Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kinaisas

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olvasónk helyzetjelentése a martonvásári vonatról. Ingyér szauna, némi ájulási ingerrel. "Isten hozott nálam öcsém ez a való világ...." (A szerkesztő spec ma 180 km távon rendezett versenyizzadást a műbőr ülésen utastársaival, manuál klíma be, allergia roham…..
Új MÁV blog Engedély biznisz... 2009.06.10 08:01:00
A MÁV-tól fotózási engedélyt már nem lehet csak úgy igényelni. Postán küld el a levelet (email már elavult technológia), majd csengess ki ezer forintot, és akkor kapsz egy A/4-es fecnit, amivel vagy megengedik a fotózást vagy nem... Annyira kicsinyes, buta és lúzer dolog... ha a…..
Csaknem háromnegyed órát vesztegeltek Dombóváron a Somogy Intercity utasai péntek este, miután a masiniszta - mivel munkaideje lejárt - nem vezette tovább a szerelvényt.Imre Lászlóné, a MÁV Dél-dunántúli kommunikációs munkatársa elmondta: a vonat Budapestről Kaposvárra tartott,…..
Új MÁV blog Majdnem baleset 2008.06.03 10:32:53
A levelet olvasva ideges lettem. A forgalmista és a másik sínbohóc (mert az ilyen vasutasokat más szóval nem tudom illetni) legalább a helyzet komolyságára való tekintettel lehettek volna normálisak. De a röhögés még lényegtelen is lenne, hanem a kedves jegyvizsgáló biztosan nem…..
A Keleiben folyamatosan mondja a hangos, hogy hol tilos a dohányzás ezen meg azon a vonaton. De van ahol kötelező? Tisztelt M.Á.V. blog és MÁV-Start Zrt., A következő történetet elsődlegesen a M.Á.V. internetes blog számára küldöm, de várom a MÁV-Start reakcióját is. A…..
Új MÁV blog Lopás a Tiszain 2008.04.09 09:45:06
A Keletiben folyamatosan figyelmeztetnek a tolvajokra. Miskolcon nem teszik? Bár nem figyelmeztetni kellene, hanem fokozottan felügyelni. A vasútőrök ne szotyizzanak, hanem cirkáljanak. Ideje lenne  megszüntetni a Keletiben is az arab seftelést. Illetve a nagyobb pályaudvarokon jó…..
kinaisas 2008.04.15 10:21:01
Nos mondok én cifrábbat.
Kelebiáról hoztam felfelé a Belgrád nemzetközi gyorsot. Ez a vonat hajnali 2 óra magasságában indul. A kaller már jó előre szólt, hogy vszeg lesznek a vonaton tolvajok, lehet a vészféket is meg fogják húzni. Nos, Fülöpszállás és Szabadszállás között megcsapolták a vonatot (értsd, nem a vészféket húzták meg, hanem olyan profik már, hogy a két kocsi között lenyúlva egy rövid időre elzárják a légfék vezeték váltóját, lelassul a vonat, ők leugrálnak, és eltünnek a sötétben). Nos én nem csak lelassultam, hanem meg is álltam, és rögtön felkapcsoltam a világítást a vezetőfülkében és el kezdtem kifelé nézelődni. Az emberünk nyitotta az ajtót hogy leszálljon, de észrevette hogy látom őt. Erre visszahúzódott a kocsiba, én a másik oldalon leszálltam, de nem volt szerencsém, mert ezt ő is észlelte, és az először kinyitott ajtón leugrott(ak), és eltűntek. Felszálltam a z első kocsiba és és elindultam megkeresni a kallert. Az egyik átjáró ajtót nyitva összefutottam vele. Igen rendesen visszahőkölt. Kérdeztem mi van. Azt mondta, kiraboltak egy német ipsét, a zárt fülke alján a furnér lemezt kivágták és az ipse szék alá betett laptopját meglovasították. Az ipse észrevette és felugrott, hogy elkapja őket (a kallerok is ebben a fülkében utaztak). A német ürge kapott a tolvajoktól egy hatalmas pofont és visszaesett a fülkébe, rá a kallerekre.
Nos ezek sincsenek meg azóta sem.
Mechba ismét rávilágított egy dologra. Megmutatta a vasutas matekot (bocsi vasutasok ez csak egy kifejezés). Hatékonyságból már sajnos így is elég csehül állnak szegény MÁV-ék, de ez..... Mai posztomban a készülő KRESZ-módosítást igyekeztem volna darabokra szedni, így el is…..
kinaisas 2008.04.15 09:51:24
Ímhol a magyarázat.
1. Az Aszód-Vác vonalon az emelkedő nagy, 12 ezrelék, míg az Aszód-Rákos vonalon csak 8. Ez egy V43-as tip. mozdony esetében 400 tonna, míg egy V63-as tip. mozdony esetében 600 tonna különbséget jelent. Vagyis a V43-as terhelhetősége az Aszód-Vác vonalon 950 t., míg a V63-é 1400 t. Ha a vonat ennél nehezebb, akkor már Rákos felé közlekedik, mivel a máv krónikus géphiányban szenved, és nem tud biztosítani még egy mozdonyt arra, hogy Vác irányban besegítsen. Már csak azért sem, mert a vonatok sokszor Rákos felé is túlterhelve közlekednek.
2. A vonatnak, ha irányvonat, nem kell bemennie Rákosrendezőre, és irányt váltania. A körvasúton (az M3 alatt) el tud kanyarodni Rákospalota-Újpestnek, majd megy tovább Vácra. Ha meg vegyes elegy van a vonatban, fel kell mennie Pestre, hogy ott szétszortírozhassák rendeltetési hely szerint.
3. Az Aszód-Vác vonalon azért dízel viszi az elegyet, mert egyúttal beállítja a kocsikat az iparvágányokra, felsővezeték nélküli vágányokra.
4. Tudtommal Aszód-Vác vonal egyvágányú, állomástávolságú közlekedésre berendezett vonal. Ez igen csak meg tudja növelni a menetidőt.


Egyébként csak kíváncsiságból kérdezem: mit szólnátok olyan személyvonatokhoz amelyek pl. Kelenföldről indulva Ferencváros, Kőbánya-felső, Rákosszentmihály, Pestújhely, Rákosrendező, Zugló, Kőbánya-alsó, Kőbánya kispest, és vissza útvonalon bejárná Budapestet, utaznátok vele?
Na kábé ennyi az értelme a levelezésnek. Nyilvánvaló, hogy nem lehet átszállni arra a vonatra, ami akkor indul, amikor mi beérünk egy másikkal. De a MÁV, illetve a MÁV-Start ügyfélszolgálata ezt próbálja meg elmagyarázni. Jah, hogy kiraktunk egy lassújelet és az utas szív? Kit…..
Nem tudjuk pontosan mi történt, csak annyit, amennyit megírt Mihály. De utánanézünk, lehetett ugyanis két gyakorlaton lévő diák is akár... De ez majd kiderül úgyis. Ha nem így volt és indokolatlan volt más személyek ott léte, akkor igenis tessék felelősségrevonni.Tisztelt…..
kinaisas 2008.03.20 08:56:04
Hm,hm,hm. Savanyú a szőlő? Lehet, ő is be akart menni, de a vezér nem engedte? Talán. De! Ím hol a szabályzás a vezetőálláson való utazáshoz:
F.2.16.6.1. Utazás mozdonyon
Mozdony, motorkocsi továbbá a vezérlőkocsi vezetőállásán az ott szolgálatot végző dolgozókon kívül az alább felsoroltak jogosultak utazni:
a) a felügyeleti hatóság ellenőrzésre jogosult tagjai, igazolványuk alapján;
b) szolgálatban lévő vasúti dolgozók a szolgálati felsőbbség által kiállított engedély alapján;
c) szolgálatban és önköltségben utazó vonatszemélyzet és szállítmánykísérők a menetigazolványuk (menetlevelük), a szolgálati-, vagy szállítmánykísérői lapjuk alapján;
d) segély-, hóeltakarító, értesítő, kémszemle-, és próbavonatoknál az érdekelt szolgálati ágak dolgozói;
e) tolatás közben a tolatószemélyzet tagjai
f) sajátcélú vasúti pályahálózaton szükséges kocsiátadást, -átvételt végző dolgozó
g) a fegyveres erők és rendvédelmi szervek tagjai
h) nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján

Tehát: honnan tudja a bejelentést tevő, hogy az ott tartózkodóknak volt-e engedélye?
Honnan tudja, hogy az ott lévő felnőttek esetleg nem vasutasok voltak, akik szolgálatban voltak?
Nő a vezetőálláson? Tudtommal sok női jegyvizsgáló van, akik felmehetnek a vezetőállásra.
Erről az egészről eszembe jut az a történet, amikor az egyszeri utas ment közben nézelődik kifelé az ablakon. Látja, hogy a vonat a vörös(értsd: tilos) jelzés mellett elhalad. Beugrik, megrántja a vészféket. A vonat megáll. jön a kalauz, keresi a vészfékmeghúzás okát. Ő büszkén mondja, ő volt mert a vonat elment a vörös jelző mellett. A kalauz kérdi:
-Ön vasutas?
-Nem.
-Tudja miért ment el a vonat a vörös jelző mellett?
-Nem.
-Akkor megbüntetem 4000 Ft.-ra, indokolatlan vészfékmeghúzás miatt.
Szóval, amíg valaki nincs képben, addig jobb ha csöndben marad.
Krisztián az AVALA vezetője reagált kommentben, de szerepeljen postként! Tisztelt hozzászólok! Szeretném én is megosztani a véleményem erről a szombati esetről ami a 794-es AVALA IC-vel történt ott kint a nyílt vonalon, mert én voltam annak a vonatnak a mozdonyvezetője. Abban…..
Hát ideje lenne, ha végre valaki tenne is a kedvenc polipunk háza körül valamit... Tisztelt MÁV Illetékes! Mindenszentekkor akartam Zuglóból Szegedre utazni az első esti gyorsvonattal (Nyugatiból: 19 45) – bár ne tettem volna. Kiértem az ocsmány zuglói állomásra, vártam,…..
kinaisas 2008.03.19 09:17:31
Ez az a helyzet amikor a máv vezetése csak mosolyog azon, hogy az utasok és az aktív dolgozók veszekednek, vitatkoznak egymással, közben pedig a lényegi kérdések elsikkadnak. Gyakorló (19 év)vasutasként mondhatom, az általunk jelzett problémákra a vezetés rá se bagózik. Elhihetitek, nem egyszer jelentettem már dolgokat amin változtatni kellene, és semmi válasz nincs. Hozzám jön oda a kedves utas és mondja, hogy így, meg úgy, miért késik a vonat. Én megpróbálom lehetőleg nem teljesen szakmai nyelven elmondani, hogy miért késtünk. Ilyenkor csak néznek az emberek. És hiába mondom nekik, hogy írjanak be a panaszkönyvbe az állomáson, írjanak levelet az igazgatóságra, mert különben semmi sem fog változni, nem teszik meg. Ha mindenki meg tette volna, akinek eddig mondtam, már megváltoztak volna a dolgok. Csak egy példa. A Kunszentmiklósról Kökire közlekedő vonattal egészen Ferencvárosig pontosan közlekedem. Majd ott előttem, a pontos személyvonat előtt keresztbe elindítanak egy gyorsan romló üres kocsikból álló tehervonatot. Ezzel tönkrevágták a menetrendszerűséget, ill. a kökiről induló személyt is megkésleltették. Kérdem én, nem várhatott volna az a tehervonat 5 percet amíg elmegy mindkét irányban a személy? Utána ráadásul majd 1 óra múlva megy arra személyvonat ismét. Természetesen Murphy törvénye szerint ilyenkor halmozódnak a dolgok. A tehervonat mozdonyának vonatbefolyásoló berendezése téves jelzést vesz fel, és megállítja a tehervonatot, így az csak jó 2-3 perc után tud tovább menni, növelve a személyek késését.
Szóval ilyen és ehhez hasonló dolgok is vannak a késés okai között. A felsővezeték szakadás meg nem mindig karbantartás hiánya miatt következik be. A legutóbb az erős szél miatt következett be ilyen. Az már más lapra tartozik, hogy miért állt kint a nyílt vonalon a nemzetközi gyors 6 órát. Sajnos az irányítás nincs mindig toppon. De elhihetitek, hogy azok a dolgozók, akikkel leálltok vitatkozni, veszekedni, tehetnek a legkevésbé a késésről. Sőt!