Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dzso_bácsi

0 bejegyzést írt és 104 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ötszáz lóerő, szárazkarter, szívómotor, 8800-at forgó négyliteres boxer hatos, mászóka, kagylóülés, PDK, kerámiafék. Amióta próbáltam az előző GT3 RS-t, azóta rend van a fejemben. Második a 458 Italia. Nincs turbó, sem hangbödön, csak a jóság és a tökéletesség, ahogy…..
Dzso_bácsi 2015.05.29 21:10:58
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam. Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket: – a svéd…..
Belsőség Heti merítés 2015.03.01 07:25:22
Önazonos látványtalan őszinte nyugalom Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó. Sportos járgány Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú…..
Ha megnéznék ezt  a kisfilmet, talán a H. Péter-féle megélhetési taplók is megértenék, miért nem állunk rokkantparkolóba. Ezt még az olyan szánalmas alakok is felfogják talán, mint azok, akik azzal védekeznek, hogy csak két percre álltak meg. Meg hogy egyébként sincs annyi…..
Dzso_bácsi 2014.08.12 18:19:16
@hordalek:
"szlovák" hetero vagyok, Győrben dolgozom és ott is vásárolok rendszeresen be. Két bmw-m van, és ha valaha is azon kapnál hogy mozgássérült helyre parkolok, bármikor megvárhatsz, és szádon kérheted. Egyébként nem a mezőgazdaságban / állattenyésztésben tevékenykedem, de ügyelek arra, hogy lehetőség szerint a magyar paraszt termékét vásároljam.
p.s.: a külső tesco-ban láttam én is már hungarikum suzukit matrica nélkül a kijelölt területen parkolni. Miközben a lángost majszoltam a tulajék megérkeztek, és lám, egyikükön sem látszott a hátrányos helyzet.
(csöppnyi tiszteletet Felvidéknek, sokan magyarabbak nálatok)
Belsőség Örömteli, öreg budi 2014.07.27 06:49:19
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
Kicsit megkésve ugyan, de betartjuk, amit megígértünk mindenkinek, aki annak idején eljött az első Faluvégi Farolásra. A rendezvényre, amelyen minden autóbuzi jól érezte magát, kortól, nemtől és autótípustól függetlenül. Akkor még csak szerettük volna továbbvinni ezt az…..
Belsőség Faluvégi Farolás 2? 2013.11.22 18:03:01
Ha nem tudnád, mi az a Faluvégi Farolás, akkor nyugodtan nézd meg ezt a remek kis filmet, amit ott készítettünk. Nettó autóbuzéria 10 ezer forintért (+5 ezer, ha ketten használtok egy autót), a Kakucsingen. Szeretnénk belőle rendszert csinálni, de semmiképpen nem akarjuk…..
TComment Ilyen egy sportos autó 2013.11.27 06:15:00
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Dzso_bácsi 2013.11.27 19:56:46
Aktuális élmény - autóm: E30 is. Előnyei:
- közvetlen a kormány, remek a visszajelzése, zsír a fogása (m technik, bőrös)
- négy kemény érzetű jól adagolható tárcsafék (pályára már kevés) kiszámíthatóan lassítja a bódét
- lelkes 1,8-as motor (16 szelep, dupla vezérműtengely, hengerenkénti leömlő, bosch befecsi)
- m technik futómű (alapnál alacsonyabb, keményebb)
- két ajtós bódé, szolidan csinos gyári kötényekkel, csinos pofája van, szeretek visszapillantani rá
- elég pontos a váltó, rövid áttételekkel (bár a korabeli japók überelik). A százat nem futja meg másodikban, és szereti a gázfröccsöt visszaváltáskor.
- kellően alacsony combtámaszos kvázi recaro ülések, bár oldaltartásban picit gyengék
- hátul kapar + részleges sperr (utólag beépítve) esőben - télen hozza a faktort:)
- nincs abs/esp airbag, klima stb... így viszonylag könnyű a bódé, jó a súlyelosztás (amin még alakítottam egy kicsit, pl az aksi hátra került)
- 100 KW teljesítmény nem a világ vége, de a hengerenkénti leömlőnek köszönhetően remekül adja elő a gyorsítást. Értem én és elismerem, hogy ha bmw akkor sorhat (kettőfél vagy fölötte) meg fasza nyomaték, de ennek is megvan (számomra) a kellő sportos varázsa. Eleinte még elmagyaráztam hogy mi a téma mikor a reakció az volt hogy "ja csak egynyolc négy henger..." Aki ült mellettem, nem kért kiegészítő kommentárt:)
- ha "csak" oda akarok érni valahova, akkor 7 liter alatt is betakarható hosszú etapon (autópálya 140 körül 7,5). 8 liter alatt közlekedek vele vegyesben, és nem a forgalomban élem ki magam (ha kiadja a szitu akkor az üres szakaszokon kedv szerint eleresztem neki).
- akár 185-s gumikkal is teljesen stabilan kanyarodik (a gyári 205-s méret már érezhetően farag a virgoncságból, és esőben könnyedén felúszik a segge)
- jóféle 195/45 R15-tel Kakucsring egy élmény, ahogy szlalomokon is kellően élvezetes - bár a kormánnyal harcolni kell. Az alacsony profilú gumiknak hála már hajolnom kell a kilincsért ha le akarok ülni az autóba:)

negatívumok:
- nincs szervó, sokat kell tekerni a kormányon, és a parkolást így is szokni kel
- úttartás magas tempónál: 160 környékétől fokozatosan kezd elbizonytalanodni, (elkönnyül a kormány, 200 körül érzetre pedig már mintha lebegne az orra)
- a motor bár lelkes, azonnali a gázreakciója, de a brutálisan nehéz lendkeréknek köszönhetően nagyon lassan "pörög le" a motor - gyorsításkor várni kell a kuplung összezárásával
- négy tárcsaféket úgy kell értelmezni, hogy a kézifék az dob :(
- gyors pályákon (nyílt napok) pedig tudom hol a helyem, a motorerő hiánya a féktávig rendre kiütközik.
- dugózni-araszolni nem fasza, alapjárat környékén erőtlen, kéri a játékot a gázfröccsökkel és a nem túl puha kuplunggal
- ügyelni kell hogy 1500 fordulat alatt maximum csak a csorgást tűri, gyorsítás előtt vissza kell váltani (még hármasból is - én már megszoktam), vagy eleinte finoman adagolni a gázt.
- 6 liter olaj lötyög a karterben, türelemmel ki kell várni míg kellően felmelegszik (van kiegészítő olajhőmérőm - a hűtőfolyadék hamarabb beáll a stabil szintre)

Szeretem a gépészkedést vele, a gyenge oldalait nem volt gond megszokni: minden alkalommal öröm kitolni a garázsból. Nagy ritkán még az utcán/parkolóban is rápillantanak, ami szintén jó érzés. Karbantartása sem jelent nagy kihívást, egy remek alapot fogtam ki annak megfelelően nem alacsony áron. Jóféle a gép, meg van becsülve.
Belsőség Megint béemvés lettem 2013.11.01 17:53:32
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét. TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy…..
Dzso_bácsi 2013.11.02 17:06:40
@Zolus84:
Bontott mechanikai elemeket (motor - váltó - felfüggesztés) még valóban lehet találni, viszont amikre én vadászok, azok már megfelelő állapotban nagyjából elérhetetlenek: vagy én keresek rosszul (Győr környékén).
Németből esetleg tényleg lehet rendelni új portékákat, de az az árfekvés már nem nekem lett kitalálva - amit még a postaköltség is szépen meg tud dobni.
Viszont nem adom fel, mert az autó hozza azt, amit elvárok tőle.
Belsőség Tekert Audit vettem 2013.02.10 12:02:22
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
Belsőség Heti merítés 2013.01.20 09:33:48
The complete sports car Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve... Feel the sunshine Akkori árát kicsit borsosnak tituláltam, de egy próbakanyar után ki is derült, hogy mi kerül…..
Dzso_bácsi 2013.01.20 17:17:54
@Pufibá:
Favorit 1,3-as motorral gyárilag létezett:
40 (58) - 43 - 46 - 50 KW (68 Le) verzióban. Mindegyik több 50 Le-nél.
Ha megvolt a gyári kompresszió, és úgy nagyjából fitt volt az erömü és környéke, akkor a 46 KW simán elöhozható volt a motorból.
1 t.-t sem kellett mozgatni EURO 0-s értékek mellett, így kelthetett olyan illúziót, mintha haladna is az autó.
Ami pedig a Coupe-t illeti: "Mivel volt 120-as Skodám" - atyaég. Azért a két típus között volt egy kis különbség, de szerintem felesleges belemenni... Almát hasonlítasz körtével. Mindkettö gyümölcs, mindkettö fán terem:)
Dzso_bácsi 2013.01.20 21:55:17
@intubátor:
örömmel vettem az elégedettségröl szóló jelentést a fehér kör alapon piroskeresztes jármüvel szolgáló kollégától. Jó volt végre valamit hallani Rólad:)
Kinek mi a hányinger, nekem pl. Pufibá második reakciója volt. Valszeg nagyon megcsömörlött a néha huszastól, lelke ratja.
Dzso_bácsi 2013.01.20 22:48:07
@Indzsimeter:
Respect & kösz! Sört igyanak csak nyugodtan a Škodások:)
A Tatra (nem tátra) elött viszont le a kalappal! Na azanemsemmi. Várom a népítélet.
Belsőség Heti merítés 2012.10.07 13:36:33
Kicsit öreg, kicsit lomha, de szeretnivaló! Mindig is BMW fanatikus voltam, de mégse fordult meg a fejembe hogy BMW-t vegyek. Passatokat nézegettem, de miután 17-et néztem meg élőben, és mindegyik ótvargané volt, úgy döntöttem más típus felé nézek... valahogy a bömösnél…..
Belsőség Miért pont ezt a BMW-t? 2012.09.02 06:56:20
Sejtettem én, amikor szétszedtem. Nem véletlen, hogy addig mentem vele, amíg ki nem lehetett nézni az útra a gázpedál mellett. Ja, nem, még annál is tovább. Rettenetes, pusztító rombolást végzett a rozsda, újjá kellett építeni a fél autót. De végre kész a lemezmunka,…..
Dzso_bácsi 2012.09.02 13:11:13
@butschq: Pedig ezek ilyen állapotban csak óriási mákkal mennek olcsóbban. (azaz ez a sacc/kb reális áruk). A gumiszönyegen és a felniken kívül babának tünik a bömbi. A toronymerevítöket nem értem, és picit kár érte, hogy nincs sem a motor, sem az utastér publikálva. Nagyon sok korabeli extrát tartalmaz ami eléggé ritkaság, alkalmi vétel:)
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Kézifék? Nem szoktam használni. Visszahúzom eggyel, lelépek a kuplungról és már megy is keresztbe - mutatja be Balázs a gépet. A száz százalékos sperr, a.k.a. hegesztett diffi nem túl kezdőbarát, de annál látványosabban lehet vele autózni, ha ráérzel. Gyomromban háború dúl a…..
Dzso_bácsi 2012.06.10 11:26:45
@Schütii:
Akkor még yo darabig kerek marad a föld:)
Dzso_bácsi 2012.06.10 11:32:17
@V12 Power: az amatör szlalom is hasonló sportág, ahol kvázi képtelenség széria kategóriában (sperr nélkül) megfogni a fickós elsökerekeseket... legalábbis nagyon faja gumikat, és értö sofört kíván a téma, viszont amíg oda eljut az ember (ha egyáltalán), addig is jó mókát nyújt a far kordában tartása:)
TComment Megint egy kis rakenroll 2012.04.18 05:55:20
Kétgenerációnyi kihagyás után a 208-as Peugeot-ban megint megcsillan a zsenialitás. De ésszel kell választani. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Dzso_bácsi 2012.04.18 08:32:17
@ColT: "Különben úgy belegondolok, hogy az ilyen autóba beépített navikhoz vajon a gyártó meddig fog frissítéseket adni?"

2001-es E39-em van, fedélzeti navi-val, abból sem a típus legutolsó feljesztésüje.
2012-es kiadású térképet töltöttem le hozzá (ingyen és bérmentve), tudja Magyarországot is. Igaz, a grafikája, menürendszere és az egész programozói felépítése ma már viccesnek tünik, de továbbra is használható...
PUG-ról nem tudok érdemben nyilatkozni, de én nem lennék annyira kétségbe esve.
Nem kell itt szaporítani a szót. Jóformán elég lenne tán csak két mondat: - Petri Plosila egy istencsászár és egy imádnivaló kretén. - a Mozaik utcából valószínűleg bilincsbe verve vezetnének ki, ha rendszámot szeretnénk rá. Finnországban valahogy lehet. Találja meg a…..
Dzso_bácsi 2012.04.12 20:28:20
@Önjáró Talajgyalu:
Oké, de a "mester" háttérben szeretne maradni, ezt vedd légyszi alapul...
A Lotus is blamával kezdi az első tesztnapot, nem lehet ez másképp nálunk sem - állt mellettem még egy perce Karotta, akinek a téli álomból felébresztett Hacsiján stabil az alapjárat, csak éppen 2500. Sipos úr Sierrája már néhány napja Merci-rugókön ül, de a Slovakiaring…..
2012. március 9. - Hétvégén indul a 2012-es FIA Túraautó Világbajnokság (WTCC), amelynek ismét lesz hazai résztvevője, Michelisz Norbert, Európa Kupa-győztes és többszörös magyar bajnok autóversenyző személyében. A Zengő Motorsport csapatot az idei szezonban a MOL támogatja,…..
Friss infókat kaptunk a Slovakiaringről a hétvégi pályanappal kapcsolatban. A hírek ráadásul - a szokásostól eltérően - jók. Először is olcsóbb lett a box-bérlet, 75 euró helyett már 60-ért ki lehet bérelni egy zárt helyet a gumiknak-felniknek-egyéb cuccoknak. Ha többen…..
 Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme:         Bukósisak – kb. 25-30 darab áll…..
Dzso_bácsi 2012.02.26 14:59:27
@szpotter: Nekem is valami hasonló jött le, pedig autót + adatait, rendszámot, pilótanevet (bukósisak meglétét) stb... jelentettem. Kihagyhattam valamit? Mert válaszként csak annyit kaptam, hogy
Oké, gyere, várunk. Verdát csekkolom!
üdv
Vályi István

Holnap teszek egy új próbát, vasárnap inkább már nem zargatnám a szervezöséget.
Dzso_bácsi 2012.02.26 17:25:28
@ommm: Zsír:) Köszi, nincs para!
Januárban változott a sportról szóló 2004. évi I. törvény. A változás a hazai amatőr autósportot is igen komolyan érinti. Szigorodnak ugyanis a sportrendezvények megrendezésének feltételei. Ennek a szigorításnak viszont örülünk, mert a szabályozásra szükség van. "65.…..
Dzso_bácsi 2012.01.25 21:18:35
@T-Maci: A biztonság fontos, való igaz, viszont csatlakoznék Fetboy-hoz: voltak rendezvénysorozatok (amatör szlalom), amik tavaly is épphogy kijöttek nullszaldósra, most esetenként a -60 e Ft induló kvóta még esélytelenebbé teszi a szitut...
Az amatör versenyzés eddig is az egyszeri ember számára épphogy elérhetö lehetöségröl szólt, és ez eztán sem lesz másként.
Persze aki ezt az úri huncutságot megengedheti magának ne rinyáljon, vagy temesse el a taligáját ugye.
Szerintem az lesz, hogy aki a magasabb nevezést nem tudja kifüteni / vagy új veszteséges rendezvény hiányában az "utcára kényszerül", majd a forgalomban tombolja ki magát...
A Totalcar Nagy Karácsonyi Fotózása lassan fogalommá válik cégünkben. Hiszen nem csak tradíció ez, hanem egy olyan ünnepnap, amikor tudjuk, hogy együtt kimozdulunk valahová. Ritkán sikerül ez szerkesztőségünk életében, hiszen szanaszét akad dolgunk nap mint nap, talán éppen…..
Dzso_bácsi 2011.12.24 11:35:47
Huszonnegyedike, kénefa, ráérmég, nemérrá, majdholnap, elválok, veszekfát, azjólesz, hogynézmárki, jakérem, akkorazt, mennyilesz, ennyitegyfáért, legyenöt, legyenötfél, legyenhat, jóleszazelső. Megyünknagyihoz, nemakarok, jönjézuska, minimaxkell, nagyimesél, minimaxkell,…..
Dzso_bácsi 2011.12.24 11:32:26
Belsőség Gyilkoljunk gyalogost! 2011.08.17 07:28:09
A hatszoros sebességtúllépésért, pláne, ha ez centikre a járókelőktől történik, elég durván büntetik – százezer forintok repülnek, no meg a jogsi is ugrik jó időre. Csak ott nem, ahol ezt nagyjából legálisan lehet művelni. Például a balatonföldvári mólón. Mai…..