Regisztráció Blogot indítok
Adatok
qwertasd

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A KVARNER IC-n előbb nem ment a légkondi, majd a szakik egy totál selejtes takarítatlan kocsira cserélték le, ahol se világítás, se klíma, se klotyó nem volt. Megaszánalmas.... És ezért fizess pótdíjat, mivel ez plusz, komfort szolgáltatás, már ha van...  …..
qwertasd 2009.08.05 21:20:43
Nini, mi is ezzel a vonattal utaztunk aug. 1-én, 6:05 perc helyett 6:45-es indulással. Mi Balatonlelléig vettük igénybe a MÁV eme csúcsszolgáltatását, 30-40+ perc késéssel érkeztünk.
Volt cirkusz más miatt is.
Nálunk azzal kezdődött a történet, hogy interneten rendeltünk meg barátnőmmel két menetjegyet, pótjeggyel, mindent a szokásos módon csináltunk, ahogy mindig is szoktuk. Írta a weboldal, hogy sikerült lefoglalni a pótjegyet, rögtön fizettünk is bankkártyával, minden rendben volt látszólag, mégis elkövettünk egy hibát, nem ellenőriztük le a kifizetett összeget (tényleg gyorsan intéztük, sokadszor rendeltünk így menet és pótjegyet IC-re), ugyanis a fizetéskor már nem volt benne a rendelésben a pótjegy, a jegy vásárlása közben valahol nyoma veszett, mindkettőnké. (Nem, nem nyomtunk rosszat, utólag is megnéztem, elolvastam a súgó szövegeket, mindent jól csináltunk. )
Másnap reggel kényelmesen 10-15 perccel a vonat indulása előtt bepötyögtük a jegyautomatába a rendelés számát, és kaptunk is jegyet, de csak kettőt, menetjegyeket. Néztünk egymásra, hogy mi is történt, és hogyan tovább. Leszaladtam a jegypénztárhoz, gondoltam gyorsan veszek pótjegyet. Minden pénztárnál hosszú sor állt, de beálltam az egyikbe. Neccesen, de elérhetőnek tűnt, ám pár perc után felhagytam a próbálkozással, mert lassan haladtak a sorok, többen is reklamáltak valami miatt - nem igazán foglalkoztam a dologgal-, végül úgy döntöttünk hogy megkérdezzük a kalauzt, hogy ilyenkor mi a teendő. (Nemzetközi) IC járatnál számomra szokatlan - masszív alkoholista, eltorzult arc, zsírtól elsárgult szakáll és arcszőrzet - kinézetű (nem fikázásból, semmi közöm hozzá, csak leírás) kalauz urat találtunk a vonat mellett. Kb. 2-3 perccel a menetrend szerinti indulás előtt azt mondta, hogy vehetünk jegyet nála a vonaton 400Ft pótjegy + 500 Ft pótdíj fejében / fő.
Nem szólt, hogy késhet az indulás. Nem feltételezek rosszat ex-has, remélem nem tudott még a problémáról, ami miatt jócskán késve indult csak a szerelvény.
Felültünk hát, és vártunk 45 percet az indulásra.
Az eredeti postban leírtakról csak most olvasva értesültem, mi légkondis kocsiba ültünk be, nem tapasztaltunk az egészből semmit, csak hogy nem indul a gépezet, persze ha bemondták volna, hogy kocsit cserélnek, és több 10 perces késéssel indulunk, akkor vehettem volna (mint később kiderül, nem olyan biztos ez) nyugodtan pótjegyet. Elindultunk végre, és már valahol Siófok környékén járhattunk, mikor jött a kalauz, szóltam is, hogy szeretnénk pótjegyet vásárolni, mire neki is látott a jegyet kiállítani, már majdnem megtörtént a csere, de ekkor két felzaklatott személy berontott a fülkébe. A kalauzzal üvöltöztek (látszólag nem első ízben tették), hogy nehogy velük (velünk) is kifizettesse a pótjegyet + a pótdíjat. Az volt a két panaszos utas baja (úgy tűnt, nem együtt vannak, csak az úriember pártfogásába vette a pórul járt hölgyet), hogy elmondásuk szerint a pénztáros a Keletiben megtagadta, hogy pótjegyet adjon a szóbanforgó IC-re. Fenyegetőzött mind a két oldal, főleg a két utas, akik nem érezték jogosnak, hogy a hölgynek pótdíjat kellett fizetnie, miközben nem tudott a pénztárban "normál pótjegyet" venni. Kérésükre a kalauz nem volt hajlandó jegyzőkönyvet felvenni a dologról, visszafizetni sem volt hajlandó a pótjegyet, panaszkönyv (utazók könyve) is szóbakerült, de az se került elő (nem tudom, kell legyen-e ilyen a kalauznál, vonaton). Arról is szó volt, hogy a kalauz előtte felhívta már a feletteseit, elmondta a sztorit, de azt mondták neki, hogy végezze a dolgát, ahogy elő van írva, nem fizetheti vissza a jegyet, és másokkal is váltassa ki a pótjegyet. Már rendőrség is szóbakerült, mindegy. Én megértem mindkét felet, az utas igazságtalannak érezte a dolgot, a kalauz pedig értetlenül állt afelett, hogy nem kapott pótjegyet az utas. Igazából én is, ugyanakkor eszembe jutott, hogy mi hogy jártunk az interneten vásárolt jegyekkel, Talán lehet összefüggés? Mikor csillapodtak a kedélyek, és elmentek a panaszkodó utasok, ezirányú intelmük ellenére kifizettük a jegyet pótdíjjal együtt (össz. 1800HUF), a kalauz bíztatott minket, hogy írjunk a panaszkönyvbe a célállomáson, valamint zavarodottan mentegetőzött nekünk, látszott, hogy remeg az idegességtől ő is, és nem volt ínyére az előbbi vita. Még mielőtt kifizettük a jegyet, megkérdeztem, hogy vissza tudjuk-e váltani majd a jegyet a késés miatt, valamint hogy a pótdíj vajon visszajár-e. Kitért a válasz elől, azt mondta, ő ezt nem tudja, a pénztáros majd tudni fogja. A választ elég érdekesnek találtam, de épp akkor már nem érdekelt az egész hercehurca.
Miután a kalauz elment, beszélgettünk párommal, és én inkább a kalauznak adtam igazat, nehezemre esett elhinni, hogy nem adtak a Keletiben a hölgynek pótjegyet, arra gondoltam, hogy csak valami félreértés lehetett, pl. hogy helyjegyet szeretett volna váltani, amit a pénztáros érthető okok miatt nem tudott teljesítani, és talán nem tájékoztatta megfelelően, hogy pótjegyet ennek ellenére belföldre is váltania kell vagy egyszerűen csak félreértették egymást. ( Ez a véleményem később megváltozot. )

Megérkeztünk Lellére, eszünkbe is jutott, hogy megérdeklődjük, hogy visszajár-e a jegy ára. A pénztárnál sor fogadott, többen próbálták visszavetetni a jegyüket, de mindenkit elhajtott a pénztáros azzal az indoklással meglehetősen flegma, bicskanyigotagó stílusban, hogy ő nem adja vissza, mert "ő még sosem váltott vissza pótjegyet" (talán szerencsésebb lett volna azt mondani, hogy elnézést kérünk a késésért, de csak helyjegyet váltunk vissza, nemzetközi járatokon még azt sem). Mivel a szabályokat minden esetre, fejből nem tudom, s a kalauz sem tudott érdemi infóval szolgálni, a szópárbaj közepette kértem, hogy legyen szives, adja ide az utazási feltételeket, a válasz az volt még flegmább stílusban, hogy van valahol dehát "most ő ezt nem fogja nekem előkeresni". Ekkor már kezdett az én agyam is eldurranni, ennek ellenére higgadtan kértem, hogy akkor írjunk róla egy jegyzőkönyvet vagy szeretném a panaszkönyvet. Elutasító választ kaptam. Úgy gondolom, ez igen komoly mulasztás.
Aztán jött egy újabb fordulat, az utasok közül többen letámadták a pénztárost, hogy ők azért kérik vissza a pótjegy + pótdíj árát, mert a Keletiben nem tudtak pótjegyet venni, mert a pénztáros megtagadta a pótjegy kiadását. Kb 4-en lehettek, akik így jártak és reklamáltak, csak a Balatonlellén leszállók közül. Ezen felkaptam én is a fejem, hogy mi a fene történt, nem csak egy ember járt így, hanem valószínűleg sokan, nem félreértésről van szó, és talán az én esetemnek is köze van hozzá. Nem hatotta meg a pénztárost, fel se fogta a panaszt, de legalábbis nem akarta, kár volt belé a szó. Jegyzőkönyvet nem írtunk, igazolást nem adott a késésről, panaszkönyvet nem adta ide. Nem erőlködtem, eljöttünk, nehogy a végén elveszítsem maradék türelmemet. Leültem egy padra, és felhívtam a MÁV direkt ügyfélszolgálatot, ahol röpke 15 percben elmondtam a problémáim, és panaszt tettem több dolog ellen is. Az udvarias és kulturált ügyfélszolgálatos hölgy elmondta, hogy azért nem adták vissza a pótjegy árát a késés ellenére, mert nemzetközi járatról van szó, és kérdésemre elmondta azt is, hogy ez szerepel is az utazási feltételekben. Ezt a tájékoztatást elfogadtam, kicsit meg is nyugodtam, bár előtte sem az volt a bajom, hogy ki kellett fizetnem a pótjegyet + pótdíjat vagy nem fizették azt vissza. Jogosnak tartom mindkettőt, csak az elfuserált internetes jegyvásárlás és a késés (ami szerintem a MÁV hibájából történt a belföldi kiindulási állomáson, nemzetközi járat ide vagy oda) miatt sántít egy picit a dolog, de mindegy. Ami viszont panaszra ad okot szerintem:
- a kalauz nem tud megfelelő tájékoztatást adni
- a pénztáros alpári módon kommunikál, pedig nem úgy álltunk hozzá, hogy "na ide a pénzt kisanyám".
- ő sem ad megfelelő tájékoztatást, az utazási feltételeket nem bocsátja rendelkezésemre kérésre, ill. nem mondja meg, hogy az állomáson hol található kifüggesztve (elvileg kellene, gyak. én nem láttam)
- "panaszkönyvet" nem adja ide, igazolást, jegyzőkönyvet nem ír az esetről, ha esetleg nem az ő dolga lenne, erről sem tájékoztat
- pótjegy vásárlással kapcsolatos mizéria

Panaszaimmal az ügyfélszolgálatos hölgy is egyetértett és furcsálta a történteket, megigérte, hogy kivizsgálják az ügyet, és az eredményről választ kapok, felvette az adataim.

Azt még mindig nem értem, hogy mi volt a gond az internetes rendelésemmel, valamint hogy a fenébe nem kaptak pótjegyet sokan a Keleti pénztáránál, és ezt a problémát miért nem lehetett normális módon elintézni, hogy ne érezze megint átverve, leszarva magát a sok utas, és ne mérgesen távozzon a vonatról.
Slusszpoén a vasárnap esti hazaútra, hogy 25 perces késéssel indult a ~18:20-as gyors Lelléről, és 40-45 perc késéssel ért a Déli pályaudvarra.
Bocs, hogy hosszú lett.
qwertasd 2009.08.05 23:03:38
@rickyramirez:
Köszi az észrevételt, ám én nem rúgtam én bele senkibe sem. Igyekeztem részletesen és visszafogottan leírni a történteket.
Nekem is furcsa volt, hogy a jegykezelő nem tudott megfelelően tájékoztatni, ahogy írtam is. Ha a "furcsa" alatt azt érted, hogy kitaláltam, hát felőlem hidd azt. :)

"És végül itt van a meg nem vásárolt pótjegy esete is."
"És végül...", nagyvonalú ugrás, egyszerűsítése a dolognak. Nem csak (ill. főleg nem) az én meg nem vásárolt pótjegyemről volt szó.
Én is elismertem, hogy hibáztam, mikor nem ellenőriztem a vásárlásomat. Az internetes vásárlásnál az általam vélelmezett hiba miért ad okot a panaszra? Mondok egy példát. Ha teszem azt a pénztáros nem megfelelő jegyet ad neked, vagy rosszul ad vissza, akkor ő nem hibázott? Csakis te hibázol, ha nem veszed észre, mert nem ellenőrzöd azt, mert feltételezed, hogy jól végzi a munkáját? Mondhatod, hogy magamra vessek, de alapvetően akkor sem én, ill. nem csak én hibáztam, mégha az én érdekem is, és ha nem teszem, az én bajom. De írtam, elismertem, hogy figyelmetlen voltam, és egyszer sem reklamáltam az internetes jegyvásárlás miatt. Pedig úgy gondolom, rendeltetésszerűen és helyesen használtam a weboldalt.
Egyébként történetesen senior szoftverfejlesztő vagyok, úgy gondolom, minimum jeleznie kellett volna az alkalmazásnak, hogy időközben valami miatt mégsem úgy ment a pótjegy foglalása, ahogy kellett volna, hiba történt. Talán szoftverhiba történt, és a bejelentésem kapcsán észreveszik.

Azt is elismertem, hogy jogosnak tartom az 1800HUF-ot, sőt, neki adtam igazat.
Annak ellenére, hogy történetesen járhattam volna én is úgy, hogy nem kapok pótjegyet a pénztárnál sem, amit még mindig nem értek, és nem is hinném el, ha nem tapasztalom, vagy ha csak 1-2 ember panaszkodott volna erre.
qwertasd 2009.08.06 12:40:45
@rickyramirez:
csűröd csavarod, de tényleg nem érted, hogy ha egy weboldalt rendeltetészerűen használok, mégis hibás lesz az eredmény, az panaszra ad okot? Függetlenül attól, hogy én ellenőriztem-e a végeredményt, és megszívtam-e vagy sem.


"másrészt pedig hogy valakinek nem adtak a jegypénztárban jegyet, ezzel kapcsolatban nem neked kell reklamálni."
Elnézést, legközelebb majd megkérdezlek előtte, mit hogyan kell. Másrészről nem azt mondtam hogy reklamáltam, mint ahogyan nem is tettem, hanem hogy panaszra ad okot, és kiváncsi vagyok a valódi okára.


"Valószínű, hogy a pótjegyekre is van megállapítva maximális darabszám, és az elfogyhatott (hogy ezt miért nem mondták, ha nem mondták, nem tudhatom)."

Nem tudom az okát, mivel nem én jártam így, azokat az infókat adtam át, amik eljutottak hozzám. Elég sok szabad hely volt, mi is ketten utaztunk egy kabinban.
Hagyjuk, én kiszálltam, a legjobbakat.