Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dodisax

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szeretnél kilométer alapon fizetni az autópályáért? Elsőre ésszerűnek tűnik, de hidd el: rohadt drága lenne. Vélemények az azonos című írásunkról...
dodisax 2010.06.09 13:37:54
A cikk írója gyanítom Budapesten él. Nem kell félreérteni, nem "hülyepestiköcsög" jellegű fikázás ez:)
De azt gondolom, hogy a mai egyrészt igazségtalan, másrészt ezzel a rendszerrel nem lehet fenntartani az úthálózatot, nemhogy még fejleszteni... Az utak romlása annak a függvénye, hogy azon mennyi jármű közlekedik. egy alma 50 forint, 10 alma 500 forint. Az ingyen közlekedés csak egy hibás illúzió, mert nincs ingyen! az utak avulnak, azt karban kell tartani.
Persze megértem, hogy ha valaki Budapestről közlekedik, akkor az éves martica nagyon nagy királyság, mert annyit használod, amennyit akarod. és igazából a 4 napos matrica sem drága, viszont igazságtalan! mindenki fizesse meg az általa okozott többletköltséget, ami a hálózat fenntartásában keletkezik, és ezt nem csak a sztrádákon kellene így csinálni.

legjobb tudomásom szerint a fizetés nem kapus, hanem GPS alapú rendszer lenne, azaz kell egy vevőt venni a kocsiba, és utána az alapján leszedik a számládról a pénzt.

persze ehhez alternatívák kellenek! reális alternatívák! hatékony, gyors, szolgáltató szemléletű közösségi közlekedés elsősorban! de mindenhez pénz kell, és itt jön a kérdés, hogy ki kezdje?
az állam megteremti az alternatívát, és aztán "elvesz", vagy először nekünk kell jobban belenyúlni a pénztárcába, aztán talán lesz valami fejlesztés is? Ne adj Isten engednék a magánszférát, hogy utasokat szállítson?

sok nyitott kérdés van szerintem, viszont azt tisztán kell látni, hogy a benzináron, és az autó fenntartásán kívül más jellegű költségek is keletkeznek a használat során, amiket szintén használóknak KELL megfizetni!

Viszont tény, hogy a teljesítményarányos fizetési rendszer kiépítésének az ára nagyon "haverfüggő", ami miatt nagyon is jogos a cikk írójának az aggodalma!
Sajnos még itt tartunk gondolkodásban, vagyis az okosok nem látnak a pénzesborítékoknál messzebb...
1884. augusztus 23-án nyitották meg a stuttgarti fogaskerekű vasutat a város déli része és az akkor még különálló Degerloch település között. 1934-ben vette át az üzemeltetését a SSB. Nem turista célokat szolgál, szerves része a városi közlekedési hálózatnak. Ma a 10-es…..
A tervezés óta botrányok kísérte autópálya két új szakaszát adták át 2010. március 31-én. A 2007-ben elkészült Érdi tető - Dunaújváros, majd a 2008-tól használható Érdi tető - M0 közötti szakaszok után egyszerre adták át az M6-os Dunaújváros - Szekszárd és a…..
dodisax 2010.04.01 10:52:41
Sziasztok!

Én egyet értek azokkal, akik a forgalmi indokoltságot hozzák fel ellenérvként, hogy minek kellett még az m60-ast is autópálya mintakeresztszelvénnyel megépíteni, de igazából ha már az adófizetők pénzét hozzuk fel, akkor egyrészt olvassunk utána, mi az a PPP, másrészt meg ígyis-úgyis ellopják, akkor meg inkább építsék be, hogy használhassuk. nem biztos, hogy a leginkább költséghatékony beruházásról van szó, de igazából ezek miatt nem érdekel.

Amit még szeretnék kiemelni, hogy azért az alagutak 40-50 méter mélyen húzódnak 70-80%-ban, és azért azt mondani, hogy némi föld átcsoportosítással bevágás/feltöltés rendszerben meg lehetett volna építeni ezt a pályát... szeretném kérni, hogy mutasson valaki 25-30m magas földtöltést, illetve 50 m mély bevágást autópályán. egy ilyen magas feltöltésnek kb 20-30 ésves konszolidációs ideje van, azaz addig mozog, süllyed. számoljuk már ki, hogy ezt mennyibe kerülne fenntartani...

A hossz-szelvény pedig nem vízszintes, bár tény, hogy nem is olyan, mint az M3 emlegetett szakaszain. De azért megvizsgálnám, hogy mondjuk egy kamion mennyi szeret fogysztani kapaszkodósávon kullogva 30-cal, és mennyit folyamatos menetben 90-nel.

és még sorolhatnám.

tény, hogy sok esetben értelmetlen, illetve pl a 86-os út mellé inkább elférne egy autópálya, mert ott "kicsit" nagyobb a forgalom, de azért látni kell, hogy ha a politika, és a gazdasági lobbik eldöntenek valamit, akkor az úgy is lesz. Illetve az alagutak helyett a bevágásos/feltöltéses sztori pedig megint egy másik ilyen lobby, szóval ott vagyunk, ahol a part szakad. ki tudja, kinek lehet/kell igazat adni...

Szerintem azoknak, akik minden nap használják a 6-ost, és fogják ezután használni az új pályát, mert kicsit biztosabb lesz majd ezután hazajutni, mint volt eddig ez előtt!
dodisax 2010.04.01 11:22:21
@magyar bucó: Tisztában vagyok vele, hogy ezt ki fogjuk fizetni, csak mondjuk nem egy összegben, ami azért gazdaságosabbá teszi ezt a beruházást.

ha meg az autód felmegy az emelkedőn, akkor menj a régi nyomvonalon Pécsre, és számolj be róla, hogy hogyan sikerült hóban és jégben felmenni Mecseknádasdnál!

és nem az autók szempontjából érdekes sohasem egy pálya hosszirányú esése, hanem mondjuk egy 40 tonnás kamionnál...

és igen, egy kapaszkodósáv nemcsak pályaszerkezetben kerül többe, hanem ott ezzel együtt nagyobb földmunkák is adódnak.
dodisax 2010.04.01 11:46:43
@Yogi: Az Érdi emelkedőnél adott volt, hogy ott kell elvezetni, mert ott van mellette a 6-os, ott volt a leglogikusabb, más kérdés hogy az lett a történelem talán legdrágább pályaszakasza kb...

Egy traktor pedig eléggé komoly emelkedőkön képes felmenni, van benne terepfelező, stb:)

és igen, földek vannak az alagutak felett, de ha te azokat kb 150-200 méter széles sávban kivágnád, akkor hogy a búsba nézne ki az a táj...

érdemes elmenni egyszer, és bejárni azt a környéket, ajánlom mindenkinek biciklivel, gyalog, ahogy tetszik:)
talk timi úton 2009.08.18 22:12:00
18:05   Frankfurtot elhagytuk, Köln felé tartunk a német szabályalkotók nagylelkűségének köszönhetően 180 km/h-val. Eléggé megszívtuk, mert Würzburg előtt egy kb. 3 órás dugóba keveredtünk, ami nem csak az autópályán volt megfigyelhető, hanem az egymástól…..