Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mikolas

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Hol trafizzunk? 2013.12.11 06:01:05
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mikolas 2013.12.11 16:34:22
@Schütii: nem érted a poént. Ott a ":)" a végén. Amúgy meg a "hangjelzést adhatsz" mióta nem egyenlő a "dudálhatsz"-al? :)
mikolas 2013.12.11 16:52:23
@Schütii: ha elég nagy a fütyülőd... :D :D
mikolas 2013.12.11 16:59:03
@Schütii: erre mondják, hogy kis ember nagy bottal, akarom mondani autóval jár? :)
A World Series by Renault-versenysorozatot nem kell bemutatni a műértő közönségnek. Az, hogy a néhai spanyol Formula Renault-bajnokság utódjából időközben egy igazi Forma-1-es sztárnevelde lett, már csak a befektetett munka, pénz és a kőkemény bajnokság hírének köszönhető.…..
mikolas 2013.09.08 10:56:50
TComment Igazodjunk a hülyékhez? 2013.08.28 07:27:39
Ha nem ismerjük a szabályokat, jelek helyett használjunk szöveget? Legyen Magyarország Amerika? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mikolas 2013.08.28 09:15:09
@Hurrá Torpedó: Lehet, hogy kísérleti jelleggel tették ki, hátha többen "megtanulják" vagy újra emlékeznek rá, hogy a busz feliratra nem csak a busz, hanem aki - szabályosan - a buszsávban van, az is elindulhat.

Volt régebben egy cikk, hogy a Megyeri hídra vezető körforgónál raktak ki egy magyarázó táblát, amin a cipzár elvet próbálják "magyarázni". Kíváncsi lennék, hogy azzal kapcsolatban mi a tapasztalat, ért-e valamit.
„De mi van ha esik, akkor hogy robogózzak?” – ugye önök is hallották már a kérdést gyanútlan laikusoktól. Magyarázhatunk vízhatlan ruháról, meg Tucanókról, de akkor is van valami kifogás. Ez után csak azt kell mondani, vegyél esőköpenyt, cukit, pöttyöset. Naná,…..
Már én is rendszeresen olvasom Csikós reggeli hírlevelét. Mivel, ha jól értem, Kati alól lassan kirohad az autó, Zsolt megint vadászgat a hirdetési oldalakon és barátian megosztja velem a zsákmányt. Rutinos ember lévén, mindig kerül valami érdekes az asztalra, a reggeli kávém…..
Sokan és sokszor vitáztak már arról, hogy szabad-e gyereket motoron szállítani. A törvény megengedni, amennyiben eléri a lábtartót, sőt, léteznek fixen felszerelhető motoros gyerekülések is. A japánban készült videó megnézése után mi is elbizonytalanodtunk – rossz nézni,…..
- Bandi bácsi, mi ez a kis piros autó ezeken a régi képeken? - Mutasd csak! Ja, az egy XR2-es. - Mit jelent az, hogy XR2-es? - Na, ez az, amit senki se tud, Lacika. A Ford, tudod, az a nagy amerikai autógyár, ami majdnem tönkre ment az évezred első nagy válságában, először a…..
mikolas 2013.01.10 09:40:55
mikolas 2013.01.10 10:00:39
@Schütii: a Petőfi idézés ötletes! ;)

Csak az előzmény miatt válaszoltam a hsz.-edre, nem neked "rovom fel" a rágyújt-meggyújt problémát. :) Lehetne keresgélni más "tudományos" írást is, ahol használják a rágyújt kifejezést.

Ami inkább sérti az ember fülét, hogy a be- igekötőt használják szinte minden igéhez. "Berendel", "bevállal" stb.
mikolas 2013.01.10 10:08:42
@Ronald: a másik "klasszikus" lehetne Sub Bass Monster 4 üteme: szív, sűrít, lenn tart, kipufog. Ja, nem is, mert gyújt a lenn tart helyett. De a refrén utolsó sorában meg gyújtással kezdődik a munkaütem. Vagy ilyesmi. :)
Ehhez nem szívesen fűznénk hozzá semmit, meg ugye, nem is nagyon lehet. A kép forrása: blog.deathspraycustom.com..
Akinek van pénze benzinre, az már simán adhat egy kis aprót, nem? Hát nem. Az autók között semmi keresnivalójuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mikolas 2013.01.02 09:18:40
@kovi1970: "Szerinted miért fizetjük a sünöket?"

Ott és akkor szerintem vajmi kevés esélye lenne, hogy épp akad egy röndér. Ha meg megkarcolta a kocsi oldalát és/vagy leverte a tükröt, mit tudsz tenni? Simán elfut, aztán ott van alsó hangon egy 50e Ft-os kár. Ha még fel is jelenti, közel 0 az esélye, hogy előkerül a károkozó...
mikolas 2013.01.02 09:35:22
@kovi1970: Abban egyetértünk, hogy egy bejelentéssel javulHAT a helyzet. De az általános tapasztalat sajnos az, hogy egy szimpla bejelentést egyből "iktatnak" is (azaz irány a szemetes), a feljelentéssel kell kezdeni valamit, de arra meg ld. Napkutya hsz.-ét (tcomment.blog.hu/2013/01/02/hogyan_tuntessuk_el_a_koldusokat/fullcommentlist/1#c18677906), nem lesz sok eredménye.

De ne legyünk pesszimisták, remélhetőleg változni fog a helyzet.
mikolas 2013.01.02 10:23:02
@Vittore.: "vissza tudom vinni az 5 méterre lévő tárolóba én is a bevásárlókocsit, ezért nem adom a 100-ast."

Pont emiatt szedik le egyre több helyen a kocsikról a "zárat", hogy a hómlesszek ne hiénáskodjanak a 100-asért.
Egyáltalán nem érdekelt kétütemű, 50 köbcentis, tizenéves Yamaha Vino robogóm fogyasztása. Vagy legalábbis annál jobban nem, hogy nincsen rajta benzinszintjelző, ezért jó tudni, nagyjából hol járok. A tankba nézegetős módszer a Vinónál nem működik, mert még az utolsó két…..
Állandó a vita, bemelegíteni álló helyzetben vagy elindulni? Mi a jobb a motornak és mi a jobb a környezetnek? És a pénztárcánknak? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
mikolas 2012.02.16 16:19:43
@Schütii: A percentként több százezret forduló turbinalapát, meg a keletkező, nagyjából 1000 °C-os (de van az több is) hőmérséklet miatt. Ha az üzemmeleg állapotot nem fokozatosan éri el, akkor gyorsan keresztet lehet vetni a turbóra.

Ugyanez érvényes a folyamatos autópályás menetekre is: ha egyből leállítják a motort, és nincs ideje visszahűlni a turbónak, ugyanolyan káros, mint ha hidegen üvegelnék.
mikolas 2012.02.16 18:27:56
@Shadowbull: Én még a "régi iskola" szerint tudom - ezek szerint.

Kíváncsiságból kérdezem, hogy a mai "downsize" kis kávédaráló turbós benzineseknél (vagy épp a biturbós nagy ccm-s motoroknál) miért nem kell ezzel foglalkozni? Jobb gyártási technológia? "Bolondbiztos elektronika", ami pl. nem engedi leállítani a motort azelőtt, hogy a turbó elérne egy bizonyos hőmérsékletet?
Ugyanez persze érdekel a dízelekre vonatkozóan is.
mikolas 2012.02.19 12:35:48
@dhzsiga: az a 20-30e inkább 200-300e lesz.
Belsőség Végre! Látjuk a célt! 2012.02.11 07:23:00
Most, ahogy ezeket a sorokat pötyögöm, döbbenek rá, hogy milyen régen nem jelentkeztünk már a Shitgun-projekttel. December 18-án volt az utolsó poszt. Igaz, ünnepek, új év, a munka ellepett minket, azóta csak kétszer voltunk kinn a Sabc műveknél, ami nem sok. Ellenben olyan szintű…..
Havi 10 000 forintos parkolási díjról, megduplázott behajtási díjról álmodik a Levegő Munkacsoport. Vélemények az azonos című írásunkról...
mikolas 2011.01.12 20:22:50
Sziasztok!

A kommenteket olvasva már többen említették a P+R parkolók hiányát.

Lehet, hogy emlékeztek még rá, pár éve az Újpesti alsó rakpart is egy "nagy P+R parkoló" volt, mintegy 150-200 férőhellyel. Mindig kihasználták az autósok, jellemzően akiknek arra volt elintéznivalójuk vagy a környéken dolgoztak. De a városvezetés mégis úgy döntött, hogy fizetőssé teszik a Dózsa György úttól végig dél felé.

Meg lehet nézni mi lett az eredmény: nap közben az egész szakaszon (Dózsa György út-Margit híd között) egy kezemen meg tudnám számolni, hányan állnak ott. Szerintem nagyon nem jött be az elképzelés, mivel (1) ha a parkolási bevétel növelése volt a cél, nem jött össze, mivel a kutya se használja a placcot; (2) ha arra gondoltak a T. Ötletgazdák, hogy ezzel csökken a városba menő forgalom, hát ez is bukó. Ismerve a pesti mentalitást, ez nem fog akadályt jelenteni az autósoknak, hogy akik eddig itt tették le az autót, azok ne háztól házig mennének. Tehát ha már itt is, ott is fizetni kell, akkor már inkább a célig autóval megy autóval, arra az 1-2 órára indifferens a különbség a parkolási díjban.

Az optimista ötletgazdák szerint BKV-ra, de az is nagyon valószínű - elképzelésük szerint -, hogy biciklire (!) szállnak. Na persze. Ahelyett, hogy örültek volna, hogy az a 150-200 autó ott parkol és nem megy be a belvárosba, fizetőssé tették és senki sem használja ki. Kérdezem én: ha az volt a cél, hogy ne álljon meg ott senki, nem lett volna egyszerűbb kitenni egy megállni tilos táblát? Mert így többletbevételhez se jutnak, meg a híres "forgalomcsillapítás" sem jött be. A T. Ötletgazda azt is kifejtette, hogy "az a parkoló sosem volt és nem is lesz P+R parkoló, ugyanis nem felel meg a jogszabályi követelményeknek".

Ez az, csak így tovább, forgalomcsillapítók!
Azaz ló és lovasa. Találó kifejezés, ráadásul japánul még a sóskaleves is úgy hangzik, mint valami nagyon veszélyes fegyveres mozgalom, az pedig, hogy ló és lovasa egyszerűen nem lehet rossz. Ahogy az MX-5 sem az, bármennyire is szeretik nyelvükre venni a lóerőmániások, itt…..
mikolas 2010.12.11 11:54:20
Megtaláltam az egyik standon a legstílusosabb elvihető ajándéktárgyat is. El kellett hoznom, annyira szép. Imbuszcsavaros keret, kipattintható zárfedél - két dimenzióban rányomtatva. Öntapadós. A feladványhoz tartozó autó képeiért kattintson, és galéria nyílik! Mivel én nem…..
mikolas 2010.03.20 14:13:16