Adatok
pifta
5 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nemrég egy fiú barátom arról mesélt, hogy nagyjából két hónapja “kavar” egy lánnyal, ahogy ő fogalmazott. Érdekes volt számomra, hogy bár ez a srác egy éves ismeretségünk alatt sok lánnyal “kavart”, egyiküket sem nevezte nevén, hanem a könnyebb beazonosíthatóság érdekében valamilyen jelzővel…..
pifta
2015.12.26 17:32:44
@freestep: ooo nehogy azthidd:) masokat, ismeretleneket sokkal konnyebb objektiven szemlelni, a sajat relativizacioinkat meg kurva nehez am eszrevenni, meg akkor is ha nagyon sok tudast halmoztunk fel magunkban arrol hogy is mukodunk... :) Nem veletlenul van, hogy pszichologus nem kezel ismerost ha van egy kis esze, es magat sem tudja kezelni :)
Egy műhold fellövése 1957-ben forradalmasítja a világ matematika oktatását. Ennek következtében a magyar általános iskolai matematikatanítás világhírűvé válik. Ezért a finnek a 2016/17-es tanévben megújuló nemzeti alaptantervük egyik központi elemévé teszik…..
pifta
2015.11.17 16:18:26
@Mérnork:
Nem tudom, szerintem igenis az általános műveltség körébe tartozó tárgyaknak mindnek be kellene számítania, énekből nem annak hogy megkaptad-e a kettest a kis kece lányom előadásáért, hanem a zenei műveltségedért.
Ugyanis attól még hogy nem a szakmádba vág, attól még diplomás ember leszel állítólag művelt értelmiségiként pedig kurva ciki nem tudni hogy a dihidrogén-oxid nagy mennyiségben fulladásos halált okoz, mégis a balaton több mint 90%- az, és ez nem probléma. Ahogy az is ciki mikor látom az egyetemistákat kérdezgető videókat ahol egy is sok lenne olyan akinek fogalma sincs arról hogy a holdon lebegne vagy leesne egy toll, vagy épp hogy úgy kb melyik évtizedben volt a kiegyezés vagy hasonlók.
Nem tudom, szerintem igenis az általános műveltség körébe tartozó tárgyaknak mindnek be kellene számítania, énekből nem annak hogy megkaptad-e a kettest a kis kece lányom előadásáért, hanem a zenei műveltségedért.
Ugyanis attól még hogy nem a szakmádba vág, attól még diplomás ember leszel állítólag művelt értelmiségiként pedig kurva ciki nem tudni hogy a dihidrogén-oxid nagy mennyiségben fulladásos halált okoz, mégis a balaton több mint 90%- az, és ez nem probléma. Ahogy az is ciki mikor látom az egyetemistákat kérdezgető videókat ahol egy is sok lenne olyan akinek fogalma sincs arról hogy a holdon lebegne vagy leesne egy toll, vagy épp hogy úgy kb melyik évtizedben volt a kiegyezés vagy hasonlók.
pifta
2015.11.17 16:39:28
@Bambano:
sajnos sok ilyen kérdezgetős videó van, és mindig elszomorít a dolog :) főleg mikor nekem sem minden ugrik be azonnal hanem gondolkodnom kell rajta :)
sajnos sok ilyen kérdezgetős videó van, és mindig elszomorít a dolog :) főleg mikor nekem sem minden ugrik be azonnal hanem gondolkodnom kell rajta :)
pifta
2015.11.17 22:11:25
@Bambano: na ez plusz egy is meg like is :) de nembaj mer EBn vagyunk mégha a norvég gyerek pofára is esett mint a zsíroskenzér :)
Kevés annyira rosszul végzett, és célját el nem érő tevékenység van a szakmánkban, mint a cégeknél működő motivációs rendszerek és azok periodikusan kikínlódott végterméke, a kiosztott bónusz. Mindenki próbálkozik valami mindenki másnál jobban működő rendszerrel, a…..
A baloldali sajtómunkások figyelmébe. Ezek az álíltások nem tőlem származnak, hanem a mérvadó nemzetközi sajtó állításai az orbáni gazdaságpolitika sikeréről.
„Az orbáni gazdaságpolitikát („orbanomics”) dicsérik a devizahitelesek védelméért.” (Financial…..
Megmondom őszintén, engem egyáltalán nem érdekel, hogy az egyelőre kétharmadban narancssárga parlamenti patkóban ülő képviselők szolgálati gépeikről mennyi pornót néznek. Nem zavar, hogy ez jogerősen nem nyilvános adat. Azt viszont egyre nehezebben fogadja be a gyomrom, hogy a…..
pifta
2014.12.07 12:34:32
@Tiszteltetem Brüsszelet: ezt olyan jó volt hallani, köszönöm hogy megosztottad velünk. Ezek szerint ha nem teszi tönkre az országot akkor bocsánatos dolog téged is jól megverni merthát annyi embert vernek büntetlenül ebben az országban (vak komondorok például)?
Mert akkor szoljál, biztos lesz it jelentkező :) Annyira imádom azt az érvet hogy dehát más is csinálja... Mi lenne ha senki nem csinálná? Ja hogy az elképzelhetetlen...
Mert akkor szoljál, biztos lesz it jelentkező :) Annyira imádom azt az érvet hogy dehát más is csinálja... Mi lenne ha senki nem csinálná? Ja hogy az elképzelhetetlen...
A KDNP javaslata szerint vasárnap nem nyithatnának ki a szupermarketek és az éjjel- nappalik.
Nehéz lehet egy pártnak, ha nincs. Járjatok csoportterápiára az Együtt-tel, de hagyjátok békén az országot!
A NER fejei olyan termékenyen posványosítanak, hogy azzal kihívás tartani a…..
pifta
2014.11.02 03:23:30
@wallenberg8805: Azert elkeserítő azt olvasni, hogy mennyire fogalmatlan vagy, és ezt mekkora dobra vered...
Amikor arról van szó hogy te kereskedni akarsz, mondjuk akarsz csak egy akkora aruházat mint mondjuk egy kisebb vidéki Tesco, akkor mondjuk először is kell egy épület, meg kell árukészlet, meg kellenek alkalmazottak, és még pár apróság (pénztári rendszer, raktárkészletezéshez könyveléshez pár szoftver meg ilyenek).
Ha ettől az apró tételtől eltekintünk, akkor végülis ja a képlet ennyire egyszerű, otthagyják a pénzt abból veszel árut. Csak ez az aprócska tétel tulajdonképp átlagos megtérülési idővel számolva mondjuk 15 év. Na ez az amire a magyar gazdaságban nem volt erő. És ja persze előtte is megoldottuk de hogy is?
És amit ennél sokkal szomorúbb, hogy ebbe bele tudtál kötni, miközben nagyvonalúan elsiklottál afelett a tény felett, hogy tulajdonképpen ha csak 6 napot van nyitva egy áruház, úgy hogy a heti kötelező pihenőnapot meg maximum munkaidőt úgy oldották meg, hogy több embert alkalmaztak majd most kevesebb emberrel is meg lehet oldani, ami egyébként kb pont azoknak lesz szar akiknek állítólag fontos lenne hogy vasárnap ők is a családjukkal legyenek, csak szerintem inkább vannak velük kedden, minthogy egész héten otthon üljenek... vagy nem gondolod, hogy erről kéne inkább beszélni mikor ez a hülyeség feljön?
Amikor arról van szó hogy te kereskedni akarsz, mondjuk akarsz csak egy akkora aruházat mint mondjuk egy kisebb vidéki Tesco, akkor mondjuk először is kell egy épület, meg kell árukészlet, meg kellenek alkalmazottak, és még pár apróság (pénztári rendszer, raktárkészletezéshez könyveléshez pár szoftver meg ilyenek).
Ha ettől az apró tételtől eltekintünk, akkor végülis ja a képlet ennyire egyszerű, otthagyják a pénzt abból veszel árut. Csak ez az aprócska tétel tulajdonképp átlagos megtérülési idővel számolva mondjuk 15 év. Na ez az amire a magyar gazdaságban nem volt erő. És ja persze előtte is megoldottuk de hogy is?
És amit ennél sokkal szomorúbb, hogy ebbe bele tudtál kötni, miközben nagyvonalúan elsiklottál afelett a tény felett, hogy tulajdonképpen ha csak 6 napot van nyitva egy áruház, úgy hogy a heti kötelező pihenőnapot meg maximum munkaidőt úgy oldották meg, hogy több embert alkalmaztak majd most kevesebb emberrel is meg lehet oldani, ami egyébként kb pont azoknak lesz szar akiknek állítólag fontos lenne hogy vasárnap ők is a családjukkal legyenek, csak szerintem inkább vannak velük kedden, minthogy egész héten otthon üljenek... vagy nem gondolod, hogy erről kéne inkább beszélni mikor ez a hülyeség feljön?
Röstellem, hogy csak a napokban figyeltem fel ennek a dr. Ténynek a sajátos tényközlő tevékenységére.
http://www.drteny.com/
Igen, dr. Tényként aposztrofálja magát az interneten, de sem róla, sem „szüleiről” nem találunk semmi további információt, egyetlen tényt sem,…..
Nyilván azt hiszi, hogy jó úton jár, és nem hiszi, hogy végzetes tévedésben van.
Ez a monoton vesszenorbán, rohadtorbán már állatira bosszant és fáraszt (főleg azoktól, akik az előző kurzust kívánják vissza – na, az már nekem scifi). Az orbanofóbia éppoly nemtelen és…..
pifta
2012.08.19 16:05:00
@is: Nem, az nagyon jól látszik a posztból is hogy Gyurcsányért nem szólalna fel:
"Gyurcsány is szeretett volna boldogabb Magyarországot, nyilván, csak a politikája többet ártott, mint használt, ez volt a veresége és bukása oka. Orbán Viktor őszintén szeretne nulla közeli munkanélküliséget, szárnyaló gazdaságot, élhető vidéket, értékelvű oktatást, világszínvonalú egészségügyet, s persze lovasszobrot mindezért."
Kíválóan kiolvasható vélemény... Innentől meg az egész poszt mit sem ér, tekintve hogy már az alapállás hazug, amiből csak az süt hogy jajjnebántsátok a Viktort ti kis butákok hát jót akar ő hát nem látjátok? Na látjátok.
De legalább vicces:)
"Gyurcsány is szeretett volna boldogabb Magyarországot, nyilván, csak a politikája többet ártott, mint használt, ez volt a veresége és bukása oka. Orbán Viktor őszintén szeretne nulla közeli munkanélküliséget, szárnyaló gazdaságot, élhető vidéket, értékelvű oktatást, világszínvonalú egészségügyet, s persze lovasszobrot mindezért."
Kíválóan kiolvasható vélemény... Innentől meg az egész poszt mit sem ér, tekintve hogy már az alapállás hazug, amiből csak az süt hogy jajjnebántsátok a Viktort ti kis butákok hát jót akar ő hát nem látjátok? Na látjátok.
De legalább vicces:)
Tizenharmadik vendégem Shrikant Ramdas, 40 éves banki elemző volt. Indiai családban született, Bangalore-ban nőtt fel, másfél élve Törökországban, Istambulban él. A szokásos Batthyány téri találkozóhelyre mentem érte. Hazafelé rengeteg kérdése volt, amire 1-2 szóban…..
pifta
2012.07.15 20:35:24
@untermensch: Először én is furán néztem a dolgot, de gondoltam kipróbálom, és tulajdonképpen most csak az tart vissza a hostolástól annak ellenére hogy nem utazgatok, hogy nincs hely, és nem csak magam vagyok az albérletemben, amint ez változik már kezdem is újra:) Nagyon mókás és kellemes élmény, mellesleg furcsa is. Utazni szintúgy.
De ha te fizetni akarsz érte, akkor utazz úgy, végülis az utikönyv is biztos jól megmondja hogy hova érdemes elmenni, és mit érdemes látni, de azérrt a benszülöttek valahogy mindig tudnak olyat mutatni ami nemhogy az utikönyvben nincs benne, de ha keresnéd se találnád meg:)
Én bátorítanálak rá, hogy legalább egyszer próbáld ki, aztán ha nem jön be max elmész egy helyre ahol fizethetsz, de legalább steril.:)
De ha te fizetni akarsz érte, akkor utazz úgy, végülis az utikönyv is biztos jól megmondja hogy hova érdemes elmenni, és mit érdemes látni, de azérrt a benszülöttek valahogy mindig tudnak olyat mutatni ami nemhogy az utikönyvben nincs benne, de ha keresnéd se találnád meg:)
Én bátorítanálak rá, hogy legalább egyszer próbáld ki, aztán ha nem jön be max elmész egy helyre ahol fizethetsz, de legalább steril.:)
pifta
2012.07.15 23:46:55
@untermensch: Megértem ezt a hozzáállást is, sőt volt is rá precedens, hogy én is így utaztam inkább, mert ez volt egyszerűbb egy hirtelen támadt út esetében. (ezért is köszönöm a tippeket a tájékozódáshoz)
Nekem csak egyszerűen bejött a dolog, annak ellenére, hogy én sem a kifejezetten nyitott emberek közé sorolom magam:)
Azért ha mégis kipróbálnád kíváncsi lennék végülis változik-e a véleményed, de persze értem azt is, hogy ez nem valószínű, hogy bekövetkezik.
Nekem csak egyszerűen bejött a dolog, annak ellenére, hogy én sem a kifejezetten nyitott emberek közé sorolom magam:)
Azért ha mégis kipróbálnád kíváncsi lennék végülis változik-e a véleményed, de persze értem azt is, hogy ez nem valószínű, hogy bekövetkezik.
Bár az utóbbi években elég gyorsan épültek az autópályák hazánkban, valamin mégis csak spóroltak. Én például hiányolom, hogy a nagyobb csomópontok, ahol például autópályák találkoznak, nincsenek kivilágítva. Ez azért talán jól jönne, még ha nem is azt várom el, hogy az…..
pifta
2011.12.30 20:17:10
@D4D: Hát nemtom... talán csak az lehet a baj, hogy a magyar pályán többet járunk, és több kátyút fogunk meg autóval, ezért többnek tűnik... De továbbra is azt gondolom hogy messze nem olyan vészesek a mi autópályáink amennyire szeretjük annak beállítani... De talán meg kéne kérdezni erről egy osztrákot vagy egy németet aki ott jár többet autópályán, de járt már erre is pár szakaszon...:)
Békekölcsön: melyik középkorú vagy idősebb ember ne emlékezne erre a rossz szájízű soha vissza nem kapott kölcsönről, amit a nagyszüleink fizettek az állam felé az ötvenes években (http://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9kek%C3%B6lcs%C3%B6n )? Nekem kicsit a békekölcsön termékhez…..
pifta
2011.11.14 21:06:50
@szgy:
Az IMF hitelek jellemzően olcsóbb hitelek mint a piaci hitelek, főleg mikor egy állam már rászorul. Pontosan most én sem emlékszem (megkeresni meg nem érek rá), de az előző hitelmegállapodásnál az aktuális piaci kamat kb feléért adtak hitelt.
Az hogy vissza tudjuk-e fizetni? Igen méghozzá ütemezés szerint. A kérdés csak az hogy mekkora részhez milyen kamaton kell újabb hitelt felvenni, és mekkora részt nem újítunk meg.
Erről szól az államadósság csökkentése, mert az összes lejáró adósságot nem tudjuk kifizetni, csak egy részét a maradékra új hitelt veszünk fel, ahogy majd az új hitelek egy részére is. Amikor meg az adósság nő, akkor több új hitelt veszünk fel, mint amennyit visszafizetünk.
Ez az egész IMF készenléti hitel arról szólna hogy a befektetők lássák, hogy visszakapják a pénzüket ha másképp nem, akkor úgy hogy az IMF-be még kapaszkodhatunk, és valaki kiveri belőlünk a fiskális rendet, és a kiszámítható gazdasági makropályát.
Az tehát a fő kérdéskör, hogy a magyar gazdaságnak megbízhatónak, kiszámíthatónak, és konszolidáltnak kellene lennie legalább középtávon, hogy a befektetők bízzanak is bennünk, és adjanak pénzt. Ez szűnt meg Görögország esetében, ezért van náluk ekkora gebasz, ez szűnt meg Magyarország esetében 2008 vége felé, és ez készül megszűnni most nálunk újra, látva a DKJ aukciókat, ez egyre nyilvánvalóbb.
És lehet örülni, hogy 2012 közepéig van elég pénz a számlán, csak ha emiatt 2012 közepén kezdünk aggódni addig meg arcoskodunk, akkor még jobban fog fájni a pofára esés... És nem mondom hogy pánikolni kell, de az édes kevés hogy mantrázzuk hogy nincs szükség IMF-re és tudjuk magunkat a piacról finanszírozni, mert ezt már az országon belül is csak egyre kevesebben hiszik el, és azok se olvasnak gazdasági híreket, vagy lehet hogy olvasnak csak nem értik őket...
Az IMF hitelek jellemzően olcsóbb hitelek mint a piaci hitelek, főleg mikor egy állam már rászorul. Pontosan most én sem emlékszem (megkeresni meg nem érek rá), de az előző hitelmegállapodásnál az aktuális piaci kamat kb feléért adtak hitelt.
Az hogy vissza tudjuk-e fizetni? Igen méghozzá ütemezés szerint. A kérdés csak az hogy mekkora részhez milyen kamaton kell újabb hitelt felvenni, és mekkora részt nem újítunk meg.
Erről szól az államadósság csökkentése, mert az összes lejáró adósságot nem tudjuk kifizetni, csak egy részét a maradékra új hitelt veszünk fel, ahogy majd az új hitelek egy részére is. Amikor meg az adósság nő, akkor több új hitelt veszünk fel, mint amennyit visszafizetünk.
Ez az egész IMF készenléti hitel arról szólna hogy a befektetők lássák, hogy visszakapják a pénzüket ha másképp nem, akkor úgy hogy az IMF-be még kapaszkodhatunk, és valaki kiveri belőlünk a fiskális rendet, és a kiszámítható gazdasági makropályát.
Az tehát a fő kérdéskör, hogy a magyar gazdaságnak megbízhatónak, kiszámíthatónak, és konszolidáltnak kellene lennie legalább középtávon, hogy a befektetők bízzanak is bennünk, és adjanak pénzt. Ez szűnt meg Görögország esetében, ezért van náluk ekkora gebasz, ez szűnt meg Magyarország esetében 2008 vége felé, és ez készül megszűnni most nálunk újra, látva a DKJ aukciókat, ez egyre nyilvánvalóbb.
És lehet örülni, hogy 2012 közepéig van elég pénz a számlán, csak ha emiatt 2012 közepén kezdünk aggódni addig meg arcoskodunk, akkor még jobban fog fájni a pofára esés... És nem mondom hogy pánikolni kell, de az édes kevés hogy mantrázzuk hogy nincs szükség IMF-re és tudjuk magunkat a piacról finanszírozni, mert ezt már az országon belül is csak egyre kevesebben hiszik el, és azok se olvasnak gazdasági híreket, vagy lehet hogy olvasnak csak nem értik őket...
pifta
2011.11.14 21:08:15
@is: igen, bocs, kicsit beleírtam, és figyelmetlenül olvastam el másodjára... így bennemaradt...:)
Nyaralási sebeinket nyalogatjuk, munkába rohangálunk, itt vannak a dolgos hétköznapok megint, pedig nemrég még Gyenesdiáson süttettük magunkat hupivörösre. Mintha csak tegnap lett volna, hogy hazajöttünk az idei nyár legforróbb napjaira szervezett Club 89-es…..
Behalt a világ legnagyobb online pókeroldala. Alighanem ezrek vethetnek sűrű kereszteket ezreikre. Dollárban.
A Full Tilt Pokert június végén felfüggesztették, miközben a Los Angeles Times úgy tudja, európai befektetők megvásárolták az oldalt üzemeltető céget,…..
pifta
2011.07.10 17:12:31
@porthosz: az a helyzet, hogy a szoftvernek mindent naploznia kell. Aztan ha a felhasznalo hulye es kitiltjak, es panaszt emel, akkor a kaszinonak kell igazolnia hogy a felhasznalo vetett a szabalyok ellen. malta ilyen, mashol sem a kaszinot vedik. Szoval szvsz a felhasznalo igen is szent tehen, csak amelyik olyan hulye hogy kitiltjak az jellemzoen olyan hulye is hogy nem olvas el rendesen valamit. Engem a bwin tiltott ki... en hibaztam jogos volt, bar emberi belatassal ertheto hogy nem szandekosan, de hibaztam, ez van.:)
pifta
2011.07.11 01:29:46
@aabroncs.hu: hallottal mar true random generatorrol?
Hardveres kutyu, ami feher zajbol general binaris szamsort... az univerzumbol erkezo hattersugarzas, meg a foldon es a naprendszerben keletkezo radiojelek altal generalt binaris jelsorozatra ha talasz algoritmust, akkor szolj, mert azert nagyon sokat fizetne'k.:)
Persze biztos meg lehet zavarni a megfelelo technikaval, de akkor meg jon az a problema hogy egy online teremben egyszerre igen sok esemeny tortenik, es pontosan a te keveresedet pontosan ugy machinalni hogy te nyerj... na az a kovetkezo muveszet...
Szerinted?:) Szerintem eleg random.
Hardveres kutyu, ami feher zajbol general binaris szamsort... az univerzumbol erkezo hattersugarzas, meg a foldon es a naprendszerben keletkezo radiojelek altal generalt binaris jelsorozatra ha talasz algoritmust, akkor szolj, mert azert nagyon sokat fizetne'k.:)
Persze biztos meg lehet zavarni a megfelelo technikaval, de akkor meg jon az a problema hogy egy online teremben egyszerre igen sok esemeny tortenik, es pontosan a te keveresedet pontosan ugy machinalni hogy te nyerj... na az a kovetkezo muveszet...
Szerinted?:) Szerintem eleg random.
pifta
2011.07.11 11:55:33
@aabroncs.hu: ezt mar majdnem el sem hiszem...:)
mintha csak a pulzarokat emlitettem volna... szandekosan nem erted?
Sajnos magyar forditas nincs, de: en.wikipedia.org/wiki/Colors_of_noise vagy keress rá a fehér zaj meghatározására...
Na azt használja egy ilyen true random generator. Igen széles spektrumu rádiójelekből szintetizál a gépnek alacsony meg magas feszultsegszintu binaris jelet.
A masik dolog amit szinten ajanlok figyelmedbe, annak a szerepe, hogy egy adott veletlenszam melyik asztalhoz kerul, tekintve hogy egy teremben neha akar 10000 asztal megy egyszerre, az meg szolidan szamolva is 60-90 ezer leosztas orankent. ami masodpercenkent 19-25 keveres. de meg 2000 asztal eseten is 12-18 ezer leosztas, ami 3-5 keveres masodpercenkent. Na akkor talald ki hogy a te leosztasod mekkora idoeltolodassal erkezett mikor generalodott hozza a random, nem milisecre, hanem generatortol fuggoen mikro vagy picosec-re pontosan. Ja es kell a generalas kezdo es vegidopontja, valamint a helyszine, es az adott helyszinen levo feher zaj teljes spektruma ahhoz hogy kiszamold mi dobodott...
Igy mar remelem erted miert nem lehetseges kiszamolni hogy mit dob majd egy true random generator... Ez ugyanis kb minden lepesehez felvet egy olyan problemat, amit meg fizikai hozzaferes eseten sem tudsz megoldani, legalabbis annyi ido alatt amig az asztalon dontened kell biztosan nem, es meg egy jo darabig biztosan nem.
Tehat nem azt mondom, hogy nem lehet kiszamolni, csak azt hogy ha ki is lehet, biztosan nem annyi ido alatt amig az informacio hasznos.
Tovabbi ajanlott olvasmany ketkedoknek:
en.wikipedia.org/wiki/Hardware_random_number_generator
mintha csak a pulzarokat emlitettem volna... szandekosan nem erted?
Sajnos magyar forditas nincs, de: en.wikipedia.org/wiki/Colors_of_noise vagy keress rá a fehér zaj meghatározására...
Na azt használja egy ilyen true random generator. Igen széles spektrumu rádiójelekből szintetizál a gépnek alacsony meg magas feszultsegszintu binaris jelet.
A masik dolog amit szinten ajanlok figyelmedbe, annak a szerepe, hogy egy adott veletlenszam melyik asztalhoz kerul, tekintve hogy egy teremben neha akar 10000 asztal megy egyszerre, az meg szolidan szamolva is 60-90 ezer leosztas orankent. ami masodpercenkent 19-25 keveres. de meg 2000 asztal eseten is 12-18 ezer leosztas, ami 3-5 keveres masodpercenkent. Na akkor talald ki hogy a te leosztasod mekkora idoeltolodassal erkezett mikor generalodott hozza a random, nem milisecre, hanem generatortol fuggoen mikro vagy picosec-re pontosan. Ja es kell a generalas kezdo es vegidopontja, valamint a helyszine, es az adott helyszinen levo feher zaj teljes spektruma ahhoz hogy kiszamold mi dobodott...
Igy mar remelem erted miert nem lehetseges kiszamolni hogy mit dob majd egy true random generator... Ez ugyanis kb minden lepesehez felvet egy olyan problemat, amit meg fizikai hozzaferes eseten sem tudsz megoldani, legalabbis annyi ido alatt amig az asztalon dontened kell biztosan nem, es meg egy jo darabig biztosan nem.
Tehat nem azt mondom, hogy nem lehet kiszamolni, csak azt hogy ha ki is lehet, biztosan nem annyi ido alatt amig az informacio hasznos.
Tovabbi ajanlott olvasmany ketkedoknek:
en.wikipedia.org/wiki/Hardware_random_number_generator
Jogszerűtlenül tagadja-e meg egy szolgáltató ügyintézője, hogy a hivatalos beszélgetést rögzítse az ügyfél, miközben a szolgáltató is ezt teszi? Első olvasatra abszurdnak tűnik a tilalom.Tisztelt Zugügyvéd,A következő rövid incidens történt: "Telenor…..
pifta
2011.03.18 00:38:39
@ügyfélszolgálatos:
Nekem egyenesen a kedvencem volt aki üvöltött, hátradőltem, aztán hallgattam, csendesen mosolyogtam, és vártam hogy mikor jön rá, hogy abból hogy üvöltözik arról hogy hogy képzelte a cég hogy nála kikapcsolták az áramot, attól még a miértet én nem tudom, és segíteni meg pláne nem amíg nem látom az adatait a gépben, az ahhoz kellő számsort meg jellemzően nem üvöltötték bele előre a kagylóba:)
Nekem egyenesen a kedvencem volt aki üvöltött, hátradőltem, aztán hallgattam, csendesen mosolyogtam, és vártam hogy mikor jön rá, hogy abból hogy üvöltözik arról hogy hogy képzelte a cég hogy nála kikapcsolták az áramot, attól még a miértet én nem tudom, és segíteni meg pláne nem amíg nem látom az adatait a gépben, az ahhoz kellő számsort meg jellemzően nem üvöltötték bele előre a kagylóba:)
pifta
2011.03.18 00:45:49
@Akitlosz: Értem hogy az ügyfél fizet, attól még parasztkodni fölösleges, főleg mert az ügyintéző nem tehet róla:)
Volt aki a lelkére vette az ilyet, volt akit nem érdekelt a parasztkodás, mert nem vette fel, szimplán segített amiben tudott.
A hozzáállásodból ami hiányzik az annak a belátása, hogy a másik oldalon is ember van aki végzi a munkáját, jellemzően megoldani akarja a problémádat, mert ez a munkája, attól hogy parasztkodsz vele, attól még a szabályok nem változnak, attól még nem tud többet segíteni neked, max kedve se lesz hozzá, hogy egy kicsit jobban utánnamenjen, betartja a protokollt, aztán bekaphatod, ezt lehet elérni a parasztkodással. Ez semmi más csak empátia.
Az ilyen hozzáállású embereknek jellemzően fogalma sincs arról, hogy mennyi minden köti az ügyintéző kezét amiről ő aztán semmit nem tehet.
Volt aki a lelkére vette az ilyet, volt akit nem érdekelt a parasztkodás, mert nem vette fel, szimplán segített amiben tudott.
A hozzáállásodból ami hiányzik az annak a belátása, hogy a másik oldalon is ember van aki végzi a munkáját, jellemzően megoldani akarja a problémádat, mert ez a munkája, attól hogy parasztkodsz vele, attól még a szabályok nem változnak, attól még nem tud többet segíteni neked, max kedve se lesz hozzá, hogy egy kicsit jobban utánnamenjen, betartja a protokollt, aztán bekaphatod, ezt lehet elérni a parasztkodással. Ez semmi más csak empátia.
Az ilyen hozzáállású embereknek jellemzően fogalma sincs arról, hogy mennyi minden köti az ügyintéző kezét amiről ő aztán semmit nem tehet.
pifta
2011.03.18 13:13:48
@Tower13: Tapasztalatod érdekes. Mindenesetre vannak olyan esetek amire az ügyintézők nincsenek felkészülve. A választ arra tudják amire elmondták nekik, illetve van egy kb-ra belőtt problémakör halmaz amit ide vagy oda vagy amoda kell kapcsoljanak, olyan ügyintézőkhöz akik azon a területen vannak kioktatva rendesen.
Amikor pedig mindenki passzol, vagy épp az van, hogy az adott ügyintézőhöz tartozik logikailag a dolog, de a választ neki sosem mondták el, megkérdezheti a supervisorát, ha ő se tudja a választ, akkor marad az elektronikus rögzítés és a központba küldés. Persze ilyenkor is kell az ügyfélnek valami tájékoztatás, okos ügyintéző azt ígéri hogy mindent megtesz hogy rendeződjön a dolog, és nem ígér konkrétumot. (és részéről a mindent megtesz az van hogy abban merül ki hogy felveszi a rendszerbe a problémát).
Például volt ilyen nálunk: az utcán lévő fák ágai beleérnek a villanyvezetékbe, és ez nagyobb szél esetén szakíthatja a vezetéket. Ilyenkor a fa tulajdonosa kell hogy gallyazzon, mert az elektromos művek nem mehet csak úgy oda, és nyírhatja meg más fáit (meg persze pénzbe is kerül). Ha a fa közterületen van, akkor az önkormányzat az illetékes. Ez Pesten ráadásul extra vicces. Na te ezt tudod mint ügyintéző. Tegyük fel hogy felhív a polgármester, és azt mondja, hogy
- a vezeték le fog szakadni, feszíti egy ág. vakszerencse hogy eddig nem tette.
- az önkormányzatnak sem apparátusa sem pénze nincs gallyazásra
- azért hív mert megelőzni szeretné a problémát ami valszeg többe kerül az elektormos műveknek
Erre nincs válasz, ráadásul erre supervisor sem tudja a választ ha még nem találkozott hasonlóval. 3-4 óra telefonálgatás után rá tudtuk bízni az illetékesre, hogy vegye fel a kapcsolatot a polgármesterrel. A megoldás sose jutott vissza hozzánk. És minden területen adódnak ilyen furcsa esetek.
A konkrét esetedben, meg mondjuk nem értem mi okozta a galibát... sajnos nem az összes ügyintézőnek van jó érzéke a probléma legjobb megoldásának megtalálásához, és csak betolja a sablon szöveget, ami azóta már változhatott is, csak nála még a régi beidegződés működik mondjuk. Olyan is van, mikor túlterhelés esetén, vagy hétvégén mikor nem biztos hogy minden területről van benn adott időpontban ügyintéző, és valami változás nem jutott el ahhoz akivel beszélsz, akkor elavult infót kapsz. Jellemzően ilyenkor hibázik az ügyfélszolg. Egyébként a te eseteben, egyrészt részvétem a haláleset miatt, másrészt jó megoldás lett volna elindítani a megszüntetést, és egyben átírni a levelezési címet, hogy olyan helyre menjen a levél ahol az illetékes megkapja. (csak ez valszeg nincs a sablonban, így aztán nem jutott eszébe az ügyintézőnek)
Amikor pedig mindenki passzol, vagy épp az van, hogy az adott ügyintézőhöz tartozik logikailag a dolog, de a választ neki sosem mondták el, megkérdezheti a supervisorát, ha ő se tudja a választ, akkor marad az elektronikus rögzítés és a központba küldés. Persze ilyenkor is kell az ügyfélnek valami tájékoztatás, okos ügyintéző azt ígéri hogy mindent megtesz hogy rendeződjön a dolog, és nem ígér konkrétumot. (és részéről a mindent megtesz az van hogy abban merül ki hogy felveszi a rendszerbe a problémát).
Például volt ilyen nálunk: az utcán lévő fák ágai beleérnek a villanyvezetékbe, és ez nagyobb szél esetén szakíthatja a vezetéket. Ilyenkor a fa tulajdonosa kell hogy gallyazzon, mert az elektromos művek nem mehet csak úgy oda, és nyírhatja meg más fáit (meg persze pénzbe is kerül). Ha a fa közterületen van, akkor az önkormányzat az illetékes. Ez Pesten ráadásul extra vicces. Na te ezt tudod mint ügyintéző. Tegyük fel hogy felhív a polgármester, és azt mondja, hogy
- a vezeték le fog szakadni, feszíti egy ág. vakszerencse hogy eddig nem tette.
- az önkormányzatnak sem apparátusa sem pénze nincs gallyazásra
- azért hív mert megelőzni szeretné a problémát ami valszeg többe kerül az elektormos műveknek
Erre nincs válasz, ráadásul erre supervisor sem tudja a választ ha még nem találkozott hasonlóval. 3-4 óra telefonálgatás után rá tudtuk bízni az illetékesre, hogy vegye fel a kapcsolatot a polgármesterrel. A megoldás sose jutott vissza hozzánk. És minden területen adódnak ilyen furcsa esetek.
A konkrét esetedben, meg mondjuk nem értem mi okozta a galibát... sajnos nem az összes ügyintézőnek van jó érzéke a probléma legjobb megoldásának megtalálásához, és csak betolja a sablon szöveget, ami azóta már változhatott is, csak nála még a régi beidegződés működik mondjuk. Olyan is van, mikor túlterhelés esetén, vagy hétvégén mikor nem biztos hogy minden területről van benn adott időpontban ügyintéző, és valami változás nem jutott el ahhoz akivel beszélsz, akkor elavult infót kapsz. Jellemzően ilyenkor hibázik az ügyfélszolg. Egyébként a te eseteben, egyrészt részvétem a haláleset miatt, másrészt jó megoldás lett volna elindítani a megszüntetést, és egyben átírni a levelezési címet, hogy olyan helyre menjen a levél ahol az illetékes megkapja. (csak ez valszeg nincs a sablonban, így aztán nem jutott eszébe az ügyintézőnek)
Selmeczi Gabriella ismételten parádés jelét adta híres-hírhedt hozzá nem értésének, amikor vasárnap arról beszélt, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatallal világíttatják át hamarosan a magánnyugdíjpénztárak vagyonát.Ízlelgessük egy kicsit az alábbi passzust, amely…..
pifta
2011.02.06 21:25:18
@vvv999:
Látom neked sem mennek a fogalmak... A manyup pénz, az nem közpénz... az a jogszabályokkal korlátozott banki befektetésbe csatornázott magántulajdon. A manyup tagok magántulajdona. Nem pedig közpénz. Ráadásul, a törvényi szabályozás alapján termelt profitból, azt vesz a pénzintézet amit csak akar, meg a tulajdonosa is a megkapott osztalékából. Nekem meg akárki másnak max ahhoz van köze hogy a hozam rendben van-e. Ez most olyan mintha én a cégem nyereségén nem vehetnék magamnak autót, mert állami megrendelésből is értem el profitot... Teccikérteni??
@pneumónia:
Kommented igazából kommentálhatatlan... kifejtenéd mire gondolsz, és miben fogalmaz meg tévedést, vagy állít hamisat MK?
Látom neked sem mennek a fogalmak... A manyup pénz, az nem közpénz... az a jogszabályokkal korlátozott banki befektetésbe csatornázott magántulajdon. A manyup tagok magántulajdona. Nem pedig közpénz. Ráadásul, a törvényi szabályozás alapján termelt profitból, azt vesz a pénzintézet amit csak akar, meg a tulajdonosa is a megkapott osztalékából. Nekem meg akárki másnak max ahhoz van köze hogy a hozam rendben van-e. Ez most olyan mintha én a cégem nyereségén nem vehetnék magamnak autót, mert állami megrendelésből is értem el profitot... Teccikérteni??
@pneumónia:
Kommented igazából kommentálhatatlan... kifejtenéd mire gondolsz, és miben fogalmaz meg tévedést, vagy állít hamisat MK?
pifta
2011.02.06 22:19:24
@vvv999: igen, így már könnyebb... az első hozzászólásodból nem ezt olvastam ki... de ez lehet akár a kezdődő paranoiám jele is:)
Szép lassan szembesülünk az Orbán kormány keleti irányvonalával. Bár valami azt súgja, nem pont így akarták ezt ők sem. Csak azok a fránya pénzügyi minősítők ne lennének, akik nem osztják Matolcsy Szent Jobb lelkesedést az államosítás iránt.
Leminősített a Moody's,…..
pifta
2010.12.07 23:40:54
@Roe: Azért a lejhez mért mozgást mondtam, mert Te Romániával példálóztál. De egyébiránt épp térségi devizákról a zlotyiról, és a koronáról értekeztem... Nem látom hol olvastam el, de ismét nem állítom, hogy nem én vagyok a hülye, de egy "Az olvasással is gondok vannak"-ból még nem fogom kitalálni hogy Te mire gondoltál. Megint csak kérem mesélj, és világosíts fel.
pifta
2010.12.08 02:45:43
@Roe: Ok... a VIX-et benéztem, nem foglalkozom tőzsdével túl sokat, szal gyorsan átfutottam mi is a VIX, és megnéztem a grafikont. Úgy tűnik félreértettem valamit, de legalább akkor ezt most helyretettem a fejemben. Köszönöm a felhomályosítást.
Viszont... Yahoo finance, csináltam magamnak szép grafikonokat és a következőt találtam:
Az EURhoz viszonyítva a PLN, CZK, RON, HUF, valamint a CHF árfolyamát, és a vix grafikonját nézegetve, az eur jól korrelál a vix-szel a tekintetben hogy mennyi eur egy chf. Ezenkívül látszik a román hiány idei emelésének időszaka is az EUR RON-on, az kicsit rontja a képet, de a következő megállapítható: 2009 elején a négy deviza együtt mozgott az eurhoz képest, és a HUF-ot előnyt tekintve csak a CZK verte miután nyugodni kezdtek a kedélyek 2009 május végére. Ez megfordult 2010 májusban, és a PLN is jobban teljesített mint a HUF, sőt szeptemberben a RON is, de ők visszaestek az újabb problémáik kapcsán. Mindezt százalékosan vizsgálva, úgy hogy a Volatility S&P500 május óta gyakorlatilag csökken.
Az árfolyamok változását százalékosan kifejezve vizsgálódtam a grafikonon.
Ugyanezeket a devizákat a CHF-hez viszonyítva szinten Yahoo segítségével szintén százalékosan, ugyanezt mutatja a grafikon, eltérő százalék értékek mellett... csak talán annyi hogy ebben a román valuta nem előzött be minket idén csak pillanatokra, szintén szeptemberben.
Ez nálam azt jelenti, hogy a válság alatt a lengyel valuta még gyengébb volt, a kormányváltás óta megelőzött minket.
Sajnos a CDS a magyar szuverén adósságra szintén kb májusig tartotta magát és mozgott együtt, bár magasabb szinten mint a vizsgált térségi valuták, azóta kicsit jobban ível felfelé néha még a román CDSnél is.
Tehát akárhogy is nézem, a Bajnai korszak válságkezelését valahogy jobban díjazta a piac, mint azt ami éppen a kormányváltás, az új kormány hivatalba lépése óta történik. Alapvetően lehet hogy csökken a kockázatvállalási kedv mostanában, de valahogy ezen belül is mi valahogy jobban romlunk.
És akkor most ismét kérlek javíts ki ha tévedek, vagy nem veszek számításba valamit, és mutass rá arra is hol hibázom kérlek. Az általam most áttekintett grafikonok nekem ezt mutatják.
Viszont... Yahoo finance, csináltam magamnak szép grafikonokat és a következőt találtam:
Az EURhoz viszonyítva a PLN, CZK, RON, HUF, valamint a CHF árfolyamát, és a vix grafikonját nézegetve, az eur jól korrelál a vix-szel a tekintetben hogy mennyi eur egy chf. Ezenkívül látszik a román hiány idei emelésének időszaka is az EUR RON-on, az kicsit rontja a képet, de a következő megállapítható: 2009 elején a négy deviza együtt mozgott az eurhoz képest, és a HUF-ot előnyt tekintve csak a CZK verte miután nyugodni kezdtek a kedélyek 2009 május végére. Ez megfordult 2010 májusban, és a PLN is jobban teljesített mint a HUF, sőt szeptemberben a RON is, de ők visszaestek az újabb problémáik kapcsán. Mindezt százalékosan vizsgálva, úgy hogy a Volatility S&P500 május óta gyakorlatilag csökken.
Az árfolyamok változását százalékosan kifejezve vizsgálódtam a grafikonon.
Ugyanezeket a devizákat a CHF-hez viszonyítva szinten Yahoo segítségével szintén százalékosan, ugyanezt mutatja a grafikon, eltérő százalék értékek mellett... csak talán annyi hogy ebben a román valuta nem előzött be minket idén csak pillanatokra, szintén szeptemberben.
Ez nálam azt jelenti, hogy a válság alatt a lengyel valuta még gyengébb volt, a kormányváltás óta megelőzött minket.
Sajnos a CDS a magyar szuverén adósságra szintén kb májusig tartotta magát és mozgott együtt, bár magasabb szinten mint a vizsgált térségi valuták, azóta kicsit jobban ível felfelé néha még a román CDSnél is.
Tehát akárhogy is nézem, a Bajnai korszak válságkezelését valahogy jobban díjazta a piac, mint azt ami éppen a kormányváltás, az új kormány hivatalba lépése óta történik. Alapvetően lehet hogy csökken a kockázatvállalási kedv mostanában, de valahogy ezen belül is mi valahogy jobban romlunk.
És akkor most ismét kérlek javíts ki ha tévedek, vagy nem veszek számításba valamit, és mutass rá arra is hol hibázom kérlek. Az általam most áttekintett grafikonok nekem ezt mutatják.
pifta
2010.12.08 09:36:28
@Roe:
EUR és a VIX: itt helytelenül fogalmaztam, az EUR-CHF viszonyát mutató grafikon jól korrelál a VIX változásaival, és kevésbbé élesen de érezhetően leköveti, ahogy az EUR-USD is. Ennek persze nem örülünk, de a VIX meg jól követi az eurózóna problémáinak megjelenését is, nyilván egyéb globális és amerikai problémáktól is fűtve.
Kamatpálya:
Az MNB elsődleges feladata az árstabilitás biztosítása, feladata továbbá a kormány gazdaságpolitikájának támogatása. Ehhez van egy eszköztár a kezében, aminek segítségével rövid és hosszú távon be tud avatkozni. A kamatra komoly hatást kifejtő tényező az infláció, a magyar gazdaság stabilitása, a gazdasági kapcsolatok miatt az exportunk célországainak stabilitása, és a globális események. Április-májusban még a legtöbb elemző 5-5,25%-os szinten várta az év végére a kamatot, a gazdaságpolitikai intézkedésektől függően. Aztán kormányt váltottunk, és a magyar gazdaság stabilitása, bénázó nyilatkozatok, bizonytalan politikai környezet(egyik nap még ezt nyilatkozzák, másik nap már azt - itt erre gondolok), bizonytalan ide hiány, bizonytalan jövő évi hiány, ad hoc jellegű intézkedések, fedezetlen adóváltoztatások(akkor még - megjegyzem, hosszú távon még mindig nincs rá biztos fedezet igazából), és hasonló intézkedések miatt csökkent. Mindezt egy nem túl rózsás nemzetközi környezetben, úgy hogy az egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik. Nyilván megfordult a kamatpálya.
Csak a félreértések elkerülése végett:
Én nem azt mondom hogy egy grafikon alapján a kormány tehet mindenről. Csak amellett érvelek, hogy a jelenlegi kormányunk igen sokat tett annak érdekében hogy a gazdaság stabilitási kilátásai romoljanak, és ez meglátszik a különböző árfolyamokon, a kamatpolitikán, az inflációs várakozásokon, az állampapírhozamokon, a CDS feláron, és a versenytársainkhoz viszonyított helyzetünkön. Nem mondom hogy csak ettől függ.
Olyat sosem mondtam hogy a forint mozgása egy tényezőtől függne, de szerintem azt te sem cáfolod hogy nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől, ami pedig az aktuális kormány gazdasági intézkedéseitől, a monetáris politikától, és a lokális, valamint globális környezettől függ.
u.i.: továbbiakban is fenntartom, ha tévedek javíts ki, abból csak tanulhatok, és attól csak szélesedik a látóköröm.
EUR és a VIX: itt helytelenül fogalmaztam, az EUR-CHF viszonyát mutató grafikon jól korrelál a VIX változásaival, és kevésbbé élesen de érezhetően leköveti, ahogy az EUR-USD is. Ennek persze nem örülünk, de a VIX meg jól követi az eurózóna problémáinak megjelenését is, nyilván egyéb globális és amerikai problémáktól is fűtve.
Kamatpálya:
Az MNB elsődleges feladata az árstabilitás biztosítása, feladata továbbá a kormány gazdaságpolitikájának támogatása. Ehhez van egy eszköztár a kezében, aminek segítségével rövid és hosszú távon be tud avatkozni. A kamatra komoly hatást kifejtő tényező az infláció, a magyar gazdaság stabilitása, a gazdasági kapcsolatok miatt az exportunk célországainak stabilitása, és a globális események. Április-májusban még a legtöbb elemző 5-5,25%-os szinten várta az év végére a kamatot, a gazdaságpolitikai intézkedésektől függően. Aztán kormányt váltottunk, és a magyar gazdaság stabilitása, bénázó nyilatkozatok, bizonytalan politikai környezet(egyik nap még ezt nyilatkozzák, másik nap már azt - itt erre gondolok), bizonytalan ide hiány, bizonytalan jövő évi hiány, ad hoc jellegű intézkedések, fedezetlen adóváltoztatások(akkor még - megjegyzem, hosszú távon még mindig nincs rá biztos fedezet igazából), és hasonló intézkedések miatt csökkent. Mindezt egy nem túl rózsás nemzetközi környezetben, úgy hogy az egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik. Nyilván megfordult a kamatpálya.
Csak a félreértések elkerülése végett:
Én nem azt mondom hogy egy grafikon alapján a kormány tehet mindenről. Csak amellett érvelek, hogy a jelenlegi kormányunk igen sokat tett annak érdekében hogy a gazdaság stabilitási kilátásai romoljanak, és ez meglátszik a különböző árfolyamokon, a kamatpolitikán, az inflációs várakozásokon, az állampapírhozamokon, a CDS feláron, és a versenytársainkhoz viszonyított helyzetünkön. Nem mondom hogy csak ettől függ.
Olyat sosem mondtam hogy a forint mozgása egy tényezőtől függne, de szerintem azt te sem cáfolod hogy nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől, ami pedig az aktuális kormány gazdasági intézkedéseitől, a monetáris politikától, és a lokális, valamint globális környezettől függ.
u.i.: továbbiakban is fenntartom, ha tévedek javíts ki, abból csak tanulhatok, és attól csak szélesedik a látóköröm.
Múlt hét szerdán a magyar kormány bejelentette a nyugdíjrendszer átható reformját, melyre, mondhatni, azonnal felbolydult a nemzetközi sajtó. A vélemények korántsem pozitívak, sőt, mivel a helyzetet nem önálló esetként, hanem a kétharmadot megszerző Fidesz-KDNP kormány…..
pifta
2010.12.03 10:41:47
@manipul: Rendben, nézném én, de lassan dolgozni is kell, mert valakinek a gdp-t is meg kell termelnie...:) Szal ha van hasonlo kutatásra linked ami mondjuk az elmúlt 5-6 évet vagy csak mondjuk a 2010es évet vizsgálja szívesen ránézek, és revideálom az álláspontom, de keresgélni már csak este fogok ilyet.
pifta
2010.12.03 10:51:00
@manipul: akkor maradnak nekünk a saját nem reprezentatív felméréseink alapján keletkezett érzéseink...:) Cserébe nem kevés bírálatot találtam a Kontroll Csoport munkája kapcsán... ez számomra igazolni látszik a rossz érzéseimet és fenntartásaimat a munkájuk kapcsán..
pifta
2010.12.04 14:25:47
@Atisz: Bameg... mintha épp azt próbáltam volna fejtegetni, hogy a fizetésének csökkentése része volt egy a jegybankelnököt ellehetetleníteni akaró manőversorozatnak amit a FIDESZ hajtott végre. A probléma a manőverrel volt. Ami ha sikerül, akkor a jegybank függetlensége igencsak komoly kérdőjel lett volna, miután Simor lemond és odaültetnek valami Fideszes paprikajancsit bólogatni a Matolcsy hülyeségeire...
Persze tolhatod te is a betanult hülyeséget, és ignorálhatod hogy mit is akar a FIDESZ Simorral, és lemondása után a jegybankkal csinálni...
Persze tolhatod te is a betanult hülyeséget, és ignorálhatod hogy mit is akar a FIDESZ Simorral, és lemondása után a jegybankkal csinálni...
Tegnap nézegettem a használtautók hirdetéseit. El kéne passzolni a verdám, ennek okán próbáltam kideríteni, mennyit is kóstál a piacon. Nagyjából egy gurigát ér. Pont ennyi van a magánnyugdíj-számlámon. Elviszi az Orbán az autómat? El, baszd meg.Persze, még mindig jobb,…..
pifta
2010.11.25 17:02:39
@Hoppázó Beléndek: Nah az enyemet viheti... mindket bankszamlamat szivesen adom a kotojellel az egyenleg elejen... De akkor meg most vigyek, egy fel ev mulva mar pluszban lenne ha bekenhagynak, de lehet hogy akkor azt inkabb nem az orszagban fogom tartani, ahogy magamat sem...:)
Legkésőbb május óta tudjuk, hogy a magyar Alkotmány megsérti az Emberi Jogok Európai Egyezményét azzal, hogy a gondnokság alá helyezett személyeket automatikusan megfosztja választójoguktól – és hazánk megsért vele más, ugyancsak önszántából ratifikált nemzetközi dokumentumot, jelesül az ENSZ…..
A rendkívüli adók miatt kevesebb lesz a külföldi tőke és beruházás, a magánnyugdíjrendszer lebontása miatt pedig a hazai is. Hogy lesz így gyors gazdasági növekedés, egymillió új munkahely? (Fotó: fidesz.hu) A miniszterelnök tegnapi bejelentései kiválóan rámutattak arra,…..
pifta
2010.10.14 15:19:56
És egy érdekesség:
www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf
Ez a Nemzeti Együttműködés Programja, azaz a kormányprogram.
69. oldal 3. bekezdés:
"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett
szolgáltatást biztosító magánynyugdíj-pénztári rendszer
megtakarításai veszélybe kerüljenek."
Húha... Tehát erre nincsen felhatalmazásuk sem az istenadta néptől... minő meglepetés.
Vagy ha ellopják, akkor nincs is veszélyben a pénzünk?
Vagy tulajdonképpen akkor most nem is a képünkbe hazudnak, hazudtak?
Apropó, akkor mondanák azt, hogy rendben, válassz, vagy elvesszük a megtakarításodat, vagy levonunk még 8%-ot ha magánnyugdíjpénztár tag vagy, ha nem vagy az akkor meg 8% nyugdíjjárulékemelés. Na az igazságos lenne. És dönthetnék.
De a legrosszabb hogy nem dönthetek, és ugyan pótolhatom ezt a befektetést, de ha teszem föl én nem akarok más befektetést, de a magánnyugdíjpénztári pénzem gyarapítanám, azt nem is tehetem meg. (ha jól tudom)
Egy szóval jellemezve: remek.
www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf
Ez a Nemzeti Együttműködés Programja, azaz a kormányprogram.
69. oldal 3. bekezdés:
"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett
szolgáltatást biztosító magánynyugdíj-pénztári rendszer
megtakarításai veszélybe kerüljenek."
Húha... Tehát erre nincsen felhatalmazásuk sem az istenadta néptől... minő meglepetés.
Vagy ha ellopják, akkor nincs is veszélyben a pénzünk?
Vagy tulajdonképpen akkor most nem is a képünkbe hazudnak, hazudtak?
Apropó, akkor mondanák azt, hogy rendben, válassz, vagy elvesszük a megtakarításodat, vagy levonunk még 8%-ot ha magánnyugdíjpénztár tag vagy, ha nem vagy az akkor meg 8% nyugdíjjárulékemelés. Na az igazságos lenne. És dönthetnék.
De a legrosszabb hogy nem dönthetek, és ugyan pótolhatom ezt a befektetést, de ha teszem föl én nem akarok más befektetést, de a magánnyugdíjpénztári pénzem gyarapítanám, azt nem is tehetem meg. (ha jól tudom)
Egy szóval jellemezve: remek.
pifta
2010.10.15 15:07:40
@Nagymedve: kiváló színtiszta demagógia... remek ez is... Ettől aztán előrébb vagyunk.
Csak az a baj hogy megnyugtató kiszámítható terv nincs, az a baj, hogy az isten tudja mit akarnak a végén, mert azt nem mondják el, hogy mi lesz aztán, csak azt, hogy ez most kell.
Én ha úgy döntök a boltban, hogy ha éhes is maradok csak 2000-ért vásárolok, mert ki akarok mászni a pénzügyi kelepcéből, akkor azt is kitalálom mi lesz aztán, és ezt talán ilyen volumenben illene velünk is közölni.
Bayer Zsolti is mehet az anyjába egyébként. Miért mondjuk azt a zembereknek, hogy nagyarányúan adót csökkentünk, és lopunk el tőlük +x%-ot a megtakarításaikból úgy hogy azt várjuk közben tapsoljanak? Ez lopás mellett még aljas szemenszedett hazugság is bazzeg.
Csak az a baj hogy megnyugtató kiszámítható terv nincs, az a baj, hogy az isten tudja mit akarnak a végén, mert azt nem mondják el, hogy mi lesz aztán, csak azt, hogy ez most kell.
Én ha úgy döntök a boltban, hogy ha éhes is maradok csak 2000-ért vásárolok, mert ki akarok mászni a pénzügyi kelepcéből, akkor azt is kitalálom mi lesz aztán, és ezt talán ilyen volumenben illene velünk is közölni.
Bayer Zsolti is mehet az anyjába egyébként. Miért mondjuk azt a zembereknek, hogy nagyarányúan adót csökkentünk, és lopunk el tőlük +x%-ot a megtakarításaikból úgy hogy azt várjuk közben tapsoljanak? Ez lopás mellett még aljas szemenszedett hazugság is bazzeg.
Két napja annak ellenére védtem meg egy orbitális baromsággal szemben a kerékpárosokat, hogy nekem nincsen biciklim és legtöbbször autóval közlekedem. Normális esetben mindezek mellett semmi bajom a más járművel, szabályosan közlekedőkkel. Még magával a Critical Mass…..
pifta
2010.09.24 15:32:56
@Reggie: hmm.. valóban elbasztam... nem gondoltam át rendesen ezt az aránypár dolgot, csak azt hogy a sebességgel az energia négyzetesen nő:)
Schmuck Andor
Korda György és Balázs Klári nem csak a szigeten csináltak teltházat, hanem a Pilvaxban is
2010.08.17 12:38:00
pifta
2010.08.18 02:22:03
" f74 2010.05.14. 15:31:09 Gratulálok oromlany.blog.hu. Ahogy a fenti és eme kommentből láthatod feljutottál az Index főoldalra :) Reméljük idetalál egy-két értelmesebb olvasó is :) " F74 hozzászólásából tudom, hogy…..
pifta
2010.05.16 04:10:31
pifta
2010.05.16 04:23:00
Nemrég jöttem rá, hogy mivel már teljesárú bérlettel járok, be kellene szerezzek egy bérletigazolványt.
Mikor először kezébe veszi a bérletet az ember, akkor megláthatja a már diákként is soha ki nem töltött rubrikát az igazolvány számának. Na igen ám, de ezen a…..
Újabb KRESZ kérdés a színen, örülök, hogy egyre több ilyen jön és mertek kérdezni, ne is fogjátok vissza magatokat (persze jöhet ám a jó kis húsvéti részeg sofőrös sztori is)! Gábor arra kíváncsi, hogy a fotón látható módon szabad-e megállni és ha igen, akkor…..
pifta
2010.04.04 18:55:33
@Hurrá Torpedó: Ebben az a jó, hogy mivel nincs tábla, télen, ha hó van nyugodtan megállhatsz mert nem latszik a vonal, és nem vagy köteles tudni, hogy ott van.:)
Egyébként passz, én megállnék simán, és nem foglalkoznék vele, ahogy a környékben lakók sem hiszem hogy zavartatnák magukat mikor beugranak a Józsihoz.:)
Aki meg aszongya hogy, mert én is tahó magyar vagyok, merthogy az osztrákoknál parkosított az útpadka, annak meg annyit csak, hogy ha beveti fűvel a ház tulaja, és amíg nem nő ki kirak kis oszlopokon kötelet, hogy ne tudjak odaállni, akkor lesz ott fű, még akkor is, ha naponta ráparkol valaki két három órára... Ez nem az autóson múlik.
Egyébként passz, én megállnék simán, és nem foglalkoznék vele, ahogy a környékben lakók sem hiszem hogy zavartatnák magukat mikor beugranak a Józsihoz.:)
Aki meg aszongya hogy, mert én is tahó magyar vagyok, merthogy az osztrákoknál parkosított az útpadka, annak meg annyit csak, hogy ha beveti fűvel a ház tulaja, és amíg nem nő ki kirak kis oszlopokon kötelet, hogy ne tudjak odaállni, akkor lesz ott fű, még akkor is, ha naponta ráparkol valaki két három órára... Ez nem az autóson múlik.
pifta
2010.04.04 19:03:46
@kispista: Tudom hogy nem az úttest része, de Torpedó a vonallal érvelt... arra reagáltam.
A fűre visszatérve...
20cm-re a földből kiálló fadarab, meg mezei madzag és a jelzés már meg is van, de nem életveszélyes.
Egyébként, így utólag jobban megnézve a képet, megnézem én azt a füvet amelyik azon a kavicsos döngölt padkán képes kinőni... szal még a végén kiderül hogy az útépítő tehet róla, de az meg gondolom a szabvány miatt csinálta, szóval szépen levezethető, hogy erről is a ... (tetszőleges jelzővel ellátott tetszőleges karhatalom) tehet.:)
A fűre visszatérve...
20cm-re a földből kiálló fadarab, meg mezei madzag és a jelzés már meg is van, de nem életveszélyes.
Egyébként, így utólag jobban megnézve a képet, megnézem én azt a füvet amelyik azon a kavicsos döngölt padkán képes kinőni... szal még a végén kiderül hogy az útépítő tehet róla, de az meg gondolom a szabvány miatt csinálta, szóval szépen levezethető, hogy erről is a ... (tetszőleges jelzővel ellátott tetszőleges karhatalom) tehet.:)
pifta
2010.04.04 19:08:56
@Hurrá Torpedó: azért a szituáció ilyenkor általában az hogy megyek a józsihoz, a pista már ott van, és elfoglalja a kapubejárót, ezért megállok az út szélén aztán kész... Mutass nekem egy vidékit aki ilyen helyen nem így jár el... a művelt ember meg felteszi a kérdést ami a környéken senkinek nem jut eszébe, hogy szabályos-e...:) A tapasztalatom azt mutatja hogy ez még a rendőrt se érdekli...:)
Kiváló példák vannak erre az 5-ös főút mentén, Alsónémedin, Dabas-Sárinál, Örkényen, Táborfalván, Lajosmizsén végig... senkit nem érdekel, és aki arra parkol az leparkol és őt se érdekli.:)
Kiváló példák vannak erre az 5-ös főút mentén, Alsónémedin, Dabas-Sárinál, Örkényen, Táborfalván, Lajosmizsén végig... senkit nem érdekel, és aki arra parkol az leparkol és őt se érdekli.:)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz