Adatok
gengstarr
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A közutakon bárhol történhetnek halálos balesetek, csak balszerencse kérdése. Vannak azonban olyan helyek, ahol minden szükséges körülmény adott ahhoz, hogy a tragédia gyorsan és biztosan összejöjjön. A rengeteg hely közül egy példa Budáról: a III. kerületi Szépvölgyi út…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Úgy látom, hogy ez egy bringás közösségi fórum és nagyon nem fogtok szeretni, de azt gondolom, hogy aki Európában kitalálta a nem tudom melyik 60-as/70-es/80-as évtizedben, hogy üljünk vissza a bringára, az egy igen nagy barom volt.
Az első ijesztő élményem Koppenhágában volt, ahol sátálva az utcán más színű, festéssel semmilyen módon meg nem jelölt utakon haálfélelmem volt a keresztbe-kasul 60-nal száguldó bringások miatt. Közismert, hogy a bringás és a gyalogos is meghal, ha ilyen sebességgel ütköznek.
Gyermekkoromban sokat bringáztam Újpalotán, a lakótelepen, de soha nem az autóúton, hanem a kiépített parkokban.
Azután - úgy pár éve - szembesültem azzal, hogy egy nagyobb közösség úgy gondolja, hogy ésszerű embereknek 10,000 szám bringával közlekedni, hogy ez JOG.
Hát, kedves kerékpárosok, ezt ki mondta Önöknek? A 21. század motorizált társadalmában a közutakon 60-as sebességgel 1.5 tonnás járművel közlekednek. Minden autós 1-2-3 évente koccan egyet, ami meg sem kottyan neki. Ez egy bringásnak 80% eséllyel a halált jelenti. Nincs mód ezt kikerülni.
Ezért, szerintem. kell venni kocsit, kell hívni egy taxit, vagy tömegközlekedni kell.
Vagy jón majd százszámra ehhez hasonló hír.
Szóval: a mai világ túllépett a bringán, sőt a motorkerékpár is a Hungaroringre való, nem közútra.
Azután még csak ront a helyzeten, hpgy sok kerékpáros a kreszt sem ismeri. Egy éve autóztam az említett lakótelep egyik parkolójában, ahol teljesen váratlanul egy zebrán áthajtott egy bringás, még szerencse, hogy nem ütüttem el. És még neki állt feljebb. Ugyanis nem tudja, hogy zebra nem stop tábla. Itt alapfeltétel, hogy az autós lássa a zebra mellett várakozó, átkelni szándékozót, nem feltételezheti, hogy valaki "berongyol" a zebrára.
Úgy gondolom, hogy vidéken van létjogosultsága a kerékpárnak, bagyforgalmú városokban, elérhető tömegközlekedéssel, teljesen értelmetlen. Leginkább Budapest egész terülstéről, ahol van bármilyen tömegközlekedés, ki kellene tiltani mind a kerékpárokat, mind a motorokat, esetéeg építeni ingyenes tárolókat.
Úgy gondolom, hogy ez az egész bringa mizéria valami idióta ötlete volt, szerintem állami eszközökkel kellene a terjedését visszaszorítani. Remélem, hogy legalább egyvalaki megmenekül, ha átgondolja ezt.
Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!!