Regisztráció Blogot indítok
Adatok
XT660

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
autózz! Elütöttem egy motorost 2009.07.29 10:06:00
Levélíró nevű levélírónk remélem tudja, hogy mire számíthat azzal, hogy az alábbi történetet megírta és elküldte nekünk, mert a mi kommentelőink aztán marhára nem szoktak kíméletesek lenni. Biztos ezért van az, hogy a beküldők nagy többsége soha többé nem jelentkezik az…..
XT660 2009.08.12 16:12:16
@alib: Kezdjük visszafelé:

- szerintem tök mind1, hogy Te motorral autóval, vagy bármivel fordultál balra. Nem azért "kapod az íveket" mert Te "autós" vagy! Fordított helyzetben is (motorral jöttél volna ki) ez lenne a véleményem! A kommentem végén pedig leírtam, hogy a véleményem szerint 50-50%-osan hibáztatok, azaz mindkettőtöket meg büntethetnek. ...és mindenki javítathatja meg maga a járművét. Egyébként sokat autózom-motorozom arra és (a Te szempontodból) sajnos nem minden "fenékig tejfel", mert a záróvonal dologgal kapcsolatban sokkal rosszabb a helyzet: nem egyértelmű. A felfestés inkább szaggatott vonalnak látszik, míg a záróvonal csupán a sinek előtt kb 10m-re (határozottan!) van felfestve. Egyébként meg ha záróvonal lenne, akkor nem fordulhatál volna balra! Sajnos ez van!
- Ha egy gyalogos kilép az álló autósor közül és egy előzésben lévő jármű elgázolja, (nincs zebra, és 5-ös ikreket is várhat) akkor is a gyalogos a hibás. Ha fordítva lenne, akkor nem lehetne közlekedni az utakon, mert méterenként megállhatnál, hogy meggyőződj biztosan, hogy eléd lép-e vki vagy nem. Azért is "szomorú" ez a dolog, mert olyanok is közlekednek(hetnek) az utakon akinek nem kell ismerniük a kreszt: gyalogos, kerékpáros, stb...
- "...én azt gondolom, hogy emberileg mindent megtettem..." Sajnos nem, mert balesett lett belőle. A özleked lényege pont az, hogy bazira kell figyelni. Ha ez egy pillanara is lankad, és baleset lesz akkor sem hivatkozhatsz arra, hogy megtettél mindent, de éppen pislogtál és nem láttad, hogy...
- Lássuk be, a Yaris nem egy 3m-s rekator térrel rendelkező amicsi círáló, így az, hogy a bal elejét csapta el a motoros az csupán véletlen, és nem az óvatosságod eredménye. Szerintem pont semmi köze, hogy hol talált el a HD-s az óvatossághoz, mert ha jobban figyeltek (Te és s DH-s IS!!!) akkor nem lett volna baleset. Tudom, hogy ha nagymamám sárga lenne, meg csilingelen.... De a közlekedés lényege az odafigyelés!!!
- Azt is írtam, hogy a motoros is balfék volt rendesen, mert az összes motoros vezetéstechnikai tréningen (miket magyaro-on rendőrök is tartanak és ezekre nagyon soxoros a túljelentkezés!) ez az első amire megpróbálnak megtanítani: tudd kikerülni az eléd ugró, autót, kutyát, gyalogost, nyulat, anyahajót, stb... Szóval a motornak ki kellet volna tudnia kerülne a verdád, de ez nem sikerült.
El sem hinnéd, hányan haltak meg ilyen "nem tudta kikerülni" balesetben. "Vicces", hogy több gyalogos "öl" meg motorost, mint autós gyalogos! Bazi könnyű felborítani egy 2 kerekű járművet. Ebbe azok, akik soha életükben nem motoroztak nem is fognak tudni belegondolni. Ez persze nem az Ő problémájuk, csupán sajnálatos tulajdonságuk.
- a motorosnak (sajnos vagy nem nézőpont kérdése) nagyon sok indoka lesz/van, hogy miért csak Te vagy a hibás és Ő ártatlan. Szerintem keress egy közlekedében NAGYON jártas ügyvédet és beszélgess el vele, mert különben ugrik a jogsid. Plusz egy zsák kártéritést is nyakadba varhatnak. Ezt egy rendőr barátom javasolta! Én hiszek neki!
XT660 2009.08.05 14:33:25
1-2 érdekes tény az (bal)esettel kapcsolatban:

- a baleset helyszínén záróvonal van
- a több évvel ezelőtt történt útjavítás miatt (foltozás) ez NEM LÁTSZIK!
- tábla jelzi a vasúti átjárót (már is felmentettük a trehány útkezelőket)
- a baleset előtt kb 5m-rel JÓL LÁTHATÓAN szaggatott vonal van (lehet előzni!)
- álló sort előzött (kikerült, lehet vitatkozni) a HD-s
- német rendszámmal, és német állampolgár a HD-s (ott az ilyen manőver megengedett, nem úgy mint "rendes" kis hazánkban)
- a motoros gyakorlatilag fékezés nélkül (hiába fékezett volna a tükör fényes aszfalat folton esélye se lett volna megállni) csapódott a Yarisba
- a Yaris (amint megakapta az éppen elinduló sorban álló szgk-tól az egyértelmű jelzést az elsőbségének lemondásáról) gondolkodás nélkül elindult,
- Yaris nem indexelt balra
- sok perce álldogált már ott a sor (HÉV átjáró, tilos jelzés)
- a szemből jövő autó egy rendőr autó volt! Hamarabb ott volt a motors mellett mint bárki más!
- én mondtam le az elsőbbségemről!

...és néhány szubjektív gondolat az esetről:

- a Yaris nem is gondolta, hogy jöhet onnan bárki, így szerintem szét se nézet, mexokásból "futott" is
- miután intettem neki, azt hitte, hogy szabad a pálya és mehet gyorsan haza, mert biztosan sietett
- senki sem szállt ki az autójából, (vagy akárhonnan), hogy biztosítsa a Yaris zavartalan és biztonságos kifordulását (kordonnal, betonfallal, terelőkorláttal, stb...), csupán egy autós lemondott az elsőbbségéről (tisztán udvariasságból), így azt gondolom, hogy Ő mindeképpen hibás, mert nem győződött meg arról, hogy biztosnággal be tudja fejezni a manővert
- nem is értem mire gondolt??? Bazi rutintalannak tünt, meg persze (mint bármelyikőnk) nagyon meg volt ilyedve
- a lejtő-emelkedő én picit mellébeszédnek érzem, de tény, hogy bazi nehéz onnan kifordulni, és pont ezért kellett volna sokkal körültekintőbben közlekednie
- a HD-s igazi balfék volt! alacsony ülésmagasságban lehetetlen belátni egy sorból kifelé lopakodó autót. Én is motorrozok (nem véletlen a nick name) nem is keveset, és 1000x voltam hasonló helyzetben (mind2 oldalról, és most "kipróbáltam" a 3. oldalt is, sajnos) és hihetetlenül sokkal jobban kell figyelni egy motoron mint egy autóban (lásd Yaris eleje vs boka és csípő törés!!!)
- alapban a motoros nem lehetett volna ott (lásd záróvonal), de a baleset helyszínével szemben pedig egy kertes ház kapubejárója van, ahova simán befordulhatott volna (ezt kérdezték a helyszínelő rendőrök is) és abban az esetben 100%-osan a Yaris lenne a hibás, de ebben az esetben 50-50%-ot jósolok persze nem én vagyok a szabáysértési előadó.