Adatok
von Stirlitz
26 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tegnap hozta a postás, nem gondoltam volna, hogy még az idén megkapom. Az óra úgy tűnik, mintha egy lebutított kronográf lenne; az is: 3105-ös szerkezete a 3133-asból született úgy, hogy a komplikációkat kivették belőle...
Gyönyörűsége mellett járása is csodás, lengésszáma 21600-as
Poljot szíj is…..

Az órát 2017 tavaszán vásároltam, ha emlékeim nem csalnak. Nem ez volt az első, nem is az utolsó; azért ő szerepel az első posztban, mert ma éppen ehhez volt kedvem reggel.
A kétszínű számlapokkal már sokkal korábban is próbálkozott a kiváló szovjet gyártó, már ZiM jelzéssel is láttam színben…..

Néhány napja leltem néhány képre Chris Niedenthal fotós gyűjteményében, aki a nyolcvanas évek jellegzetes kelet-európai mindennapjait is megörökítette. Rengeteg fényképet találhatunk tőle Lengyelországról, de van nála Csehszlovákia, Szovjetunió, Románia, és szerencsére Magyarország is. Ma ezt hoztam…..
von Stirlitz
2016.12.22 18:12:08
A topless-tábla ebben a formában a Római strand kabinsora mögött jelezte a tetthely határát.

No, újra indul a blog a nyári pihegés után. Nehéz lesz, de nem akarlak benneteket cserbenhagyni, örülök hogy vártatok vissza. Igen jól esik... Szuper téma van bőven, képek pedig ezrével! Na csapjunk bele egy Napi érdekessel! :)
1968. Pilisborosjenő, az egri vár kicsinyített mása az Egri…..

Találtuk a facebookon. Elcsámcsoghatunk azon, hogy gondatlanság, meg ezt se tudják, stb.
De ettől rosszabb a helyzet sajnos. Nyilván létszámhiány, meg minden, de ha a népszerű fordítóoldalra beírjuk a "Jegy vásárlása a vonaton a kalauznál!" mondatot, akkor az alábbi találatokat fogja…..

Kb. két hete a FLIRT-en hazafelé a belső kijelzőn többször megjelent, hogy megváltozik a menetrend. Kedves figyelmesség, tényleg, bár talán hasznosabb lett volna valamilyen tartalmi összefoglaló, semmint bedobni, hogy "talán máskor...".
Ma volt egy kis időm, megkerestem a kiváló szolgáltató…..

Úgy kezdődött, hogy kiérve az állomásra ránéztem a vonatdroidra; az általam választott vonat tizen percet késett. No sebaj, a kitűzött időpont után 8 percre jön egy másik, bár az megáll mindenhol, de legalább jőni fog, ha jőni kell. Naivságom remélem elnézhető...
Ugyanis a drága szolgáltató úgy…..

Néhány kérés az utasokhoz (érdemes lehet kinyomtatni és csak diszkréten átnyújtani, ha a helyzet úgy kívánja).
Ha szabad mellettem egy hely, akkor illik köszönni, megkérdezni, hogy szabad-e vagy csak pisilni szaladt el a szomszéd, majd megköszönni és ezután elhelyezkedni (kiegészítés: ha én…..

Tegnap hazafelé a vonaton megbüntetett a jegyvizsgáló... nyilván teljesen jogosan, mert a szolgáltatónak mindig igaza van; na de ha szolgáltató, akkor azért némi logikai csavart azért illene felfedeznie a saját rendszerében.
A lényeg, hogy éves Budapest-bérlettel és az ehhez váltott vasúti…..

Az utas felé nyilván nem szabad elmondani a teljes igazságot; ne gondolja, hogy annyira rossz a vasúti közlekedés.
Nem mondhatja meg neki senki, hogy a valódi késés mennyi, mert
a) nem akarják sokkolni;
b) nem akarja a vasút lejáratni önmagát;
c) nem gondolják, hogy megérdemli ezt az…..

Csak egy átlagos pénteknek indult, a szokott időben tartottam hazafelé.
A Keletibe érve egész a pénztárakhoz vezető rámpa aljánál álltak az emberek, mint Karácsony vagy Húsvét előtt szokásos... és akkor valahogy meg is értem, hogy nem lehet a tizenvalahány pénztárat arra…..

http://homar.blog.hu/2016/05/30/percenkent_novekvo_buntetes_a_mav_specialitasa
- Mire Debrecenbe érünk már 20000 lesz?- kérdezem, és már nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.- Nem, annyi már biztos nem - mondja a kalauz mosolyogva, - mert elfogyott a papír. Ezzel elvonul...

Egy kitalálta, egy megírta, egy továbbküldte, egy jóváhagyta, egy lektorálta, egy kinyomtatta, egy átvette, egy felragasztotta, utána meg több száz/ezer elolvasta, akiknek derűs/döbbent perceket szerzett vele.....

Legyen minden nap a kulturált vasúti közlekedés napja - hazafelé is!
Az egy dolog, hogy a vonat majd 10 percet késik már a 11 perces út során Rákosig, de senki szolgáltatói lelkében nem ébred olyan gondolat, hogy bemondja a vonaton és az útba eső állomásokon, hogy kérjük tolmácsolják…..

A budai tömegközlekedés útvonalait a közelmúltban egyszer már újra kellett tanulnunk, a 4-es metró átadásakor. Most pedig a következő nagy falat következik, a budai fonódó villamoshálózat üzembe helyezése. A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta a tervezett változtatásokat (melyeket ma estig lehet…..
von Stirlitz
2015.11.11 18:31:01
varoskoz.blog.hu/2008/07/28/a_budai_fonodo_villamoshalozatrol
További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is. - 2008-ból. Ez hiányzik, nem?
További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is. - 2008-ból. Ez hiányzik, nem?

Szocialista járgányok különkiadás!
1954. Belaz-525 szovjet troliteherautó...
von Stirlitz
2015.10.18 16:20:04
von Stirlitz
2015.10.18 16:21:44

A történet onnan indul, hogy 2015.06.28-án, vasárnap eldöntöttük, hogy komolyabban is elkezdünk a lakásunk eladásával foglalkozni. Tesszük mindezt azért, mert szeretnénk kertes házba költözni valahol Pest megye északkeleti részén (12 és 4 óra között), mivel a 2 szobás lakás…..
Hova megy ez a vonat?
Bonn – az egykori nyugatnémet főváros közlekedése képekben
2015.02.24 07:55:19

Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt.
Hochkreuz…..
von Stirlitz
2015.02.24 09:06:15

Mielőtt belekezdünk, leszögezném, hogy az emeletes vasúti kocsik egyátalán nem számítanak ritkaságnak. Régen még Magyarországon is voltak ilyenek: ma S-Bahnnak neveznénk az egyik bevetési helyüket, amikor is Rákospalota és a Nyugati közt ingáztak (de erről csak a Közlekedési Múzeumban olvastam egy…..

Elég a vas- és gumikerekűekből, jöjjenek a vízi járművek - legalábbis pár perc, pár fotó erejéig!
Kezdjük megint a néhai Tatabányával - magam is meglepődtem rajta, de megint találtam egy képet róla. Úgy sejtem, a régi Újpesti vasúti híd bontása előtt mentem át a…..
von Stirlitz
2012.05.06 09:38:46

Prokopjevszk, úgy hívják. Szénbányászok élnek itt, akik cseppet sem lepődnek meg azon, hogy a hó fekete. Többiért kattints a képre! (englishrussia.com) Az jut eszembe róla, amikor réges-régen az akkor még Leninváros névre hallgató Tiszaújvárosban (még korábban…..
von Stirlitz
2012.04.11 07:37:48
Egy kicsit hiányzott, hogy forrás: englishrussia.com/2012/04/09/dirty-dirty-prokopevsk/
Enélkül csak Schmittelés :)
Enélkül csak Schmittelés :)
von Stirlitz
2012.04.11 07:38:29
@von Stirlitz: A hivatkozás a kép alatt ide mutat, oké, de...

Ebben a pillanatban kezdődik a kickoff Pinczinél... majd beszámolunk az ontopic részekről is persze :)..

Az Adriai tenger közelsége és szépsége miatt kedvelt nyaralóhely. Egy vérbeli horgász azonban a nyaralás alatt is szeretne hódolni szenvedélyének és a tengeren ezt meg is teheti. Én könnyű, leegyszerűsített machbotos szereléket szoktam vinni, csalinak csontit, gilisztát, de…..
von Stirlitz
2011.07.30 15:02:39

Helyszín: Budapest, Soroksári út - Kén utca sarok. Jó közlekedésnél :) HÉV-megálló és vasútállomás kb. egy kolbászkányira. Nagyobb térképre váltás Időpont: 2011. május 6. Időjárás: napos, csendes Szöveges értékelés Kis csapatunk meglehetősen…..

Alapvetően szomorú a következő történetben, hogy 10 évig tartott, amíg idáig eljutottunk, de pozitívan állok a dologhoz. A vasúti jegyvásárlásról van szó, amihez 2011-ben már a számítógépet is használják.Az állami vállalatok, ez esetben a MÁV és az innováció…..
von Stirlitz
2011.05.02 16:55:33
@ZBR: Sok megállapításoddal egyetértek, azonban néhány helyen kiegészítésekkel szeretnék élni...
* valóban csökkenteni kell a személyes közreműködést igénylő értékesítést. Én ehhez kapcsolódóan némi kedvezményt is el tudok képzelni, mintegy megosztva a költségcsökkenést az utassal...
* szerintem a vonaton történő jegykiadás a legdrágább a jegyvizsgálók jutaléka miatt. Röhej, hogy az alaptevékenységéhez tartozó munkáért külön extra fizetést kap a kalauz; kicsit fájó, hogy jópár éve nem sikerült megoldani a mozdonyvezető általi jegykiadást, a vonaton elhelyezett automatát, no meg azért a kisbolti/kocsmai értékesítés se mondható eliten magas színvonalúnak
* a vonaton történő ellenőrzéssel kapcsolatban érdekes, hogy napközben, amikor kevés az utas, akkor jut 2 jegyvizsgáló is a 2-3-4 kocsis vonatra, csúcsidőben meg egyedül szerencsétlenkedik a sokszor max. 40 kilós hölgyemény. Gondolom nem ismerik az osztott munkaidőt...
* mi van a közlekedési kártyával, miért nem lehet megoldani valamilyen normális értékesítést, miért nem működik a busz-vonat közös jegy? Egyáltalán, miért nincsen busz-vonat átszállást is ismerő menetrendi kereső?
Nem tőled várom a választ, hanem inkább azt jelezném, hogy van hová fejlődni. Remélem ezek elérhető álmok...
* valóban csökkenteni kell a személyes közreműködést igénylő értékesítést. Én ehhez kapcsolódóan némi kedvezményt is el tudok képzelni, mintegy megosztva a költségcsökkenést az utassal...
* szerintem a vonaton történő jegykiadás a legdrágább a jegyvizsgálók jutaléka miatt. Röhej, hogy az alaptevékenységéhez tartozó munkáért külön extra fizetést kap a kalauz; kicsit fájó, hogy jópár éve nem sikerült megoldani a mozdonyvezető általi jegykiadást, a vonaton elhelyezett automatát, no meg azért a kisbolti/kocsmai értékesítés se mondható eliten magas színvonalúnak
* a vonaton történő ellenőrzéssel kapcsolatban érdekes, hogy napközben, amikor kevés az utas, akkor jut 2 jegyvizsgáló is a 2-3-4 kocsis vonatra, csúcsidőben meg egyedül szerencsétlenkedik a sokszor max. 40 kilós hölgyemény. Gondolom nem ismerik az osztott munkaidőt...
* mi van a közlekedési kártyával, miért nem lehet megoldani valamilyen normális értékesítést, miért nem működik a busz-vonat közös jegy? Egyáltalán, miért nincsen busz-vonat átszállást is ismerő menetrendi kereső?
Nem tőled várom a választ, hanem inkább azt jelezném, hogy van hová fejlődni. Remélem ezek elérhető álmok...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz