Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A jó idő közeledtével a bringások előveszik paripáikat és nyeregbe pattannak. Ugye kedvenc kötöttpályás intallációnk biztosít(ana) kerékpárszállításra alkalmas kocsikat. Ezek a legtöbbször tényleg csak kerék pár szállítására jók, mert maximum 2 bringa fér el bennük,…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2010.03.22 22:22:13
Csak hogy megtudd, hepiend lett-e:

Üdv,

3 hónapja vagyok kénytelen a lajosmizsei vonalon ingázni.
Tapasztalataim igazolják az előfeltevéseimet, de ezek közül most csak a bicikliszállítást emelem ki. A vezérlőkocsi (amiből vezetik a vonatot, amikor hátul van a mozdony) egy része a bicikliszállító. Ez valójában egy közönséges poggyászkocsi, amit a MÁV átalakított kerékpárszállításra. Az átalakítás lényege, hogy a vagon oldalára jókora kerékpár ábrát festettek.
Egyéb átalakítás nem történt. Az oldalsó ajtók kizárólag belülről nyithatók. A vagon padlószintje kívülről mellmagasságban van, három egymás alatt elhelyezett lépcsőfokon lehet feljutni, vagyis ez inkább létra, mint lépcső. Bent nincs semmi, ami a kerékpár szállítást megkönnyítené, a bringát a falhoz kell támasztani. Az raktér két hosszabb falán vannak az oldalajtók, az egyik rövidebbik falon ajtó az utastérbe, másikon két ajtó az kalauzok (tudom: jegyvizsgáló) fülkéjébe, ill. a vezetőfülkébe. Ha nem akarjuk zavarni
az ajtók nyitását a falnak támasztott biciklivel, akkor 28-as bringából max. 2, kisebből legfeljebb 4 tehető be. Ha kitámasztónk van, akkor sem felhőtlen a boldogság, mert a vonat olyan mozgásokat végez, amitől garantáltan eldől a bicikli. A felszállás elég kalandos: amikor megáll a vonat, a kerékpárt leállítom a poggyászkocsi oldalánál. Felrohanok a középső peronon (ha nem állják el az utamat), hangos "elnézést, bocsánat" felkiáltások között félrelökök 1-2 tétova tinit, majd berontok az utastérbe, átrohanok, belököm az átjáró ajtaját (már ha nincs zárva, erről kicsit lejjebb), félrehúzom a nehéz és gyakran akadozva mozgó oldaajtót, megfogom az ajtónyílás peremét (kapaszkodó nincs), lelépek egy létrafokot, lehajolok, hogy a fejem kb. a derekamnál legyen, lenyúlok a
bicikliért és megpróbálom felhúzni. Amikor a pedál beleakad az alsó létrafokba,
kicsit (nagyon) megrángatom. Kizártnak tartom, hogy erre egy átlagos fizikumú nő, vagy
gyengébb férfi képes legyen. Tekinthetjük-e megoldottnak a bicikliszállítást, ha
azt a lakosság nagyobbik fele nem lenne képes igénybe venni. Jó kérdés...
És most a hab a tortán: eddig kb. 5-ször vittem be a kerékpáromat Pestre
(ez 10 utazás), ebből 2 alkalommal zárva volt az átjáró ajtaja. Első alkalommal
épp az volt a vonat eleje, lerohantam a kocsiból, felkiabáltam a vezetőknek,
akik belülről kinyitották az oldalajtót. Második alkalommal a kalauz éppen ebben a
vagonban volt és kölcsönadta a nyitóját. Mindkét eset szerencsésen megoldódott,
de azért elég neccesek voltak, és az embernek nincs mindig szerencséje.
Az átjárót egyébként azért szokták bezárni, mert a tinédzserek oda járnak cigizni.
Tehát a MÁV alkalmazottai tipikus magyar megoldást találtak a problémára.
A lehető legkevesebb szellemi és munkaráfordítással megszüntették a jelenséget.
Az, hogy ezáltal a vagon a meghirdetett (és amúgy is erősen korlátozott használhatóságú)
funkciójára teljesen alkalmatlanná vált, nem volt szempont.

Üdv: Sz. Ferenc

:-))))
Balázs a Pannónia IC-n ül jelenleg. Potom 83 perc késéssel indult. Hőségriadó van. Reméljük a MÁV is tudja ezt, és legalább ásványvizet osztogat a vonaton. Azt nem értem, hogy ha nem lehet az ajtókat csak manuálisan becsukni a kocsikon, akkor azokat miért indítják el???? Nem…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.22 00:08:05
@charlie:
Hát momentán annyi volt a gond, hogy a kiürült petpalacka betöltötték a teszkós ruppótlan ásványvizet vagy bubinélküliként a csapvizet csak ment bele hypo is...
KIVÉTELESEN igaza van adaninak, ez nem az Adani összes egyik sohanemvolt legendája :D
Új MÁV blog Elvira újdonságok 2009.11.19 11:18:02
A MÁV Informatika dolgozói nem lustálkodnak. Ismét egy kellemes fejlesztéssel rukkoltak elő. Integrálták a Vonatinfó-t az elvirába. Az új szolgáltatás országos viszonylatban mutatja meg hogy a személyszállító vonatok a menetrendnek megfelelően vagy attól eltérően…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.20 19:45:59
@Manyizga:
"Állítólag "aláváltottak"... Szépen lefutott a sínpárról a töltésre és megsüllyedt... "

És aztán jöttek naz UFÓk, elöntötték csokival a Földet és BUMMMMMM így lett a Chokapic :)

Bocs nem lehetett kihagyni.

Nincs ott semmi váltó és a töltésről sem futott le. Egyszerűen csonkavágányra járt be, és útban volt a bak...
Azért vegyük figyelembe, hogy a látási viszonyok borzasztóak voltak hajnalban, 10m látótávolság, bőven fékúton kívül van a bak, ha a vezér nem ismerős, vagy egyszerűen nem látja, hogy melyik vágányra járatják rá...
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.20 19:46:55
@Adani:
",h átment vakondba és a földbe fúródott. "

Ja és kifúrta a 10-es metrót. Ugye ebből nem lesz urbanlegend az Adani összesben?
Miért kell egy kapucínerért 810, és kávéért 840 forintot fizetni? –Olvasónk levelében talán ez az egyik legfontosabb kérdés. Értem, hogy aki nem hoz magával enni és innivalót, az fizessen többet, na de nyolcszoros árat? Tisztelt MÁV-figyelő!   Ma olvastam egy…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 23:44:02
@cso zsi:
"Mintha a csomagolás kerülne többe, mint a tartalom. "

Nem mintha, hanem tényleg így van... Célszerűség és a piacpolitika is ezt diktálja. Maga a trutyi amit gyártasz nem sok pénz ellenben a falkon amit külső cégtől szerzel be...
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.10 01:12:32
@8y:
"de jellemző volt, hogy két vagy három ember ült a büfékocsiban."

Úgy nagy általánosságban nem szoktak többen lenni.
Még ha szexy bögyös csaj a pincér akkor sem.
Mint azt már tegnap bejelentettem, az érkező levelekkel (amennyiben az olyan) nem csak a MÁV-Start ügyfélszolgálatát keresek meg, hanem az ügyben érintett hatóságokat, szervezeteket is, hogy a bejegyzéseknek minden esetben pozitív hatásuk legyen a vasútra. Emellett felvettem a…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 15:19:34
@georgejr:
Akkor rosszul tévedtem...
Bár első blikkre a Keletire is RIC Kft-t mondtam volna, holott már régen nincs...

Amúgy a legegyszerűbb a honos kocsikra ragasztott matricából kitalálni a takarító céget...
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 23:14:09
@Marr:
"Egyébként mi van, ha egy madár szarja le a kinti csapot? "

Az természetes jelenség, és nem lehetnapokig vitázni rajta...

Amúgy szerintem is volt már minden abban a csapban...
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.10 00:31:39
@BKV figyelő:
"és fertőzésveszélyileg is :) "

Igen, a madáré veszélyesebb. Tényleg.
Olvasónk azt nem érti, hogy ha egy vonat baleset miatt késik, akkor miért nem azt mondják be a hangosba, hogy bizonytalan ideig késik, miért kell „halmozni” a késést? A Lehár EuroCity (ami az utasok szerint egyébként is késik) először 30, majd 50, 125, 150 végül 160…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 23:10:58
@Botta Melinda:
"Tehát ismétlem a kérdést: mit fizetek ki az EC-IC pótjegy árában? "

Hivatalos neve a 400 ft-os díjnak: Komfortdíj.

Az 540.-os helyjegy összetevődik egy 400 ft-os komfortdíjból, és egy 140 ft-os helyjegyből. Ugye EC-n nincs helybiztosítás ott nem fizetsz 140-et csak a maradék 400-at.

Tehát a 400-at nem a gyorsaságért fizeted, hanem a komfortért, kényelemért, kocsik magasabb komfortfokozatúak, jobb a futásuk, szigeteltek, csendesebbek, ez fokozottan érvényesül az EC-knél!


"Igen, blicceltem, csakúgy, mint a MÁV. Mert amit szabad INTÉZMÉNYESEN, azt már ne kérjék számon az ügyfeleken se."

Aha-aha.
Holnap remélem fizetés nélkül távozol a benzinkútról mondván a BKV-nál lopják a gázolajat, amit nekik szabad INTÉZMÉNYESEN (szigorúan nagybetűkkel) azt neked szabad kicsiben...

Kérdezném: Egy légkondis, kényelmes, extra szolgáltatású kocsin nem kaptad meg azt amiért fizetned kelett volna a 400-at? De. Ilyesformán blicceltél, hétköznapian loptál, akárhogyan nézem.
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 23:21:17
@Botta Melinda:

Amúgy kicsit továbbgondoltam az adatfolyamot.

Gondoljuk csak végig mi történt/történik:

Te mnegveszed a jegyet, azaz egy szolgáltatás fizetsz ki, ezzel elfogadva a szerződési feltételeket, nevezetesen a SZÜSZ-t.
A szolgáltatás teljesítése nem saját hanem partnervasúti hibából eredően nem lehetséges, ekkor a szerződési feltételek biztosítják számodra a szerződéstől való elállást, nevezetesen az utazásodról való lemondást.
Te ezt megtetted, ugyebár visszaváltottad a pótjegyed.

A történetnek itt le kellene záródnia, de nem:

Te maradtál, megvártad a vonatot, amiről a Szerződés szerinti tájékoztatást megkaptad, majd amint az megjött a szerződéstől való elállásod ellenére mégis igénybevetted a szolgáltatást, amiért ilyesformán nem fizettél.

És emellett még neked áll feljebb, hogy ugyan igénybevetted a szolgáltatást de mégis miért kellene fizetned érte...?

Innentől könnyedén átültethető minden más szolgáltatási tevékenységbe a fenti gondolatmenet, ahol ugyebár ezt nem mernéd megtenni, mondjuk szobafestést először a festő hibájára hivatkozva lemondva, majd a hibát elfogadva, mégis megcsináltatva, az elvégzett szolgáltatást végül nem fizetnéd ki. Vagy megtennéd ezt is?
Amíg Érden meg nem épült az aluljáró a gyalogosokat és az autósokat sűrűn fogadta a lenti képen látható látvány. A hiba nálunk is ezzel az „új típusú” (fehér-szürke, és műanyag kar) sorompóval volt, ami akkor is lezáródott, ha nem jött vonat, amikor pedig IC…..
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 15:22:37
"Sajnos fotót nem készítettem, de már nagyon bánom... "

Tessék:

www.vasutbaratzrt.hu/lellegomb.jpg

A felső része nekem sincs lefotózva, de egy kommersz budapesti átkelőhelyi gomb.
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09 15:21:00
@otirt:
Szerintem kizárt dolog, hogy a garancia kiterjedne a szétbarmolásra is... Nomeg ha a bombi sara akkor a máv nem fogja fizetni a vizsgálatot az biztos...