Adatok
GiXXXer
6 bejegyzést írt és 617 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A világ legszebb, legnépszerűbb városai után kutatva az első 20 között biztosan ráakadni Luzernre. Mitől lett ez a svájci város olyan népszerű?
Sorolom: tó partján fekszik, magas hegyek veszik körül, gazdag történelmi emlékekben, a környéken ezernyi túrázási lehetőség van, télen lehet síelni,…..
GiXXXer
2017.10.15 18:48:30
Csak megjegyezném, hogy Luzernnél a Reuss épp hogy kifolyik a tóból, nem pedig bele. :)
⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Abszolút meg tudom érteni azokat, akik a rovarfejű új motorokkal szemben inkább a veterán motorok klasszikusabb formáit részesítik előnyben, és külön kalapemelés jár azoknak, akik…..
GiXXXer
2016.08.05 22:00:00
@Papp Sanyi: a Csepel épphogy alig KGST-s, az alapok már a komcsik előtt megvoltak, és azt nem lebutították, hanem megerősítették. Illetőleg azt sem árt megjegyezni, hogy eleinte nem voltak rosszak a KGST-s járgányok, csak idővel ahogy koptak a szerszámok, meg csökkent a munkakedv. Egy ilyen Csepel akkoriban családok fő közlekedés eszköze volt, igazi igásló, minimális törődéssel sokat elment, össze sem lehet hasonlítani a 80-as évek keletnémet minőségével
Pihenőidőnek csupán az az időszak minősül, amit a munkavállaló maga oszt be belátása szerint és azzal teljes mértékben maga is rendelkezik. Ennek tükrében a bíróság megállapította, hogy nem szabadidő a munkavállalók utazási ideje, amennyiben állandó vagy szokásos…..
GiXXXer
2015.09.12 06:40:05
@Girhes Joe: el tudsz képzelni olyan munkahelyet, hogy reggel a telephelyről mindig máshova mész? Az építőiparban rengeteg ilyen munkahely van, pl. én is pontosan így dolgozom, de mivel EU-n kívül, ezért itt az a szokásjog, hogy csak az odautat fizetik, a munkaidő az építkezésen ér véget
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
GiXXXer
2014.12.28 06:49:53
@papptibi: nekem Mitsubishim van, ami kazah gyártmányú Denso-val él tökéletes szimbiózisban. Szűk másfél évesen még mindig szebben töröl, mint a vadonatúj Valeo.
Ha így megy tovább, a rákgyógymódokkal vetekedő víruskarriert fog befutni az a videó, amit először az Origón láttam, aztán kiderült, hogy a Jalopnik irányából fúj a szél. Így vernek át a használt gumival. Jajaj! Eladják neked újként. Bármerre lépünk, életveszély…..
Gabi bácsi érdekes egy srác. Itt dolgozik, nem messze tőlünk, egész nap a monitorba mered, telefonál és intéz, de valójában még most sem tudom pontosan, mit is csinál. Valamit a reklámokkal és a pénzzel, tudja fene. Néhanapján összefutunk az udvari dohányzóban (amit nemes…..
GiXXXer
2014.08.18 19:31:58
@Grifter: általában egy szerelő olcsó, jó, és gyors munkát tud végezni, de a fentiekből egyszerre csak kettőt... :)
GiXXXer
2014.08.18 19:38:01
@Gyurma73: Karosszériajavító, gyors-, és gépíró egyéni vállalkozó vagy tán? :)
Egy paraguayi rádióadó stúdiójában kuksolva viccesnek tűnhet, ahogy emberek eltaknyolnak a motorjaikkal, de igazából nem az. Kicsit sem. Tudom, változtatni nem tudnak rajta, segíteni sem sokat, de telipofával röhögni ennyi ember kínján...
A sínek közel párhuzamosan futnak az…..
2013. végére elérkezettnek látta meghozni élete legfájóbb döntését. 20 év ralipályákon eltöltött versenyzés után Bútor Robi félreteszi a sisakját. Vannak kemény mondatok az interjúban, amelyből csak kettőt ragadnánk ki:
"Sajnos egy picit úgy érzem - de ismét csak a…..
GiXXXer
2014.01.22 19:49:11
@delmarco: csak mindenki azt felejti el, ha régen rallyt akartál látni, elmentél egy rallyra. Ma ugyanezt megteszed otthon, a karosszékből...
Mixi bácsi mondta pár éve, hogy szerinte nincs kevesebb néző, csak sokan már az internet nyújtotta kényelemben, a monitor mögül kísérik figyelemmel a rallyt. Eljutni egy versenyre egyre drágább, internetezni egyre olcsóbb, tehát aki nem ízig-vérig rally-fan, az egyre könnyebben meggondolja magát.
Kár, hogy mindenki máshol keresi a hibát, hogy miért haldoklik a (magyar) rally, pedig itt van az eb elhantolva.
Mixi bácsi mondta pár éve, hogy szerinte nincs kevesebb néző, csak sokan már az internet nyújtotta kényelemben, a monitor mögül kísérik figyelemmel a rallyt. Eljutni egy versenyre egyre drágább, internetezni egyre olcsóbb, tehát aki nem ízig-vérig rally-fan, az egyre könnyebben meggondolja magát.
Kár, hogy mindenki máshol keresi a hibát, hogy miért haldoklik a (magyar) rally, pedig itt van az eb elhantolva.
Lángol a vita a WRC-kről. Mindenki szereti őket, a nézők és a szövetség ragaszkodna hozzájuk, csak a mezőny eleje fogalmazott meg egy másik javaslatot. Nyilván ők is szeretik a WRC-ket, de máshogy. A rajongók pedig ki vannak akadva, hogy sz.rt sem lehet nézni, csak harminc evót.…..
2014. január 6-án rali szakági fórumot tartottak. Bombahírként robbant a Duen.hu facebook oldalán a hír, hogy - a 2013. évi bajnokság első három helyezettje - "Kazár Miki, Turán Frici és Herczig Norbi közösen azt kéri az RSB-től, hogy a 2014-es évben ne legyen WRC, hogy…..
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos volt a lencséje, és a nagy kapkodásban elfelejtettem megtörölni. Cápa barátomnál jártam, szintén nepper, iszonyatosan tud alkudni, egy isztambuli bazárban ríva szaladnának…..
Nem, dehogy, ez nem olyan, nem lesz itt verseny, nem aranybugyira megy, gyere nyugodtan, tök jól fogunk szórakozni, frankó lesz, neked ennyit jelent a testület?
Ilyen dumákkal csábítottam azokat, akik meg voltak győződve arról, hogy ha mi szerkesztőségileg elmegyünk valahová, ahol…..
GiXXXer
2013.12.15 22:02:35
@Krisi: a nehezebb bizonyosan nagyobb felületi nyomást hoz létre a gumik és aszfalt találkozásánál, s ezzel egyidőben a gumi rugalmasságából fakadóan nagyobb lesz a tapadási felület is. DE!
De a gyarapodó súllyal együtt megnő a kanyarban a centripetális erő is, ami ugye a súllyal arányos, ez eddig teljesen egyértelmű. De van még probléma! A legjelentősebb, hogy ez a nagyobb súly nem a gumi-aszfalt találkozási pontban van magasságilag, így a futóműgeometria is változik, meg az egész autó billen, azaz minél nagyobb súlyt helyezünk minél magasabbra, annál jobban leterhelődik az ívbelső kerék, illetőleg eltér a gumi is a tökéletes tapadást biztosító ideális merőleges érintkezéstől.
Tehát a nagyobb súly nem jó, sem gyorsításkor, sem lassításkor, sem kanyarodáskor, mert nem csak leszorítóerőként ébred. A legjobb a pillekönnyű autó hatalmas szárnyakkal.
De a gyarapodó súllyal együtt megnő a kanyarban a centripetális erő is, ami ugye a súllyal arányos, ez eddig teljesen egyértelmű. De van még probléma! A legjelentősebb, hogy ez a nagyobb súly nem a gumi-aszfalt találkozási pontban van magasságilag, így a futóműgeometria is változik, meg az egész autó billen, azaz minél nagyobb súlyt helyezünk minél magasabbra, annál jobban leterhelődik az ívbelső kerék, illetőleg eltér a gumi is a tökéletes tapadást biztosító ideális merőleges érintkezéstől.
Tehát a nagyobb súly nem jó, sem gyorsításkor, sem lassításkor, sem kanyarodáskor, mert nem csak leszorítóerőként ébred. A legjobb a pillekönnyű autó hatalmas szárnyakkal.
A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett…..
GiXXXer
2013.11.25 17:30:50
@Béza Dániel: Ez nem csak mo-n van így. Nyugat európában is épp ilyen a helyzet.
Az ember azért dolgozik, hogy élhessen, a japán azért él, hogy dolgozhasson.
Minden tiszteletem a japánoké!
Az ember azért dolgozik, hogy élhessen, a japán azért él, hogy dolgozhasson.
Minden tiszteletem a japánoké!
GiXXXer
2013.11.25 21:24:40
@Béza Dániel: én pontosan úgy értettem, hogy nyugaton is ugyanúgy akadnak kisstílű pancserek, mint itthon. A lakásfelújításos példa annyival jobb kint, hogy mivel meg tudják az emberek fizetni, így nem az a réteg végzi, mint itthon - hanem sok esetben azok a jó szakemberek, akik itthonról kimentek.
A szervizek meg nem javítanak - cserélnek, így könnyen jobbak. Amit itthon egy 10-esből okosba' megmókol egy szerelő, az kint százeuró valahányszoros többszöröse.
Nyugaton is vannak sügerek. Volt egy rajz, amiről én ránézésre levágtam, hogy hibás. Mutatom a projektvezetőnek, nem érti. Hívja az építésvezetőt. Ő se érti. Hívja a kórház (ott dolgoztunk) illetékeseit, akik az építkezésért feleltek - ők se értették. 3 órán át vitatták 4-en, mire rájöttek, hogy tényleg. A magyarok okosabbak, csak hisztisebbek, illetve a sok külföldi cég a nyugatihoz képest sokkal nagyobb munkateljesítményt kíván.
A szervizek meg nem javítanak - cserélnek, így könnyen jobbak. Amit itthon egy 10-esből okosba' megmókol egy szerelő, az kint százeuró valahányszoros többszöröse.
Nyugaton is vannak sügerek. Volt egy rajz, amiről én ránézésre levágtam, hogy hibás. Mutatom a projektvezetőnek, nem érti. Hívja az építésvezetőt. Ő se érti. Hívja a kórház (ott dolgoztunk) illetékeseit, akik az építkezésért feleltek - ők se értették. 3 órán át vitatták 4-en, mire rájöttek, hogy tényleg. A magyarok okosabbak, csak hisztisebbek, illetve a sok külföldi cég a nyugatihoz képest sokkal nagyobb munkateljesítményt kíván.
Japánban bármilyen ritka, elvetemült perverzió gyötri az embert, a társadalom és a gazdaság boldogan segít rajta. Ha a tankokat és a csajokat kedveli, így, együtt, újságot nyomtatnak neki, ha játszani szeret, egész palotákat építenek neki, ha meg netán játékbabák mozgatják…..
GiXXXer
2013.11.22 23:02:13
@rfc: ebből látszik, hogy én nem iskolában/könyvből tanulok-tanultam, hanem németországban, németektől... :P
És ott a cukorka is tütében van, meg a csavar is, de sokan még a bevásárló szatyrot is tütének hívják. És hallottam már echte némettől (heisst er Torsten) azt is, hogy a zsákot tütének hívta. Also minden tüte náluk, ami nájlonból van, és csak az egyik felén lyukas. :D
És ott a cukorka is tütében van, meg a csavar is, de sokan még a bevásárló szatyrot is tütének hívják. És hallottam már echte némettől (heisst er Torsten) azt is, hogy a zsákot tütének hívta. Also minden tüte náluk, ami nájlonból van, és csak az egyik felén lyukas. :D
GiXXXer
2013.11.23 15:47:51
@rfc: nem tudom honnan vetted, hogy szerintem nem németek írták az általad linkelt oldalt. Én ezzel nem vitatkozom, csak annyit mondtam, én már milliószor hallottam németföldön a Tüte szót, de minden esetben zacskót illettek vele. A tölcsér pedig az általad is említett Trichter, amit egy osztrák targoncás már majdnem tütének ejt - trüsta. (- vóisztdertrüsta? - vaszisztlóf@sz?)
Lehet ez is a szlengesedés. :)
Lehet ez is a szlengesedés. :)
GiXXXer
2013.11.25 08:39:43
@rfc: elég rendesen műszaki területen dolgozom, és több év alatt 7823x hallottam így, nullaszor amúgy - lehet ha berlini boyracerekkel haverkodnék, hallottam volna már. Valószínű pillanatok alatt zavarba tudnálak hozni a szaknyelv-tudásommal, de sajnos ennek a szónak csak az elsődleges jelentésével voltam tisztában
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges.
Mindenki ítélje meg, ahogy…..
GiXXXer
2013.11.22 22:51:47
@Amusing: az, ha 2 cm hóban nem tudsz közlekedni, mert nem takarítják az utat, csak akkor jöhet létre, ha NYÁRI GUMIT HASZNÁLSZ, vagy más nyári gumis marharépa miatt nem tudsz közlekedni. Hollandiában alig használnak téli gumit (ugye kicsit kiegyenlítettebb a klímájuk), márciusban ott is esett párszor a hó, igaz csak pár centi - a google maps szerint PIROS volt az összes autópálya, MINDENÜTT dugó volt. Alig győztem kerülgetni a sok hollandust. De emlékeim szerint mintha az általunk kinyalt seggű németeknél is többezer(!!!) kilóméternyi dugó volt, egy kolléga 3 nap alatt ért Rotterdamból Magdeburgba. Pedig ott asszem van pénz takarítani, igaz a téli gumi nem kötelező, és ha az első hópihén csúszkáló tükörradiálos Arschloch dugót generál, akkor ott sem tudják takarítani, nem fogják a hóval együtt a dugóban veszteglő autókat is lekotorni.
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GiXXXer
2013.11.16 11:24:03
@jozsika1971: az enyémet sem kellett még sosem bikázni, de a "hómméd" bikakábelemet már több tízszer használtam - segíteni másokon! Vontatni sem kellett még a kocsit, mégis igen használtas a kötelem is.
A Toyota Motorsport GmbH bejelentette, hogy GT86 CS-R3 raliautót építenek. A TMG büszkén jelenti be, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 raliautót. A hátsókerekes sportkocsit az R3 specifikációknak megfelelően alakítják ki, és a versenyautót privát csapatok is…..
Rallye Dream - Gyerekkori álmok teljesüljetek!
Turán nyerte a Mecsek Ralit, Kazár a bajnok!
2013.11.09 17:50:17
Turán Frici az idei fapados Mecsek Rali győztese, de Kazárék örülhetnek a legjobban, hiszen újra ők lettek a bajnokok!
Az elmúlt évekhez képest valamivel szegényesebb program várta az Országos Rali Bajnokság - mindössze - 27 autós mezőnyét. A verseny idén is…..
Zsibbadt még ilyenkor az agy, ez a helyzet, nincs rajta mit szépíteni. És nem, ez nem a lüktető másnaposság, amikor az embernek két feje van és a nagyobbik van belül, hanem az a hétfői realitásba visszarántó üresség, amikor csak bámulunk magunk elé, miután töröltük a…..
GiXXXer
2013.07.29 21:43:12
@yeti: vagy dobj jégkockát a benzinhez... :D
Már készül a beszámoló és a nagy videó vargagixxxer barátunk műhelyében, addig is kaptunk egy előzetest a Rallye de Luxembourg mezőnyének leglátványosabban közlekedő pilótájáról, Christof Klausnerről.
Az Audis úriembert volt már szerencsém nekem is látni, nem kicsit jól…..
Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az…..
Szinte napra pontosan tíz éve búcsúztattuk Jenőt. Ebből az alkalomból a saját korábbi írásaimból készült, egyperces olvasásra nem éppen alkalmas összeállítással szeretnék a magam részéről megemlékezni barátomról, kollégámról.
***
Knézy Jenő emléke ma már…..
Másnap reggel átautóztunk Tennessee-ből Alabama államba, Hoover-Birmingham városába. Végre elérkezett számunkra a pillanat, amikor bebizonyíthattuk a sokszáz lóerővel érkező amerikai autóstársnak, mire is képes valójában a Trabant a maga 26 lóerejével.
Ez a várva-várt…..
GiXXXer
2013.06.20 08:38:28
@cukkkorka: Láttam már sprintversenyen Traburgot - hát nem volt egy meggyőző. Az Abaliget melletti emelkedőn Campingbiciklivel ráelőztem volna.
Eme videóm végén látható: www.youtube.com/watch?v=uVWgPPq_SFs
(persze azért illik végignézni :) )
Eme videóm végén látható: www.youtube.com/watch?v=uVWgPPq_SFs
(persze azért illik végignézni :) )
Köszönjük Emese.
(Forrás: Gábor Emese - Zsongóka, Ritmusos versek óvodásoknak c. kötete.)
..
GiXXXer
2013.06.06 09:32:59
@pickapu: a vidám kocsi alatt meg mosolyogva lapíttatja ki magát :D
GiXXXer
2013.06.06 09:42:20
@papptibi:
vargagixxxer - Sodróska - Ritmusos verse óvodásoknak
Morcos autók, füstös autók
Hangosabban brummogjatok!
Ahogyan a lámpa átvált
Szélsebesen gyorsuljatok!
Kanyarban a kéziféket
Húzgáljátok, csúszkáljatok!
Ha a célba hamar érsz be
Tortát kaptok, koccinthattok!
:D
vargagixxxer - Sodróska - Ritmusos verse óvodásoknak
Morcos autók, füstös autók
Hangosabban brummogjatok!
Ahogyan a lámpa átvált
Szélsebesen gyorsuljatok!
Kanyarban a kéziféket
Húzgáljátok, csúszkáljatok!
Ha a célba hamar érsz be
Tortát kaptok, koccinthattok!
:D
Gixxxer barátunk, a számára többször is csalódást okozó holland futamok után ezúttal egy belga raliversenyen, a Rally de Wallonie-n járt. Meg is érkezett már-már szokásosnak mondható videós élménybeszámolója.
A Holland tulipánföldek után Flandriába vezetett utam, tehát…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz