Regisztráció Blogot indítok
Adatok
!ndex

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gábor és a többesszámból ítélve párja nekivágott az éjszakának, hogy gumist találjanak, aki gyorsan és szakszerűen lecseréli autójukon a gumikat télire, mivel lassan már időszerűvé válik a dolog és ők is előrelátóbbak annál, mint hogy az első hónál órákig álljanak…..
comment:com De mi lesz a Tv3-on? 2009.11.10 11:26:00
Most már tényleg nagyon el akarja indítani a Tv2 tulajdonosa a Tv3-at, tárgyalnak a kábelszövetségekkel és a legnagyobb cégekkel, és közben rendezték a márkanév használati jogait is. A Tv3 felvásárlása óta ugyanis a jogok a Tv2-nél vannak, amik most átkerültek a tulajdonos…..
Érdekes postot kaptam. Csütörtökön Solymár és Óbuda között síntörés volt. Hiányzott egy 30 centis darab. A MÁV-Start, (MTI/Index) közlése szerint a pótlóbuszok fél hét előtt érkeztek meg, és azonnal munkába álltak. Olvasónk szerint kb 1,5-2 órával az eset után…..
!ndex 2009.10.18 19:50:53
@Ákibard!:

Igen, ebben igazad van, de hogy mehetett át 30 centis "hézagon" a vonat úgy hogy nem siklik ki? Ha befelé nem siklott ki akkor kifelé miért nem indították el, szép lassan, ezek szerint nem volt akkora a baj???

Egyébként ez a "te megteheted hogy kocsival jársz" dolog nem olyan nagy durranás pár havi fizudból már meg tudsz venni egy használtat (én is 20 éves kocsival járok) az üzemanyagköltség olcsóbb mint a MÁV és BKV bérletek összege, időben reggel ugyanannyi idő alatt lehet beérni, este viszont lényegesen hamarabb otthon vagyok. Majd ha versenyképes ára lesz a tömegközlekedésnek, és betartják a menetrendet, kulturáltan lehet utazni akkor visszatérek a BKV-ra, amíg kocsival olcsóbb, és gyorsabb (és melegebb van) addig nekem ez már nem alternativa
Viki a Cinema City Aréna büféjében dolgozik és olvasta, hogy milyen sokan panaszkodnak a mozira és a kollégáira, tegnap este viszont olyan élményük volt, amilyennel még sosem találkoztak: tahó, verekedős vendégek őrjöngtek és fenyegetőztek egy zacskó pattogatott kukorica miatt.…..
A lenti levél írója szerint a Porsche Buda tizennyolcszoros áron akarta megjavítani azt, amiről később kiderült, hogy el sem romlott. Ráadásnak az ingyenes átvizsgálás, plusz a kamu hiba megállapítása sem került kevésbe. Történt, hogy a skoda fabia típusú autóm (amit azelőtt…..
Zoltán hosszasan hergeli magát, amiért még tovább terjeszkednek a budapesti fizetős parkolási zónák, ki tudja, mi lesz, ha bevezetik a dugódíjat is... Nem is szaporítom a szót, esti olvasmánynak bőven elég ez így is! Megdöbbenéssel értesültem Budapest legújabb parkolási…..
!ndex 2009.10.13 09:58:29
@SickBoy:

Szlovákiában pl alkotmányellenesnek nyilvánították a parkolódíjakat, érdekes ott a mai napig nem sarcolják a népet... Az egy összefogó, tökös társaság a magyarokat meg lehet az orránál fogva vezetni. :(
!ndex 2009.10.13 17:48:26
@pakesz:

De javasoltam alternativákat is csak nem jelent meg. Pl: BKV-ZÓNÁSBÉRLET.

Hungária körúton belüli terület a budai körúttal együtt lenne a BELVÁROSI ZÓNA.
Ehhez vennél lakóhelyed / környéked zónás bérletét (pl lényegében lenne Óbudai, Újpesti-Újpalotai, Rákosszentmihály/Cinkotai, Rákoscsaba-Rákoskeresztúri; Kőbánya; Peslőrinc-Pestimre -Pesterzsébeti; Csepel-Pesterzsébeti; Budafok-Tétényi; Újbudai, Hegyvidéki zónás bérlet. Ezzel lényegében nem kéne 10 ezerért megvenni a bérletet hanem kb 5 ezerbe kerülne, és jó alternatíva lenne a gépkocsi helyett. Miért vennél bérletet Csepelre vagy Újpestre ha te csak Budafok + Belvárosi zónát használod? Ebben rejlik az olcsósága...

Ha meg zónán kívül utaznál akkor
IDŐALAPÚ JEGY kellene, 15, 30, 60, 90 perces, ahol a
15 perc - 90
30 - 180
60 - 300
90 - 400 Ft-ba kerül, ne mondd nekem hogy nem szállnának át a BKVra.

De amíg én hétvégén asszonnyal + 1 gyerekkel ki akarok menni villamossal a Városligetbe a Zuglói Kassai tértől, és ezért 2 km-es szakaszért 1800 Ft-t (oda vissza 2600-Ft-t kér el a BKV akkor már inkább Taxival megyek, vagy kocsival kb 200 Ft-ból megjárom)
Amikor Richelieu ír, azt sosem ússzuk meg egy perc olvasással. Most a Margit híd budai lábának környékén alkalmazott rakpart átalakítási munkálatokat vette célkeresztbe, mert ugyan még nem adták át a forgalomnak azt a részt, amit kifogásol, de úgy gondolja, hogy okosabban is…..
Nem akarok demagógabbnak látszani a szükségesnél, de abban talán az olvasók túlnyomó többsége egyetért, hogy egy önkormányzat kertvárosi övezetben csak és kizárólag amiatt jelölhet ki fizetős parkolási övezetet, hogy valaki ebből pénzt lophasson. A II. kerületi…..
!ndex 2009.09.30 13:53:31
HA már itt nem jelent meg ez a téma akkor ide bemásolom:

Tisztelt Fővárosi Önkormányzat!

Megdöbbenéssel értesültem Budapest legújabb parkolási terveiről, melyet nem tudok mire vélni, illetve több dolgot nem értek benne.

A Fővárosi Önkormányzat ill. Parkolási társaság oldalán van egy térkép, miszerint nyártól kiterjesztették a parkolási zónát (lényegében a Hungária krt-on belül végig fizetőssé váltak, továbbá a 13. kerület Angyalföld illetve Óbuda,nagy része illetve az eddig ingyenes P+R rendszer alapján működő Felvonulási tér illetve Jászai Mari téri parkoló is díjfizetés alá kerül.

Namost ezeken az új helyeken egyenlőre sehol egy automata, se egy parkolóőr mégis félre van tájékoztatva az ember, senki nem tudja hogy melyik részen, mikortól kell fizetni (pl ahol gyakran ügyet intézek a XIII. kerület Visegrádi utcai okmányiroda és környékén)
Miért kell félretájékoztatni az embereket, hogy lehet kihírdetni valamit, amire még a megfelelő technikai háttér sincs meg, az automaták nincsenek felszerelve. Ennek nem fordítva kéne működnie?

2. Mi szükség van ekkora nagy területet parkolózónává alakítani (a parkolási maffia érdekein kívül) vagy ha parkoló zónássá teszik mondjuk a Hungária körgyűrűn belül a területet akkor miért nem lehet több ingyenes P+R parkolókat létesíteni a fizető zóna határán BKV járat csomópontjában, továbbá bevezetni egy olyan bérletet ami a P+R rendszert használók kedvezményesen vásárolhatnának meg, és csak a Hungária körgyűrűn / városközponton belül lenne érvényes.

Nevettséges az is, hogy e nagyszerű díjstruktúra bevezetésével számos kisforgalmú üres angyalföldi / Óbudai utcákon, lakótelepek környékén parkolóőrök fognak massírozni a szinte nulla forgalmú bevételért, hisz ezeken a helyeken lényegében nem sok intézmény található, főleg helyiek parkolnak. A parkolóőrök illetve a parkolóautomaták üzemeltetése már most boritékolható hogy ezeket a területeken veszteséget termel (lásd: Jászai Mari téri P+R fizetőssé tétele) nem értem mi szükség ész nélkül mindenhol fizetőparkolót kijelölni.

3.) Ha már így alakult, hogy megszavazták / elfogadták a fizető-parkolást a Hungária körgyűrűn belüli terület, miért nem lehet kijelölni kerületenként legalább 2-3 ingyenes parkolózónát, ahol ingyenesen lehet parkolni vagy valamilyen olcsóbb napi/hetijeggyel használható parkolóhely amit nem csak 3 óra időtartamra használhatna az ember?

Pl: A lakóterületemre pár éve önhatalmúlag kijelölték a fizető-parkolási zónát (meg sem kérdezte senki sem hogy akarjuk-e, támogatjuk-e ezt így, illetve milyen javaslattal támogatnánk a parkolási díj bevezetését, csak a "kedves" az általunk válaszott polgármesterek önhatalmúan cselekedtek, szemben az én elképzelésemmel)

Eddig az volt az indok, hogy csak a nagykörúton belüli területek válnak fizetőssé. Ez érthető is, hisz sok az intézmény, kevés a hely, aki akar álljon meg kicsit kintebb egy kényelmes 15-20 perces sétával elérhető a városközpont annak is aki nem akar fizetni többszáz forintot. Most viszont egyszerűen lassan már csak külvárosban állhatok meg ingyen, hála a jól szervezett szakembereknek.

Problémám az, hogy pl ha vidéki rokonaim érkeznek gépkocsival 1 hétre hol a bús fenébe álljanak meg szabályosan hogy ne kelljen egy valag pénzt bedobni az autómatába, éshogy ne kelljen 3 óránként új jegyet venni? Ugyebár 3 óránál többet nem is parkolhatnak egy parkolóhelyen mert a szabály ezt mondja ki, ugyanakkor nincs biztosítva sehol sem olyan hely hogy pl 1 hétig megállhassak valahol (ha csak nem megyek el valami pláza parkolójába többtízezer forintért)

Vagy ha épp ha lakásfelújításomvan és 2 hétig bontanak, vakolnak festenek, akkor a munkások pl hol álljanak meg szabályosan a kocsijukkal úgy hogy ne kelljen 3 óránként új jegyet váltani, és ne kerüljön napi 2800 Ft-ba az hogy a társasházunk előtt megállnak

Úgy érzem sérülnek a jogaim, pl azért mert a lakók megkérdezése nélkül akaratommal ellentétesen kijelölték a fizető zónát és a vidéki párom 2 napig velem töltené a hétköznapját nem tud hol megállni, mert 3 óránként új jegyet kell venni a környékünkön, illetve egy rakat pénzbe kerül, és "gyalogosan bejárható" távolságra nincs korlátlanul használható ingyenes parkolóhely. Viszont aki 1 kerülettel arrébb lakik ott vígan bárkli megállhat a ház előtt a fenét sem zavarja. Ez demokratikus így?

Nem beszélve azokról a szerencsétlen albérletesekről, akik eddig kocsival jártak fel, hogy itt dolgozzanak, (itt termeljék ki a GDP jelentős részét) - és Pesten belül főleg a BKV-t használták de ingyen parkolhattak a bérleményeik előtt. Most ez hogyan lesz rendszerezve, ki és hogyan fog nekik parkolási engedélyt adni? Vagy ezen túl álljanak meg majd a legközelebbi tesco parkolóban, vagy valami külváros részen mert ott még nem kérnek parkolási díjat? Normális dolog ez ami ebben a városban megy?

(Mellékesen azt sem értem, hogy hogy a téli időszakban KÖTELES vagyok a havat ellapátoltani az ingatlanom elől, különben büntetnek, viszont ha arról van szó, hogy az ingatlanom előtt megálljak akkor az már az a terület nem tartozik hozzám... jó lenne ezt is megoldani, hogy télen miért vagyok én köteles havat lapátolni vagy járdát sózni a kapumon kívüli közterületen, ha nincs lesózva mi jogon büntetnek meg, és mire való a Közterület Fenntartó?)

Javaslatom az lenne, hogy kerületenként legalább 2-3 ingyenes vagy kedvezményes árú zóna legyen kijelölve ahol ingyenesen vagy valamilyen olcsóbban lehessen parkolni korlátlan időtartamra napi/hetijeggyel használva. (Ez a városba látogatóknak, turizmusnak is az érdeke lenne) Nyilván nem a zsófoltabb részeken gondoltam kijelölni ilyen ingyenes zónát de pl az alsó és felsőrakpartokon végig maradhatna ingyen a parkolás, a pályaudvarok környékén, kórházaknál, valamint az olyan kisforgalmú utcákban ahol semmilyen nagyobb forgalmat generáló közintézmény nem található. Tehát javaslom, hogy minden kerületben 1 - 1,5 km-es körzetekben legyen kijelölve ilyen Free parking hely, ahol az ember leteheteti a kocsit, és kényelmesen elsétálhat a környékre ügyeket intézni. Aki meg nem akar sétálni az fizessen azért hogy az irodája / munkahelye előtt áll meg. Ez így emberibb, élhetőbb várost eredményezne szerintem.

Én I. kerületben lakom, az egyik legdrágább fizető zona van itt, de pl a Gellért hegyi kis utcák, a Vár aljai kis utcák (Logodi, Lovas, Toldy, Szabó Ilonka, Donáti stb nyugodtan ingyenes lehetne, szinte alig van fizető kocsi, ergo csak a veszteséget termel, viszont pl turizmus szempontjából is jó lenne ha meg lehetne állni ingyenesen várost nézni pár órát, és nem indukálna hatalmas forgalmat, és az idegenforgalmi adóból valamint a helyi vásárlásból nyugodtan megtérülne ezen utcák kieső parkolási bevétele)
A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A…..
!ndex 2009.09.22 16:01:45
@totyogo: Elektromos hajtású bringák megoldanák ezt a dolgot is. Nem lehet egy kis aksit belerakni, amit a dokkolóhelyen feltölt az automata? Így pl ha öltönyben mennél, nem kéne tekerni csak húzod neki a gázkart, és akkor nem is izzadnál meg. Mindenre van megoldás, csak akarni kell...

A fFélórás használat helyett én 1 órásat javasolnék és kiterjeszteném a körvasútsoron belüli területre is, nyilván ott ritkábban kell létesíteni ilyen tárolókat.
!ndex 2009.09.22 16:12:02
@Pattantyu:

Miért nem nevezik ki mondjuk a lánchíd DÉLI járdáját gyalog + kerékpárútnak, 10km/h-s korlátozással... szerintem ez sem veszélyesebb mint a Batthyány tér - Döbrentei téri bringaútszakasz, ott is kerülgeted a lényegesen több turistát.

Legalább most a rakparti villamosfelújítással megoldhatták volna azt hogy az egész villamospályát kb 2 méterrel eltolják, a házak felé, így megszünt volna az út és a sín közötti gazos terület, de lett volna külön kerékpárút ill gyalogút.

Másik alternativa az lett volna, hogy a Bem rakparti parkolást megszüntetik a Lánchíd - Batthyány tér között a parkló autók helyén megy a forgalmi sáv, a villamos sín meg a szélső sáv helyére került volna, így is nyertünk volna 2-2,5 métert a leválasztott kerékpárútért.

Egy bringás enyhén lejtős rámpa (lejtő) megépítése az alsórakpartra a Batthyány térnél a forgalmi sávokat eltolni a Duna felé kb 1 méterre (hely meg van rá) a mostani alsórakparti parkolók helyén menne a bringaút a Batthyány Lánchíd között, a lánchídnál kb szintben fel lehet tekerni a villamosalagút melletti alagútba, így a legveszélyesebb szakaszon megoldódna a balesetveszély kizárása.
Olvasónk életét boldoggá tette a MÁV amikor egy szép, felújított, bicikli szállítására is alkalmas vonatot állított forgalomba azon a vonalon, ahol minden nap közlekedik. Öröme nem tartott sokáig, a vonatot megfordították, megváltozott a biciklis kocsi helye, és megtelt…..
A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal: Kedves…..
!ndex 2009.09.17 18:04:06
@Comandante en Jefe:
És ha elfogy a vasút akkor mit adunk el? Talán kevesebbet kéne lopni odafönn.. Én nem 30 MÁV vezetőt fizetni 2-3 milliós havi fizetéssel
MÁV-figyelő A nyár képe: Kónya 2009.09.14 16:30:00
Nekem kifejezetten tetszik olvasónk képe, melyet a Kónya megállóhely táblájáról készített még a nyáron. Jól bemutatja, hogy alkatrész és eszközhiány esetén is lehet dolgozni:Kedves MÁV-figyelő!Nyáron utaztam a MÁV egy vonatával, és egy nagyon érdekes megállóhelyre lettem…..
!ndex 2009.09.15 12:58:39
@Adani: Kár hogy az "elkövetők" nem tudnak olvasni.
Remélem már nem lesz sokáig így ebben a liberális mocsokban ahol élünk, bízom benne jönnek majd a kemény árpádsávos legények és úgy megfingatják az ilyen táblatolvaj, fémgyűjtőket hogy elmegy a kedvük ezektől. Miért nem lehet lesittelni őket, elvégre a közlekedést veszélyezteti nemde?
Érdekes szlovákiában (aki szintén EU tag) gatyába tudták rázni a színes-fémtolvajokat. Nálunk meg csak jogaik vannak szegínyromákoknak. SZÉGYEN.
Olvasónk és bátyja Mosonmagyaróvárra szeretett volna utazni, de a vonat nem állt meg az állomáson, csak a határnál. Előresétáltak a mozdonyvezetőhöz, aki flegmán azt kérdezte, „miért nem húzták meg a vészféket”. Az utas nem tudta, hogy már a vonatot is nekik kell…..
Nem a nyertes pályázati tervnek megfelelően újítja fel a főváros a Margit hidat, így megszegte a támogatási szerződést. A jelenleg érvényes tervezetben ugyanis csak a híd északi oldalán található egy kétirányú kerékpárút. A déli oldali kerékpársáv csak a támogatásra…..
Nincs azaz utas, akiben ne menne fel a pumpa, ha egy összefirkált új vonattal találkozik. Sajnos mióta a Flirt-ek több vonalon járnak egyre sűrűbb a rongálás. Nincs olyan Flirt, aminek a WC-jéből ne hiányozna a kapaszkodó, a szappantartó, vagy ne lenne összekarcolva valamelyik…..
A Margit híd felújításával nem számíthatnak sok jóra a budapesti biciklisek, az eddig véglegesnek hitt tervek mégse voltak véglegesek. A főváros és a civilek között hosszas egyeztetés folyt a híd felújításának tervezésekor, hogy hogyan is oldják meg a korlátozott…..
Nincs is annál kellemetlenebb, mikor felszállunk egy vonatra, megfogjuk a kapaszkodót vagy a kilincset és az évezredes kosztól ragad a kezünk. Ki tudja mitől, hányan, és kik fogták már meg előttünk ezeket, így semmihez nem merünk hozzányúlni, míg meg nem mostuk a kezünket. Ennél…..
!ndex 2009.08.12 14:38:54
@Adani: 2 óra alatt lenn van az autópályán Balatonon, a vonat meg 3vagy 4 óra is van, ha nincs torlódás, baleset, vezetékszakadás stb stb. Csomagot meg be kell tenni alulra.
Örülök, hogy a sok panasz mellett egyre több pozitív sztorit küldtök. Nem csak ide, a BKV-figyelőre is. Olvasónk 33 százalékos jegyet kért, helyette 50 százalékosat kapott, de nem volt mellé diákja. A kalauz szerencsére nem büntette meg, tanácsot adott neki, hogyan úszhatja meg a…..
!ndex 2009.08.12 14:36:17
@rickyramirez:
Jaj Istenem már..az államtól megkapja a MÁV a különbözetet, és hidd el nekem az utasok 90% valamilyen kedvezménnyel utazik, a többi lúzer meg megérdemli ha kocsi helyett vonatozik.
Olvasónknak fontos találkozója volt Pesten, de a biciklit nem tehette fel a nemzetközi vonatra, csak a következőre. Kért egy jegyet, de többet fizetett érte (kártyával) mert rossz jegyet kért. A pénztáros szájhúzás nélkül kicserélte a jegyet, annak ellenére, hogy az utas volt a…..