Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Alkotás mánia

9 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Alkotás mánia 2015.04.25 18:11:50
További posztokat az alábbi linken érhetsz el! http://alkotasmania.blogspot.hu/..
Alkotás mánia Kelta doboz 2015.04.21 15:39:21
Tinédzser korom elején fedeztem fel a pirográfiát és azonnal bele is szeretem. Persze akkoriban még nem tudtam, hogy mi a hivatalos neve. Én csak égetésnek neveztem. Nagyapámtól és apukámtól vettem mindig kölcsön a forrasztó pákát. Amin aztán jól össze is vesztünk az…..
Alkotás mánia Pillangós láda 2015.04.16 12:09:07
A legtöbb minta általában könnyen jön, de most nehéz volt a vajúdás. Nehezen született meg a végleges változat. Először könnyen indult. Evidens volt, hogy ezek a csodás pillangók kerülnek kívülre, de aztán jött az elakadás, hogyan tovább? Valamiért képtelen voltam meglátni…..
Ritkán szoktam kész fa táblákat venni, mert itthon levágni olcsóbb. Most mégis vettem egyet. Úgy nézem rám a boltban hogy nem tudtam ott hagyni. Mikor itthon pakoltam ki a szatyrot, szinte kiabált, hogy anyák napi köszöntő tábla akar lenni. Hamar találtam is egy aranyos mintát.…..
Láttam a neten egy egyszerű látszó technikát gyertya díszítéshez. Gondoltam én is kipróbálom. Hamar kiderült, hogy tényleg csak egyszerűnek látszó. Nagyon oda kell figyelni, hogyan melegíted a gyertyát mert könnyen elvetemedik és nem lesz szép. Némi gyakorlás után azért…..
Ahogyan tavaly, az idén is készítettem néhány gravírozott tojást. Próbáltam az egyediségre helyezni a hangsúlyt. Több fajta stílust és technikát akartam képviseltetni. Készültek pusztán gravírozással. Van amelyiket festettem is. Néhányra dekupázzsal került fel a minta és…..
Alkotás mánia Bohócos óra 2015.03.27 11:01:39
Vannak tárgyak amiknek van történetük és vannak amiknek nincs.Legalábbis semmi érdekes. Kaptam egy négyszögletes fa lapot. -ebből óra lesz- döntöttem el azonnal. Volt egy aranyos bohócos szalvétám. A széleit vanília sárga festékkel rejtettem el. Zöld festékkel még jobban…..
Van az úgy, hogy valami nem jön össze elsőre. Második neki futásra viszont sikerülhet. Legrövidebben így tudnám az ominózus irat tartóm történetét össze foglalni. Na de ne tömörítsük le ennyire. A sztori úgy kezdődött, hogy minták után szörföztem a netten amikor megláttam…..
Az úgy volt, hogy a szekrény mélyéről előkerült egy ütött - kopott óra. Ne kérdezzétek, hogy mikor és miért került a szekrénybe. Nem tudom. Nagyon leharcolt állapotban volt. A számlapja felvált, a mutatok meghajlottak és a festék elkezdetett leperegni. Mondhatni megérett a…..
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete bejelentette, hogy sztrájkolni fognak, mivel a kollektív munkaügyi vitán a kormányzat részéről nem látszik a megállapodási szándék - közölte a szakszervezet pénteken, miközben még folytak a zárt ajtók mögötti tárgyalások a kormány…..
Alkotás mánia 2009.10.25 13:03:20
@székelyrobi: Mondj kérlek egyetlen egy céget ahol a melós akár csak egy szót is szólhat felfelé.A legtöbb vállalatnál ha valaki elégedetlenkedik valamiért azonnal lapátra kerül.Nekünk legalább itt van ez a sztrájk jog.Evvel megpróbálhatunk a munkahelyünkért fellépni.Nem a mesék világában élünk ahol el lehet zavarni a vezetőséget.Nagyon nem mindegy az átlag polgárnak sem,hogy mi folyik a vasút berkeiben,mert hatással van rá.Ha tetszik ha nem.Attól,hogy utálkoznak bizonyos személyek amiért élni póbálunk avval ami rendelkezésünkre áll,még nem leszünk előrébb.Szerintem nem csak a vasutasokat érinti ha valahol nem fog járni vonat!!!!
A MÁV Zrt. mai igazgatósági ülésén jelentik be a Népszava információi szerint a vállalatcsoport élén bekövetkező személyi változásokat. A lap úgy tudja, ezeket szerdán véglegesítette Hónig Péter közlekedési miniszter. A Népszava úgy tudja, a vasúttársaság operatív…..
Kedves MÁV-figyelő! Nem tudom küldtek-e már róla infót, de Esztergomban kisiklott egy Desiro. A kép nem túl jó, még hajnalban készült és csak telefonnal. Üdv: sl ..
Alkotás mánia 2009.09.04 14:53:22
Esztergomban helyszíni állítású váltók vannak az állomásnak azon végén ahol a siklás történt.Alaphelyzetben ez a váltó le van zárva.Ahhoz,hogy fel vágják figyelmetlenül kellet rajta mozgást végezni,gyök felől.Minimum 3 ember hibázott.A forgalmista aki engedélyt adott a mozgásra.A tolatásvezető aki irányította a tolatást és a mozdonyvezető aki nem győződött meg a váltó helyes állásáról.Nem bűnbakot keresek.Nagyon is örülök,hogy személyi sérülés és jelentősebb anyagi kár/bár több tízezer egy ilyen váltó helyreállítása/ nélkül megúszták az esetet.Azonban jogosan fogják őket felelősségre vonni hiszen veszélyeztették a figyelmetlenségükkel a vasút és az emberek biztonságát.
A biztonsági betéttel lezárt váltók kivételével mindegyik fel vágható gyökkel szemben.Nem tudom a laikusok ebből mit értenek.
Ha valakit nagyon érdekel nézzen meg egy ilyen váltót közelről.Két kihegyezett sínszálat fog látni a másik két vágány között.Ez a két síndarab egy rúddal össze van kötve.Az egyik minidig simul a szélső vágányhoz a másik pedig kb20-25cm-re van a másik oldalon a vágánytól.Ezeknek a síndaraboknak az egyik vége borotva élesre ki van élezve.Ez a csúcsa.A másik/rúd felőli/vége pedig a gyöke.A rúd felől érkező vonatok tudják a váltót felvágni.A váltó pedig mindig abba az irányba tereli/irányítja/ a vonatot ahol eltávolodik a síndarab a vágánytól.Ha a vonat nem abba az irányba halad tovább ahová a váltó áll akkor a vonat kereke roncsolja a két síndarabot és esetleg el is szakítja a rudat ami összeköti a két síndarabot.Ez a váltó felvágás.Csak a laikusok kedvéért próbáltam elmagyarázni,hogy ők is értsék miről van szó.
-Kérdi olvasónk. Persze ne általánosítsunk, tudjuk nagyon jól, hogy a többség rendesen, tisztességesen dolgozik, de lássuk be, vannak akik zsebre dolgoznak, és lopnak. A cégtől, az utasoktól, mindenkitől. Olvasónk két ilyen kalauzzal is találkozott: Kedves MÁV-figyelő!…..
Alkotás mánia 2009.08.21 13:14:58
@rickyramirez: Számodra biztosan érthető,nekem viszont elfogadhatatlan,hogy a főnök milliárdokat tesz zsebre.Vonatokat és mellékvonalakat szüntet meg.Ellehetetlenítve az ott élők helyzetét,hogy Ő minél gazdagabb legyen.A vasút minél közelebb kerül a tönk széléhez a mi helyzetünk annál rosszabb lesz.Ami még több sztrájkot "zsebre dolgozót" jegyár emelést színvonal csökkenést és még több munka nélkülit jelent.Ha neked ez elfogadható és meglehet érteni?Nem helyeslem,hogy valaki a saját zsebébe tegye a bevételt de inkább oda mint a főnöknek luxus autóra.
Egyébként nem is hinnéd milyen sok olyan utas van aki a kalauznak oda adja a jegy árát de ha jegyet akar adni a kalauz akkor már nem hajlandó fizetni egy forintot sem,mert undorítónak tartják a jelenlegi MÁV vezetést.
Olvasónk interneten veszi a jegyét, amikor összegyűlik belőle jó pár darab, kiállíttat róluk áfás számlát. Ez hosszú idő, de ezzel nincs baja, megvárja. Problémája a pénztárosok gorombaságával van. Valahol megérti őket, azt nem tudja, hogy egy akkora cégnél, mint a MÁV…..
Az európai uniós követelményekkel összhangban változik a magyar vasúti szabályozás. A kiemelt célok között szerepel - a nemzetközi vasúti személyszállítás liberalizációja mellett -, a nemzetközi és belföldi utasjogok érvényesülésének hatékonyabb biztosítása, az utasok…..
Alkotás mánia 2009.08.18 12:51:55
@Ákibard!: Ha vissza vonták az engedélyt akkor miért folyik még mindig a tesztüzem és miért teszik fel egyre több gépre?A 80-ason is tervezik az ETCS kiépítését.Valamilyen tipust úgy is ki kell építeni mert EU-s előírás.Igazad van az utastájékoztató műholdas.
Nem rosz dolog ez az ETCS ha rendesen ki van építve a pálya és a gép is.Na meg persze a balízok is jó helyen vannak.
Alkotás mánia 2009.08.18 12:56:20
@Micimacko: Sajnos amíg a vezetőinknek az az érdekük,hogy a vasútat minél jobban szétverjék nem várható pozitív változás.Hiába akarunk mi dolgozók szolgáltatni és tájékoztatni ha nem teremtik meg hozzá a feltételeket.Meg kedvünk se nagyon marad mikor végrehajthatatlan dolgokat találnak ki és fizetni meg nem akarnak semmiért.Lassan már az is utálja a munkáját aki szíves csinálta.
Csak egy villámposzt a hazautamról: Várom Kelenföldön a martonvásári vonatot, bemondják, hogy 40 percet késik. Nincs probléma, közvetlenül utána jön a székesfehérvári. Az is 40 percet késik. Még mindig nincs gond, mert jön a Dombóvári ’05-kor. Öt perc késéssel begurul,…..
Miért kell egy kapucínerért 810, és kávéért 840 forintot fizetni? –Olvasónk levelében talán ez az egyik legfontosabb kérdés. Értem, hogy aki nem hoz magával enni és innivalót, az fizessen többet, na de nyolcszoros árat? Tisztelt MÁV-figyelő!   Ma olvastam egy…..
Alkotás mánia 2009.08.13 11:31:49
@Ákibard!: Ha nem vagyok túl indiszkrét és ha nem veszed tolakodásnak akkor elárulod melyik szakágnál vagy?Én a startnál.
Alkotás mánia 2009.08.16 14:52:08
@Ákibard!: Ezek ismeretében ezután szívesen folytatok veled "vitákat" vasúti témákban,de arra megkérlek,hogy többé ne akarj belőle kioktatni.Lehet,hogy nekem nem lesz mérnöki diplomám és talán soha nem kerülök közel a tűzhöz.Viszont 7 éve vagyok kalauz és a párom is mozdonyvezető.Szóval ami neked hobbi az nekem a munkám és tapasztaltam már ezt-azt amit kívülálló ként te nem fogsz.Ne vedd sértésnek de nincs valami jó véleményem a vasút mérnökökről.Remélem te olyan mérnök leszel aki tényleg ért is a vasúthoz nem csak amit az egyetemen hall.
Alkotás mánia 2009.08.17 15:24:59
@Ákibard!: Ha azt válaszoltad volna,hogy startos vagy akkor megkérdeztem volna melyik telepállomáson és milyen munkakörben.Nincsenek előítéleteim a diplomásokkal szemben.Magam is szemezgettem a vasút mérnökivel de az én bizonyítványaimmal nem igazán van esélyem.Nem támadni akartalak csak azt mondtam,hogy remélem végre te értelmes mérnök leszel.Ugyanis akik most vannak elég buta döntéseket hoznak általában és nem hajlandók meghallgatni a véleményünket.Pedig nekünk kell/kellene végrehajtani amit kitalálnak.Jó lenne végre valaki aki tényleg kapcsolatot tart velünk.
Olvasónk vasárnap Szeged és Budapest között közlekedett IC-vel. A kocsiban ahol ült, nem működött a klíma, az utasok izzadtak, mint a ló. Egy kalauz hölgy sietett a segítségükre, aki először ablakot nyitott, majd minden –a kocsiban ülő- utasnak keresett helyet az első…..
Olvasónk azt nem érti, hogy ha egy vonat baleset miatt késik, akkor miért nem azt mondják be a hangosba, hogy bizonytalan ideig késik, miért kell „halmozni” a késést? A Lehár EuroCity (ami az utasok szerint egyébként is késik) először 30, majd 50, 125, 150 végül 160…..
Alkotás mánia 2009.08.06 08:15:54
@BKV figyelő: Alapvetően van gond a tájékoztatással.A SZESZA,a mozdony és forgalom irányító egy helységben van mégis mind a hármat külön kell hívni és mind a három mást mond.Elsősorban az Ő dolguk lenne a vasúton belüli tájékozódás és tájékoztatás,hogy az utasoknak már használható információval tudjunk szolgálni.Azt kellene fejbe lőni aki kitalálta,hogy darabokra kell szedni a vasutat,mert azóta nincs gazdája semminek.Azóta nem érdekel senkit a kritikán aluli takarítás,a gazos peron,a hiányos vagy téves utastájékoztatás.Hiába írjuk az esemény lapokat ha senki sem tudja ki a felelős.Ez itt az igazi gond.Ezt kellene helyre tenni és akkor újra működne a vasút és végre tényleg szolgáltathatna.
Olvasónk a Déli pályaudvaron érdekes eseménynek volt szemtanúja. Az egyik takarító egy gyanúsan barna WC-kefét abban az ivókútban mosott tisztára, melyből az utasok (így én is) inni szoktunk. Nincs külön hely erre? Vagy csak lusta volt elsétálni odáig? Kedves MÁV-figyelő!…..
Alkotás mánia 2009.08.02 12:00:50
@BKV figyelő: Ne haragudj nem akartalak megbántani,csak nem értem miért bántották a posztolót aki szerintem mindent megtett ami az adott körülmények közt elvárható.Sajnos nagyon sokan szó nélkül tovább mentek volna.
Már más témáknál is tapasztaltam,hogy valaki a komentek elején talál egy bűnbakot aztán a hozzászólók jelentős része azt bántja.El sem gondolkodik a téma indító levélen.
A vonatok és állomások takarítása az egyik legégetőbb probléma jelenleg a vasúton és mihamarabb valami megoldást kellene rá találni.Fikázás helyett inkább ere írjatok értelmes ötleteket.
Mi vasutasok tényleg kicsit más szemmel látjuk ezeket a dolgokat.Lehet azért mert több tapasztalatunk van a témával kapcsolatban vagy talán mert jobban ismerjük a vasúti szabályzatot.Talán kissé elfogultak is vagyunk de úgy gondolom ennek ellenére még lehet pártatlan elfogulatlan véleményt írni bármilyen témában.Legalább is én törekszem rá.Remélem a többi kollégám is így van evvel.
Alkotás mánia 2009.08.04 14:58:44
@otirt: Tetszik az ötleted majd felvetem arra alkalmas helyen.Talán még lesz is belőle valami,bár sok esélyt nem adok neki.Azért majd megpróbálom hátha mégis vevő az ötletre valaki.Addig is jó lenne ha az utasok a szemetet a kukába és nem mellé dobnák.Külön csapot a takarítóknak sajnos nem tudok intézni de ha elég sok panasz érkezik akkor talán valaki felfigyel végre a problémára és tesz is valamit a változásért.Várok még ötleteket egyéb témákban is.