Adatok
PR_hub
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokszor sok helyen leírták már, hogy a közösségi média nem kezelhető pusztán a vállalati kommunikáció egy újabb csatornájaként, hanem mára központi szerep illeti meg a márkaépítésben, imázsépítésben. Ebben az esetben tehát az alábbi ábra első három sorában szereplő…..
PR_hub
2011.01.13 17:13:23
@MadalinaRita: Az államvizsga előtt még nem :) (Február 4-én lesz)
Azonban a nyers eredményeket ígértem többeknek is, ezért ma összeraktam őket egy bejegyzésbe:
publicrelationshub.wordpress.com/2011/01/13/beszedes-oriasok-avagy-a-kozossegi-media-szerepe-a-nagyvallalatok-marketingjeben/
@SajtiBotond: Kösz, átfutom.
Azonban a nyers eredményeket ígértem többeknek is, ezért ma összeraktam őket egy bejegyzésbe:
publicrelationshub.wordpress.com/2011/01/13/beszedes-oriasok-avagy-a-kozossegi-media-szerepe-a-nagyvallalatok-marketingjeben/
@SajtiBotond: Kösz, átfutom.
A TechCrunchon egy vírusmarketingben járatos vendégszerző két éve azt vette végig, hogy ők hogyan készítettek sikeres vírudvideó kampányokat. A téma ugye őjból aktuális, hiszen egyre többet beszélünk arról, hogy a közösségi média hogyan és mennyiben használható hatékony…..
Ha megkérdeznénk bárkit a nemzetközi orvosi blogvilágban, hogy ki a legismertebb, legtöbbet idézett orvosi blogger, valószínűleg a nagy többség Kevin, MD-t említené. A nemrég befejeződött blogexpón meginterjúvolták és ő örömmel mondta el véleményét az orvosi blogok…..
Összefoglaló: a közösségi szájtokban zajló információterjedés nehezen modellezhető. Intutívan kell ebben a térben kampányolni. Erre pedig a legjobb eszköz a mai napig a vírusmarketing. Az SMO nem több egyszerű parasztvakításnál. Ha egy cégnek fontos a közösségi…..
PR_hub
2009.10.20 12:14:18
Ha SMO alatt azt értjük, hogy "a naív júzer álarcában" egy marketinges tevékenykedik, akkor ez az egész valóban csak egy lufi.
Viszont, ha azt nézzük, hogy a hiteles kommunikáció a kulcsa mindennek, mely során érdekes tartalmakkal szolgál az adott cég és kapcsolatokat épít a fogyasztókkal, vásárlókkal, akkor szinte mindegy, hogy egy péeres vagy egy marketinges teszi-e ezt. Természetesen akkor, ha nem valakinek az "álarcában" ügyködik.
Erről nekem az jut eszembe mikor egy ismerősöm felhív és elkezdi mondani, hogy van egy "üzleti ajánlata" számomra.Ezen a ponton ideges leszek és általában rákérdezek, hogy mit árul.Ha rögtön azzal kezdené, hogy ilyen és ilyen termék értékesítésével foglalkozom, akkor lehet, hogy még érdekelne is.
Amúgy ez az egész SMO lufi vagy sem vita igen értelmetlen. Jóval korábban (1999-ben) már voltak akik írtak erről, pontosabban arról ami emögött van, a változásról.www.cluetrain.com/book/index.html
Viszont, ha azt nézzük, hogy a hiteles kommunikáció a kulcsa mindennek, mely során érdekes tartalmakkal szolgál az adott cég és kapcsolatokat épít a fogyasztókkal, vásárlókkal, akkor szinte mindegy, hogy egy péeres vagy egy marketinges teszi-e ezt. Természetesen akkor, ha nem valakinek az "álarcában" ügyködik.
Erről nekem az jut eszembe mikor egy ismerősöm felhív és elkezdi mondani, hogy van egy "üzleti ajánlata" számomra.Ezen a ponton ideges leszek és általában rákérdezek, hogy mit árul.Ha rögtön azzal kezdené, hogy ilyen és ilyen termék értékesítésével foglalkozom, akkor lehet, hogy még érdekelne is.
Amúgy ez az egész SMO lufi vagy sem vita igen értelmetlen. Jóval korábban (1999-ben) már voltak akik írtak erről, pontosabban arról ami emögött van, a változásról.www.cluetrain.com/book/index.html
Az egyetlen magyarázat erre az Erste-vírusszpotra, ha egy velejéig gonosz konkurens csinálta, és utána valahogy még fel is töltött dolgokat az erste.hu/fiatalsag (te édes jó istenem) microsite-ra. Nem megyünk bele, olcsó volna – kakukktojásként van benne két remek…..
Bár számos nyereményakciót reklámoznak a magyar cégek képviselői is a Twitteren, eleddig nem volt olyan kezdeményezés, mely komolyan figyelembe vette volna a Twitter vírusmarketing-erejét. Pontosabban utóbb egy magyar iPhone alkalmazásfejlesztő (tehát nem egy pr-os és nem is egy…..
PR_hub
2009.08.13 13:59:33
@tvk: Javaslom olvasd el ezt az O’Reilly Radar Report-ot: Twitter and the Micro-Messaging Revolution: Communication, Connections, and Immediacy—140 Characters at a Time (51 oldal, de megéri) bit.ly/12cpt9
@Molnár Gergő: sokszor a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha azonban sarkítottan nézzük, akkor PR-hez minőség, marketinghez mennyiség kell ez esetben.(Ezért gondolom páran most megköveznek:)
@Molnár Gergő: sokszor a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha azonban sarkítottan nézzük, akkor PR-hez minőség, marketinghez mennyiség kell ez esetben.(Ezért gondolom páran most megköveznek:)
PR_hub
2009.08.13 14:31:56
@dezo: Ebben teljesen igazad van. Ez is csak egy kommunikációs csatorna, mint az összes többit ezt is lehet jól és rosszul használni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az egyik kérdés a következő volt: Miért csatlakoznál egy vállalat / márka online közösségéhez?
A válaszok megoszlása:
Szórakozásból, kikapcsolódásból - prémium tartalomhoz való hozzájutás (46%)
Problémamegoldás, termék és szolgáltatás információ miatt - "ügyfélszolgálat" (43%)
Ösztönzők miatt (termékek ingyen, kuponok, egyéb kedvezmények) (34%)
Az újfajta kapcsolattartási formák megismerése miatt (29%)
Visszajelzést adni a termékekről és a szolgáltatásokról (25%)
A reklámok miatt/hatására (6%)
(A felhasználók több jelölőnégyzetet is bejelölhetnek, ezért a százalékértékek összege meghaladhatja a 100%-ot.)
Úgy hiszem, hogy az ügyfélszolgálati funkciónál, illetve a visszajelzésnél látható százalékokat egy kalap alá vehetjük. Ha így teszünk, akkor láthatjuk, hogy a fenti bejegyzés mennyire időszerű már itthon is, függetlenül attól, hogy nemzetközi példákat sorol fel.