Adatok
Dzso_bácsi
0 bejegyzést írt és 104 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ötszáz lóerő, szárazkarter, szívómotor, 8800-at forgó négyliteres boxer hatos, mászóka, kagylóülés, PDK, kerámiafék. Amióta próbáltam az előző GT3 RS-t, azóta rend van a fejemben. Második a 458 Italia. Nincs turbó, sem hangbödön, csak a jóság és a tökéletesség, ahogy…..
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam.
Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket:
– a svéd…..
Dzso_bácsi
2015.04.05 08:38:26
Önazonos látványtalan őszinte nyugalom
Sokan kérdezik, hogy hogy lehet egy ilyen öreg szarral járni. Ugyanakkor, ha már beülnek, sokak szerint "kellemes". Valójában egy rettentő unalmas autó.
Sportos járgány
Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú…..
Ha megnéznék ezt a kisfilmet, talán a H. Péter-féle megélhetési taplók is megértenék, miért nem állunk rokkantparkolóba. Ezt még az olyan szánalmas alakok is felfogják talán, mint azok, akik azzal védekeznek, hogy csak két percre álltak meg. Meg hogy egyébként sincs annyi…..
Dzso_bácsi
2014.08.12 18:19:16
@hordalek:
"szlovák" hetero vagyok, Győrben dolgozom és ott is vásárolok rendszeresen be. Két bmw-m van, és ha valaha is azon kapnál hogy mozgássérült helyre parkolok, bármikor megvárhatsz, és szádon kérheted. Egyébként nem a mezőgazdaságban / állattenyésztésben tevékenykedem, de ügyelek arra, hogy lehetőség szerint a magyar paraszt termékét vásároljam.
p.s.: a külső tesco-ban láttam én is már hungarikum suzukit matrica nélkül a kijelölt területen parkolni. Miközben a lángost majszoltam a tulajék megérkeztek, és lám, egyikükön sem látszott a hátrányos helyzet.
(csöppnyi tiszteletet Felvidéknek, sokan magyarabbak nálatok)
"szlovák" hetero vagyok, Győrben dolgozom és ott is vásárolok rendszeresen be. Két bmw-m van, és ha valaha is azon kapnál hogy mozgássérült helyre parkolok, bármikor megvárhatsz, és szádon kérheted. Egyébként nem a mezőgazdaságban / állattenyésztésben tevékenykedem, de ügyelek arra, hogy lehetőség szerint a magyar paraszt termékét vásároljam.
p.s.: a külső tesco-ban láttam én is már hungarikum suzukit matrica nélkül a kijelölt területen parkolni. Miközben a lángost majszoltam a tulajék megérkeztek, és lám, egyikükön sem látszott a hátrányos helyzet.
(csöppnyi tiszteletet Felvidéknek, sokan magyarabbak nálatok)
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk
Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
Kicsit megkésve ugyan, de betartjuk, amit megígértünk mindenkinek, aki annak idején eljött az első Faluvégi Farolásra. A rendezvényre, amelyen minden autóbuzi jól érezte magát, kortól, nemtől és autótípustól függetlenül.
Akkor még csak szerettük volna továbbvinni ezt az…..
Dzso_bácsi
2013.12.01 11:56:53
Ha nem tudnád, mi az a Faluvégi Farolás, akkor nyugodtan nézd meg ezt a remek kis filmet, amit ott készítettünk. Nettó autóbuzéria 10 ezer forintért (+5 ezer, ha ketten használtok egy autót), a Kakucsingen.
Szeretnénk belőle rendszert csinálni, de semmiképpen nem akarjuk…..
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét.
TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy…..
Dzso_bácsi
2013.11.02 17:06:40
@Zolus84:
Bontott mechanikai elemeket (motor - váltó - felfüggesztés) még valóban lehet találni, viszont amikre én vadászok, azok már megfelelő állapotban nagyjából elérhetetlenek: vagy én keresek rosszul (Győr környékén).
Németből esetleg tényleg lehet rendelni új portékákat, de az az árfekvés már nem nekem lett kitalálva - amit még a postaköltség is szépen meg tud dobni.
Viszont nem adom fel, mert az autó hozza azt, amit elvárok tőle.
Bontott mechanikai elemeket (motor - váltó - felfüggesztés) még valóban lehet találni, viszont amikre én vadászok, azok már megfelelő állapotban nagyjából elérhetetlenek: vagy én keresek rosszul (Győr környékén).
Németből esetleg tényleg lehet rendelni új portékákat, de az az árfekvés már nem nekem lett kitalálva - amit még a postaköltség is szépen meg tud dobni.
Viszont nem adom fel, mert az autó hozza azt, amit elvárok tőle.
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
Dzso_bácsi
2013.02.10 13:22:22
The complete sports car
Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve...
Feel the sunshine
Akkori árát kicsit borsosnak tituláltam, de egy próbakanyar után ki is derült, hogy mi kerül…..
Dzso_bácsi
2013.01.20 17:17:54
@Pufibá:
Favorit 1,3-as motorral gyárilag létezett:
40 (58) - 43 - 46 - 50 KW (68 Le) verzióban. Mindegyik több 50 Le-nél.
Ha megvolt a gyári kompresszió, és úgy nagyjából fitt volt az erömü és környéke, akkor a 46 KW simán elöhozható volt a motorból.
1 t.-t sem kellett mozgatni EURO 0-s értékek mellett, így kelthetett olyan illúziót, mintha haladna is az autó.
Ami pedig a Coupe-t illeti: "Mivel volt 120-as Skodám" - atyaég. Azért a két típus között volt egy kis különbség, de szerintem felesleges belemenni... Almát hasonlítasz körtével. Mindkettö gyümölcs, mindkettö fán terem:)
Favorit 1,3-as motorral gyárilag létezett:
40 (58) - 43 - 46 - 50 KW (68 Le) verzióban. Mindegyik több 50 Le-nél.
Ha megvolt a gyári kompresszió, és úgy nagyjából fitt volt az erömü és környéke, akkor a 46 KW simán elöhozható volt a motorból.
1 t.-t sem kellett mozgatni EURO 0-s értékek mellett, így kelthetett olyan illúziót, mintha haladna is az autó.
Ami pedig a Coupe-t illeti: "Mivel volt 120-as Skodám" - atyaég. Azért a két típus között volt egy kis különbség, de szerintem felesleges belemenni... Almát hasonlítasz körtével. Mindkettö gyümölcs, mindkettö fán terem:)
Dzso_bácsi
2013.01.20 21:55:17
@intubátor:
örömmel vettem az elégedettségröl szóló jelentést a fehér kör alapon piroskeresztes jármüvel szolgáló kollégától. Jó volt végre valamit hallani Rólad:)
Kinek mi a hányinger, nekem pl. Pufibá második reakciója volt. Valszeg nagyon megcsömörlött a néha huszastól, lelke ratja.
örömmel vettem az elégedettségröl szóló jelentést a fehér kör alapon piroskeresztes jármüvel szolgáló kollégától. Jó volt végre valamit hallani Rólad:)
Kinek mi a hányinger, nekem pl. Pufibá második reakciója volt. Valszeg nagyon megcsömörlött a néha huszastól, lelke ratja.
Dzso_bácsi
2013.01.20 22:48:07
@Indzsimeter:
Respect & kösz! Sört igyanak csak nyugodtan a Škodások:)
A Tatra (nem tátra) elött viszont le a kalappal! Na azanemsemmi. Várom a népítélet.
Respect & kösz! Sört igyanak csak nyugodtan a Škodások:)
A Tatra (nem tátra) elött viszont le a kalappal! Na azanemsemmi. Várom a népítélet.
Kicsit öreg, kicsit lomha, de szeretnivaló!
Mindig is BMW fanatikus voltam, de mégse fordult meg a fejembe hogy BMW-t vegyek. Passatokat nézegettem, de miután 17-et néztem meg élőben, és mindegyik ótvargané volt, úgy döntöttem más típus felé nézek... valahogy a bömösnél…..
Dzso_bácsi
2012.10.07 14:36:39
@Leadfoot: Jogosan, és az autó kora is kvázi mellékes...
Sejtettem én, amikor szétszedtem. Nem véletlen, hogy addig mentem vele, amíg ki nem lehetett nézni az útra a gázpedál mellett. Ja, nem, még annál is tovább. Rettenetes, pusztító rombolást végzett a rozsda, újjá kellett építeni a fél autót. De végre kész a lemezmunka,…..
Dzso_bácsi
2012.09.02 13:11:13
@butschq: Pedig ezek ilyen állapotban csak óriási mákkal mennek olcsóbban. (azaz ez a sacc/kb reális áruk). A gumiszönyegen és a felniken kívül babának tünik a bömbi. A toronymerevítöket nem értem, és picit kár érte, hogy nincs sem a motor, sem az utastér publikálva. Nagyon sok korabeli extrát tartalmaz ami eléggé ritkaság, alkalmi vétel:)
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Dzso_bácsi
2012.07.15 18:35:10
Kézifék? Nem szoktam használni. Visszahúzom eggyel, lelépek a kuplungról és már megy is keresztbe - mutatja be Balázs a gépet. A száz százalékos sperr, a.k.a. hegesztett diffi nem túl kezdőbarát, de annál látványosabban lehet vele autózni, ha ráérzel. Gyomromban háború dúl a…..
Dzso_bácsi
2012.06.10 11:26:45
Dzso_bácsi
2012.06.10 11:32:17
@V12 Power: az amatör szlalom is hasonló sportág, ahol kvázi képtelenség széria kategóriában (sperr nélkül) megfogni a fickós elsökerekeseket... legalábbis nagyon faja gumikat, és értö sofört kíván a téma, viszont amíg oda eljut az ember (ha egyáltalán), addig is jó mókát nyújt a far kordában tartása:)
Kétgenerációnyi kihagyás után a 208-as Peugeot-ban megint megcsillan a zsenialitás. De ésszel kell választani.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Dzso_bácsi
2012.04.18 08:32:17
@ColT: "Különben úgy belegondolok, hogy az ilyen autóba beépített navikhoz vajon a gyártó meddig fog frissítéseket adni?"
2001-es E39-em van, fedélzeti navi-val, abból sem a típus legutolsó feljesztésüje.
2012-es kiadású térképet töltöttem le hozzá (ingyen és bérmentve), tudja Magyarországot is. Igaz, a grafikája, menürendszere és az egész programozói felépítése ma már viccesnek tünik, de továbbra is használható...
PUG-ról nem tudok érdemben nyilatkozni, de én nem lennék annyira kétségbe esve.
2001-es E39-em van, fedélzeti navi-val, abból sem a típus legutolsó feljesztésüje.
2012-es kiadású térképet töltöttem le hozzá (ingyen és bérmentve), tudja Magyarországot is. Igaz, a grafikája, menürendszere és az egész programozói felépítése ma már viccesnek tünik, de továbbra is használható...
PUG-ról nem tudok érdemben nyilatkozni, de én nem lennék annyira kétségbe esve.
Nem kell itt szaporítani a szót. Jóformán elég lenne tán csak két mondat: - Petri Plosila egy istencsászár és egy imádnivaló kretén. - a Mozaik utcából valószínűleg bilincsbe verve vezetnének ki, ha rendszámot szeretnénk rá. Finnországban valahogy lehet. Találja meg a…..
Dzso_bácsi
2012.04.12 20:28:20
A Lotus is blamával kezdi az első tesztnapot, nem lehet ez másképp nálunk sem - állt mellettem még egy perce Karotta, akinek a téli álomból felébresztett Hacsiján stabil az alapjárat, csak éppen 2500. Sipos úr Sierrája már néhány napja Merci-rugókön ül, de a Slovakiaring…..
Dzso_bácsi
2012.03.09 21:22:59
@szpotter:
Simán járható, nem beton, aszfalt. Arra ügyelj, hogy mielött lejönnél Vámosszabadinál a (második) hídról, jobbra kell lekanyarodnod a töltés mellett, hogy aztán a híd alatt elfordulhass Bös irányába ballra.
Simán járható, nem beton, aszfalt. Arra ügyelj, hogy mielött lejönnél Vámosszabadinál a (második) hídról, jobbra kell lekanyarodnod a töltés mellett, hogy aztán a híd alatt elfordulhass Bös irányába ballra.
2012. március 9. - Hétvégén indul a 2012-es FIA Túraautó Világbajnokság (WTCC), amelynek ismét lesz hazai résztvevője, Michelisz Norbert, Európa Kupa-győztes és többszörös magyar bajnok autóversenyző személyében. A Zengő Motorsport csapatot az idei szezonban a MOL támogatja,…..
Dzso_bácsi
2012.03.09 20:50:44
Friss infókat kaptunk a Slovakiaringről a hétvégi pályanappal kapcsolatban. A hírek ráadásul - a szokásostól eltérően - jók. Először is olcsóbb lett a box-bérlet, 75 euró helyett már 60-ért ki lehet bérelni egy zárt helyet a gumiknak-felniknek-egyéb cuccoknak. Ha többen…..
Dzso_bácsi
2012.03.06 14:49:23
Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme: Bukósisak – kb. 25-30 darab áll…..
Dzso_bácsi
2012.02.26 08:21:10
Dzso_bácsi
2012.02.26 14:59:27
@szpotter: Nekem is valami hasonló jött le, pedig autót + adatait, rendszámot, pilótanevet (bukósisak meglétét) stb... jelentettem. Kihagyhattam valamit? Mert válaszként csak annyit kaptam, hogy
Oké, gyere, várunk. Verdát csekkolom!
üdv
Vályi István
Holnap teszek egy új próbát, vasárnap inkább már nem zargatnám a szervezöséget.
Oké, gyere, várunk. Verdát csekkolom!
üdv
Vályi István
Holnap teszek egy új próbát, vasárnap inkább már nem zargatnám a szervezöséget.
Dzso_bácsi
2012.02.26 17:25:28
@ommm: Zsír:) Köszi, nincs para!
Rallye Dream - Gyerekkori álmok teljesüljetek!
Változás a hazai amatőr rali vizein
2012.01.25 10:26:00
Januárban változott a sportról szóló 2004. évi I. törvény. A változás a hazai amatőr autósportot is igen komolyan érinti. Szigorodnak ugyanis a sportrendezvények megrendezésének feltételei. Ennek a szigorításnak viszont örülünk, mert a szabályozásra szükség van.
"65.…..
Dzso_bácsi
2012.01.25 21:18:35
@T-Maci: A biztonság fontos, való igaz, viszont csatlakoznék Fetboy-hoz: voltak rendezvénysorozatok (amatör szlalom), amik tavaly is épphogy kijöttek nullszaldósra, most esetenként a -60 e Ft induló kvóta még esélytelenebbé teszi a szitut...
Az amatör versenyzés eddig is az egyszeri ember számára épphogy elérhetö lehetöségröl szólt, és ez eztán sem lesz másként.
Persze aki ezt az úri huncutságot megengedheti magának ne rinyáljon, vagy temesse el a taligáját ugye.
Szerintem az lesz, hogy aki a magasabb nevezést nem tudja kifüteni / vagy új veszteséges rendezvény hiányában az "utcára kényszerül", majd a forgalomban tombolja ki magát...
Az amatör versenyzés eddig is az egyszeri ember számára épphogy elérhetö lehetöségröl szólt, és ez eztán sem lesz másként.
Persze aki ezt az úri huncutságot megengedheti magának ne rinyáljon, vagy temesse el a taligáját ugye.
Szerintem az lesz, hogy aki a magasabb nevezést nem tudja kifüteni / vagy új veszteséges rendezvény hiányában az "utcára kényszerül", majd a forgalomban tombolja ki magát...
A Totalcar Nagy Karácsonyi Fotózása lassan fogalommá válik cégünkben. Hiszen nem csak tradíció ez, hanem egy olyan ünnepnap, amikor tudjuk, hogy együtt kimozdulunk valahová. Ritkán sikerül ez szerkesztőségünk életében, hiszen szanaszét akad dolgunk nap mint nap, talán éppen…..
Dzso_bácsi
2011.12.24 11:35:47
Huszonnegyedike, kénefa, ráérmég, nemérrá, majdholnap, elválok, veszekfát, azjólesz, hogynézmárki, jakérem, akkorazt, mennyilesz, ennyitegyfáért, legyenöt, legyenötfél, legyenhat, jóleszazelső. Megyünknagyihoz, nemakarok, jönjézuska, minimaxkell, nagyimesél, minimaxkell,…..
Dzso_bácsi
2011.12.24 11:32:26
A hatszoros sebességtúllépésért, pláne, ha ez centikre a járókelőktől történik, elég durván büntetik – százezer forintok repülnek, no meg a jogsi is ugrik jó időre. Csak ott nem, ahol ezt nagyjából legálisan lehet művelni. Például a balatonföldvári mólón. Mai…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.youtube.com/watch?v=BrePIvGjRes
Szerintem a sofőr unná az 500 lovas high-tech verziót:)