Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Andris25

0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
Andris25 2010.10.29 08:05:18
Az alapvető probléma az, hogy sem a magyarországi átlagos életszínvonal, sem az átlagos keresetek nem engedik meg, hogy nagyobb "tömegek" használják a hagyományostól eltérő hajtású akár hibrid, akár tisztán elektromos hajtásó autókat. Azok az emberek, akik mindenféle hitellel terheltek, nyögik az egyre csak emelkedő törlesztőrészleteket, mindennapos gondokkal küzdenek, örülnek, ha bármilyen egyszerű használtautót tudnak venni maguknak. Egyszerűen nincs igény ilyen autókra, hiszen olyan sokba kerülnek, hogy csak néhány tehetős magánember, vagy a látszatra sokat adó vállalat engedheti meg magának, hogy ilyet üzemeltessen.
Ahhoz, hogy környezetkímélőbben élhessünk, először a mindenkori kormánynak kellene lépnie. Jelentős adókedvezménnyel, esetleg adómentességgel kellene jutalmazni azt, aki bevállalja, hogy a környezetre kevésbe káros, ámde nehézkesebben használható elektromos autóval közlekedik.
Egyébként, kedves Autózó Társaim, nem gondolkodtatok még el azon, hogy valamiféle figyelemfelkeltő akcióval kellene reflektorfénybe kerülnünk? Ma már mindenki a jogaiért harcol, legyen az kritikus kerékpáros, szivárványszínű meleg, vagy ha a múltba nézünk, személyszállító kisiparos... Kicsit össze kellene szednünk magunkat, és tudatni a döntéshozókkal, hogy az autós azonkívül, hogy jó sok réteg bőre van amit le lehet húzni, még nem birka! A befizetett adóforintjainkból lehet utat felújítani, felül- és aluljárót, hidat építeni, közlekedést fejleszteni, hovatovább esetleg a tisztaüzemű közlekedést is támogatni! Nem?
Belsőség Kaszálunk és védünk? 2010.10.08 06:49:15
Egymilliárd forint. Az objektív felelősség elvének bevezetése óta közigazgatási bírságokból ekkora bevételhez jut a rendőrség – havonta. Vélemények az azonos című írásunkról...
Andris25 2010.10.08 08:13:44
Sajnos akármennyire is nem tetszik, a bírságok kiszabása szabálysértések miatt történik! Aki nem sért szabályt, nem kap büntetést. Persze nagy igazság, hogy miért olyan helyeken mérnek, ahol ez közlekedésbiztonsági szempontból nem indokolt, ellenben kaszálásra tökéletes. De sajnos ezzel együtt kell élni, tetszik, nem tetszik, ez van.
Ami viszont komoly probléma, az az, hogy nyilatkozhat akármit, bármilyen főrendőr, akkor is a pénzszerzés a fő cél!!! Ehhez nem kell, hogy kimondják: Igen, kaszálni akarunk! Elég egy pillantást vetni a rendeletre. Ha nincs tettenérés, és nem derül ki, hogy ki vezette az autót, akkor "csak" a bírságot kell befizetni és egyéb retorzió nincs. Bárki, bármikor, bármennyivel száguldozhat, ha van pénze ezt megfizetni.
Talán egy kicsit több energiát kéne befektetni az előéleti pontrendszer használatába, és a következmények szigorú érvényesítésébe. Aki, teszem azt háromszor egymás után gyorsan hajt, mindegy, hogy mennyivel, attól vegyék el a jogosítványt. Ennyi. Persze ez csak leegyszerűsítése a dolgoknak, de valami ilyesmivel talán tényleg lehetne eredményeket elérni, és nem csak azt gondolná mindenki a rendőrségről, hogy a pénzszerzés az egyetlen céljuk.
Egyébként szerintem nem feltétlenül baj, ha a bírságokból származó bevételeket saját fenntartására költi a rendőrség, hiszen -többek között- azok miatt van szükség erre a hivatalra, akik szabályt sértenek. Így finanszírozzák ők a működést...
Onnan tudom, ha rákattantam valamire, hogy elalvás előtt hirtelen benyomul a tudatomba. Valamikor tizenvalahány éve félálomban Doomoztam, mármint fejben, kajtattam azokat a hülye életerő-foltokat, meg a tárakat. Aztán bejött a légierő-szimulátor, és az utolsó pillanatban még…..
Andris25 2010.09.24 10:40:35
@szeme közé, laposan!: Ehh, munkahelyen nincs videoletöltés. :-( Azért köszi...
Belsőség Izgága elektron 2010.09.15 07:00:00
A Honda CRX-et emleget, CR-Z-t mutogat. Vajon mire emlékszik még 2010-ben a régi dicsőségből? Marihuánaültetvény és VTEC, villany-nyomaték és aljasság. Mai autóipari szappanoperánk. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség Miért vannak dugók? 2010.09.09 08:14:03
Mindenki elmerengett már egy dugóban, hogy most valaki engem egy íróasztal mellől szívat, direkt mostanra ütemezték az összes felújítást, netán a lámpákat programozták rosszul. De tényleg: miért?! Vélemények az azonos című írásunkról...
Andris25 2010.09.09 14:57:50
@Quentin vagyok, Montargis-ból:
Aréna plázával kapcsolatban abszolút egyetértek! Régen 2x3 sáv volt a Kerepesi út ottani szakasza, ma már csak 2x2 plusz a buszsáv! Mert oda nagyon kell a buszsáv, az a két troli ami óránként elmegy feltétlenül szükségessé teszi. Ehhez jön még a néhány plusz közlekedési lámpa, és kész a totális káosz. Egybefüggő kocsisor a BAH(!) csomóponttól (rossz esetben az Osztyapenkótól) egészen a Népstadionig! Mert ugye ott meg mindenki balra kanyarodna az M3 felé, függetlenül attól, hogy éppen melyik sávban halad. Hajrá 4-es metró, hajrá Demszky!
Közben Mekiék gyorstekerésre állították a videomagnót (helyettesítsetek ide, amit akartok, de MP4-lejátszóval nem jön ki jól a hasonlat), és mielőtt befejeztem volna az utolsó előtti (tehát a Mongóliába érkezésükről) szóló posztot, már itthon is voltak. Ez persze semmit nem…..
Belsőség Pontosan ma… 2010.07.14 05:23:00
…vagyunk tízévesek. Nézzék, ez volt első cikkünk, ekkor indult el az, amiből mára az önök Totalcarja lett. Tíz év nagy idő ebben a szakmában, ez alatt tucatnyi lap született és szűnt meg végleg, de a mi hangyamunkánk nem volt hiábavaló. Tán ezért is sikerült minden…..
Belsőség Csendben gyilkolni 2010.06.28 06:00:00
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja ki a telefonom: Történelmi pillanat, a Ponty és a csapat megérkeztek Viszre. Öröm, eufória és könnyek. Margó, Karesz felesége pityereg a megkönnyebbültségtől, közben meg sem áll, mert gigantikus…..
Belsőség Reggeli összefoglaló 2010.03.05 11:07:00
9:59: A társaság épp most reggelizik a hudiksvalli szállodában, Csikósék eleludtak egy kicsit, de hát ez több mint érthető a tegnapi események fényében. A finn kamionossal történt ütközés után pazar lazacvacsorában volt része a Domsjö Expressz tagjainak, a hudiksvalli magyaroknak és legfőképpen Z.…..
Andris25 2010.03.05 11:55:34
@Hammer: Igen, a dugó valószínű lenne, sokan vagyunk! De amennyire összetart most a közösség (kevés kivételtől eltekintve), és amilyen kultúráltan egyetértünk mindenben, szerintem meg lehetne oldani. Csak jó lenne tudni mikor és merre jön a csapat. Mondjuk a közönségtalálkozó sem rossz ötlet, a Felvonulási tér nincs olyan messze Zuglótól:-)
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..
Belsőség Még a Swift sem... 2010.01.01 17:45:00
Apró gyerek voltam, és sikongattam a Škoda 120L hátsó ülésén. Követeltem, hogy adjuk el: rossz a hangja, rossz a szaga és rosszul is megy. Tudtam és éreztem, hogy előző autónk sokkal jobb volt; az öntudatra ébredésem egyik helyszínévé a Fiat 850 vált. A malacka. Egyre csak…..
Párszor átéltem már ilyet az életben, például, amikor Sótonyi professzornak odavezethettem az általa rég elbontottnak hitt, ám a helyett restaurált öreg Bogarát a Magyar Tudományos Akadémia elé. Meg voltak más esetek is, mindig meghatódok az ilyenen, legyen akármilyen ciki is.…..
  Érdeklődtem az ORFK-n: nincs olyan statisztika, hogy taxisok több balesetet okoznának, mint bárki más. Vélemények az azonos című írásunkról...
Mi, a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportjának (RAZOR) tagjai, megunva azt, hogy, ma, Magyarországon életveszélyes küzdelem átkelni a kijelölt gyalogátkelőhelyen, akcióra szántuk el magunkat... A terv Tagjaink több hónapon át szabályosan (nem direkt balesetekre…..
Andris25 2009.09.11 12:39:58
Kedves RAZOR!

Először is szeretnék gratulálni az elszántságotokhoz! Az ötlet, hogy feljelentitek a szabálytalankodókat, ráadásul bizonyítékkal és tanúval, kiváló. Hátha lesz eredménye. Habár itt Magyarországon lehet, hogy még ez is kevés lesz.
Jómagam 99%-ban személyautóval közlekedem, viszonylag jól ismerem a várost és a veszélyes gyalogos-átkelő helyeket is. Igyekszem minden alkalommal, ha ilyen helyen vezetek, nagy óvatossággal, körültekintően áthaladni. Ha babakocsit toló, vagy idős ember áll a járda szélén, igyekszem előre jelezni neki, hogy át fogom engedni az úton, ne legyen kétsége.
Ám néhány szépséghibája is van az akciónak. Először is nem azt kell tudatosítani a gyalogosokban, hogy a zebra az övék. Nem az övék, a zebra az úttest része, ahol a gépkocsiforgalom is zajlik. A gyalogosoké a JÁRDA. A gyalogos-átkelő közös használatú szakasz, mind a két félnek kellő körültekintéssel és nagy figyelemmmel kell az megközelítenie!
Azt gondolom, hogy a Közlekedési Hatóságnak is nagy szerepe van a veszélyhelyzetek kialakításában. Példa erre a Budaörsi út egyik átkelője, mégpedig az, amelyik a Petőfi-laktanya után, a Nagyszőlős utcai forgalmi sávok becsatlakozása előtt van. Egy kivezető szakasz, ahol a vezetők nagy része már az autópálya szabadságát várja, végigállta a dugókat a belvárosban, szeretne már haladni. A másik oldalon ott a szerencsétlen gyalogosan közlekedő, aki szeretne átjutni a 10 méterre lévő túloldalra, de nem meri letenni a lábát, mert mindenki száguld, ráadásul két sávon. Aki ide zebrát tervezett, az köztörvényes bűnöző! Sok-sok ilyen átgondolatlan, buta átkelő van a városban. A felfestések lekoptak, a táblák nem látszanak rendesen...
Szóval az éremnek két oldala van. Vagy az is lehet, hogy több. A szabálytalan autósokon kívül még bőven lenne kit feljelenteni!
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az MTV híradójában jelentette be tegnap este, hogy 2010-tõl összevonják az autók környezetvédelmi vizsgálatát és mûszaki vizsgáját. Véleményük mai hírünkről...