fűződik) tényleg kvantumos jelenség, és Einstein ezt úgy bizonyította be matematikailag, hogy közben magát a kvantumelméletet elutasította..
Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com…..
borosspet 2012.08.27 08:49:54
@Di622: Nekem sincs se iwiw, se pofakönyv profilom. Utoljára tavaly voltam interjún egy neves multicégnél, és csak azért nem lettem az alkalmazottjuk, mert én mondtam nemet - a korábbi cégem (ahol alkalmazásban voltam az interjú idején és vagyok most is) tett egy olyan ajánlatot az ottmaradásom érdekében, amire azonnal rábólintottam... azóta idén újra kerestek a multicégtől, hogy nem gondoltam-e meg magam... mindezt a nyamvadt FB nélkül...
    Az EB május 22-én a European Framework for Roma Inclusion keretében adott ki Közleményt a tagországok roma emancipációs stratégiáinak, azok elkövetkező tíz évben követendő szakpolitikai intézkedéseinek, beavatkozásai elképzeléseinek nyugtázásaként. Nem egy korszak…..
A napokban kisebbfajta kommunikációs offenzívát tapasztalhattunk a kormánytól az adórendszer átalakítására vonatkozóan. A pénzügyi tranzakciós adóról már leírtuk a véleményünket ezen a linken. Most az új áfa javaslatot szeretném kicsit körbejárni. A javaslat lényege…..
A Homár kedvence a check-in díj fapados légitársaságoknál, amit László is csak úgy tudott volna kikerülni, ha nem száll fel a gépre. Persze nyilván az utazási iroda felejtette el odaadni a házilag kinyomtatandó beszállókártyát. De nem arra vannak a kioszkok, hogy azt…..
borosspet 2011.09.20 13:44:33
@Kulics:

Tök egyszerű: az utas _NEM_ Wizzair járatra foglalt jegyet, hanem egy sok légitársaság adatait tartalmazó internetes repülőjárat-keresőben kikereste az úti célt, és a legmegfelelőbb időpontban induló gépre foglalt azonnal jegyet. Mit nem lehet ezen érteni?
A magyar nyelv védelme az egyik legfontosabb dolog számomra, erről nem is polemizálnák tovább. Ez nem lehet secondary feladat.Schmitt Pál köztársaságielnök-jelölt úr az LMP frakció előtt..
borosspet 2010.08.17 11:55:41
@Ivády Gábor:

Oké, de azért dr. Egely György hivatásos ufó és perpetuum mobile (örökmozgó) kutató, mint LMP-jelölt Budakeszin, azért elég gázos...

Hogy sikerült ezt az alakot abszolválni? Ezzel jelentős vonzerőt vesztett az LMP a szememben...

Vajon az LMP is rá akar térni arra az útra, ahol az alacsony műveltségű és iskolázottságú, egyszerűen átejthető tömeget az ilyen Egely-féle szemfényvesztőkkel szokták megnyerni?
 Egy friss felmérés szerint a munkavállalók negyede tervezi, hogy a júniusban kezdődő labdarúgó-világbajnokság alatt megbetegszik, elromlik valamelyik háztartási gépe, esetleg meghal egy távoli rokona.   A megkérdezettek átlagosan 3,5 napot terveznek a mondvacsinált…..
Mobilitás Kit-egylet 2. 2010.04.26 14:00:00
Az építőkészletes anyag folytatásában a sínaláverő készre szerelését mutatom be. A leglényegesebb információ azonban hangozzon el előre: ez még a platós pályafenntartónál is olcsóbb, 3 000,- forintba került – újonnan, üzletből, nem akciós készletről. …..
borosspet 2010.04.26 15:44:40
Szekszárdi gyorsbuszokkal temetjük a vasútreformot Új, a vasútnál gyorsabb és kényelmesebb buszjáratok indulnak mától a fővárosból Szekszárdra, kihasználva az M6-os sztráda új szakaszát. A tolnai megyeszékhelyig meg sem álló, majd Pécs, Harkány, Mohács, Villány, Siklós,…..
borosspet 2010.04.14 11:48:21
Egyvalamit mindenki elfelejt: a közúti és vasúti utas- és áruszállítás nem egyenlõ feltételekkel versenyez egymással:

a vasúton a szolgáltatói utas- és teherszállítás kell, hogy kigazdálkodja a TELJES infrastruktúra fenntartás költségeit (vágányok, biztosítóberendezések, állomások, üzemeltető személyzet, karbantartás, felújítás)l ez jelenik meg a fizetendő használati díjakban.

A közúton a magánautósokkal kifizettetik a költségek jelentõs hányadát, így a fuvarozás csak a tényleges költségek egy részét fizeti meg; továbbá:
- a biztosítóberendezések (pl. közlekedési lámpák) költségeit városon belül az önkormányzatok állják, helyi adókból, stb,. tehát nem kerül a szolgáltatóra ráterhelésre
- az üzemeltetõ személyzet egy részének (i.e. közlekedési (vagyis forgalomirányító) rendõr) a költségeit külön - elválasztott - forrás állja, ezt sem terhelik rá a szállítókra, míg a vasúti forgalomirányítókét igen.

Ezek mellett a vasút nem tud versenyképes lenni a közúttal szemben, a közút jelentõs "handycap"-je miatt.

Korrekt elszámolás és verseny akkor lenne, ha
- a államvasúti és állami közúti pályahasználati díjbevételei "egy kalapba" kerülnének
- a fuvarozók az infrastruktúrától függetlenül azonosan X ft/tonna/km, illetve Y ft/utas/km áron fizetnének pályahasználatot, a magánautósok pedig egységes - célszerûen általánydíjas - díjszabás szerint.
- a pályahasználati díjbevétel közös kalapjába befolyt összegeket hálózati km hossz (szorozva hasznos sávok száma!) szerinti súlyszámmal arányosítva osztanák vissza a vasúti illetve közúti infrastruktúra fenntartására/felújítására.

Ja, lehet, hogy ezután a buszjegy kétszerese lenne a vasútinak? Hát, azonos versenyfeltételek mellett ez nem lenne annyira meglepõ...
borosspet 2010.04.14 11:55:01
@borosspet: Pontosítások:

1) Egyértelmûbben: "a fuvarozók az infrastruktúrától függetlenül azonosan..."
helyett
"a fuvarozók az igénybe vett infrastruktúra típusától (i.e. közúti vagy vasúti) függetlenül azonosan..."

2) az X ft/tonna/km és Y ft/utas/km nem a ténylegesen elszállított utas/áru mennyisége szerint számítandó, hanem a szállítójármû névleges kapacitása szerint.
borosspet 2010.04.15 09:12:01
@combo:

"És akkor most sírjunk? Azt már kiveséztük fentebb, hogy a közutat egy icipicit többen használják, mint a vasutat, ugyanis a közút nem csak a tömegközlekedési cégek és a kamionok miatt van fenntartva..."

Ha többen használják, akkor viszont illik is többet fizetni a használatáért, mert gyakrabban amortizálódik, vagyis többet kell rá költeni.

"Ja, és mutass egy olyan országot, ahol az a fajta (igazságosnak egyáltalán nem mondható) verseny van, amit te javasoltál."

Szeretnék, de nincs, mert a közúti lobbi mindenhol nagyon erős, lehetetlenné téve a közlekedési infrastruktúrák közös, és egységes szemléletmódú kezelését...

Nem baj, majd néhány tíz év múlva, amikor fuldoklunk a szennyezett levegőben, akkor környezetvédelmi adókkal - utólag - el fogják érni, hogy a közúti szállító is legalább annyit fizessen, mint a vasúti szállító... persze csak utólag, amikor a probléma már adott lesz, és nem lehet megelőzni, csak csökkenteni a károkat, és - esetleg - visszafordítani...
Mobilitás Az égbolt dízelei 2010.02.22 11:00:00
Korunk ludditái minap összecsaptak a rendőrökkel a Torino-Lyon gyorsvasút lehetséges építési területe mellett, a környezet védelme ürügyén. Pedig azt az égből sokkal jobban fenyegeti a megújulásra, vagyis alternatív hajtásmód használatára képtelen sugárhajtású repülés.…..
Mobilitás Buszpótlás vonattal 2010.01.20 12:00:00
Ugye, könnyebb elképzelni fordítva: busz pótolja a vonatot. Mostanában ez egyre több helyen előfordul hazánkban – de néha fordul a kocka, és mondjuk egy BKV-sztrájk idején milyen jól jön a 7-es buszcsalád kiváltására a Kelenföldi pu.-Keleti pu. között ingázó…..
Ez a poszt elsősorban nem arról szól, hogy lehessen-e dohányozni a vonatokon. Hanem ettől kvázi függetlenül arról, hogy hogyan hoz döntést ebben a kérdésben a MÁV Start, illetve hogy hogyan változtatja meg a döntését túl későn, majd hogyan válaszol a MÁV a sajtónak egy erre…..
borosspet 2010.01.25 21:36:34
@Dr. Eher: helyesen leírva: bicikli...
borosspet 2010.01.25 21:38:47
@Dr. Eher: Doktorátussal illenék tudni a kerékpár másik nevét (is) helyesen leírni...
borosspet 2009.10.09 09:41:37
@Walter Melone:

"Én a piacgazdaság híve vagyok.

Ha ezek a vonalak a MÁV-nak veszteséget termelnek, tessék eladni/bérbeadni!

Ha van jelentkező, aki nyereségesen tudja üzemeltetni, akkor gyerünk, ha nincs, akkor tényleg veszteséges és mehet a lecsóba, jöjjön a busz."

És a busz is veszteséges lesz (ez állami támogatás nélkül biztos, támogatva viszont a vonat is lehet nyereséges!), akkor menjen az egész közlekedésesdi a lecsóba, a paraszt meg üljön fel a lovas szekérre.

Ugye te sem gondolod komolyan, amit leírtál?

OK, piacgazdaság híve vagy: holnaptól kezdve minden km útért, amit autózol (akár Budapesten is) tessék keményen fizetni! Nehogymár az adóforintokból épített és fenntartott utat csak úgy ingyen használd! Akkor nem lesz az aszfaltút nyereséges!

Számnalmas érvelés. Természetesen vannak közfeladatok, amit a piacgazdaság nem tud ellátni. Ilyen az út és vasút.

Tegnap bemondták: a MÁV éves vesztesége 65 Mrd Ft, a vonalak negyedének (azoknak, amik a legkisebb bevételt generálják) a bezárása 3,5, azaz kb. 5% veszteségcsökkenést eredményezne. Feltehetõ, hogy a forgalmasabb, több bevételt generáló maradék 75% (a több bevétel miatt) szintén 3-5 Mrd forint veszteséget termel, ergo a maradék 50 Mrd a rossz vállalati struktúra és túlfoglalkoztatottság miatt keletkezik.

Tetszene inkább ahhoz nyúlni, mert ott tényleges megtakarítást lehetne elérni, nem úgy, mint a bezárások látszatmegtakarításaival!
borosspet 2009.10.09 09:48:16
@Walter Melone:

"Bringát, kutyát lehet buszon szállítani. Ha most nem szabad, akkor ez egyszerű szabályozással nulla forintból megoldható."

Próbálj már meg 15-20 kerékpárt feltenni (ennyi fér a kerékpárszállító vagonba) a Budapest-Székesfehérvár-Balaton (távolsági) autóbuszokra...

De legyünk kevésbé cinikusak, és ne a balatoni (mindenképpen megmaradó) vasutat nézzük: próbálj meg csak egy távolsági járatra is (pl. Salgótarján-Hatvan, miután ezen vasutat meg akarják szüntetni) feltenni biciklit! FIZIKAILAG NEM FÉR FEL RÁ, nem a szabályok miatt!!!

Gondolkodj, mielõtt írogatsz (ez arra is vonatkozik, aki a kutyát hozta fel (rossz) példának, mivel az ugyanúsz szállítható régóta buszon is, mint vonaton!)
borosspet 2009.10.09 09:55:46
@Walter Melone:

"Ezzel az erővel építsünk 2X4 sávos autópályát a legkisebb faluk közé, mert ha lenne, ki tudja, talán sokan használnák..."

Pontosan ott is vannak az autópályák a kis falvak között, mivel nem tudnak a kis falvakon keresztülmenni:

Ludas: 850 lelkes község a Mátra alján.
Nagyfüged: 1810-en élnek a településen

Az M3-as a két falu között halad el, természetesen rendelkezik lehajtóval
a két kis falu felé...

(igaz, egyelõre csak 2x2 sávon mennek ezek a kis falusi autópályák, de a hozzád hasonlók "áldásos" közlekedésromboló hatásai miatt hamarosan lehet, hogy legtöbbjüket fel kell majd bõvíteni 2x4 sávosra!)
1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja,…..
borosspet 2009.08.27 11:18:08
@combo: "a vonat meg cammog 40-nel"

Ez egy érdekes felvetés. A Sopron-Szombathely vonalon amikor a MÁV áradta a GYSEV-nek, 30-40 km/órás korlátozások voltak. A GYSEV semmi mást nem tett vele elsõ körben, csak végigkergette rajta az ún. vágányszabályzó gépláncot (krampácsológépet), és láss csodát: mindenféle felújítás és csere nélkül 60-80 km/órás vonalat varázsoltak belõle. Ez meg bõven meghaladja a mellékúton haladó IK 280 képességeit (faluban 50 km/h, falun kívül 60 + amit még a motor meg az út bír)...
borosspet 2009.08.27 19:09:16
@combo:
"A fenti idézet részben megválaszolja ezt is. Úgy nem nagyon lesz ám megtakarítás, ha a személyzetet átvezényeljük máshová a bezárt vonalról..."

A lényeget még mindig nem érted. NEM kell bezárni vonalat, csak az üzemeltetõk létszámát kell normálisra csökkenteni, és a MÁV-vízfejet kipukkasztani. Már így is - újabb vonalbezárás nélkül - kijönne a szükséges megtakarítás - vagy még több is.