Regisztráció Blogot indítok
Adatok
von Stirlitz

26 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szovjet óráim Poljot Moszkva 2017.12.12 06:37:49
 Tegnap hozta a postás, nem gondoltam volna, hogy még az idén megkapom. Az óra úgy tűnik, mintha egy lebutított kronográf lenne; az is: 3105-ös szerkezete a 3133-asból született úgy, hogy a komplikációkat kivették belőle... Gyönyörűsége mellett járása is csodás, lengésszáma 21600-as Poljot szíj is…..
Szovjet óráim Bicolor Pobjeda 2017.12.11 08:28:00
Az órát 2017 tavaszán vásároltam, ha emlékeim nem csalnak. Nem ez volt az első, nem is az utolsó; azért ő szerepel az első posztban, mert ma éppen ehhez volt kedvem reggel. A kétszínű számlapokkal már sokkal korábban is próbálkozott a kiváló szovjet gyártó, már ZiM jelzéssel is láttam színben…..
Néhány napja leltem néhány képre Chris Niedenthal fotós gyűjteményében, aki a nyolcvanas évek jellegzetes kelet-európai mindennapjait is megörökítette. Rengeteg fényképet találhatunk tőle Lengyelországról, de van nála Csehszlovákia, Szovjetunió, Románia, és szerencsére Magyarország is. Ma ezt hoztam…..
No, újra indul a blog a nyári pihegés után. Nehéz lesz, de nem akarlak benneteket cserbenhagyni, örülök hogy vártatok vissza. Igen jól esik... Szuper téma van bőven, képek pedig ezrével! Na csapjunk bele egy Napi érdekessel! :)   1968. Pilisborosjenő, az egri vár kicsinyített mása az Egri…..
Találtuk a facebookon. Elcsámcsoghatunk azon, hogy gondatlanság, meg ezt se tudják, stb. De ettől rosszabb a helyzet sajnos. Nyilván létszámhiány, meg minden, de ha a népszerű fordítóoldalra beírjuk a "Jegy vásárlása a vonaton a kalauznál!" mondatot, akkor az alábbi találatokat fogja…..
Kb. két hete a FLIRT-en hazafelé a belső kijelzőn többször megjelent, hogy megváltozik a menetrend. Kedves figyelmesség, tényleg, bár talán hasznosabb lett volna valamilyen tartalmi összefoglaló, semmint bedobni, hogy "talán máskor...". Ma volt egy kis időm, megkerestem a kiváló szolgáltató…..
Úgy kezdődött, hogy kiérve az állomásra ránéztem a vonatdroidra; az általam választott vonat tizen percet késett. No sebaj, a kitűzött időpont után 8 percre jön egy másik, bár az megáll mindenhol, de legalább jőni fog, ha jőni kell. Naivságom remélem elnézhető... Ugyanis a drága szolgáltató úgy…..
Néhány kérés az utasokhoz (érdemes lehet kinyomtatni és csak diszkréten átnyújtani, ha a helyzet úgy kívánja). Ha szabad mellettem egy hely, akkor illik köszönni, megkérdezni, hogy szabad-e vagy csak pisilni szaladt el a szomszéd, majd megköszönni és ezután elhelyezkedni (kiegészítés: ha én…..
Tegnap hazafelé a vonaton megbüntetett a jegyvizsgáló... nyilván teljesen jogosan, mert a szolgáltatónak mindig igaza van; na de ha szolgáltató, akkor azért némi logikai csavart azért illene felfedeznie a saját rendszerében. A lényeg, hogy éves Budapest-bérlettel és az ehhez váltott vasúti…..
Az utas felé nyilván nem szabad elmondani a teljes igazságot; ne gondolja, hogy annyira rossz a vasúti közlekedés. Nem mondhatja meg neki senki, hogy a valódi késés mennyi, mert a) nem akarják sokkolni; b) nem akarja a vasút lejáratni önmagát; c) nem gondolják, hogy megérdemli ezt az…..
Csak egy átlagos pénteknek indult, a szokott időben tartottam hazafelé. A Keletibe érve egész a pénztárakhoz vezető rámpa aljánál álltak az emberek, mint Karácsony vagy Húsvét előtt szokásos... és akkor valahogy meg is értem, hogy nem lehet a tizenvalahány pénztárat arra…..
http://homar.blog.hu/2016/05/30/percenkent_novekvo_buntetes_a_mav_specialitasa - Mire Debrecenbe érünk már 20000 lesz?- kérdezem, és már nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.- Nem, annyi már biztos nem - mondja a kalauz mosolyogva, - mert elfogyott a papír. Ezzel elvonul...
Egy kitalálta, egy megírta, egy továbbküldte, egy jóváhagyta, egy lektorálta, egy kinyomtatta, egy átvette, egy felragasztotta, utána meg több száz/ezer elolvasta, akiknek derűs/döbbent perceket szerzett vele.....
Legyen minden nap a kulturált vasúti közlekedés napja - hazafelé is! Az egy dolog, hogy a vonat majd 10 percet késik már a 11 perces út során Rákosig, de senki szolgáltatói lelkében nem ébred olyan gondolat, hogy bemondja a vonaton és az útba eső állomásokon, hogy kérjük tolmácsolják…..
A budai tömegközlekedés útvonalait a közelmúltban egyszer már újra kellett tanulnunk, a 4-es metró átadásakor. Most pedig a következő nagy falat következik, a budai fonódó villamoshálózat üzembe helyezése. A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta a tervezett változtatásokat (melyeket ma estig lehet…..
von Stirlitz 2015.11.11 18:31:01
varoskoz.blog.hu/2008/07/28/a_budai_fonodo_villamoshalozatrol

További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is. - 2008-ból. Ez hiányzik, nem?
Szocialista járgányok különkiadás! 1954. Belaz-525 szovjet troliteherautó...
von Stirlitz 2015.10.18 16:20:04
A történet onnan indul, hogy 2015.06.28-án, vasárnap eldöntöttük, hogy komolyabban is elkezdünk a lakásunk eladásával foglalkozni. Tesszük mindezt azért, mert szeretnénk kertes házba költözni valahol Pest megye északkeleti részén (12 és 4 óra között), mivel a 2 szobás lakás…..
Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt. Hochkreuz…..
Mielőtt belekezdünk, leszögezném, hogy az emeletes vasúti kocsik egyátalán nem számítanak ritkaságnak. Régen még Magyarországon is voltak ilyenek: ma S-Bahnnak neveznénk az egyik bevetési helyüket, amikor is Rákospalota és a Nyugati közt ingáztak (de erről csak a Közlekedési Múzeumban olvastam egy…..
HamPLÓ Hajó(t fotó)zni kell II. 2012.05.04 20:00:00
Elég a vas- és gumikerekűekből, jöjjenek a vízi járművek - legalábbis pár perc, pár fotó erejéig! Kezdjük megint a néhai Tatabányával - magam is meglepődtem rajta, de megint találtam egy képet róla. Úgy sejtem, a régi Újpesti vasúti híd bontása előtt mentem át a…..
von Stirlitz 2012.05.06 09:38:46
Prokopjevszk, úgy hívják. Szénbányászok élnek itt, akik cseppet sem lepődnek meg azon, hogy a hó fekete. Többiért kattints a képre! (englishrussia.com) Az jut eszembe róla, amikor réges-régen az akkor még Leninváros névre hallgató Tiszaújvárosban (még korábban…..
von Stirlitz 2012.04.11 07:37:48
von Stirlitz 2012.04.11 07:38:29
@von Stirlitz: A hivatkozás a kép alatt ide mutat, oké, de...
 Ebben a pillanatban kezdődik a kickoff Pinczinél... majd beszámolunk az ontopic részekről is persze :)..
 Az Adriai tenger közelsége és szépsége miatt kedvelt nyaralóhely. Egy vérbeli horgász azonban a nyaralás alatt is szeretne hódolni szenvedélyének és a tengeren ezt meg is teheti. Én könnyű, leegyszerűsített machbotos szereléket szoktam vinni, csalinak csontit, gilisztát, de…..
  Helyszín: Budapest, Soroksári út - Kén utca sarok. Jó közlekedésnél :) HÉV-megálló és vasútállomás kb. egy kolbászkányira. Nagyobb térképre váltás Időpont: 2011. május 6. Időjárás: napos, csendes Szöveges értékelés Kis csapatunk meglehetősen…..
Alapvetően szomorú a következő történetben, hogy 10 évig tartott, amíg idáig eljutottunk, de pozitívan állok a dologhoz. A vasúti jegyvásárlásról van szó, amihez 2011-ben már a számítógépet is használják.Az állami vállalatok, ez esetben a MÁV és az innováció…..
von Stirlitz 2011.05.02 16:55:33
@ZBR: Sok megállapításoddal egyetértek, azonban néhány helyen kiegészítésekkel szeretnék élni...

* valóban csökkenteni kell a személyes közreműködést igénylő értékesítést. Én ehhez kapcsolódóan némi kedvezményt is el tudok képzelni, mintegy megosztva a költségcsökkenést az utassal...

* szerintem a vonaton történő jegykiadás a legdrágább a jegyvizsgálók jutaléka miatt. Röhej, hogy az alaptevékenységéhez tartozó munkáért külön extra fizetést kap a kalauz; kicsit fájó, hogy jópár éve nem sikerült megoldani a mozdonyvezető általi jegykiadást, a vonaton elhelyezett automatát, no meg azért a kisbolti/kocsmai értékesítés se mondható eliten magas színvonalúnak

* a vonaton történő ellenőrzéssel kapcsolatban érdekes, hogy napközben, amikor kevés az utas, akkor jut 2 jegyvizsgáló is a 2-3-4 kocsis vonatra, csúcsidőben meg egyedül szerencsétlenkedik a sokszor max. 40 kilós hölgyemény. Gondolom nem ismerik az osztott munkaidőt...

* mi van a közlekedési kártyával, miért nem lehet megoldani valamilyen normális értékesítést, miért nem működik a busz-vonat közös jegy? Egyáltalán, miért nincsen busz-vonat átszállást is ismerő menetrendi kereső?

Nem tőled várom a választ, hanem inkább azt jelezném, hogy van hová fejlődni. Remélem ezek elérhető álmok...