Adatok
dodisax
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szeretnél kilométer alapon fizetni az autópályáért? Elsőre ésszerűnek tűnik, de hidd el: rohadt drága lenne. Vélemények az azonos című írásunkról...
1884. augusztus 23-án nyitották meg a stuttgarti fogaskerekű vasutat a város déli része és az akkor még különálló Degerloch település között. 1934-ben vette át az üzemeltetését a SSB. Nem turista célokat szolgál, szerves része a városi közlekedési hálózatnak. Ma a 10-es…..
Az Erfurt és Lipcse között épülő új nagysebességű vasútvonalon több nagy alagúton és völgyhídon át haladhatnak majd a szerelvények 2015-től (térkép, pdf). Az első negyedévben fejezték be a fejtési munkálatokat a Bibra és Finne névre keresztelt alagutakban.
A Finne…..
A tervezés óta botrányok kísérte autópálya két új szakaszát adták át 2010. március 31-én. A 2007-ben elkészült Érdi tető - Dunaújváros, majd a 2008-tól használható Érdi tető - M0 közötti szakaszok után egyszerre adták át az M6-os Dunaújváros - Szekszárd és a…..
dodisax
2010.04.01 11:22:21
@magyar bucó: Tisztában vagyok vele, hogy ezt ki fogjuk fizetni, csak mondjuk nem egy összegben, ami azért gazdaságosabbá teszi ezt a beruházást.
ha meg az autód felmegy az emelkedőn, akkor menj a régi nyomvonalon Pécsre, és számolj be róla, hogy hogyan sikerült hóban és jégben felmenni Mecseknádasdnál!
és nem az autók szempontjából érdekes sohasem egy pálya hosszirányú esése, hanem mondjuk egy 40 tonnás kamionnál...
és igen, egy kapaszkodósáv nemcsak pályaszerkezetben kerül többe, hanem ott ezzel együtt nagyobb földmunkák is adódnak.
ha meg az autód felmegy az emelkedőn, akkor menj a régi nyomvonalon Pécsre, és számolj be róla, hogy hogyan sikerült hóban és jégben felmenni Mecseknádasdnál!
és nem az autók szempontjából érdekes sohasem egy pálya hosszirányú esése, hanem mondjuk egy 40 tonnás kamionnál...
és igen, egy kapaszkodósáv nemcsak pályaszerkezetben kerül többe, hanem ott ezzel együtt nagyobb földmunkák is adódnak.
dodisax
2010.04.01 11:46:43
@Yogi: Az Érdi emelkedőnél adott volt, hogy ott kell elvezetni, mert ott van mellette a 6-os, ott volt a leglogikusabb, más kérdés hogy az lett a történelem talán legdrágább pályaszakasza kb...
Egy traktor pedig eléggé komoly emelkedőkön képes felmenni, van benne terepfelező, stb:)
és igen, földek vannak az alagutak felett, de ha te azokat kb 150-200 méter széles sávban kivágnád, akkor hogy a búsba nézne ki az a táj...
érdemes elmenni egyszer, és bejárni azt a környéket, ajánlom mindenkinek biciklivel, gyalog, ahogy tetszik:)
Egy traktor pedig eléggé komoly emelkedőkön képes felmenni, van benne terepfelező, stb:)
és igen, földek vannak az alagutak felett, de ha te azokat kb 150-200 méter széles sávban kivágnád, akkor hogy a búsba nézne ki az a táj...
érdemes elmenni egyszer, és bejárni azt a környéket, ajánlom mindenkinek biciklivel, gyalog, ahogy tetszik:)
18:05 Frankfurtot elhagytuk, Köln felé tartunk a német szabályalkotók nagylelkűségének köszönhetően 180 km/h-val. Eléggé megszívtuk, mert Würzburg előtt egy kb. 3 órás dugóba keveredtünk, ami nem csak az autópályán volt megfigyelhető, hanem az egymástól…..
dodisax
2009.08.19 14:18:06
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
De azt gondolom, hogy a mai egyrészt igazségtalan, másrészt ezzel a rendszerrel nem lehet fenntartani az úthálózatot, nemhogy még fejleszteni... Az utak romlása annak a függvénye, hogy azon mennyi jármű közlekedik. egy alma 50 forint, 10 alma 500 forint. Az ingyen közlekedés csak egy hibás illúzió, mert nincs ingyen! az utak avulnak, azt karban kell tartani.
Persze megértem, hogy ha valaki Budapestről közlekedik, akkor az éves martica nagyon nagy királyság, mert annyit használod, amennyit akarod. és igazából a 4 napos matrica sem drága, viszont igazságtalan! mindenki fizesse meg az általa okozott többletköltséget, ami a hálózat fenntartásában keletkezik, és ezt nem csak a sztrádákon kellene így csinálni.
legjobb tudomásom szerint a fizetés nem kapus, hanem GPS alapú rendszer lenne, azaz kell egy vevőt venni a kocsiba, és utána az alapján leszedik a számládról a pénzt.
persze ehhez alternatívák kellenek! reális alternatívák! hatékony, gyors, szolgáltató szemléletű közösségi közlekedés elsősorban! de mindenhez pénz kell, és itt jön a kérdés, hogy ki kezdje?
az állam megteremti az alternatívát, és aztán "elvesz", vagy először nekünk kell jobban belenyúlni a pénztárcába, aztán talán lesz valami fejlesztés is? Ne adj Isten engednék a magánszférát, hogy utasokat szállítson?
sok nyitott kérdés van szerintem, viszont azt tisztán kell látni, hogy a benzináron, és az autó fenntartásán kívül más jellegű költségek is keletkeznek a használat során, amiket szintén használóknak KELL megfizetni!
Viszont tény, hogy a teljesítményarányos fizetési rendszer kiépítésének az ára nagyon "haverfüggő", ami miatt nagyon is jogos a cikk írójának az aggodalma!
Sajnos még itt tartunk gondolkodásban, vagyis az okosok nem látnak a pénzesborítékoknál messzebb...