Regisztráció Blogot indítok
Adatok
AngaMaz

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Roncsok sorozat legújabb részében néhány hátrahagyott munkagépeket néztünk meg...
Sok egyéb mellett azért jó totalcaros újságírónak lenni, mert az ember postaládájában olykor egészen képtelen levelek landolnak, s jó részük mögött valódi sztorik húzódnak. Itt van például egy vasárnapi üzenet a „valaki mentse meg” tárggyal, amit Hanusz Ákostól…..
AngaMaz 2014.12.02 20:11:22
@Csikós Zsolt:
Köszönöm, hogy javítod.
Amúgy ez a JaAZ gyár féle nehéz teherautó vonulat, amiből a KrAZ és a MAZ gyár kinőtte magát az egyetlen szovjet viszonylatban, ahol már közvetlenül a háború után dízelmotorokat használtak. A többi kis és közepes teherautónál a '70-es években kezdtek dízelesíteni, a folyamat a mai napig tart.
Amúgy én meg a merci típusszámokból nem vagyok valami perfekt. Bár függőség napját szervező barátunk már lassan a 123-124-126 korabeli vonulatot a fejembe verte, de a szovjet típusszámozás valahogy jobban fekszik. :-D
A Honvédelmi Minisztérium pár nappal ezelőtt levélben tájékoztatta a Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesületet, hogy év végéig a katonai berendezéseket, járműveket elszállíttatja a zsámbéki Légvédelmi Múzeumból Szolnokra, Győrbe és Budapestre (köszönöm a…..
AngaMaz 2014.09.29 15:29:56
@jerezbe: Amíg hagyták... Aztán jó szokás szerint azt, aki saját pénzén hordta fel a festéket, a drótkorongot, szervezte az önkénteseket elzavarták. Azóta pusztul minden. Előtte ősszel mindent téliesítettek, amit lehetett fedett helyre vittek. Azután minden kint rohadt télen is...
Már több mint egy hete tartanak a magyar nép zivataros napjai. Szinte minden nap menetrendszerűen érkezik vihar, felhőszakadás vagy jégeső. Hogyan érinti az autósokat és persze az autókat mindez? Hogyan ússzuk meg, ha nem is szárazon, de ép autóval az ítéletidőt? Ha jön a…..
AngaMaz 2014.08.07 14:23:15
Kedves Ruszi!

Fontos dologra hívod fel a figyelmet, ami mindenképpen dícsérendő, és nem is bántó szándékkal írom.
Ne csodálkozz rajta, hogy páran, akik egy földút láttán nem rettenünk meg, hogy micsoda terepre értünk nagyokat somolygunk a poszton.

40-50 cm nem hogy a terepjáróknak, de a legtöbb szocialista típusnak sem akadály. Modernebb, jelentősen alacsonyabb építésű autóknak sajnos tényleg végzetes lehet. A blokkrepedés veszélye ugyan még itt sem a hősokkal függ össze, hanem a beszívott vízzel. Nem mondom, hogy extrém esetben nem fordulhat elő, de akkor légy kedves arról is cikket írni, hogy esőben esernyő nélkül ne menjünk ki az utcára, mert tüdőgyulladásban meghalunk. :-)

Az viszont tényleg igaz, hogy tócsába lelassítva, nagy tócsába lépésben kell belehajtani, néha még így is érezni, hogy a kerék kezd felúszni a vizen. Nem mindegy az sem, hogy megfeneklés esetén mekkora kár keletkezik az autóban.

Súlyosabb hiányosságnak érzem viszont, hogy nem hívod fel a figyelmet arra, hogy vízen áthajtás után a fékhatás jelentősen csökkenhet. Érdemes utána a féket "megvasalni". Valamint mindenképpen érdemes a hajtóműveket ellenőrizni utána, ha vizes az olaj, haladéktalanul cserélni. Hasonlóképpen ellenőrzendők a fékek, csapágyak.

A snorkelhez lenne még egy kis hozzáfűznivalóm. A magas kivezetés nem feltétlenül csak a víz beszívásának elkerülésére van, ahhoz alacsonyabb is elég lenne. (Főleg benzines autóknál.) Fontos szempont, hogy magasabbról, kevésbé poros környezetből szívja így a levegőt a motor.
Megvan az a film, amiben Jurij Orlov felvásárolja a korrupt tábornokok alól az exszovjet katonai raktárak készleteit, majd afrikai polgárháborúk nem kevésbé korrupt, brutális tábornokainak adja el? A Fegyvernepperben a helikoptertől a tankig visznek mindent, az ezernyi Kalasnyikov…..
A tél és a hideg beköszöntével, nem csak abroncsainkra kell nagyobb figyelmet fordítani, de a járműben egyre több mindenért felelős akkumulátorok állapotára is. Íme egy rövid áttekintés, hogy mire érdemes odafigyelni ezekkel kapcsolatosan, mihez kezdjünk ha se kép, se hang. Azt…..
AngaMaz 2013.12.07 12:41:10
@Ruszi:

12SZT-70 savas indító akkumulátor van pl. a MAZ-537-ben 24 voltos. Igaz ez eredetileg harckocsiba való. :-)
Sokan nem tudják, de Härtlein Károly, azaz nekünk csak Karcsi, hallgatóinak Magic, alapvetően autós ember. Anno az átkosban adagolókkal is foglalkozott, ezért talán nem is meglepő vonzalma a szívódízelek iránt. Igaz, autóparkja csak a legnagyobb jóindulattal nevezhető…..
AngaMaz 2013.10.25 14:45:44
@skarpad: Hol láttál te BTR-80-ast? :-)
Itt MT-LBu-ról van szó, amit a KrAZ-255B-ből ismert JaMZ-238 motor JaMZ-238N jelű turbófeltöltős változata hajt.
AngaMaz 2013.10.25 14:49:15
@pancel: Az egy "T-59" replika. Egy eredetileg ZSzU-57-es "Büszke" ikercsöves légvédelmi gépágyú lett átalakítva a kínaiak által használt T-59 harckocsi replikájának.
Kedves jóbarátomé a két gép, a tankberles.hu honlapon keresztül akár ki is lehet bérelni őket.
Idősebb repülős ismerőseim többször sztorizgattak egy filmről, amiben Tu-134-essel autópályára szállnak. Most véletlenül beleakadtam a Youtube-on, mert hát miért is ne lenne fenn. A szóban forgó mozi címeként az "Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban" rémlett, és most,…..
HamPLÓ Militáns gépsárkányok 2010.09.22 18:45:00
A cím természetesen marhaság, hiszen egy gép nem lehet militáns, maximum a létrehozója és/vagy használója, de valamit oda kellett írnom címnek :) A kecskeméti repülőnapon nem csak az eget volt érdemes figyelni, hanem a mindenfelé ácsorgó gumikerekűeket is. Kezdjük a…..
AngaMaz 2010.09.22 19:21:50
@Matiz:

Matiz!

Félig talált. Ez a darab valóban "utángyártott", de használták ilyen nyereggel is.

A Niva egyébként az enyém. :-)