Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sipy

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az is hibát követ el, aki megszokásból közlekedik, hiszen bármikor módosulhat a forgalmi rend, akár egy építkezés miatt is, vagy épp megfordíthatnak egyirányú utcákat. Ha meg valaki nem ismeri a környéket, ahol autót vezet, ott különösen szükség van a fokozott figyelemre és…..
A KRESZ-módosításról szóló előző cikkünk kapcsán jelentkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferense, Arzt Gergely, és felajánlotta segítségét a felmerülő kérdések megválaszolásában.Köszönettel éltünk a lehetőséggel, íme a KHEM…..
Sipy 2010.01.06 22:07:49
@Yaesu: Na ja, be lehetne vezetni, de akkor a B kategória esetén is tessék levizsgázni motorvezetésből. Sok ökör még kerékpározni sem tud, és úgy ülne fel egy olyan eszközre ami akár 120-130 km/h sebességre képes. Persze trikóban, és rövid gatyában, hogyha elesik ne maradjon belőle semmi.
Az új KRESZ nyomatékosítja, hogy a kerékpárosoknak kötelező a bicikliutakat és biciklisávokat használni. Pedig a régi alapján is büntettek már a rendőrök bringást az Andrássyn, mert az úttesten közlekedett. A bringásügyvéd szerint ebben az esetben, egy gázoló autós is…..
Sipy 2010.01.04 00:54:16
@antibringa: Az autóval nem csak az a baj, hogy szennyezi a környezetet, hanem az is, hogy rohadt sok helyet foglal. Általában egy ember ül egy kocsiban, amit vegyünk 2 x 5 m-esnek azaz 10 m2. Ugyanez kerékpár, robogó, motor esetében 1 x max. 2,5 m azaz 2,5 m2. Tehát négyszer annyi fér el belőlük adott területen. Ami a szűkös belvárosban szerintem nem mindegy.

A másik, ha mindenki autóba ülne (BKV-zó, motoros, kerékpáros), mert csak így lehet valaki, akkor nem tudom mekkora lenne a dugó, de biztosan nagyobb.
Sipy 2010.01.04 01:07:41
@mqqq: Ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni, de sajnos nálunk a létező P+R parkolókat is plázásítják, a 20-25 éve még világszínvonalú (gyorsan ide írom, hogy nem a járművekre értem) tömegközlekedési hálózatot pedig sikeresen tönkretesszük (ezt lehet, hogy múlt időben kellett volna írnom).
Vasárnap az Emberibb Parkolásért Mozgalom és a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete csapata autókkal tüntetett a kerékpárutak ellen. Az aktivisták elfoglalták a Kiskörúton nemrég kialakított bicikliutat, és a parkolósáv visszaállítását követelték a városvezetéstől.…..
Sipy 2009.12.15 00:45:56
Egy ennyire zsúfolt városban szerintem csak kompromisszumokkal lehet élni. Mindenkinek engedni kell egy kicsit. Az autósoknak is,, a kerékpárosoknak is, a belvárosban lakóknak is és még sorolhatnám. Nem vagyok benne biztos, hogy mindenhova kerékpársávot (utat) kell építeni, hanem a várost kell kerékpározásra alkalmassá tenni. Lehet a gépjárművek sebességét csökkenteni, úgy hogy a kerékpárosokkal egy sebességgel közlekedjenek például. A másik oldalról lehet szélesebb sávot építeni (mondjuk 4 m-eset) ahol elfér autós és kerékpáros egymás mellett, de ehhez az kell, hogy az autós ne szorítsa le a kerékpárost (itt jön be a közlekedési kultúra ami sajnos Magyarországon nem igen van). Valamint az, hogy a politikusok ne kilóra gyártassák a kerékpár sávokat/utakat, hanem ésszel. Most sokan meg fognak kövezni, de igen is szükség van az út menti parkolásra, mert a boltokba árut kell szállítani, vásárlónak meg kell tudni állni néhány tíz percre stb. Fél óráért senki nem szeretné a mélygarázsba vinni a kocsiját. Hosszabb időre 1-3 órára pedig marad a mélygarázs, amit szintén nem ártana építeni. Még hosszabb időre pedig a P+R vagy P+B parkoló a város szélén, amit szintén nem ártana építeni, és nem üzletközpontokkal a helyét beépíteni kellene. Mondjuk ehhez kapcsolódik, hogy a BKV-t fejleszteni kellene és nem visszafejleszteni. Amikor naponta az autóbuszok 15-20 %-a lerobban, akkor azt hiszem van min elgondolkodni... Minden esetre elég siralmas azt hiszem.

Egy szónak is száz a vége: Budapest szerkezete olyan amilyen, ezen változtatni nem nagyon lehet, de a lehető legjobb megoldást kellene keresni, amely mindenki számára megfelelő, de ez csak kompromisszumokkal lehet.
Sipy 2009.12.15 00:59:42
@mizrolist: Igazad van eléggé bent van mind a kettő már, de ott van/lesz a metró végállomása, ezért sokan odáig szeretnének bemenni kocsival. Csak egy érdekesség, a Stadionok állomáson azért van 4 vágány mert eredetileg odáig akarták bevinni a gödöllői HÉV-et és rögtön, ugyanarról a peron másik feléről lehetett volna tovább utazni, mennyivel ésszerűbb lett volna. Ekkor valóban lehetett volna Mátyásföldön a P+R és pillanatok alatt be lehetett volna jutni a belvárosba.