Regisztráció Blogot indítok
Adatok
strohmann

0 bejegyzést írt és 103 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Őszintén szólva ez a lány lehet, hogy szép meg érzékeny, de a sztori alapján full idiótának tűnik. Never go full retard!Az én történetemben nincsen szakítás, legfeljebb lerázás, mivel a lánnyal soha nem is jártunk. Sőt frappáns kiszólások se nagyon vannak, inkább csak…..
Modorosblog A Mi házunk 2010.08.30 07:00:00
-Na, hát Ő lenne az.-Óriási, nagyon tetszik, fantörpikus... Szuper környéken van, harminckettőért errefelé ez ingyen van. A kilátás is gyönyörű: Omszki-tó, falu közel, de mégis csendes, minden. És nincsenek indiánok.-Dáviddal mi is így gondoljuk. Körbenéztünk, de itt…..
strohmann 2010.08.30 20:28:12
@Brother Love: "...valójában az a döbbenetes, hogy gyakran mérhetetlen mennyiségű pénzhez semmiféle ízlés nem járul."

Kis pénz - kis modor, nagy pénz - nagy modor.

Tipikus történet, amikor átlag Mari és Józsi, az átlagnál nem több modorossággal (lásd a blog posztjainak többsége) éli az életét, aztán rövid idő alatt nagy pénzösszeghez jutnak. ("okos" biznisz, örökség, külföldi üzlettárs a cégben, stb.)

Innentől kezdve csak a mennyiség számít a külsőségek kimutatásában, mert hát a vagyonnak látszódnia kell. Mindenből minél többet, minél nagyobbat, mert megengedhessük magunknak, ettől leszünk különbek XY-nál, pláne a csóró rokonoknál, hadd pukkadozzanak a szomszédok meg a Kovács Mici is.

Mindegy mi, csak kerüljön sokba.

Indokoltnál nagyobb ház kell, amit "körbesüt a Nap", dísznövényekkel agyonzsúfolt udvar, amik 3-4 év múlva átláthatatlan dzsungelt fognak alkotni, amivel a házaspár falun felnőtt mindkét tagja tisztában van, nem csak balkonnövényeket láttak életükben, de hát a presztízs. Csak az számít, hogy ők igenis megengedhetik maguknak a sok növényt. Természetesen erre szakosodott kertépítő céget bíznak meg, amit aztán minden látogató orrára kötnek.

Ház + belső berendezés dettó - a stílus kimerül abban, hogy lakberendezőjük van bíznak meg, amit minden, a házba tévedő megtud, legyen az a postás vagy húsvéti locsoló.

Életcéllá válik szerepelni a Szép Házakban vagy hasonló magazinban - amit a lakberendező kijárt külön nekik. Aztán röhög a rokonság a cikken: "alacsony kialakítású konyhai berendezés az átlagosnál alacsonyabb háziasszonyra szabva" - aki a valóságban 165 cm.

A lakberendező kulcsfigura, általa bebocsátást nyerhetnek az ELIT világába. Szinte családtaggá válik, a háziasszony legjobb barátnőjévé, "a" cég rendezvényeire is meghívják őt, a szegény rokonok helyett - hogy megfejje az ismerősi körüket is.
 Szia Tibi! Megpróbáltam írni egy modoros stand-up-ot. http://csetneki.blogspot.com/2010/08/modoros-stand-up-komedias.html Üdv! Sanyi   Jó estét kívánok, szevasztok, Puskás Ödön Csaba, azaz PÖCS vagyok. Tényleg így hívnak, ilyen hülye nevet nem talál ki csak úgy az…..
strohmann 2010.08.18 20:37:10
@Pályaelhagyó autóversenyző: "az ifju titanok kozul en csak kap es kiss adam eseteben lattam hasonlot (hogy egy 10 perces monologot jol eloadnak, es gyak. vegig nevetek), a tobbiek eseteben kinos 10 percben nehany jo es sok gagyi poent sikerult vegigszenvedni, olyan emberektol akik nem tudnak eloadni. "

Szerintem a Showder Klubba (csak ezt ismerem) belefér, hogy 1-1 erősebb előadó között néhány gyengébb kitölti a réseket, nekik is lehet jó poénjuk és fejlődhetnek is. Az új* jam felállásban, amikor 3-an vannak a színpadon, betettek egy gyengébbet is (Aranyosi), ami kifejezetten előny, hiszen adja magát az untermann szerepre, még poént is rontott. Gombaismeret oktatóm mondta minden második ehető gombára, hogy íztelen, ill. "gombaízű", de egy vegyes gombasalátába azért elmegy.

* francokat új, Markos-Nádas-Boncz-Katona után semmi sem új.

"es meg a ket emlitett uriember eseteben sem latom azt a potencialt, hogy kepesek lennenek osszehozni egy olyan 1-1,5 oras szosszenetet, ami fabrynak (sajnos csak sok evvel ezelott) mennybol az angyal vagy vaxtl a gipszig cimmel sikerult."

Bezzeg régen minden jobb volt. :)

Én nemrég láttam Kiss Ádámot élőben, jól nyomta 1,5 órán át, persze ő sem egy Hofi Géza, de lásd alább.

"ui. a legszanalmasabb ezekben az ungarische "standup" komediasokban, hogy nem kepesek hetek alatt egy jo 5 perces termeket osszedobni, es azt tisztessegesen begyakorolni."

Most jó modorosan megmondom a tutit: amihez viszonyítjuk őket, a régi nagy humoristák, ill. a 90-es évek végéig hallgatható Rádiókabaré, más viszonyok között működtek. A kiskereskedelmi televíziók megjelenésével több helyre adták el magukat a humoristák, akár háttérszerzőként (pl. Fábrik show) vagy szereplőként. Régen csak egy, majd 2 csatorna volt. Fellépni sem csak kultúrházakban lehet, a céges partiktól a fesztiválokon át a gazdagok privát partjaiig nyílt a paletta. Plusz egyéb munkák, Kőhalmi pl. a HVG címlapot is szerkeszti, biztos mások is kreatívkodnak, újságba írnak, reklámszöveget szereznek.

Egyszerűen szétforgácsolódnak a kapacitásaik, több a tévécsatorna, a humoros(nak szánt) műsor, külön humortévé is van, ahol elsütik a humorpetárdáikat, szétszórják a humorbonbonjaikat. :) Ja, és sokan civil főállás mellett stand-upolnak, mint pl. Trabarna. Mindez nem mentség a valóban közepes tehetségűek számára - Trabarna esetében sem. :)

Hofi Gézának "csak" esténként a színházban kellett produkálnia (volt egy fix műsorszáma, ami hónapokig-évekig ment + beleszőtte az aznapi híreket), ill. néhány TV- és rádiófelvételen, de ezek a színházi előadásainak a kivonatai voltak. Egyfelé kellett koncentrálnia. Képzeljük el Hofi Gézát tízzel elosztva. Vagy Modor Tibit, amint 10 ilyen blogot próbál megtölteni az írásaival. :)))

Régen az etalon szilveszteri rádiókabaré (és a TV-s is) hónapokig készült, ha kellett, újraforgatták a jelenetet, na és persze hónapokkal az adás előtt kész volt az anyag, persze ennek politikai oka volt (cenzúra).

A visszasírt régi magyar humor lehet, hogy jobb volt, de azóta a világ is nagyot fordult.

Ja, és Fábrik úr azon poénjait, szófordulatait, amikkel az Esti Showder az elején befutott, már előtte 8 éve folyamatosan nyomta a Rádiókabaréban, csak azt kevesebben hallgatták.
strohmann 2010.08.18 20:40:17
@reccs: ennek a vonulatnak Fábrik Sanyi ágyazott meg a maga leplezetlen naturalizmusával. :)
w Az új elkúrás 2010.08.17 07:00:00
Szeretnék néha szirénát szerelni a fejemre. Valami nagy-nagy-tüzet kéne nyitni. Mert amit Schmitt Pál és a hozzá hasonló majomságok elfedenek, az valójában borzasztó. Az Új Elkúrás tanúi vagyunk. Mert mi az elkúrás? Mi volt Gyurcsány felejthetetlen bűne, amit 2004 és 2006…..
strohmann 2010.08.17 16:54:21
Nem vagyok boldog, hogy W-vel értek egyet, de sajnos igaz, amit írt. Pedig Fideszes szavazó vagyok.

A magyar nép lelkülete olyan, hogy amíg az említett nagy rendszerek nem érnek el egy mélypontot, addig nem tolerálják a kádári örökség megbolygatást. Ne bolondozzunk, egy olyan országban, ahol a 13. havi nyugdíj alanyi jog volt? Pl. az ingyenes utazás megszüntetése, beleértve a 250 ezer(!) vasutas-igazolvány visszavonását, tömegtüntetésekhez vezetne.

A nyugdíjrendszerben az első pofon a Ratkó-gyerekek nyugdíjba vonulásánál lesz, ők már (előre törvénybe iktatottan)érezhetően kevesebb ellátást fognak kapni, mert a szétosztható pénz véges, ráadásul egyre kevesebb.

Az eü.-ben is meg "kell" várni, amíg a várólisták nem tolerálható hosszúságúra nyúlnak, amikor már ennyi szakorvos sem lesz a nem hálapénzes hiányszakmákban, amikor már emberek halnak, rokkannak meg az ellátás akadozása következtében. Akkor majd elfogadják a zemberek/kisemberek (ahogy tetszik) is, hogy nem tartható fenn az, hogy egy 10 milliós országban 1 millió ember fizet az egészségügyi ellátásért a tényleges bevételével arányosan. (Tehát a minimálbéresek, vállalkozók többsége nem játszik.) 1 millió ember befizetéséből kell fenntartani egy 10 milliót ellátó rendszert.

Nekünk Mohács, egy Csernus Imrei mélypont kell, hogy felébredjünk.

És még nem is szidtam a hungarikum 766 ezer rokkantnyugdíjast, amivel világrekorderek vagyunk, náluk az eü.-i, nyugdíj és szociális rendszer közösen mondott csődöt.
Sziasztok! Kő kemény fél év után sikerült munkához jutnom, ahol már 1 éve dolgozom. Mérnök - informatikusként egy amerikai - magyar multicég felvett betanított munkásnak...7 hónap harca után most ott tartok, hogy legalább felhasználói szinten kezelhetek számítógépet,…..
strohmann 2010.08.15 22:36:31
@Zee: "én elhiszem,de ha mindenki diplomás lesz-egyre többen mennek fősulira és szakmunkáshiánnyal küszködik az ország-ki fog dolgozni???"

Mindig előjön ez a "diplomások helyett inkább szakmunkásokat" szöveg, ami demagógia és üres közhely. Tény: Mo.-on a 25-34 éves korosztályban 22 % a diplomások aránya. Jó, lehetne venni mondjuk csak a szűkebb 25-30 éves korosztályt is, de kétlem, hogy sokkal magasabb lenne az arány.

A kérdés: miért mindig ebből a 22%-ból kellene lefaragni, és nem a 78%-al kezdeni valamit, szakmát adni a kezükbe?

És ezek csak a számok, a konkrét emberanyagról szó sem esik. Komolyan, a kommunikáció szakra készülőket át lehetne irányítani mondjuk CNC esztergályosnak? Személyes tapasztalatom, hogy szakmunkás, szakközepes végzettséggel, tehát a fizikai szakmunkára leginkább "rávehetők" körében ha esetleg továbbtanulnak, akkor ezerszer meggondolják, hogy piacképes egyetemet, főiskolát válasszanak, tipikusan műszaki, informatikai területen (pl. gépésztechnikusból gépészmérnök, kőművesből építőmérnök). Na most ha őket erővel visszatartanánk (diplomás helyet szakmunkást jelszóval), öngólt lőnénk, hiszen műszaki diplomásból hiány van.

Még egyszer, a diplomát nem szerző 78%-ot kéne megkapargatni.

Ja, és a diplomás helyett szakmunkást program teljesen elfeledkezik a nőkről: kevesebb női hiányszakma van, a fodrász-műkörmös-kozmetikus szentháromság könnyen telíthető.

Amúgy természetesen én sem értek egyet az álláshirdetések diszkriminációjával a középfokú végzettségűekkel szemben.

Az eredeti bejegyzés írója nem a tipikus érettségi után nappalin továbbtanult diplomás, akiket bizonyos körök szapulni szoktak, hogy minek törekszik, amikor "nem lehet egy jó gázszerelőt találni", hanem munka mellett, felnőttként szerzett oklevelet. Bár valószínűleg nem a megfelelő színvonalút, ill. ha kereskedelemben dolgozott, vélhetően nincs releváns informatikai munkatapasztalata. Ha GDF-es, ez sok helyen szitokszó.
strohmann 2010.08.16 00:38:37
@nyíregyházi betti:

"emberanyag"

Nem pejoratív értelemben írtam és szerintem ez egy választékos sőt jópofa kifejezés. Lehet, hogy vannak, akik degradáló értelemben használják. Ezzel az erővel minden személytelen jelző, a vásárló, szavazó, ügyfél is dehonesztáló, mert nem EMBERNEK tekintjük őket, hanem egy massza (pl. vásárlók) arctalan tagjának, akinek annyi a funkciója, hogy vásároljon, fogyasszon, szavazzon, különben meg vegetatív gépek. Ez azért túlzás lenne.
strohmann 2010.08.16 03:07:49
@Cartman (ex Cartman): ""Ha GDF-es, ez sok helyen szitokszó."
Nem tudom, miért övezi olyan iszonyú előítélet (már-már szinte gyűlölet) ezt az iskolát. Szerintem simán hozza az átlag magyar felsőoktatási szintet. Nem többet, de nem is kevesebbet."

Családtagom előző munkahelyén (bank) nem lehetett egy lapon említeni (felkészültség, tudás)a 90-es években a PSZF-en levelezőn végzettet és a GDF-es gazdasági informatikusi végzettségűt, bocs, ez van.

"míg az állami fősulis haverjaim lováriból, meg ki tudja miből nyelvvizsgáztak, én bő nyállal szoptam az angollal, mert nálunk csak hatféle nyelvből fogadták el, és csak a Rigó utcás vizsgát."

Van állami intézmény, ahol ezt már megrendszabályozták, sőt az angolt preferálják (pl. természettudományos BSc).

"Négy szigorlaton kellett teljesítenünk (...) És komolyan vették, komolyabban, mint később az Msc-n azt az EGYET!!!

Nem akarok vitatkozni veled, nem gyűlölöm a GDF-eseket, még csak nem is vagyok infós.

Az MSc-t már nem ismerem, de nálunk a KL, DL (kiegészítő, ill. újabb diplomaszerző) levelezősökkel kesztyűs kézzel bántak, kvázi kollégaként de legalábbis felnőttként, már-már összekacsintva kezelték őket, mivel volt legalább egy diplomájuk, így ők már bizonyítottak, letettek valamit az asztalra. Hasonlóképpen lehet az MSc-ben is, oda már diplomások kerülnek.

"És végül +1 tény: tudtátok, hogy a képzést megkezdők kb. 15%-a szerez végül diplomát a GDF-en?"

Ezt nem tudtam, ez pozitív. De pl. a pécsi Pollackon még nagyobb volt a távoktatásos lemorzsolódás ugyanezen a szakon. (Most már levelező van helyette.) Ez a képzés jellegéből fakad (munka melletti), de az emberanyagból :) is. Ha lenne komoly előszűrés, valódi szelekció a felvételin vagy legalább felkészítés, felzárkóztatás, amolyan nulladik évfolyam, jobb lenne az arány.

A GDF-el szembeni averzióban az örök nappalis-levelezős ellentét is előjön. Én úgy láttam, hogy annak idején a levelezősöknek lejjebb tették a lécet, kevesebbet adtak le és követeltek tőlük, míg ők ezt úgy mesélnék el, hogy nekik UGYANAZT tanították, csak tömörebben, koncentráltabban, lényegre törőbben. Feloldhatatlan ellentét.

"Szerintem nézzetek sürgősen szembe a ténnyel, hogy az már csak néphit, hogy létezik itthon színvonalas felsőoktatás. Örüljetek annak, hogy a BMF-et (vagy akármit, amit végeztetek) többre tartják még egyes munkavállalók, mint a GDF-et, de ne higgyétek, hogy tényleg több munka, vagy tudás van mögötte. Tömegképzés van mindenhol (bizony, még az "elitegyetemeken" is), és olyan is..."

Haha, újat nem mondtál, én is lehúztam 5+n évet a felsőoktatásban és most is egyetemen dolgozok, bár éppen nem tanítok. Nálunk is végeztek gyengébbek az évfolyamból, ők nem is a szűkebb szakmában helyezkedtek el, ill. a szűkebb szakmában sem kell mindenhová (rutinlaborok, adminisztratív jellegű munkák) Nobel-díj aspiráns, ez a dolog másik oldala.
Modorosblog A kreatív helyesíró 2010.08.13 09:54:00
A stílus maga az Ember - bántóan igaz ősmodorosság. Sokszor feltesszük magunknak a kérdést, hogy ha rendszeresen valami - szerintünk - helytelent látunk ugyanabban a formában valakinél, akkor az csak a sima tudatlanság, a nemtörődömség, esetleg a tudatos stílusteremtés egy…..
strohmann 2010.08.13 18:04:53
@Vállfás Gyuszi: Tibor már megelőzött a Horn-fokkal, de legalább tudjuk, hogy te ismerted a név eredetét. :) (Én nem, csak a magyar írásmódját.)

Érdekes a Wikipedián végigpörgetni, az újlatin, szláv és finnugor nyelvekben például egy o-val honosodott meg a név.

Facebookos élményem: bejegyzést kommentelő fiatal leány az Isztambul városnévben az "m" betűt reklamálta, és mivel az Európa Kulturális Fővárosa programról volt szó, még valami "ez ám a kultúra" beszólást is megengedett magának reflexes EKF fikázásként.
strohmann 2010.08.15 11:08:55
@Animacs: "nekem is van ilyen ismerősöm,alig makog valamit angolul, de azért folyton angol szavakat használ."

Legalább 10 éve volt egy francia kutatás, ott az élőbeszédet (asszem telefonbeszélgetéseket) vizsgálták, kiderült: minél kevésbé tud valaki külföldiül, annál gyakrabban használ külföldi szavakat az anyanyelvi beszédében. Én pl. úgy vagyok vele, hogy automatikusan lefordítom az ilyen angol/német/francia szavakat, mert valamilyen szinten tanultam ezeket a nyelveket, ösztönösen jön a magyarítás. Ha valaki idegen nyelvi környezetben él, természetesen ezek nem vonatkoznak rá, neki nehezebb.
Sziasztok!A Tatabányai Kórházról szeretnék nektek írni, amiről sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim.Februárban magamtól jelentkeztem a neurológián, mivel 5. napja nem szűnő erős fejfájásom volt,tarkó,és szemfájásom,amit a gyógyszerek sem enyhítettek.Mire…..
strohmann 2010.08.14 20:48:47
@adamantium: onnan, hogy "a lakosság 99.5%-a", ki kellene tenni a Praxis blog címlap elejére, a hvg-s önfényezés helyett.

"még a nagyon gazdag országokban is egyre jobban szűkül az alapbiztosításért járó szolgáltatások hányada"

A fejlett országokban (így nálunk is) probléma a társadalom elöregedésének folyománya. Csak Magyarországon még annyi a különlegesség, hogy a negatív demográfiai tendenciákra rárakódik az alacsony (legális) munkavállalási hajlandóság: nem csak az aktív korosztály lélekszáma csökken, hanem körükben Máltával vagyunk egy szinten a munkavállalási hajlandóságban.

Az inaktívak nagy arányához hozzávehetjük a minimálbérrel való trükközést (úgy általában az adómorált) vagy a járadékvadászatot (életcéllá vált 45 felett nyugdíjassá válni). Például a rokkantnyugdíjasok 7,7 %-os lakosságon belüli aránya hungarikum, világrekord.

Magyarországon talán _egymillió_ ember fizethet a tényleges, valós jövedelme után adót, járulékot. (Nem minimálbéres, nem vállalkozó stb., és akkor még beleszámoltam a nem minimálbéres közszférásokat is.) Ez a mondat is szerepelhetne minden orvosfikázó poszt előtt. Értem én, amikor valaki beírja, hogy hány tízezer/százezer forint TB-t fizet, na de azt el kell osztani tízzel, úgy jön ki a ráeső rész az eü.-i ellátásból.
strohmann 2010.08.15 02:26:54
OFF

@Dr.laikus PhD: "Valamelyik nap feltettem a linkeket, kicsit több a járulékfizető."

Én az egymillióval azok számát próbáltam szubjektíven megbecsülni, akik a teljes bevételük után adóznak, lehet valakinek a minimálbérnél magasabb bejelentett fizetése, és még mellé kaphat zsebbe kiegészítést, nem csak a hálapénzre gondolok, szakmunkást vagy programozót is foglalkoztathatnak így. Meg ott vannak az ingatlant feketén kiadók (ha van is szerződés, az csak a jogi része, adózni attól még nem fog), stb. stb.

Ez itt persze kevésbé lényeges, beszélhetünk akár 1,5 millió befizetőről is, az arány maga az ami nem fenntartható.

"Nincs mit dolgozni, viszont segélyt mindenki kap, semmire nem elég, de éhen nem hal."

A kevesebb munkahely fő oka az élőmunkára rakódó (elsősorban munkaadói) terhek nagysága, amely nagyrészt a sok inaktívnak köszönhető, ördögi kör ez. Csehországban 1 millióval több munkahely van, és nyilván kevesebb inaktív, azonos lakosságszám mellett. Beszédes, hogy a térségbeli országok közül tőlünk az egyik legkisebb a hajlandóság a külföldi munkavállalásra. Magyarországon amúgy lehetetlen megmondani, ki a ténylegesen rászoruló.

ON

Osztom azok véleményét, akik szerint a magyar eü.-nek valamiféle Csernus Imrei mélypontot kell "bevállalnia", hogy azon a bizonyos 1,5 millión kívül is rá lehessen venni minél több embert a fizetésre. Hogy ezt a tényleges bevételük arányában tegyék, utópia lenne nálunk, így maradna a szolgáltatással, ellátással arányos fizetés, biztosítási csomagok formájában.
Okosabb politizálásra addig nem lesz Magyarországon lehetőség, amíg a monolit nyugdíjastömböt fel nem szalámizza valaki. A zsarolási potenciáljuk ugyanis súlyos problémát jelent. (Fotó: Barakonyi Szabolcs/Index) Az OVB hitelesítette egy nehézipari szakszervezet egyik…..
strohmann 2010.08.04 10:28:33
@Devil: nem, 766 000-en vannak. Az igaz viszont, hogy ennek csupán a fele korhatár alatti (403 000).

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=5&i=136798&p=2

A lakosság arányában ez világrekord adat, a tömeges leszázalékolás hungarikum, Szlovákiához képest arányaiban 6x több "rokkantunk" van, és még ott is sokallják őket, mostanság szemet szúrtak a kamu esetek...

Összlakossághoz viszonyítva:

Magyaro. 7,7 %
Szlovákia 1,25 %
Németo. 2,4 %

Az viszont örömteli, hogy 2005-2009 között csökkent a korhatár alatti rokik száma, ez pozitív tendenciua, csak lehetne markánsabb.
strohmann 2010.08.10 22:13:52
@trendo+: sokan nem a munkanélküliség, hanem a _munka_ elől menekültek el rokkantba. Akár a rendszerváltozás előtt, akár utána. Ismerek ilyen történeteket.

Sok munkaképesnek vonzó a "rokkant cafeteria" csomag, a feketemunkára fordítható szabadidővel, az ingyenes eü.-i ellátással, a díjmentes parkolással, kedvezményes tömegközlekedéssel.

Hungarikum lett a tömeges leszázalékolás, világrekorderek vagyunk a rokkantak lakossághoz viszonyított részarányában.

Sajnos teljesen összekeveredtek a nyugdíj-, eü.-i, szociális szempontok ennél az ellátásformánál.
strohmann 2010.08.10 22:13:57
@trendo+: ismerjük ezt az indoklást - elméletben jól is hangzik.

A gyakorlatban érdemes kitekinteni két régiós országra. Csehországban, hasonló lakosságszám mellett 1 millióval több bejelentett munkahely van, nyilván ezzel együtt kevesebb az inaktív (biztos nem 69 % az arányuk, mint nálunk).

Romániában meg milliók dolgoznak tartósan külföldön, akiket nem tudott felszívni az otthoni munkaerőpiac.

A két országhoz képest Magyarország két szék közé a padlóra csüccsent: van 800 ezer (jórészt) kamu rokkantunk, összesen meg 69 % gazdaságilag inaktívunk - az országhatáron belül.

Abban értsünk egyet, hogy a túl sok inaktív miatt magasak az élőmunkára rakódó terhek, elsősorban a munkaadók oldaláról. Ez gátja a legális munkahelyek teremtésének és megtartásának. Hogy megért-e ennyit a politikai nyugalom? Hát...
Régi kedvencünk, hácsé küldte a mait is - egyúttal arra kérünk szépen mindenkit, hogy az oldalán található dobozban adjon le rá egy-egy szavazatot. Köszönjük. Liger Károly neve már fogalom a szakmában. A szeretetről és a boldogság eléréséről szóló könyvei…..
strohmann 2010.08.10 14:42:46
@neccharisnyás útonálló: "Csernus könyveit is borítóról láttam csak. Nem is értem a körülöttük lévő kultuszt. Viszont, ismerek olyat, aki végigrágta magát az életművön és totál megbolondult. Értelmes, ígéretes felnőtt emberből átvedlett egy kamaszkorát élő, felelősségtudat nélküli, megbízhatatlan, hisztis gyerekké. Mindezt a huszas évei közepén. Remek, remek. :/"

Pedig Csernus (legalábbis az általam olvasott A férfi, A nő c. műveiben) pont az ellenkezőjét sulykolja: amíg valaki nem akar felnőni, nem viseli felnőttként a következményeket, nem lehet boldog. Biztos, hogy az ismerősöd nem diszlexiás? :) Vagy csak felszínesen olvas? :)

Amúgy nálam a polihisztor, megélhetési különutas "bölcsész Atkins" a tuti favorit. :))))

Hozzá képest Csernus korrekt és hiteles.
Nyugdíjcsökkentés, közterületről kitiltott hajléktalanok: a blogoszféra a szigorú társadalompolitika pártján áll. Heti szavazásaink. Ahogy a Véleményvezér olvasói megszokhatták, minden cikkünknél felteszünk szavazásra egy vagy két kérdést, hétvégente pedig a szavazások…..
strohmann 2010.08.08 20:45:54
@Belpo: "Katasztrófa a gondolkodása az embereknek, mondom ezt úgy, hogy fiatal vagyok. (...) A nyugdíjasokat hibáztatni, őket felelőssé tenni? Egy morálisan lezüllött szemétdomb ez az ország."

Abban igazad van, hogy valakik megteremtették a feltételeit, hogy túl sokan, túl könnyen legyneek nyugdíjasok (rokkantnyugdíjasok), sok esetben indokolatlanul magas ellátással. Így a demográfiai helyzetünknél indokoltnál rosszabb a nyugdíjas/aktív, ill. általában az inaktív/aktív arány, utóbbi 69%/31%.

Ez, a társadalom "természetes" elöregedéséből következőnél nagyobb nyugdíjas/inaktív arány az utolsó csepp a pohárban.

Konkrét történet: Jancsi még a 80-as években elmegy kamu rokkantba. Ismeri a nyugdíjfolyósító helyi fejesét, tudja, milyen kerekeket kell megolajoznia. A szocizmusban még egy ideig másodállásra kényszerítik, mert akkor még rend volt, így anyagbeszerző. A rendszerváltás után már tényleg főállású rokkant, mellette kertet művel, ásózik, kapál, otthon építkezik, létrára mászik, üzletelget, csencsel nagyon kisstílűen, mindezen tevékenységek közben persze nem rokkant. A 2000-es évek elején elesik (borospincéből hazafelé jövet, szeret inni...), a hüvelykujját megműtteti, felemelik az ellátását 250 ezerre havonta. (Egykor uránbányánál is dolgozott 1 évig).

Ugyanekkor, tehát kb. 10 éve a felesége, Böske, barter egyezséget köt a háziorvosával: eljár hozzá a házukba takarítani, ha segíti leszázalékolni őt is. Ez sikerül, így Böske azon nyomban visszaadja a fodrász vállalkozói engedélyét, beveszi a cégtáblát, és teljesen feketén fogadja tovább a vendégeit. Közben a leányuk, Moncsi a szülei rokikártyájával parkol munkába járáskor, ezzel a város költségvetéséből is pénzt vesz ki, hiszen a parkolótársaság bevétele 60%-át leadja a mi városunkban. Moncsi amúgy kamu minimálbérre bejelentve dolgozik egy bt.-nél adminisztrátorként.

A "roki" család, Jancsi, Böske és Moncsi szépen éldegélnek tehát, egész életükben nettó haszonélvezői a mindenkori rendszereknek. Most éppen lakásra gyűjtenek Moncsinak a mások által megkeresett pénzből, autót már korábban vettek neki.

Akik meg nem tudják eltitkolni a jövedelmüket, legálisan vállalkoznak, nem mennek el kamu rokkantba, stb., aránytalanul nagy terheket rónak le. Ez nem tartható fenn a végetelenségig.
strohmann 2010.08.09 13:19:11
@Oknyomozó: "Ha fizeted a járulékokat, majd elmész a fogorvoshoz mert rosszak a fogaid, akkor 150-200 ezer Ft-ot is fizethetsz a fogsorod pótlásáért. Akkor nem fogsz hőbörögni, hogy hová lett a befizetett összeg, mi lesz a támogatással?"

Ezzel öngólt lőttél, a logikád szerint ezt is a nyugdíjasok aránytalan tömegei (ill. általában az inaktívak) nyakába varrnánk.

Minden 3. mai magyar nyugdíjas legfeljebb 29 év szolgálati idővel rendelkezik. Hadd ne akarjak például velük szolidáris lenni - egyelőre csak gondolati szinten.

"Ha a nyugdíjasok közül most vissza szeretne menne 1 millió dolgozni, hirtelen hány százalék lenne a munkanélküliség?"

Csehországban pl. 1 millióval több bejelentett, legális munkahely van, a miénkhez hasonló lakosságszám mellett. Ja, hogy ott nincs is annyi inaktív, így az adó és járulékterhek nem aránytalanul magasak, jobban eloszlanak, ami kedvez a munkahelyteremtésnek (és fenntartásnak)?

A másik véglet Románia, ahol 4 millió ember tartósan külföldön dolgozik (a lakosság egyötöde).

Magyarország meg Csehország és Románia, mint két "szélsőséges" megoldás között a hideg padlóra esett. Van 69 % inaktívunk. Az országhatárokon belül.
strohmann 2010.08.09 15:06:09
@Trebitsch: "Pár hónapja vagyok nyugdíjas, 42 év szolgálati idő után."

Sajnos ez a ritkább eset, a nyugdíjasok 20%-ának van meg a legalább 40 év szolgálati ideje.

"Ezek után úgy gondolom jogos azt mondanom, hogy aki szerint a társadalom tart minket el, az nyalja ki a seggem."

Már unom leírni, de minden 3. mai magyar nyugdíjas legfeljebb 29 év szolgálati idővel rendelkezik. Nyílt titok, hogy a közel 800 000 ezer rokkantnyugdíjas (amivel világrekorderek vagyunk) nagy része kamu eset, stb., stb.

Az idősek iránti empátiát erősen erodálják ezek a statisztikák. A visszásságok, a visszaélések az ellátórendszerrel, a sok kivételezett megtöri a szolidaritás szellemét a "szép korúakkal".

Trebitsch úr, bárcsak minden nyugdíjas annyit tett volna hozzá az országhoz, mint Ön.
Vezo228-nak köszönjük szépen a távolsági buszok Hermészét - egy vicces, ám találó poszt így péntekre. Nem, ő nem buszsofőr.Ő gépkocsivezető, aki a hetes kocsiállásról viszi a járatot a nagyváros és a még nagyobb város viszonylatában - vagy csak egy öreg, csuklós…..
Szervusz Tibi! Idei első, Balatonra vezető utam során felfigyeltem az egyik kis vasi faluban egy álldogáló emberre, aki hadonászott és közlekedési rendőrösdit játszott. Mivel nem ez volt az első alkalom, hogy önkéntes forgalomirányítókat látok - hozzácsaptam őket az eddig…..
strohmann 2010.08.01 11:16:14
@sertra linne: a szatyros nénit pár hete láttam, a legnagyobb kánikulában. A PTE FEEK épületében lehetett (?) valami dolga, fél óra múlva a hosszú zebránál találkoztam vele újra. Én nem ismertem eddig a történetét, így talán jobb is, hogy nem ajánlottam fel, hogy segítek átvinni a csomagjait...

Ha már Pécs, pereces ember (ifj. Bata Imre/János), rég eltűnt.
strohmann 2010.08.01 11:17:52
@Prophet: "Talán ismeri ifj. Farkas Gyulát is.."

" ifj. Farkas Gyula (Válasz erre)
2010. 07. 18. 14:02
Kedves Mérnök Úr!

Gratulálok a diplomájához!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon"
strohmann 2010.08.06 10:40:43
@Frengi: "Én szeretem Szendi Gábor könyveit. Lehet, hogy a Szondy teszt analógiájára én is bolond vagyok?"

Ezt én innen nem tudom megállapítani :))

Szendi úr megélhetési avagy hivatásos bolond, bár utóbbi nem biztos, hogy a legtalálóbb jelző, de a Modoros blog bejegyzése kedvéért maradjunk ennél.

A szűkebb területén írt könyveit lehet, hogy el is olvasnám, és komolyan tudnám venni. Lélektan, evolúciópszichológia. De gyanús, amikor mindenhez elkezd érteni, és pusztán azért van igaza, mert meg nem értett (értsd: összeférhetetlen) zseniként pozícionálja magát a magyar médiapiacon. Ez nem érv.

Pl. egy lightos Atkins-diétát próbál eladni a Szendi "márkanévvel", a szokásos recept alapján, úgymint gyógyszergyárak összeesküvése, stb.

Ha még nem olvastad, rövidebb verzió:

konyves.blog.hu/2010/08/04/szendi_gabor_paleolit_taplalkozas_sz_o

Hosszabb verzió:

criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2010/08/02/Ellensegunk_a_tejbegriz/
Modorosblog A modoros dagadt 2010.08.02 06:30:00
A modoros dagadt nem dagadt. Erős csontozatú, és az izom különben is nehezebb, mint a zsír, azért nyom 112 kilót. A modoros dagadtra folyadékban és interneten is hat a kiszorított folyadék súlyának megfelelő felhajtóerő, ezért társkereső oldalon csak 98-at nyom. Ugyanolyan…..
strohmann 2010.08.02 11:56:51
@Cold Heart: megvan ez a típus, 160 cm, 90+ kg-os, középkorú kolléganő napközben csak gyümölcsöt, egy kis doboz joghurtot csipeget, rendesen nem is ebédel. Névnapozáskor a második süti után már szabódik, hogy "na, nem szabadna már többet ennie", és pironkodva elvonul.

De ahogy egy ismerősöm fogyidoktora hirdette: "nem a levegőtől hízik az ember".
Diplomás ápolóként annó megfogadtam, hogy addig fogom csinálni, amíg a kiégés első jeleit észre nem veszem magamon. Sajnos lehet, hogy néhány év múlva pályaelhagyó leszek, mert ezt nem lehet hosszútávon így csinálni. Ha az ember teljes egészét a betegnek akarja szentelni,…..
strohmann 2010.07.31 12:43:34
@vuvuzela importőr: az a baj, hogy közös kasszán vagy 10 millió emberrel. Hivatalosan az ország csak 39%-a aktív, közülük is pár százezer ember lehet ténylegesen, aki a valós jövedelme után méltányosan fizet közterheket. Plusz a közszférások. Így kb. egymillió ember fizeti 10 millió emberre a közszolgáltatásokat.

Ja, és ha nem kérsz számlát/nyugtát a szerelőtől, fodrásztól stb., akkor az ő TB-jét, a gyerekei iskoláztatását, a lakóhelyén a közvilágítást, stb. is Te fizeted az "okos" szaki helyett.

Persze ha az orvos fogad el hálapénzt, hörög, prüszköl mindenki, de hogy az ország 90%-a kivonja magát a méltányos közteherviselés alól, az rendben van. Kettős mérce.
strohmann 2010.07.31 14:23:44
@BKV reszelő: Még egyszer, az ország töredéke fizet méltányos közterhet, TB-kártyája mégis gyakorlatilag mindenkinek van, érvényes TAJ-jal. Abban igazad van, hogy az orvosnak ott a helyszínen nincs joga eldönteni, hogy Te akkor most minimálbéres adóelkerülő, kamu rokkant, stb. lennél, vagy esetleg a jövedelmed 100%-a után közterheket fizető állampolgár. Na de "történelmileg" kialakult egy rendszer, a nem hivatalos fizetési csatornával (hálapénz) együtt. És mint ahogy pl. a taxisok között is vannak hiénák, meg vannak egy hétvégi duguláselhárításért 15 E Ft-t számla nélkül elkérő vízszerelők, vannak orvos hiénák is, erről hasonlóan gondolkodunk. Csak én (nem orvosként, nem egészségügyisként) úgy közelítek ehhez, hogy az egészségügyön kívüli körülmények miatt nem minden esetben az orvosokat (eü.-i dolgozókat) kell szidni.

Ezen a blogon is lekommentelik minden nap, hogy „az ÉN TB-mből” hogyhogy nem futja az ÉN ellátásomra. Ezt abban a kontextusban kell nézni, hogy pl. valaki nem ad és kér minden megfelelő szituációban számlát (de mondhatnánk a feketefoglalkoztatást, a kamu rokkantak 800 ezres tömegét, hogy a korrupcióról már ne is beszéljünk, stb.), akkor más emberek helyett is fizeti a közterheket, mert az ő legális jövedelméből befolyó adók, járulékok eloszlanak 10 millió ember között. Akiknek 61%-a gazdaságilag inaktív, de TB-kártyája van többnyire. És az aktív 39% zöme is kibújik az adózás alól, ahol csak tud.

Ne érts félre, nem értek egyet az orvoskorrupcióval, de bizonyos eü.-i rendszeren _kívüli_ körülmények rendbetétele nélkül (igazságosabb, egyenletesebben szétterített közteherviselés, inaktívak bevonása a közteherviselésbe) + vizitdíj, önrész nélkül, csak annyit érünk az „orvos hiénák” (főleg sebészek, nőgyógyászok) szidalmazásával, mintha a bürokráciáért kizárólag a hivatalban ülő Jucikát szapulnánk habzó szájjal, és nem a szövevényes törvényeket, felesleges szabályokat. Másképpen: mi fog változni, ha csak Jucikát szidjuk évekig, de máson nem változtatunk?

Végül: én sem értek egyet az előre kizsarolt „hálapénzzel”, de „úgy jártunk”, hogy egy szabályozatlan fekete/szürke piac van jelen az eü.-ben, és az orvosok egy része teszteli ennek a határait. Sokuknak nincs más értelmes alternatívája (lásd @leone007 hozzászólását fent); persze vannak hiénák is, mint írtam. A megoldás kulcsa részben az eü.-i rendszeren kívül van.
A segélyekkel visszaélők, a társadalmat és a valódi rászorulókat megkárosítók ellen fellépni teljesen igazságos. (Fotó: Tésik Attila/delmagyar.hu) Hódmezővásárhely önkormányzata közzétett egy 150 nevet tartalmazó listát azokról, akik nem csak hogy éltek a közmunka…..
strohmann 2010.07.21 21:15:35
@AnnaKarenina: Én úgy vettem le a Napló riportból, hogy ha valaki pl. nem veszi fel a segélyt, azt az összeget nem tudják kiosztani másnak az adott időszakban. Az ott pihen egy bankszámlán és x hónapig nem jut el mondjuk olyanhoz, aki az első körből kimaradt, de akár ténylegesen rászoruló. Kajajegy, stb. dettó.

Én sem tartom jogszerűnek a listázást, de végre napirendre került a problémáról. Az agyonhallgatás, politikai korrektség nem vezet célra. Remélem, hogy már középtávon szalonképes megoldás születik. Utána felkészülhetnek mondjuk a kamurokkantak.

Jogszerű megoldásnak többen javasolták a rendőrség, APEH bevonását. Nahát éppen a jogvédők, liberálisok, LMP-sek tiltakoznának a legjobban egy olyan egységes, központi adatbázis ellen, amiből kiderülne, ki milyen színvonalon él valójában, mennyit költ, milyen értékű ingatlan van a nevén, (--> arra havonta mennyit költhet), milyen autója van, (--> annak a fentartása mennyibe kerülhet), összesen mennyi állami és önkormányzati támogatáshoz jut, stb., stb.; mindezek az egy háztartásban élők összevetésével.
20éve vagyok ápolónő.Divat manapság a leterheltségre és a pénztelenségre hivatkozni ami igaz de az embertelenségre,empátia hiányára ez nem mentség. De.....!A nővér kiszolgáló személyzet a nap 12órájában.Minden betegnek,hozzátartozónak,orvosnak próbál megfelelni!Mind…..
strohmann 2010.06.25 21:35:19
Az ország 61%-a hivatalosan inaktív. A „magyar álom” része a kamu rokkantság (a vele járó „cafeteria juttatásokkal”, mint ingyenes eü.-i ellátás, díjmentes parkolás), a korai nyugdíjazás, a feketemunka. + ott van még a nyugtatömböt rojtosra forgató fodrászok, szerelők feketejövedelme, hogy az adóelkerülés felsőbb szintjeit vagy a korrupciót már ne is említsem, stb., stb.

Az ország 39%-a dolgozik (legálisan), közterheket még kevesebben fizetnek méltányosan, vagyis valós jövedelmük után. Így persze, hogy recsegnek-ropognak a közszolgáltatások. Az egészségügy is. 10 millió ember veszi igénybe, de csak töredékük fizet érte.

Egyik ismerősöm még a nyolcvanas évek legelején ment el kamurokkantba, majd kb. tíz éve elesett (szeret inni…), a hüvelykujjával volt valami, meg is műttette magát és erre magasabb rokkantsági kategóriába került, havi 250 ezres apanázzsal. (A történethez tartozik, hogy volt bányász, bár 1-2 év uránbányászat után nem tudom, bányásznyugdíj jár-e. Valószínűleg valamilyen egyszeri jutalom is beleszámíthatott anno a megállapított rokinyugdíjába, amin tovább dobott a későbbi hüvelykujj-baleset, így jöhet ki a negyedmillió havonta.) A felesége meg barter megállapodást kötött a háziorvosával: eljárt takarítani az orvos házába egy darabig, ő meg cserébe segítette őt lerokkantosítani. Közben a mai napig fodrászként fogadja a vendégeit otthon, 100 % svarcban, a vállalkozói engedélyét visszaadta, az APEH nem zargatja, mert lekerült a radarról, mióta nincs adószáma.

Egy szomszédom meg feketén bizniszel, olaszból hoz be dolgokat, van egy hivatalos, persze minimálbéres éjjeliőr állása. Pár éve autóbalesete volt, ő volt a legjobban felháborodva, amikor a titánt(?) a lábából eltávolító műtétre 6+n hónappal későbbre írták ki. Még neki, a nagy adófizetőnek állt feljebb, hogy micsoda viszonyok vannak az egészségügyben. Kitalálhatjátok: persze ő is megpróbálta leszázalékoltatni magát (34 évesen), a lábtörésre hivatkozva, de nem járt sikerrel.
Modorosblog Az expasim 2010.06.15 07:00:00
-Na nézzenek oda - mit eszünk ma, Bazsi? -Karbonárát, én csináltam. -Komolyan? De ügyi vagy. Carbonara... e una Coca-Cola... A volt barátom is állandóan a konyhában sertepertélt - mondjuk ő szakács végzettségű is volt. Ennél azért egy fokkal bonyolultabb dolgokat főzött…..
strohmann 2010.06.15 18:59:21
@Patrick Bateman: noti, lapi..., bocs, biztos volt már a modoroson, de friss élményem: szülcsinapcsi; régebbi klasszikus: uncsitesó
A szellemi szabadfogalkozású végtelenül kreatív és tehetséges - egyben a társadalom áldozata, számkivetetettje is. Örök ígéret marad, és ezzel tisztában is van. Lehet ő zenész, író, költő, festő, szobrász, népművész, bármi. Mindegy. Ő nem kurvult el: neki komoly…..
strohmann 2010.06.13 16:21:01
@virágelvtárs: Egyértelmű, hogy az írás kikről szól, de a szellemi szabadfoglalkozású mint foglalkozási kategória határai tényleg megfoghatatlanok, eredetileg a se nem alkalmazott, se nem vállalkozó, szellemi munkából élőt jelentette.

Hagyján, hogy fordítók, tolmácsok, magántanárok, stb. is ideértik magukat, de közben olyanok is, akik alkalmazottak, rendes állásban dolgoznak.

Konkrétan például egyetemen kutató-oktató (nem bölcsész v. művész), tehát állásban lévő, havi fixszel és munkaidővel rendelkező fiataloktól látom ezt. Egyszerűen különbnek érzik a munkájukat vagy csak azt akarják kifejezni, hogy szeretik azt és önként választották.

Ezek szerint a "szellemi szabadfoglalkozású" nem szitokszó bizonyos körökben.
  Elérkezett a nagy nap, Orbán Viktor beszédével elstartolt a Nemzeti Együttműkődés Gazdasági Rendszere (a NEGR). A miniszterelnök expozéjában arról beszélt, hogy a mai adórendszerünk igazságtalan, mert teljesíthetetlen dolgokat követel az adózóktól, akik emiatt az…..
strohmann 2010.06.08 19:43:57
@TuRuL_2k2: bocs, de "attitűd" ám a - na jó, inkább nem folytatom.

Nálunk "szerencsésebb történelmi fejlődésű" országokban ui. van egy c verzió is:

c., kifizetem a havi 100 lakbért ÉS! 120-at félreteszek - későbbi ingatlanvásárlásra, időskori tartaléknak, stb.

Ott nem kényszer választani a lakbér ás a lakástörlesztés között; egy törekvő, képzett ember átlagfizetéséből a lakbér kifizetése után még marad jelentős, szabadon elkölthető pénzösszeg.

Mo.-on meg kényszer választani az átlag körüli fizetés szerény nettó összege miatt.

A 16 %-os "egykulcs" egy kis botorkáló lépés a kolbászkerítés irányába. Reméljük.
Az előbb már hangosan felröhögtem, amikor olvastam Tiberius levelét. Konfliktus itt is volt, mint a néhány nappal ezelőtti, azóta több érintett által kiegészített verekedős sztoriban, a rosszfió viszont ezúttal egy Porsche büszke vezetője volt - ez a márka sem először tűnik…..
strohmann 2010.05.14 14:52:56
@Martian: "Gyors autóhoz árukapcsolásként idegbajt is adnak...? :))"

Igen, nyilván ezért szériatartozék x millió felett a rokkantkártya is...
Modorosblog A Devizahiteles 2010.05.09 16:45:00
-Hijj, 268... 269... 274... mi a faszom van itt? -Mi az? -Az euróárfolyam, apám, az. A helóták hegedültek sok-sok nyáron keresztül, aztán szar lett a palacsintában. Pedig már kezdett volna normalizálódni a helyzet. Aztán majd csodálkozom, ha nem tudom miből kifizetni a…..
strohmann 2010.05.09 23:29:28
@vészmadár (pica pica): a legkorrektebb, jogilag hivatalos albérleti szerződés megléte sem garancia arra, hogy a bérbeadó befizeti utána az adót. Még akkor sem, ha kikötik benne, hogy a tulaj átvételi elismervényt/nyugtát/stb. ad. Legfeljebb zsarolható lesz az ilyen bérbeadó: ha szívózik a bérlőjével, az felnyomhatja az APEH-nél, a szerződés és a nyugta bizonyíték lesz a lakáskiadásra. Régebben volt is egy ilyen történet egy albérlet blogon itt a blog.hu-n.
 Magyarországon közel 800 ezer rokkantnyugdíjas él (akik fele korhatár alatti ellátott), miközben a feleakkora Szlovákiában csak 70 ezer. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság által közzétett statisztikák szerint a korhatár alatti rokkantsági nyugdíjasok…..
strohmann 2010.05.04 12:18:55
@ktotti: a rokikártya igényléséhez nem kell rokkantnyugdíjasnak lenni, így ez csak közvetve tartozik ide.

Ami a kamu rokkantnyugdíjasokat illeti, sok valamilyen szinten beteg, de amúgy munkaképes embernek csábító a "rokkant cafeteria", vagyis az
élethosszig havonta érkező apanázs, a feketemunkára fordítható szabadidő, az ingyenes egészségügyi ellátás, a kedvezményes tömegközlekedés, a díjmentes parkolás.
vizit Kanossza 23. – Utópia? 2010.04.19 07:58:00
Előzmények: 1. - 2. - 3. - 4. - 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11. - 12. - 13. - 14. - 15. - 16. -17. - 18. - 19. - 20. - 21. - 22. „Úgy a, nem az a legény, aki üti, hanem aki állja!    Megboldogult anyai nagymamám ösztönösen ápolta a néhány településből álló…..
strohmann 2010.04.19 12:25:23
@biohazard: Az álrokkantak helyett is elszégyellem magam. Utóbbiak tehetnek arról, hogy a valódi sérültek, közülük is főleg akik úgymond "nem ismerik ki magukat" az egészségügy útvesztőiben, gyakran elesnek a jogosan járó (mértékű) juttatásoktól. A csalók miatt a közhangulat is a legkiszolgáltatottabbakon, a magukat megvédeni nem képeseken csattan. És ne feledjük, bármelyikünk szenvedhet súlyos egészségkárosodást, nem kell hozzá sok.

Magyarországon több, mint 800 ezer rokkantnyugdíjas él, ez az összlakosság 8 %-a, ami megdöbbentő a szlovákiai 1,3 % vagy a németországi 2,6 %-hoz képest. Nálunk tehát valami "turpisság" van a rokkantak ügyében. Hungarikummá vált a tömeges leszázalékolás csakúgy, mint a rokkantkártyával parkolás jelensége, bár tény, hogy a "rokikártya" igényléséhez nem kell feltétlenül nyugdíjasnak lenni.

Tanulmányok, közvetett becslések, sokak személyes tapasztalata alapján a rokkantnyugdíjasok akár 2/3-a is szimuláns lehet. Ez nem jelenti azt, hogy mindegyikük teljesen egészséges lenne, de munkát vállalhatnának, sőt, sokan dolgoznak is, csak éppen feketén.

Sok munkaképes embernek csábító a "rokkant cafeteria", vagyis az
élethosszig havonta érkező apanázs, a feketemunkára fordítható szabadidő, az ingyenes egészségügyi ellátás, a kedvezményes tömegközlekedés, a díjmentes parkolás.

Személyes ismeretségi körömben is van például olyan család, ahol egészen véletlenül 3 rokkantnyugdíjas is van. Mielőtt bárki valamilyen örökletes kórra gyanakodna, elárulom, hogy egészen különböző jogcímeken "rokkant meg" apa, anya és fiacskájuk. A másik gyerekük, a lányuk csak azért nem rokkant, mert akkor a válása után nem neki ítélték volna a gyereket. Vagy a másik kedvencem a szintén a rendszer kijátszásával negyedmilliós (!) rokkantjáradékot havonta zsebre vágó ismerősöm, aki életében 1-2 évet dolgozott. Gyorsabban szedi a lábait az utcán, mint én, holott nálam kétszer idősebb, kertészkedik, fát vág ki, építkezik, létrára mászik, üzletelget.

Gyakran elhangzik, hogy ugyan hol találna bejelentett munkát a sok 45-50 év feletti, legalább a rokkantnyugdíj járjon nekik. Azért látni kell az összefüggést a közterhek és a munkahelyek száma között: ha sok a potyautas, súlyosabb adó- és járulékterhek rakódnak az őket eltartó munkavállalókra és különösen azok munkaadóira, akik így kevesebb ember legális munkabérét tudják kigazdálkodni. A velünk azonos
lélekszámú Csehországban egymillióval többen dolgoznak hivatalosan, mint nálunk és ott nincs annyi "rokkant", mint itthon. Hogy van-e összefüggés, mindenki döntse el saját maga.