Regisztráció Blogot indítok
Adatok
balcso

1 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az év első adása igazából az előző év utolsó adása, mert az early accessre jogosult patrónusaink már év végén hallgathatták. És nem akármilyen adás ez, de igyekszem kerülni a nagy szavakat, mert nem a felkonferálásom a lényeg, hanem a vendég: Kiss László, azaz CoVboy. Igen, eljött a stúdióba…..
balcso 2024.01.31 14:23:12
@fects: Szerintem így visszagondolva a podcastre, új infókat nem igen tudtunk meg CoVboy életútjáról, csak az ismert dolgokról (amelyek elolvashatóak a pixelshősök c. könyvben lévő interjúban jórészt, valamint a Stöki által készített tomorrow magazinos interjúban) lett tisztább a kép, vagy lett sokkal részletesebben elmesélve pl. a katonaság, vagy a kutyás történetek, a Lajossal a viszonyának változása.
A stílusában pedig végig hozta az (elvárt) szerepet ahogy gondolunk rá, a régi beszúrkálásaiból a CoVboy Posta alapján, (pl.: Vannak még csekkek, hányat küldjek? - CoVboy) meg Getto rajzai alapján, amelyeken levelek, dollárok, sör, meg egy borostás fickó szerepel így visszaemlékezve legalábbis.
Én azt sajnálom inkább, hogy nem derült ki, hogy honnan jön a stratégiai játékok szeretete? Az angol tudás hogy ragadt rá? Vagy folyamatosan ott volt Örkény is ilyenkor? A Fish! leírásról pl. ismert infó, hogy Örkény diktálta kb. CoVboy meg írta.
Nekem személy szerint akkoriban 10-12 évesen azért még közel sem ment olyan szinten az angol, hogy használni tudjam játékokhoz. Egy ZakMcKracken-t végigjátszani angolul az kb. lehetetlen lett volna számomra leírás nélkül, de elképzelhető, hogy magyarul sem ment volna mert kell hozzá olyan kombinációs képesség, ami kevés tizenévesben van meg.
balcso 2024.02.01 09:03:19
@molnibalage: Ha esetleg utána néznél, itt találod :)
(avagy +1 shownote a podcasthoz)

Pixelhősök 282-287. oldal
Beregi Tamás (Berrr) és Herpai Gergely (Bad Sector)
Interjú Kiss Laci CoVboyjal
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
(Disclaimer: a felvétel még júliusban készült.) A második évadban volt már vendégünk Matusik Szilárd, aki akkor néhány barátjával éppen dokumentumfilmet forgatott a magyar játékfejlesztés hőskoráról. A Vakondok 4 - Végigjátszás című film 2016-ban el is készült, aztán mindenféle fesztiválokon…..
balcso 2020.10.23 10:40:12
Igen, kicsit akadozik az adás, mert megszületett második gyerekem, és éppen egy megnyerhetetlen time management játékot játszom a családal. Pedig hat Checkpoint (két vendéges és négy mini) van tárban, csak a vágásra nagyon nehezen jut időm, szóval kis türelmet és megértést kérnék. Hogy érdemes…..
balcso 2017.06.22 14:31:26
@balcso: spellweaver
Hogy mi az a kódtárcsa? Persze, ezt a mai, internethez, DRM-törésekhez és olcsó akciókban megvett legális játékokhoz szokott gémerek már nem feltétlenül tudják. Szóval régen, még a web megszületése előtt többé-kevésbé hatékonyan lehetett védeni a játékokat a kalózmásolatoktól azzal, hogy a játék egy…..
balcso 2017.03.16 22:18:39
@rATdrAgOn: hali. nekem van ms-dos vga verzió. még a 386-osomról sikerült megmentenem. ha érdekel akkor írj. fakecd.exe meg minden van hozzá ;) úgy emlékszem
Nagy hírem van! A blog egyik régi alapítója, sokáig aktív, aztán illegalitásba vonuló posztolója, Hancu könyvet írt. Illetve nem most írta, hanem régen és apránként, ugyanis a PC Gurunál 15 éve indult és öt évig futott sorozatát rendezte össze egy 216 oldalas ekönyvbe. Annak idején A világ…..
Blue Lemon Lacipecsenye 2016.10.03 19:17:10
Miután a lacipecsenyét állítólag a kevésbé köztiszteletben álló lengyel királyunk, II. Ulászló (Dobzse László) után nevezték el, és mivel uralkodásának ideje elég régen volt (1490-1516), ráadásul nyoma sem igen maradt (lásd erre: Füreder Balázs Gábor: A "Hosszú reneszánsz konyhakultúra" magyar…..
Beteg voltam majdnem két hétig, ami a blogon is meglátszott (posztot írni se nagyon volt erőm a takonytól), illetve a legfrissebb podcastadásunkban elhangzó távoli köhögésekre is ez a magyarázat. De nem akartam elhalasztani a felvételt, már csak a téma miatt sem.....
Sokszor felteszik nekem ismerősök azt a kérdést, hogy én milyen műfajú filmeket szeretek, mire a válaszom az szokott lenni, hogy én mindenféle film közül szoktam mazsolázni, nem tudok egy konkrét műfajt kiemelni, de a dráma az a kategória, ami valamelyest a többi fölé kerekedik a…..
Esetleg: Vadmarhák az alagsorban, régiesen: Alagsori besték, avagy Pincebestiák (utóbbi már egész ászkarákosan is hangzik). Ezenkívül számtalan (szerencsétlen) módon lehetett volna magyarra fordítani a nemrégiben újra előszedett DaCosta-könyv példajátékának címét, ami…..
Régóta tudjuk, hogy az otthon lelkesedésből játékot hegesztő őrültek nagy dolgokra képesek, akár a Prince of Persia C64-es verziójára is. Most még bizarrabb konverzióról számolhatunk be: pár napja letölthető a Portal Prelude TI-83 és TI-84 típusú számológépekre. Igen,…..
balcso 2012.12.05 22:43:39
@balcso: Nagyon király a játék, megkoronázza a szülinapomat :)!
Két éve megemlékeztem arról, hogy a magyar sorozattörténelem feledhetetlen karatés rendőrlánya, Linda az egyik epizódban szoftvertolvajokat hajkurászott. Akkor utánanéztem, hogy a sorozatban ICL gépek is szerepeltek, és feltettem a nem költőinek szánt kérdést: miként…..
balcso 2012.10.14 18:52:04
@K0vasz: Catastrophes /C64
Tehernapló C64 hacking 2012.10.10 00:28:22
A hacker élete nem csak játék és mese, hallottál már a gonoszról, a csúf, kopasz "Hókusz Poke"-ról?    Meg PEEK? Meg örökélet kódok? Azaz! Azon szoktam gondolkodni, hogy a mai számítógépek mennyire elrejtik valós működésüket a felhasználók elől, mennyire más…..
Létezik vajon a tökéletes demo? Jómagam még nem találkoztam olyan C64-es demoval, amibe ne lehetett volna - legalább egy apróságba - "belekötni". Jelenleg - vitathatatlanul - az 'Edge of Disgrace' a legjobb demo C64-re. Ez azt is jelenti, hogy a legtökéletesebb? Nézzük hol található…..
Édes istenem, mit nem adtam volna 1991-ben a Prince of Persia C64-es változatáért! De akkor ez elérhetetlen álom volt, egy lehetetlen vágy, a 8-bites nyomorultak Carmen Electrája, hiszen az Amiga-verzió sem volt hajlandó megmozdulni plusz memória nélkül. De húsz év után úgy tűnik,…..
balcso 2011.10.16 12:48:14
IDDQD Heti retro: Head Over Heels 2011.09.29 09:30:00
Legutóbb egyik örök kedvencemet, a Head Over Heelst szavaztátok be a rovatba, úgyhogy hétvégén elővettem a játék remake-jét, hogy kicsit felelevenítsem az emlékeket. Az lett a vége, hogy egy szuszra végigjátszottam örökélet és térkép nélkül, és minden koronát megszereztem…..
balcso 2011.09.30 21:51:59
@Fuornis: operával nem jelenik meg nekem sem, többivel igen. (opera 12.00 pre-alpha b1076) (a múltkor szavaztam a Head Over Heels-re, FF akkor volt elindítva utoljára)
IDDQD Heti retro: Test Drive 2011.08.25 07:30:00
A Heti retróban elég kevés autószimulátor volt eddig (talán csak a Stunt Car Racer meg a Street Rod), pedig a műfajban akad néhány szépen megöregedett klasszikus. Például a Test Drive, ami mind Amerikában, mind Európában nagy sikereket aratott, vezető fejlesztője pedig olyan…..
balcso 2011.08.26 12:58:08
egy régebbi idevágó kommentem az irányításról:
iddqd.blog.hu/2011/08/03/kontrollerrel_doomozni_az_ordog_muve/fullcommentlist/1#c14130412

egyébként én a mai napig azért szeretem, mert ez volt az egyetlen olyan játék, ahol a kanyarodás nem úgy működik, hogy kis kanyarban 18,5 gombnyomás az íven tartás, éles kanyarban pedig 40 és 60 közötti;). Erre írta azt a fenti cikk alatt Dester, hogy "ujjal pöcögtetős kanyarodás".
a mai napig játszom a c64-es verzióval emulátoron, ide64 virtuális hdd-vel (=nem kell várni a töltésre), és nagyon király.
persze azt még hozzá kell tenni, hogy a Grand Prix Circuit sokkal szebben fut c64-en, szerintem magasabb frame/sec-kel megy.
IDDQD Heti retro: Lords of Midnight 2011.08.19 07:30:00
A ZX Spectrumra készült játékok közül a Lords of Midnight egészen biztosan ott van az első tízben – nemcsak sokrétű kaland/stratégiai játék, de briliáns programozói bravúr is egyben. Nekem mégis olyan volt a viszonyom vele, mint a Tir Na Noggal: amikor megismertem, még…..
Szeretem a Doomot, nem kicsit. A folytatását pláne. A Doom II, az nekem életem legszebb évei, az első pc-m, amin elfutott, éjszakai mészárlások a kolesz 302-es szobájában, egy epic respawnszéria Laja shotgunja előtt, túlórázás helyetti deathmatchek az első munkahelyemen. Nem…..
balcso 2011.08.03 14:47:55
@Dester: az "ujjal pöcögtetős kanyarodás" tényleg nem az igazi.

Azóta sem értem, hogy ha a c64-es TD-ben, meg a Grand Prix Circuitban, Street Rodban, stb. úgy volt a kanyarodás, hogy ne térjen vissza egyenesre a kormány, hanem a joyyal kellett újra középre/egyenesbe húzni, akkor az újabb játékokban miért nem lehet így megoldani...

Emlékszem ráhúztam a kormányt/kocsit a kanyar ívére, és már ment is be szépen, mint egy igazi. Ha meg csúszott ki, akkor pici fék, és kész. Kanyar végén vissza egyenesbe, aztán gáz!
IDDQD Bezár a PC Guru 2011.07.08 13:56:00
Úgy tűnik, most már hivatalos, amit a zuhanyhíradó suttog pár hete: a német Motor Presse kiadó megelégelte a veszteséges működést és kivonul Magyarországról, pár magazinját átveszi más cég, párat meg bezárnak. Utóbbi kategóriába esik a PC Guru, az egyik legrégebbi magyar…..
IDDQD Kik laknak a pixelbolygóban? 2011.03.16 13:00:00
Eric Poulton művész/grafikus/art director nevét akkor jegyeztem meg, amikor elkészítette steampunk Star Wars sorozatát (a Halálcsillag valami eszméletlen nagy). Most egy pixel arttal lett a nap képe, címe Underneath It All, és egy pixelbolygó keresztmetszetét örökíti meg zombikkal,…..
balcso 2011.03.16 20:44:27
IDDQD Az URL, ami egyben játék 2011.03.09 08:01:53
Azt hittem, hogy a Wolfenstein 1-D után új esélyes már nem jöhet a „Készítsünk egyszerű, de zseniális játékot” versenyben, erre itt az URL Hunter, ami megpróbált url-be sűríteni egy ügyességi játékot, egész hatásosan. A játék itt érhető el, rögtön elkezd…..
IDDQD Heti retro: Comanche 2011.03.03 15:00:00
A Comanche öt jelölt közül 53 százalékkal, meggyőzően nyerte a két héttel ezelőtti szavazást. Látszik, hogy sokan szeretik itthon, és ezzel a játék akár be is állhat a Defender of the Crown mögé a sorba: máshol nyoma sincs ennek a rajongásnak, a neten alig van róla infó, a…..
balcso 2011.03.03 16:52:40
@Stöki mégegy komment, amiben mint ahogy januárban írtad "régi emlékek visszaidézése közben megszállt a szent őrület"

tehát:
Nekem a szimulátorok közül a GUNSHIP volt a nagy kedvencem. Mindig szerettem vele játszani, az elején a Ride of the Valkyries volt amikor felszállt a 'kopter, és "kilőtte", hogy GUNSHIP:). Szóval már jól kezdődött az egész.

Később egy fénymásolt CoV leírásnak köszönhetően már tudtam is vele játszani, nem csak szerettem:). Valamelyik első pár számban lehetett a leírás, mert még ott volt a nagy paca a közepén a fénymásolás elkerülése végett, és még nem volt hasábokra szedve az oldal, beleszédültem, míg egy sort elolvastam. Később ilyet csak az újra kiadott Neurománc univerzummal tapasztaltam, pedig az már jó 15 évvel később volt. De vissza a játékhoz!

Szerettem benne, hogy a koordinátákat, jelszót fel kellett írni, hogy tudjam mit kell támadni, és hogy leszállhassak a bázison a jelszópárért (leírás) cserében. Aztán 10 perc töltögetés - ezt is szerettem, lehetett addig mást csinálni - A többi (irányítás) már ment a szomszéd és ismerősök tudása alapján, a felszállás, magasság beállítás, repülés. Ott volt még az önképzőkör is, amikor minden gombot végignyomtam, hogy vajon csinál-e valamit:). Joy-jal tartani a megfelelő dőlésszöget, hogy ne csökkenjen a magasság:). Mondjuk analóggal biztos egyszerűbb lehet, de PC-n én se nagyon játszom szimulátorral. (Kivéve a Chomance, de azt ugye az újkori szaksajtó nem tekinti szimulátornak)

A Steel Thunder tank szimulátor az megvan? Én azt is szerettem, nekem pl. azért van meg az Arzenál könyvek Korszerű harckocsik és harcjárművek része (is). Annak az elején az amerikai himnusz szólt:). Aztán a védelem kioperálva:). Talán még a sima M1 Abrams volt, M3 Bradley, stb.

Ugye mindenki emlékszik ;)?

Csináltunk ilyen "sablont" a billentyűzetre bátyámmal, a Gunship-é még tuti, hogy megvan valahol. Csak azoknak a bill-nek volt a helye kivágva, amit valamire használni lehetett. Így sokkal "szimulátorabb" volt. Kiszínezve, kifestve, odaírva, hogy mi mire is való.
Minden élvezetet felülmúlt:)!
IDDQD Szól a meghajtó 2011.02.10 15:00:00
Hihetetlen, egy kis elszántság mit ki nem hoz néhány muzeális 5,25-ös meg 3,5-ös floppymeghajtóból, még az öreg Beethoven is füttyentene örömében, ha nem lett volna töksüket már jóval azelőtt, hogy meghalt volna.Persze tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy ez a dolog nem…..
balcso 2011.02.15 13:21:52
@Adani: igen, az tudta. De a mostaniak?