Adatok
barna86
0 bejegyzést írt és 62 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1911. A New York-i 68. utcai Central Brewing Company sörgyár elektromos szállítóautója..
Ismét rendhagyó a mai válogatás. Különleges, mert egyrészről újra kizárólag magyar képeket tartalmaz az MTI Fotóarchívumából, másrészt a decemberi nagy sikerű, hasonló válogatás után most ismét teljesen szubjektíven válogattam. Csak úgy, ami megtetszett, érdekes, vagy amiről eszembe jutott…..
barna86
2020.04.06 09:35:25
@¿Qué tapas hay?: Igen, a Szalkszentmárton - Dunaújváros pontonhíd, ahol a kérdéses időpontban a Varsói Szerződés hadseregei hadgyakorlatot tartottak, ennek keretén belül épült meg ez az ideiglenes híd. Pontos részletekre már nem emlékszem, de 48-72 óra alatt épült fel maga a híd, szokásos forgatókönyvet akarták gyakorolni, hogy ha az imperialisták a III. vh-ban lerombolnak egy vasúti hidat, akkor mennyi idő alatt lehet így pótolni.
A HÉV-baleseten én is gondolkodtam sokat (sajnos nem találtam leírást róla), én azt gondolom, hogy ez nem a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal, hanem a régi Gellért tér - Móricz Zs. körtér - Budafok - Háros - Nagytétény HÉV vonal, ami Budafokon, Hároson a Budapest - Pusztaszabolcs vasút mellett futhatott. A vonal az 50-es évekig HÉV-vonal volt, utána vonták be a villamoshálózatba, s így lett a 43-as villamos (amit később visszavágtak a mai, budafoki végállomásig).
A HÉV-baleseten én is gondolkodtam sokat (sajnos nem találtam leírást róla), én azt gondolom, hogy ez nem a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal, hanem a régi Gellért tér - Móricz Zs. körtér - Budafok - Háros - Nagytétény HÉV vonal, ami Budafokon, Hároson a Budapest - Pusztaszabolcs vasút mellett futhatott. A vonal az 50-es évekig HÉV-vonal volt, utána vonták be a villamoshálózatba, s így lett a 43-as villamos (amit később visszavágtak a mai, budafoki végállomásig).
Mivel már más blogokon részletesebben kiértékelték a dolgot, továbbá az egész annyira szánalmas, hogy nem igazán jön komoly szó a szánkra, ma kicsit lazább bejegyzéssel kommentáljuk az eseményeket.
Röviden ugye arról van szó, hogy a MÁV-Start weboldalán megjelent egy…..
barna86
2018.11.19 11:22:04
@vidimaster: ha már használt anyagok beépítése szóba került. Szolnok - Debrecen 120 km, ha mondjuk csak 70%-os vissznyereménnyel és két vágánnyal számolok, az kb. 170 km fővonalból kinyert, de máshol 80-100 km-es tempóra még elsüthető anyag. Tudja valaki, hogy ezek hova kerültek, kerülnek, nem látok ekkora nagyságrendű mellékvonal-felújítást.
Pozitív példának (de sajnos kivételes is) kell venni a 36-os vonalat, amit megcsináltak 80-ra a 30-as felújításának hozományaként. Na ez lenne valahogy a kezdőszint, ha felújítunk...
Pozitív példának (de sajnos kivételes is) kell venni a 36-os vonalat, amit megcsináltak 80-ra a 30-as felújításának hozományaként. Na ez lenne valahogy a kezdőszint, ha felújítunk...
A szocialista Magyarország mindennapjait - eddig még nem látott, eredeti színes fotókkal bemutató - sorozatunk folytatódik az MTI fotósainak munkáiból. Ma - rendhagyó módon - három évet ívelünk át 1963-tól 1965-ig.
1963. január 18. Hómarós ZIL teherautó és hómunkások tisztítanak egy utat valahol…..
Mára már az egész világon elterjedtek a nagysebességű vasutak, amelyeken a klasszikus 120-160 km/h sebességnél jóval gyorsabban, 200-300 km/h-val, vagy akár még annál is többel száguldanak a szerelvények. A nagysebességű termékek, mint a TGV, az ICE, a Thalys, vagy a Sinkanszen az illető…..
Múlt héten jött a hír, hogy a cseh pályavasút feltette a holnapjára a jövő évre tervezett cseh vasúti menetrendet. Már ez is önmagában hírértékű lenne Magyarországon, hiszen nálunk a következő évi vasúti menetrend normális esetben valamikor november környékén, pár héttel a menetrendváltás előtt…..
A magyar regionális vasúthálózat jövője már több mint 10 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, már valószínűleg régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni.…..
Bárkit kérdezünk a témában Budapesten, jó eséllyel egyet fog érteni azzal az állítással, hogy a fővárosi villamosok lassúak. Rengeteget kell állni a lámpáknál, sok a megálló, tele vannak a pályák ilyen-olyan sebességkorlátozásokkal; szinte alig van olyan megállóköz, ahol lassítások nélkül végig…..
barna86
2017.02.16 23:59:13
@laci_52: Igen, a 4-es metró sok tekintetben egy vicc. Bőven elég lett volna egy megálló a Fehérvári út alatt a Móricz és a Bocskai között két végén mozgólépcsőkkel. Kb. pont a mai körtéri illetve Újbuda-központi villamosmegállók végébe érne ki a lépcső. Azért a Gellért és Fővám térrel óvatosan, amellett, hogy teljesen igazad van, jelenleg már a felszín alatti vizek is gondot okoznak a Gellért téren, nem tudtuk úgy megépíteni, hogy jó legyen, hát ha még a Duna alatt lenne az állomás.
barna86
2017.02.17 00:06:31
@Gabesz9: Igen, a váltókon is mentek tempósabban, még, ha túl is lépték a váltókon engedélyezett sebességet, nem lett semmi következménye, senki se ellenőrizte. Aztán, amióta a 23/24-es villamos még a '90-es évek elején beköszönt a Golgota téri gyógyszertárba, azóta - úgy tudom, hogy - sokkal komolyabban veszik és ellenőrzik a sebességhatárok betartását.
barna86
2017.02.17 11:27:21
@KissGecihuszár: Igen, jogos a felvetésed, jó kérdés, hogy mi lesz az alagút beüzemelése után. Ahogy te is írtad, meg talán máshol is előkerült már, a látra közlekedés természetesen ki lesz zárva, így a 90-120 mp környékén lehet/lesz majd a tényleges követés. Annyi, hogy a jelenlegi tervek szerint, ahogy látom, nem az összes villamosviszonylat megy le, pár a felszínen fog maradni. Lehet, hogy kicsit túllőttek a célon, amikor mindent egy-két tengelyre fűztek fel, mondván az átszállás rossz, bár, ha az autó az ellenfél, akkor sajnos egy átszállás is sokat számít. Szerintem az arányokat kell nézni: nem mindegy, hogy 10-15 perces úton kell 2-szer átszállni vagy a 45-60 perces út során, ez lenne érdemes maximalizálni valahogy, hogy az átszállási idő szükséglete ne legyen több a teljes idő adott százalékánál a nagy többség számára.
Sajnos a tervezőasztalokon mindig nagyon szépen mutatnak a tervek, de elég nehéz homogén forgalmat és követést létrehozni sok viszonylat (és sok különféle jármű) összefogásával, még a 4-6-os viszonylagos elszigeteltségével is napi jelenség, hogy megcsúszik 1-1 percet a járat, mert pont nem ér át a szabadon a felszállók miatt, de így akkor már kb. borul az egész játék, önmagát gerjesztő folyamatként egyre többen akarnak felszállni, így egyre inkább le fogja késni a következő szabadokat, miközben a mögöttes villamos meg üresen megy végig. Erre talán megoldás lehetne, ha a mögöttes villamos meg tudná előzni a tömött, késésben lévő villamost, mert akkor a kettőjük összesített késése valószínűleg kevesebb lenne, mint előzés nélkül. Ilyet nap mint nap látok (Körtér - Hűvösvölgy távon ingázok), hogy a Moszkvára egymás mögött ér be az 56-os és a 61-es, s a maradék majd 20 percet úgy teszik meg Hűvösvölgyig, hogy az elsőről lefolynak az emberek, lámpavesztés kb. mindenhol, míg a mögöttes meg lépésben, üresen felkocog. Ki kéne próbálni, hogy mi lenne, ha a Moszkván a két villamos helyet cserélne (lenne rá vágány, pont ezért ez a példa), s a tömött villamos kerülne hátra, így arról csak leszállnának az utasok, mert a felszállókat az üres(ebb) villamos szedné fel, és így - szerintem - összeségében kevesebb lenne a két jármű késése, mert kevésbbé tartanák fel egymást, mint fordított esetben.
Sajnos a tervezőasztalokon mindig nagyon szépen mutatnak a tervek, de elég nehéz homogén forgalmat és követést létrehozni sok viszonylat (és sok különféle jármű) összefogásával, még a 4-6-os viszonylagos elszigeteltségével is napi jelenség, hogy megcsúszik 1-1 percet a járat, mert pont nem ér át a szabadon a felszállók miatt, de így akkor már kb. borul az egész játék, önmagát gerjesztő folyamatként egyre többen akarnak felszállni, így egyre inkább le fogja késni a következő szabadokat, miközben a mögöttes villamos meg üresen megy végig. Erre talán megoldás lehetne, ha a mögöttes villamos meg tudná előzni a tömött, késésben lévő villamost, mert akkor a kettőjük összesített késése valószínűleg kevesebb lenne, mint előzés nélkül. Ilyet nap mint nap látok (Körtér - Hűvösvölgy távon ingázok), hogy a Moszkvára egymás mögött ér be az 56-os és a 61-es, s a maradék majd 20 percet úgy teszik meg Hűvösvölgyig, hogy az elsőről lefolynak az emberek, lámpavesztés kb. mindenhol, míg a mögöttes meg lépésben, üresen felkocog. Ki kéne próbálni, hogy mi lenne, ha a Moszkván a két villamos helyet cserélne (lenne rá vágány, pont ezért ez a példa), s a tömött villamos kerülne hátra, így arról csak leszállnának az utasok, mert a felszállókat az üres(ebb) villamos szedné fel, és így - szerintem - összeségében kevesebb lenne a két jármű késése, mert kevésbbé tartanák fel egymást, mint fordított esetben.
Képzeljük el, hogy lakóhelyünket a hatóságok elszigetelik az ország többi részétől, oda csak különleges engedéllyel léphet be bárki, és fegyveresek és egyéb egyenruhások ügyelnek minden gyanús mozgásra. Nem olyan kellemes hosszútávon nem? Magyarország területének csaknem egytizedén mégis évtizedekig…..
Ha családi házban tervezzük az életünket, a gyermekeink nevelését fontos, hogy mennyibe fog kerülni az otthonteremtés.
Örökös kérdés, hogy vegyünk, vagy építsünk? Ezt a kérdést mindenki maga dönti el, mi csak a számolásban segítenénk. A telek árát sok minden…..
barna86
2015.04.20 08:47:57
@TS RS: pontosan mennyire is tudtad önállóan intézni ezeket az ügyeket? Nekem az a jelenlegi jogszabályi körülmények között a bajom az építéssel, hogy önállóan igazából már nem tud az ember építkezni, mindenképp kell egy kivitelező, nem csak egy ellenőr, e-napló stb. (Legalábbis ez jön le a cikkekből, mivel még nem aktuális a dolog, ezért nem is jártam utána pontosan a szabályoknak.) Te tudtad vezetni az e-naplót, s simán megoldható volt - ha jól értem, hogy kb. magatoknak csináltatok mindent, csak épp amikor kellett egy mesterember, akkor fogadtál egyet, megcsinálta a dolgát, jött a következő...?
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
"A kormányszóvivő szerint az élet- és vagyonvédelem tekintetében százszázalékosan teljesített a katasztrófavédelem, a rendőrség, a tűzoltóság és a mentők a közutakon a hó fogságában rekedt emberekkel kapcsolatban." (kormany.hu)
Örüljünk, hogy a kormány megveregette a…..
barna86
2013.03.19 09:30:46
Előrefizetős mérőóra. Világmegváltó eszköz az adósságspirál kezelésére, vagy egy ma már evolúciós zsákutca, amely ideig-óráig eléldegélt, de most már végkép eljárt felette az idő? A kérdés aktualitását két dolog is adja – egyrészt a KDNP előkészíti azt a…..
Azért az már vérciki, amikor az ember a fafejű, bürokratikus, korrupt és ostoba - magyar - állammal szemben már csak egy multiban bízhat. Márpedig a városi elektromos miniautók (vagy nevezzük inkább járművecskéknek) régóta várt hazai elterjedésének sorsa lényegében egy ilyen…..
barna86
2012.03.04 22:12:02
@the cat: jogos, én most csak a profit oldaláról közelítettem meg a dolgot, de tény és vlaó, hogy szerencsére az élet ennél összetettebb azért
Ha igazán röviden össze kellene foglalni a rendszerváltástól mostanáig a magyar környezetvédelmi közpolitika történetét, akkor legvilágosabban két idézettel lehetne elmesélni ezt a becstelen/dicstelen elmúlt húsz évet. Az elsőt néhai Antall József mondta az MDF (a fiatalok…..
barna86
2012.02.22 20:33:27
@hackbard.celine:
Ezen teljesen besírtam, ilyet hogy lehet nyilatkozni....:D:D:D Az már inkább szégyen vagy elgondolkodtató, hogy ez a csóka hogy a fenébe kapott vegyészmérnöki-biológusi diplomát a BME/ELTE egyetemeken....
Ezen teljesen besírtam, ilyet hogy lehet nyilatkozni....:D:D:D Az már inkább szégyen vagy elgondolkodtató, hogy ez a csóka hogy a fenébe kapott vegyészmérnöki-biológusi diplomát a BME/ELTE egyetemeken....
Úgy érzem, mintha alapvetően félreértené társadalmilag egyébként rendkívül fontos feladatát Budai Gyula elszámoltatásért felelős kormánybiztos. Már akkor súlyos aggályaim keletkeztek vele kapcsolatosan, amikor egy kedves olvasóm eljuttatta nekem a vele, pontosabban politikai…..
barna86
2012.01.23 12:02:59
Meg ez is itt van még:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9076357
Igaz, itt már megjelennek a szélsőséges elemek mindkét oldalról (mindent bezárni vs. a legutolsó kis tanyára is mágnesvasút), de azért jó dolgok vannak itt.
De maga az írás most tetszik, esetleg kutakodás után megérne egy nagyobb lélegzetvételű bejegyzést a magyar vasúti teherszállítás tudatos züllesztése (feleslegesen felszedett állomások, horribilis mértékű pályahasználati díj, körzetesített árufeladás). Azt tudtátok, hogy egy véletlen folytán pl. Debrecen környékén egy olyan vállalkozó kapott iparvágány elbontására megbízást, aki MÉH-telepeket is üzemeltet?
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9076357
Igaz, itt már megjelennek a szélsőséges elemek mindkét oldalról (mindent bezárni vs. a legutolsó kis tanyára is mágnesvasút), de azért jó dolgok vannak itt.
De maga az írás most tetszik, esetleg kutakodás után megérne egy nagyobb lélegzetvételű bejegyzést a magyar vasúti teherszállítás tudatos züllesztése (feleslegesen felszedett állomások, horribilis mértékű pályahasználati díj, körzetesített árufeladás). Azt tudtátok, hogy egy véletlen folytán pl. Debrecen környékén egy olyan vállalkozó kapott iparvágány elbontására megbízást, aki MÉH-telepeket is üzemeltet?
Elég meglepő és mulatságos hír, hogy az európai zöldek eljárást szeretnének kezdeményezni az unió parlamentjében a magyar kormányzat ellen. Képviselőjük, Ulrike Lunacek szerint - idézem - "az eljárásra azért van szükség, mert az új alkotmány életbe lépésével…..
barna86
2012.01.05 17:14:55
@is: egy 2002-es adatot találtam (júl. 17. illetve dec. 18) csak most hirtelen erről, de szerintem olyan nagyon nem változhattak a dolgok azóta. Ezek szerint:
- nyáron, völgyidőszak minimuma (2-5 óra között): kb. 3700 MW
- nyáron, csúcsidőszak maximuma (10-18 óra között): kb. 5000 MW
- télen, völgyidőszak minimuma (3-5 óra között): kb. 4200 MW
- télen, csúcsidőszak maximuma (7-23 óra között átlagban): 5500 MW
Ezek alapján 70-80%-a a csúcsidős terhelésnek a holtidős terhelés, tehát azért lenne még hova fejleszteni a rendszert, ki lehetne váltani pl. szénerőműveket, de csak módjával, mert pl. egy atomerőmű termelését nem lehet olyan sebességgel szabályozni, ahogy a hálózat kívánná, ezért szükséges mellé azért kiegészítő erőmű is.
- nyáron, völgyidőszak minimuma (2-5 óra között): kb. 3700 MW
- nyáron, csúcsidőszak maximuma (10-18 óra között): kb. 5000 MW
- télen, völgyidőszak minimuma (3-5 óra között): kb. 4200 MW
- télen, csúcsidőszak maximuma (7-23 óra között átlagban): 5500 MW
Ezek alapján 70-80%-a a csúcsidős terhelésnek a holtidős terhelés, tehát azért lenne még hova fejleszteni a rendszert, ki lehetne váltani pl. szénerőműveket, de csak módjával, mert pl. egy atomerőmű termelését nem lehet olyan sebességgel szabályozni, ahogy a hálózat kívánná, ezért szükséges mellé azért kiegészítő erőmű is.
Vannak olyan magyarországi állami nagyvállalatok amelyek, valamilyen - egyelőre megmagyarázhatatlan - parajelenséggel egyszerűen elbűvölik, mi több, szabályosan elvarázsolják az oda ellátogató politikusokat. Az egyik ilyen a Paksi Atomerőmű, ahonnan az elmúlt húsz évben még…..
barna86
2011.12.18 23:42:58
@mement:
"arrol van szo hogy a bovites el lehetne kerulni,(megtartani a jelenlegi kapacitast) es ki lehet egyes teruleteken helyi erroforasokbol gazdalkodni az szukseges energiat. (nem nem csak hot, kicsit csusztat a csavo, egyszeruen aramot eloallitani ilyen technologiaval draga nagyon)."
Villamos energiát nem lehet helyi szinten, izoláltan előállítani, nem érdemes, mivel nagyon drága lenne. Jelenleg Portugáliától Romániáig egész Európában egy, közös villamosenergia-hálózat van, mindenki hatással van mindenkire. Az ellátás bázisát az alaperőművek adják, amiket kiegészítenek az ún. csúcserőművek. Sajnos jelenleg még egyik kategóriába se nagyon lehet sorolni a megújuló energiákkal áramot termelő erőműveket, mivel egyfelől nem képesek huzamos időn át konstans teljesítményt leadni, hogy alaperőművek legyenek, másfelől viszont arra sem képesek, hogy ha nekem két perc múlva kell plusz energia, akkor azonnal és pöccre megbízhatóan induljanak, mint a csúcserőművek.
"arrol van szo hogy a bovites el lehetne kerulni,(megtartani a jelenlegi kapacitast) es ki lehet egyes teruleteken helyi erroforasokbol gazdalkodni az szukseges energiat. (nem nem csak hot, kicsit csusztat a csavo, egyszeruen aramot eloallitani ilyen technologiaval draga nagyon)."
Villamos energiát nem lehet helyi szinten, izoláltan előállítani, nem érdemes, mivel nagyon drága lenne. Jelenleg Portugáliától Romániáig egész Európában egy, közös villamosenergia-hálózat van, mindenki hatással van mindenkire. Az ellátás bázisát az alaperőművek adják, amiket kiegészítenek az ún. csúcserőművek. Sajnos jelenleg még egyik kategóriába se nagyon lehet sorolni a megújuló energiákkal áramot termelő erőműveket, mivel egyfelől nem képesek huzamos időn át konstans teljesítményt leadni, hogy alaperőművek legyenek, másfelől viszont arra sem képesek, hogy ha nekem két perc múlva kell plusz energia, akkor azonnal és pöccre megbízhatóan induljanak, mint a csúcserőművek.
barna86
2011.12.19 02:31:47
@Hardbácsi: Nem kell itt ívkemencékkel és vasúti fékpadokkal dobálozni, mikor van kézzelfoghatóbb példa is: egy egyszerű, ipari villanymotornak ma már simán van MW-os teljesítménye, nehéziparban, bányákban pláne. Vagy egy mezei Mávos 1047-es mozdony teljesítménye 6,4 MW, ami rövid időre lehet 7 MW is....
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
barna86
2011.12.15 19:47:26
@nagyfeszültség:
"Egy világváros és a világ első számú turisztikai célpontja között - amely vasúti utazás szempontjából éppen ideális kb 800 kilométer távolságra van - aki nem tud rentábilisan személyvonatot üzemeltetni, az ne foglalkozzon ezzel a szakmával."
Hajrá, meg lehet próbálni, ha ekkora nagy üzletet szalaszt el szerinted a Máv. Vegyél két szerelvényt, vagy bérelj a Mávtól kocsikat. Old meg a mozdonyproblémákat: vagy négy ország - négy mozdony bérlése, vagy pedig saját mozdony, amit négy ország hatóságánál kell engedélyeztetni. Fizesd a személyzetet, a takarítást, a fenntartást, az állomáshasználatot, pályahasználatot stb. Végül vegyél menetvonalakat magyar, horvát, szlovén és olasz vasútvonalakon, s indulhat is az üzlet, úgyis kasszát fog robbantani szerinted. Szerintem nem csak én várnám a kísérlet eredményét, ha ezt legalább nullszaldóra kihoznád, akkor bizony sokan kezet csókolnának neked...
"Egy világváros és a világ első számú turisztikai célpontja között - amely vasúti utazás szempontjából éppen ideális kb 800 kilométer távolságra van - aki nem tud rentábilisan személyvonatot üzemeltetni, az ne foglalkozzon ezzel a szakmával."
Hajrá, meg lehet próbálni, ha ekkora nagy üzletet szalaszt el szerinted a Máv. Vegyél két szerelvényt, vagy bérelj a Mávtól kocsikat. Old meg a mozdonyproblémákat: vagy négy ország - négy mozdony bérlése, vagy pedig saját mozdony, amit négy ország hatóságánál kell engedélyeztetni. Fizesd a személyzetet, a takarítást, a fenntartást, az állomáshasználatot, pályahasználatot stb. Végül vegyél menetvonalakat magyar, horvát, szlovén és olasz vasútvonalakon, s indulhat is az üzlet, úgyis kasszát fog robbantani szerinted. Szerintem nem csak én várnám a kísérlet eredményét, ha ezt legalább nullszaldóra kihoznád, akkor bizony sokan kezet csókolnának neked...
Tisztán látszik, hogy teljes az emberek bizalma az atomenergia békés célú hasznosításával kapcsolatban, és az is világos: minden alapja megvan ennek a bizalomnak, hiszen megnyugtató az a transzparencia, amely az energiatermelés e területét - különösen annak logisztikáját -…..
Sajnos Orbán Viktor miniszterelnököt - mostani és előző kormányzása is bizonyítja - nem igazán hatják át a zöld gondolatok. Mindez persze még nem bűn, csak azért kellemetlen, mert stábjába nem választ - legalább néhány - olyan embert, akik helyette, az ő nevében is,…..
Aggasztó hírek érkeznek a 2012-es vasúti menetrend előkészületeiről. Úgy hírlik, "megszorítások" várhatóak: számos fontos vonalon veszélyben az utasbarát ütemes menetrend, sőt az sem tűnik kizártnak, hogy a Fidesz-kormány esetleg - "hazaáruló" elődje…..
barna86
2011.11.24 13:06:18
@Medx: Csak egy fél év közgazdaságtant tanultam, ezért csak a következőképpen tudom magyarázni, aki tanult ilyet bővebben, mélyebben, attól elnézést kérek az esetleges hülyeségekért.
Az állam az adók révén (kedvezmény, megszüntetés, növelés stb.) tudja szabályozni, befolyásolni a piac keresleti-kínálati viszonyait. Jó példa erre a cigaretta adójának emelése, így akarják csökkenteni a dohányzást. Ha nőnek a fuvarozók költségei, azt ráterhelik a fogyasztókra, vevőkre, vagyis az ár nő, így csökken a kereslet (kivéve a Griffin-javak esetében). Ha rövidtávon csökken a kereslet, akkor azt középtávon a kínálat, termelés csökkenése követi és hosszú távon ez elbocsátásokhoz vezet. Ebbe a folyamatba akar beleavatkozni az állam a kedvezménnyel, hogy ne növekedjen pl. az alapvető élelmiszerek ára azért, mert a fuvarozóknak árat kell emelni az üzemanyag-költségek miatt. Én így látom, gondolom ezt, más kérdés persze, hogy ez mennyire átlátható, tiszta, korrupciómentes módon teszik.
Az állam az adók révén (kedvezmény, megszüntetés, növelés stb.) tudja szabályozni, befolyásolni a piac keresleti-kínálati viszonyait. Jó példa erre a cigaretta adójának emelése, így akarják csökkenteni a dohányzást. Ha nőnek a fuvarozók költségei, azt ráterhelik a fogyasztókra, vevőkre, vagyis az ár nő, így csökken a kereslet (kivéve a Griffin-javak esetében). Ha rövidtávon csökken a kereslet, akkor azt középtávon a kínálat, termelés csökkenése követi és hosszú távon ez elbocsátásokhoz vezet. Ebbe a folyamatba akar beleavatkozni az állam a kedvezménnyel, hogy ne növekedjen pl. az alapvető élelmiszerek ára azért, mert a fuvarozóknak árat kell emelni az üzemanyag-költségek miatt. Én így látom, gondolom ezt, más kérdés persze, hogy ez mennyire átlátható, tiszta, korrupciómentes módon teszik.
barna86
2011.11.24 13:15:26
@ursus artos: Mivel nincs is semmiféle változás. Minden mellékvonalnál összehasonlítottam a mostanit és a jövő évit (bárki megteheti, máv-start oldalán minden elérhető), s a címben vizionált nemzethalál teljesen félrevezető. Semmiféle változtatás nincs, egy az egyben átvették az idei menetrendet, egyedül időpontbeli változtatások vannak illetve egy-két vonatot módosítottak, töröltek csak.
A bűvös - és a Hondánál legendás - Integra márkanév alatt a japán gyártó bemutatta a világ legnormálisabb motorját. Az új gép a robogók, az utcai valamint a sport(os) motorok szinte minden előnyét magában foglalja, és hátrányaik nagy részét kiküszöböli. Nem mellesleg…..
Kevés olyan belsőégésű motorral hajtott autó létezik, amelyből annyi kis manufaktúra készített már villanyhajtású változatot, mint a Fiat 500-as. Az egyik villanyfiat-átirat, a milánói székhelyű Castagna luxusvillany Fiat 500-asa ráadásul nemrégiben be is írta magát a…..
barna86
2011.10.31 10:54:49
@Kopi3.14:
"Vagyis azonos körülmények között azonos terhelést kapó motorokat össze tudj vetni. Ennyi. A valóságot sosem fogja lemodellezni."
Azért ezzel a szöveggel ne akarj megmagyarázni egy min. 100%-os eltérést a gyári és valós adatok között (4,1 vs. 8-9). Érdekes, hogy én pl. 40-50%-nál nagyobb eltéréssel sosem találkoztam még, amikor kifejezetten azt próbáltam megnézni a kocsinál, hogy mennyi lehet a tényleges fogyasztás a gyári adatokhoz képest...
@ZBR:
"A zéró emissziós járművek nem bocsátanak ki a kipufogón keresztül káros anyagokat. Ettől lesz valami zéró emissziós jármű. Ezt nem én találtam ki, hanem ők:"
Igen, a politikusok, marketingesek meg ki tudja még kik kitaláltak valamit, s bevezették a nulla emissziós járműveket. ami nem más, mint egy kreált definíció. Ezzel számukra letudva a környezetvédelem kérdése, még fényezhetik is magukat, hogy milyen fasza gyerekek ők, hogy lám, mennyit törődnek a környezettel. Bedobták a gumicsontot a nép gyermekei közé, s azóta az önjelölt sötétzöldek homokba dugott fejjel mantrázzák, hogy "no emisszió - no emisszió", és sok esetben az alacsony műszaki tudásuk miatt (tisztelet a kivételnek) még el is hiszik, hogy ez tényleg no emisszió. Vagyis mindig az autógyárak lobbija az ördög számukra, aztán most mégis az autógyárak lobbijának az áldozatai lettek.....
@zsoci:
"A legkörnyezetbarátabb módja az atomerőmű. Azt meg ilyen sötétzöldek mint a szerző elvből utasítják el."
Múltkor, a szerző egyik rózsaszín álmos posztjánál (amikor megint túlértékelte a szél- és napenergia mai jelentőségét) megkérdeztem, hogy mégis mi bajuk az atomerőművekkel? Azt elismerem, hogy a kiégett anyagok tárolása problémás, ez tényleg baj az atom kapcsán, viszont ezen felül nem tudom, hogy mi probléma akad. Megkértem a szerzőt és a többi sötétzöldet, hogy írjanak/mutassanak egy korrekt tanulmányt műszaki, fizikai háttérrel alátámasztva, ami bemutatja az atomerőművek káros hatásait üzemszerű körülmények között, s mondtam, hogy adott esetben meggyőzhető vagyok, ha olyat írnak. Azért hangsúlyozom, hogy üzemszerű körülmények, mivel tudjuk, hogy a balesetek emberi mulasztások miatt következtek be (illetve benne volt kis százalékban konstrukciós hiba is, Japánban meg hatalmas földrengés és cunami volt, ami nálunk soha sem eshet meg).
Érdekes, hogy erre senki sem reagált, csak hallgatnak, mint a sír, de újra itt a lehetőség, hogy bizonyítsatok, mivel őszintén érdekel, hogy miért ördögtől való az atomerőmű. A tárolási problémákat nem vehetitek bele, mivel azt elismerem, hogy az problémás és bajos.
"Vagyis azonos körülmények között azonos terhelést kapó motorokat össze tudj vetni. Ennyi. A valóságot sosem fogja lemodellezni."
Azért ezzel a szöveggel ne akarj megmagyarázni egy min. 100%-os eltérést a gyári és valós adatok között (4,1 vs. 8-9). Érdekes, hogy én pl. 40-50%-nál nagyobb eltéréssel sosem találkoztam még, amikor kifejezetten azt próbáltam megnézni a kocsinál, hogy mennyi lehet a tényleges fogyasztás a gyári adatokhoz képest...
@ZBR:
"A zéró emissziós járművek nem bocsátanak ki a kipufogón keresztül káros anyagokat. Ettől lesz valami zéró emissziós jármű. Ezt nem én találtam ki, hanem ők:"
Igen, a politikusok, marketingesek meg ki tudja még kik kitaláltak valamit, s bevezették a nulla emissziós járműveket. ami nem más, mint egy kreált definíció. Ezzel számukra letudva a környezetvédelem kérdése, még fényezhetik is magukat, hogy milyen fasza gyerekek ők, hogy lám, mennyit törődnek a környezettel. Bedobták a gumicsontot a nép gyermekei közé, s azóta az önjelölt sötétzöldek homokba dugott fejjel mantrázzák, hogy "no emisszió - no emisszió", és sok esetben az alacsony műszaki tudásuk miatt (tisztelet a kivételnek) még el is hiszik, hogy ez tényleg no emisszió. Vagyis mindig az autógyárak lobbija az ördög számukra, aztán most mégis az autógyárak lobbijának az áldozatai lettek.....
@zsoci:
"A legkörnyezetbarátabb módja az atomerőmű. Azt meg ilyen sötétzöldek mint a szerző elvből utasítják el."
Múltkor, a szerző egyik rózsaszín álmos posztjánál (amikor megint túlértékelte a szél- és napenergia mai jelentőségét) megkérdeztem, hogy mégis mi bajuk az atomerőművekkel? Azt elismerem, hogy a kiégett anyagok tárolása problémás, ez tényleg baj az atom kapcsán, viszont ezen felül nem tudom, hogy mi probléma akad. Megkértem a szerzőt és a többi sötétzöldet, hogy írjanak/mutassanak egy korrekt tanulmányt műszaki, fizikai háttérrel alátámasztva, ami bemutatja az atomerőművek káros hatásait üzemszerű körülmények között, s mondtam, hogy adott esetben meggyőzhető vagyok, ha olyat írnak. Azért hangsúlyozom, hogy üzemszerű körülmények, mivel tudjuk, hogy a balesetek emberi mulasztások miatt következtek be (illetve benne volt kis százalékban konstrukciós hiba is, Japánban meg hatalmas földrengés és cunami volt, ami nálunk soha sem eshet meg).
Érdekes, hogy erre senki sem reagált, csak hallgatnak, mint a sír, de újra itt a lehetőség, hogy bizonyítsatok, mivel őszintén érdekel, hogy miért ördögtől való az atomerőmű. A tárolási problémákat nem vehetitek bele, mivel azt elismerem, hogy az problémás és bajos.
barna86
2011.10.31 12:28:34
@hackbard.celine: Köszönöm a linket, bevallom őszintén, ezekről a kutatási irányokról még nem nagyon olvasta, hallottam. Mindenesetre engem nem kell győzködnöd, a tárolásról szóló problémákat is (csak) azért írtam le, mivel eddig ha feltettem a kérdést, hogy mi a gond az atomerőművekkel, akkor arra a válasz az volt, hogy a kiégett cellák tárolása. Erre mindig visszakérdeztem, hogy igen, és ezenkívül? Erre még sosem jött válasz.... Amúgy szerintem Paks még a maga 700 m3-nyi hulladékával is (ha jól értelmeztem a cikket) bőven pozitív megtérüléssel bír, ha azt nézzük, hogy mennyi szenet, fát, földgázt, olajat stb. kellett volna eltüzelni az 1980-as évektől fogva, ha nem épült volna meg az erőmű, s ezen fosszilis anyagok mennyi káros anyagot jelentettek volna....
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A baleset előtti héten vezették be ezt a menetrendet, melyben az egyik vonat egy új, vasárnapi vonat volt. Az első héten annyi késése volt a vonatnak, hogy teljesen máshol volt ez a találkozás. A második héten mind a két érintett állomás forgalmistája (Warngau és Schaftlach) több tényező egymásra hatása miatt elbeszélt egymás mellett, és úgy nyugtázták a megbeszélést, hogy szabad az állomásköz, küldhetik a vonatot. Mivel nem volt ellenmenet-kizáró biztosítóberendezés, csak a két forgalmista szabályozta a forgalmat, ezért a két vonat nem csak az elméletben találkozott a nyílt vonalon egymással. A két tényező, ami a baleset esélyét nagyban növelte, az az volt, hogy egyrészt nem használták a vonatjelentéseknek a meghatározott formáját, beszédmódját, másrészt pedig nagyon hasonló száma volt a két vonatnak (E 3594 és E 3591), ami keverhető volt a vonatjelentésben, ha nem a szabatos formát használták.