Regisztráció Blogot indítok
Adatok
263

0 bejegyzést írt és 134 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
TComment Felmegy, átmegy, elakad? 2013.02.14 13:50:33
A vajon a Dacia Duster, vagy a húszmilliós VW Touareg jobb terepen? Vagy más? Kipróbáltunk 9 SUV-ot, és meglepődtünk az eredményen. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
263 2013.02.14 19:14:59
@- Szerzet -: A golf II. Syncrora gondolsz? Azt nem ismerem, de a 3-as Golf Syncro hajt hátrafelé is, ha nem hibás. Van több darabom, tudom. Pedig abban sincs központi difi, a hátsó difi előtt van egy viszkókuplung, és a hátsó tengelyhajtásban egy zárható szabadonfutó.Ha hátramenetbe teszed záródik. Én úgy tudtam eddig, hogy a 2-esé is pont ilyen. Egyébként a 3-asról is hallottam ezt a történetet, hogy nem hajt hátrafelé, pedig igen.
263 2013.02.14 20:16:13
@- Szerzet -: Most néztem képeket 2 esről, azokon olyan mint a 3-as. A visco a difi elejében van, arra csatlakozik a kardán. Na mindegy, amit próbáltál nem hajtott, de szerintem csak hibás volt.
263 2013.02.14 20:47:23
@- Szerzet -: Gondolom hogy kevesebbet fogyasszon, és ne terhelje állandóan a viszkót. Lejtőn, jégen motorféknél jobb lenne, ha nem lenne, mert csak gurul utána a hátulja, mint egy első hajtásúnál.
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő…..
263 2013.02.03 21:55:36
@263: Rover Montego néven is futott, ha jól emlékszem. Annak idején mentem is vele, a korabeli dieselek között nagyon ment.
263 2013.02.03 22:18:55
@siriuswhite: Az Automobil Revue szerint mindkettő 1988-tól volt.Én úgy emlékeztem, hogy az Rover az első. A Lancia szempontjából meg végképp mindegy is.
263 2013.02.03 22:41:40
@siriuswhite: Ennél jobban nem foglalkoztat a dolog, előbb néztem a svájci katalógusban. Az se szentírás, de a típusok főbb változásait többnyire jól tudják. Másik dolog meg, hogy a Croma TDiD- ből látott már valaki 86-os gyártásút?
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
263 2012.12.30 22:47:17
Olvasónk levele következik, köszönjük! Minden lehetséges. De tegyük hozzá, itt csak a nyomaték számít. A hengerek száma ugyanis nagyjából egységes: egy. Gépész vagyok, így a gépek szeretete, csodálata mélyen bennem van.  Legyen az labdaadogató, varrógép, vagy éppen…..
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
263 2012.08.14 23:24:41
@kohabitállak: "Régóta használom a buszsávokat, ritkán fordul hogy a busz gyorsabb legyen(pl.piros hetes)nálam, de ha mégis föltartom valamelyik kollégád"

Na ez a baj, hogy (nem csak Te) régóta használjátok, azt amit tilos .És bizony sokszor föltartjátok a buszokat. Arról ne is beszéljünk, mert most nem erről van szó, hogy ahol a főút mellett ott a párhuzamos kerékpárút, igen sokan ott sem azt használják. Tudom, rengeteg érvük van, dehát a szabályt kellene betartani, még, ha nem tökéletes akkor is. Egyébként igazatok van, amíg a rendőr leszarja, hogy a kerékpárost nem érdeklik a szabályok, miért ne szegnétek meg? Természetesen mélységes tisztelet a kivételeknek!
263 2012.08.14 23:26:43
@B0BDobalina: A kikerülés nem egyenlő az előzéssel!Tudod ugye? Kresz oktatóhoz van szerencsénk?
263 2012.08.15 11:47:43
@akoshege: "Egyébként ha a busz 20-30 centivel beljebb megy a normál sávba előzéskor, még nem történik semmi. "

Persze nem történik semmi, de , ha mégis, akkor nagyon meghurcolják a buszost. Ez a mérgesítő, hogy a szabálytalankodó késztet szabálytalankodásra. És még úgy gondolja, hogy a másik a hülye, ha nem megy ebbe bele. Az jó ötlet, hogy kötelező legkisebb sebességet kéne meghatározni, csak kivitelezhetetlen, a sebességmérő nem kötelező tartozéka a kerékpárnak.
Egyelőre ez a neve, bocs, a By-Way, Biwi, Bivaly és egyéb kreálmányok borzasztó erőltetettek, a Levelibéka, Fűcsomó, Borsó is elvérzett, nem tetszenek. Mindenáron nem kell neki becenév, egyelőre Bazegkettőként emlegetem a szép emlékek miatt, aztán lehet még más is, nincs kőbe…..
Ki ne hallotta volna az apjától ezt az örök érvényű mondást? Nem biztos, hogy mindenki azonnal megértette, miről is szól ez a tömör életbölcsesség. Nekik mutatnék egy példát, egy egészen plasztikusat.A szerkesztőségi levelezőlista komoly fertő. Gyakran tűnnek fel levelek,…..
263 2012.06.01 23:04:00
@steve30: Láttam sajnos, én csak azt akartam mondani, hogy a Merci azért általában nem esik teljesen szét egyik napról a másikra. Volt, van, lesz öreg Mercim, kereskedőtől nagyon nem szívesen veszek, pont a sok átverési kísérlet miatt. Nem látok fantáziát az ilyen lepusztított autókban. "mindene szar lehet" így más, mint, hogy garantálod, hogy nem fog autózni vele.Viszont akkor már a kipróbálásnál is rossz kell legyen valamilyen szinten, ha valaki mégis megveszi, megérdemli.
263 2012.06.01 23:06:53
@steve30: Én is azt írtam, hogy te azt írtad, hogy szinte lehetetlen :)
263 2012.06.01 23:22:05
@steve30: Rendben, valóban fellengzősen hangzott, további szép estét!
Na jó-jó, idén 20 éves idehaza az Opel Astra, körbe is haknizta a hírrel az Opel az egész hazai sajtót, rendezvények tömegén szerepeltetik az alig 18 kilométert futott fehér ötajtóst és nem árulok el nagy titkot azzal, hogy mi is kipróbáljuk majd. Persze csak csipkelődünk,…..
263 2012.04.05 20:44:08
@DP@i: Helló! Úgy látszik egységesen megy a szivatás, engem is hívott a hölgy, hogy a németek most két hete megváltoztatták az eddigi eljárást, tehát nem ők(a budaörsi Opel Magyarország), hanem olyan márkakereskedés tudja kikérni Németországból az igazolást, ahol van szervíz is!! Menjek be, ott van valami új formanyomtatvány, most küldték szét a németek. Nekem díjról nem regélt, csak, hogy ez van két hete. Kérdeztem, hogy az elmúlt 2 hónapban ugyan mi történt, még a bizonyos két héttel ezelőtt életbe léptetett új rendszer előtt? Erre csak hebegett, mondtam, hogy asszem ez már megérne egy kis sajtónyilvánosságot is, persze nem ő tehet semmiről.

Mindegy már részemről nem aktuális, eladtam egy bontósnak a járművet, sajnálom, jó kis autó volt.

Opel meg mint cég leszerepelt, tudomásul kell venni, hogy csak az új autó elsózása a cél.

Totalcarék nagyon el vannak ájulva a mostani típusaiktól, gondolom ők nem firtatják ezt a kérdést, nem tudom hol kellene segítséget kérni, hogy kicsit szedjék össze magukat a régebbi autóikat használók érdekében. Ha tévedek, és kedves omm, vagy valaki olvassa még a kommenteket, és szerinte is érdekes az Opel eljárása jó lenne pár szót vesztegetni még erre a kérdésre!
263 2012.04.05 23:11:40
@DP@i: Te nem tudtad, hogy Magyarországon régóta szigorúbbak a követelmények, mint az elmaradott Németországban? Itt okosabb emberek hozzák a szabályokat, azt hiszem látszik is az ország teljesítményén. A nálunk szintén kevésbé profi osztrákoknál felszerelsz az öreg dieselre egy részecskeszűrőt utólag, aztán megmérik, hogy mennyit füstöl, és ha jó, akkor jobb besorolásba teszik(fehér "pickerl" matrica), mint gyári új korában, hiszen tényleg nem füstöl úgy! Ezek tök hülyék, nem úgy mint Magyarország vezetői, itt a tuti az évjárat, az csalhatatlan. Másban is így volt/van. Régen hoztam Németországból egy 123-as kombit, gyárilag nagyobb terhelésre méretezett változat, rövidebb diffiáttétellel, 15-ös kerekekkel. Gyári vonóhorog rajta, a német forgalmiba beírva, hogy 2000kg-ot húzhat. A horog fölött gyári csillagos, cikkszámos matricán szintén feltüntetve, hogy 2000kg. Na Magyarországon ezt is jobban tudták, mint holmi Mercedes-Benz gyárban, még jó ismerős vizsgabiztos sem volt hajlandó beírni a gyári adatot a forgalomba helyezésnél, mert itt más szabályok vannak!

És a számomra eddig leginkább vérlázító gusztustalanság: a kint 6személyes, a Briefben, Typenscheinben LKW- ként szereplő járművek itthon "a regisztrációs adó szempontjából személygépkocsinak minősülnek" !De a biztosítás, gépjárműadó szempontjából mégis tehergépkocsik! Sehol sem járhatsz jól velük.

Sajnos ilyen világot élünk, nem tudom ki, mit tehetne ezek ellen.
263 2012.04.06 11:10:46
@ommm: Sajnos nem hiszem, hogy a bebattyogáson múlik. A Mercedes-Benznél telefonon érdeklődtem, aztán egy e-mail váltás, majd másfél év múlva egy telefonhívás(emlékezett az illető az esetre!!) alapján készre megcsinálták a 18725Ft értékű igazolást, csak akkor kellett bemennem, és kifizetni.Ott várt készen, még a pénz befizetése előtt a kezemben volt! Ennyit a telefonon SOHA nem fogjuk elintézni.

A Fiat is pár napon belül válaszolt az e-mailre, pontos árral, és, ha kell mehetek érte.

Egyébként az Opellel szintén e-mailben ment a hercehurca, megvan el tudom küldeni, ha érdekel valakit, részemről csak a legelején egy érdeklődő hívás volt(ahol nem jutottam még magyarul beszélő emberhez sem a budaörsi képviseleten!!).A végén az a hölgy hívott fel, akivel leveleztem. Nem is ez a lényeg, miért nem írták eredetileg, hogy be kell "battyogni"?

"Fizetni kell érte, ez teljesen normális, nem magyar sajátosság. "

Fel nem merült bennem, hogy ingyen adják, pont, hogy meglepett, amikor azt mondták, hogy ingyenes. Ugye nem sarkítod arra a dolgot, hogy biztos ingyen akartuk, lusták voltunk bemenni, persze, hogy nem adtak?

Örülök, hogy még olvassátok a hozzászólásokat, Nektek több eszköz van a kezetekben az ilyen dolgok nyilvánossá tételéhez, sokaknak segítenétek, ha megtennétek. Kérlek olvasd el a többi hozzászólásomat is, ha van időd, a Merci esetével kapcsolatban az NKH minősíthetetlen eljárása is igazán nagyobb nyilvánosságra érdemes, sok ember sok pénzébe kerül a hatóság nemtörődömsége. És az elrontott besorolások javításában sem segítőkészek, leszarják.

Előre is köszönöm, ha tudok segíteni keress!
  Menj innen, te troll Tudom, mi lesz az első kérdés azoktól, akik végigkövették az idén már ötvenedik évét taposó, majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt Svédországból behozott öreg Mercim sorsát: készen van-e már végre a fényezés?  Most már rajta van a…..
Mínusz húszban már nincs kecmec, fagyálló nélkül baj lesz. De hogy mérjük meg a hűtőfolyadék fagyáspontját? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mekkora dicsőség lenne, ha lábon hazajönne — a Rozi megvásárlását követő héten végig ez járt az eszemben. Pár másodpercre végül is beindult, a fék remekül működött, kormányozni lehetett; nem igaz, hogy nem lehet megoldani valahogy. Már Szegedről hazafelé azon…..
Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor megláttam a harmincas táblát. Azaz hogy pont nem láttam meg, és ez volt a gyanús. Pedig máskor ott szokott következni a hetvenes és az ötvenes karika után. Minden más…..
Nézze meg a hátsó rendszámtáblát, lehet, hogy rossz matrica van rajta. Kétszázezer van belőlük. Aki nem figyel eléggé, keményen ráfizethet...
263 2011.11.28 18:42:58
Mercede-Benz 5Ft/ccm+ Áfa áron ad ki igazolást.A 2996ccm-es autómra kifizettem, mert az NKH félretájékoztatott. Én nem szartam bele, másfél éve kezdtem az érdeklődést.

1. Szóban NKH vizsgaállomáson: felejtsem el a kék matricát, nincs is nyilvántartásuk ilyen öreg autóról, de az MB Autó Magyarországtól szerezzek, ha tudok.

2.Telefonon Komócsy utcai valaki, leráz, igazából nem is tudja, hogy van, javaslat: MB-Autó. Azért írjam le mi a bánatom, hátha mégis van megoldás.

3.E-mail a honlapról leginkább megfelelőnek gondolt címre, részletes problémaleírással, csatolva a Mercitől kapott választ, miszerint megfelel az Euro2-nek.

4.Visszaigazolás jön a levél olvasottságáról!
Várok türelmesen másfél évet, vészesen közeleg a vizsga ideje. Válasz nem érkezik.

5. Komócsy vezetőjének levél, kérve, hogy a lehető leggyorsabban válaszoljon, mert bő egy hét múlva megyek vizsgára, és le akarom zárni az ügyet.Semmi reakció.

6.Igazolást megveszem, pomázi NKH vizsgahelyen pénzért szemlézik az autót(vicc, motorszámra nem is kíváncsiak), autó levizsgázik(máshol),okmányiroda, sorbanállás, forgalmi kicserélve, hurrá!

7. Miután mindez megvolt pár napra jön a válasz az NKH-tól, hivatalos iktatószámos levél, miszerint a (vizsgahely szerint nemlétező)nyilvántartásukban Euro1-es az autó, de, ha jobbat akarok, akkor vagy veszek a márkaimportőrtől, vagy 2200 Ft illeték ellenében ők hivatalból megkeresik az importőrt!!Felhívom az embert, hogy ez tényleg igaz, 2200 Ft- ból megúszhattam volna? Aszongya, hogy igen!

8.Ha lesz időm ezzel foglalkozni az összes létező felügyeleti szervüknél, feljelentem őket, de az sem kizárt, hogy bírósághoz fordulok.

9. Rohadjanak meg!
263 2011.11.28 22:53:56
@gmower: Nem ilyen egyszerű. Az Euro 1-es besorolásúak piros matricát kapnak, pedig van katalizátor, lambda szonda, benzinüzem.
Toporgok a külvárosi parkolóház alagsorában, még nem érkezett meg a tulaj. Összehúzom magam a túl vékony dzsekimben, amely a novemberi éjszakához már nem elég vastag, de belülről pezseg bennem a kíváncsiság. Negyed óra alatt értem ki a belvárosból, ami még az este tízkor…..
Fuldokoltam a röhögéstől az asztalnál, a gyerek igyekezett nyugtatgatni, és érdeklődni, mi a bajom. Pedig csak egy akciós újság került a kezembe, egy barkácsáruházé, és a leleményt díjazom benne. Ugyanis a napokban derült ki, hogy az egekbe megy a gázolaj ára, erre mit adnak…..
263 2011.11.03 18:18:06
@Pingui: 600Wattot tudó invertert hol kapni 10 ezerért?
Zsibbadt lábbal álltam fel a vécéről, ahová cigizni járok esténként, amikor hideg van a teraszon. Kezemben a notebookkal, letolt tréningben csoszogtam ki a nappaliba a feleségemhez: - Nézd, ezt most megvesszük neked! Rita ölni tudott volna a szemével. Aztán megnézte a képeket. - De…..
263 2011.07.24 23:04:31
@falfirka:
"dögöljek meg ha vennék egy régi szart,még ha egy robogó ára is..

inkább köhögöm a hitelt,mint egy ótvarosban járjak,amiről nem tudom,mikor fordult az órája és alkatrészért sem a bótba,hanem a bontóba kell venni hozzá.. "

Ezért érdemes köhögni a hitelt, hogy tudd mikor fordult az órája! Az írásban szereplő 190-es Mercihez az összes alkatrész kapható még vagy 15 évig az összes Mercedes-Benz márkaszervízben. Akinek ez is lényeges, hogy ne bontóból vegye, megteheti. Persze az a tudat egy ilyen használt autónál már nincs meg, hogy nagyon sokat veszít az értékéből rövid idő alatt. Ne is vegyél, csak újat! A bankok örülnek az ilyen egyéneknek. Te pénzed, Te időd, amíg megkeresed a hitelre valót, Te tudod. Én meg eljárok az öreg "ótvarral" töredékéért csak annak, amit Te egy új autón vesztesz évente. Ebben a vételár is benne van, viszont nem tudom hány km van benne. Nem is érdekel.Ja és nincs havi törlesztőm.Nem vagyok normális.
263 2011.07.25 10:35:08
@Doubledecker:
"Ja pont ott tart a merci, tervezett gyürődő zona és légzsákok nélkül,"

Ne felejtsük el, hogy melyik autógyár kezdte el nagyon régen a gyűrődő zónák, a merev utastér kialakítását.A Mercedes-Benz. A légzsákot is ők hozták sorozatban használható termékké, bár ebben a darabban nincs.
263 2011.07.25 22:44:25
@falfirka: Okos, összefüggő gondolatok, gratulálok! Nem az a lényeg, hogy mindenáron a legolcsóbbat vegyem, csak engem nem az nyugtat meg, ha új, drága, hitelre vett autóm van, értelmetlen gyorsaságú értékvesztéssel, hanem, ha épkézláb állapotú az autó, normális áron.

Persze aki évjárat, km óra állás szerint vesz autót, nem a valós állapota alapján, azzal tényleg felesleges vitatkozni.

Mint írtam mindenkinek a saját pénze, de kérlek ne javasolj nekem gyártmányt árral!

Köszönöm!
Ül az ember a kocsiban, dögmeleg van, rárohad a gatya is. Én bizony gyíkarc vagyok, ha nem muszáj, nem akarok megsülni az öreg Mitsubishi Sigma bőrülésében, tehát megnyomom a kis hópihe ikonos gombot. Jön a finom hűvös levegő, máris kezdem magam jól érezni, így nem tűnik…..
Belsőség Mi van a Mergákkal? 2011.07.17 06:00:00
Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek. Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami…..
263 2011.07.17 23:12:36
@Csikós Zsolt: Az erősebb motorral szereltek, azért sok részletben eltérnek a 190D-től, de tény, hogy nehezebbek.Tudtommal a futóművek is szélesebbek. Nem sokkal, csak amennyivel kell a nagyobb kasznihoz. Mondjuk egy 190D 2,5 Turbo Dieselt ABS,ASD,klíma,tempomat, stb. felszereltséggel nem nevezném gyenge, kevés funkciójú autónak.Nem is könnyű a méretéhez képest ha ilyen kivitel.Persze a 124 300TDT 4 Matic, a 400E-500E tényleg mintha túlzás lenne, de nem is ezekről beszélünk.
Valószínű a Te 492 ezred valós lehet, és ez akkor még sokáig jól fog működni. Áll nálam az udvarban egy '87-es 300TD, osztrák, abban 475ezer van óra szerint, olyan a működése benne mindennek, hogy szerintem sok pár éves, 1-200 ezer km-t futott autó irigyelhetné. Tartalékalkatrésznek vettem a sajátomhoz, amiket eddig ki kellett venni, az mind jó volt.Ezt csak azért mondom, hogy egy "kevés km-s"(Merci léptékkel)jó tud ám lenni, bármelyik sorozatból. Meg a sok km-s is:).

A méretezés-túlméretezés relatív, inkább az a baj a 124-nél(de a 201-nél is), hogy akkoriban kezdtek rátérni az olcsóbb beszállítókra sajnos.Még, ha Bosch is az alkatrész, van közte spanyol, francia,( és persze biztos véletlenszerűen) de a fene tudja, mindig azok mentek szét.
Nem vallásból, bár régebben én is szinte vallásosan csak a mercit ismertem el autónak, de azóta a többi is fejlődött.
Olyan ez a sarc, mint egy benyögött mentőhazugság, amiből már nem lehet kikeveredni. Pedig lenne tuti megoldás. Mai cikkünk blogposztja...
263 2011.07.06 19:27:14
Nem olvastam végig az eddigi hozzászólásokat, ha írtátok bocs.

Magyarázza meg a cikkben elhangzó:

"ha elfogadjuk az állítást, hogy az öreg autók társadalmi kárt okoznak"

szöveget, lehetőleg a cikkíró(ha ő elfogadja)!

Nem szoktam trágár szavakat ideírni, de azért ez túlzás, a k... nénikéjét annak aki ilyet állít!

Mitől okoz társadalmi kárt, egy 1995-ös TDI Golf, a maga 5,5-6,5 liter gázolaj elégetésével, EURO 2-nek megfelelő füstölésével, minimális szervízigényével?

Esetleg egy 1993-as W124 300D, ami szintén EURO2, sosem romlik el.

Azzal, hogy mindkettő még évekig gond nélkül jár, elfogadható mértékben füstöl?

Az a "társadalmi kár", hogy nem veszünk pár évente új, korszerűnek kikiáltott autót?Ez baromság. Ez annak a kára, aki nem (gyártó, állam, semmirekellő mindenkit lehúzni próbáló csibész kereskedő-javító) tudna enélkül könnyedén gazdagodni.

Erre gondolom válasz a fenenagy környezetvédelem. Na azt se mondja senki komolyan, hogy egy tovább üzemeltetett régebbi autó összességében több környezetszennyezést okoz, mint, ha megsemmisítenék, plusz az új autó gyártásakor keletkező szennyezés,és az újabb hamarabb elhasználódó alkatrészek előállításakor létrejövő. Ha ezt mind figyelembe vesszük, megint érdekes eredményt kapunk, nem feltétlenül az autócserélgetés javára.

Szóval, mi az a társadalmi kár, és nem a szegény szerencsétlen gyártó,kereskedő elmaradó haszna érdekel, nem is az állam kevesebb bevétele, hanem valami értelmes válasz!

Köszönöm!
263 2011.07.06 22:27:10
@Rocko-: Ez így nagyon jól hangzik, de amíg a régebbi, de jó minőségű autók nagyon sokáig alkatrészcsere nélkül tudnak menni némi emisszió többlettel, addig a mai modern motorok nagyságrendekkel szervíz -és alkatrészigényesebbek lehetnek.Pont azért, hogy teljesíteni tudják az előírásokat nagyon kevés tartalékot hagynak bennük. Azokat a hamarabb elfogyó alkatrészeket is le kell ám gyártani, és nem a semmiből, hanem nyersanyagból, és többnyire nem megújuló energiával működő, nem 0 emissziójú alkatrészgyárakban ám. Hozzájön még az egyre igényesebb kenőanyagok gyártásának emissziója, nyersanyagszükséglete.

Ráadásul a mai környezetbarát autók se oxigént pöfögnek, legfeljebb valamivel kevesebb mérget, mint a régebbiek.

Az lenne a "társadalmi haszon", ha 1-2 évente megvennénk a legújabb autókat? Igen, ha a társadalom alatt a gyártókat, kereskedőket, bankokat, államokat értjük.
Ha az emisszióról beszéltél, továbbra is az a véleményem, hogy a rengeteg új autó előállítása biztos, hogy kizsákmányolóbb a környezetre nézve, mintha jó minőségű, sokáig használható autókat sokáig használnánk. Persze akkor a fent említett valós munka nélkül igen jól élő embereknek dolgozni kéne, ami ugye nem helyénvaló, társadalmilag káros lenne.

Egyébként a sok hozzászólással azt hiszem jól fizetjük az újságíró urakat is, akik átérzik a társadalmi károk lényegét. Ha (ne történjen meg) eljön az az idő, hogy ilyen cikkek leírásával olyan színvonalon nem lehet már élni, ahogy néhányan most teszik, akkor kíváncsi lennék mit szólna a cikkíró úr, ha az ötleteit hirtelen valóra váltanák a döntéshozók. Mondjuk napi 8 óra munkával a minimálbérnél kicsit több fizetést kapna, és arra ösztönöznék adóemeléssel, hogy 5 éven belül új autót vegyen?