Regisztráció Blogot indítok
Adatok
balazs07894

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Máté nem kalandtúrára indult, csupán a MÁV szolgáltatását kihasználva bringával akart eljutni a munkahelyére. Komolyan Zsákos Frodónak könnyebb dolga volt, mint neki. A bringát normálisan sehol nem lehetett elhelyezni, zavaró volt más utasok számára, de még a vonatra sem volt…..
balazs07894 2009.07.16 17:51:23
Hello,

Azt kell, hogy mondjam, szerintem ez csak egy általános bicikliszállítós esemény, sajnos ez a magyar valóság. Az utóbbi 2 hónapban 3 alkalommal (18 óra biciklivel való utazás) utaztam biciklivel. Tapasztalatom szerint a 29-05-ös Bp kocsik nagy részén ki van alakítva az egyik WC helyén üres tér akasztókkal, bár találkoztam olyannal, hogy az egyik akasztót lelopták! Viccelődött is a jv, hogy biztos kulcstartónak levette valaki... :D

20-17-es By kocsival kétszer hozott össze a sors, az egyikben volt akasztó, a másikban meg csak egy lehajtható ülés volt... Ezek a By kocsik egyszerűen förtelmesek (nem a halberstadtikra gondolok), annyira koszosak, undorítóak, hogy inkább a bicikli mellett álltam, tartottam, mivel nem volt akasztó, az utasoknak meg fel kell szállni valahogy.

A halberstadti Byd, Bydee kocsikkal maximálisan meg vagyok elégedve, hatalmas üres tér normális ülésekkel, kiegészítve lehajtható ülésekkel, normális belső térrel, ezekkel élvezet biciklit szállítani.

Volt, hogy B vagy Bo kocsikra kellett szállni, hát ez elég érdekesen alakult, mondván, hogy akivel voltam, ő is szállított biciklit, vagyis két bicikli volt. A Bo-n meg nincs kialakítva üres tér, a WC előtt nyomorogtunk két biciklivel, az utasoknak meg persze, hogy itt kellett le-fel szállni, a hátsó 6 kocsi az messze van... A legnagyobb, amikor megálltunk, nyílik az ajtó, egy nő, biciklivel! Gondoltam csak nem olyan hülye, hogy felteszi a két bicikli + két ember mellé a biciklijét, de mégis. Egy megállót utazott, persze pont az ellenkező oldalt volt utána a peron, tehát a bicikliket betoltuk félig-meddig a folyosóra, persze közben cigarettáztak egy páran az előtérben a biciklim mellett, úgyhogy nekik még szólni, hogy menjenek már beljebb, mert le akar szállni... Két órás út, végig álltuk persze, egyszerűen nem volt lehetőség a bicikli elhelyezésére, és csak Bo-ból állt az egész vonat, meg talán egy Ao is volt benne.

A Bzmot-tal eddig szerencsém volt, kétszer utaztam velük, motorkocsik nélkül közlekedtek, de az egyik vezetőállás mögött elegendő hely volt kihagyva a bicikliknek. Megjegyezném, hogy különösen kedves volt a jegyvizsgáló, nagyon segítőkészen leszállt előre, és átvette a biciklit, a kiszolgálás 10/10 pont.

Jah, BDt 300-as vezérlővel is mentem kétszer, egyszer nyitva volt a poggyásztér, itt is készségesen segített valamelyik MÁV-os dolgozó a felrakásban, míg máskor csak a középen található ajtónál álltam a biciklivel, de végülis 20-25 perces volt az egész út, nem is baj.

Tehát igazából szerintem egyszerűen képtelenség, hogy minden vonatba bicikliszállító kocsit tegyenek, kell ennyi izgalom, elvégre Magyarországon vagy, MÁV... :D

Viszont amit megtehetnének persze, hogy a Bo, B-ken kialakítani az egyik WC helyére üres teret, meg az ellopott akasztókat idővel pótolni.
balazs07894 2009.07.17 00:55:44
@rickyramirez: Én eddig olyan halberstadtival találkoztam (Bydee és Bybdtee), aminek egy komplett 1/3-ad utastér volt biciklitárolónak alakítva.

Tehát van a 3 része a kocsinak (1/3 és 2/3 résznél ajtókkal), és a 3/3 résznél a harmadik harmadnál az egész utastér egy üresség oldalt lehajtható üléssel, viszont az utolsó 1,5 méterre be van rakva normál ülés, ami az utastérben is van, tehát egy komplett fotelszerű ülés.

Készítettem egy ábrát Painttel gyorsan, amin mutatom.

Kb. 5 bicikli is befér simán úgy, hogy kényelmesen leülünk a fotel részbe, ha meg tömeg van, ott a lehajtható.

Link: www.kul.hu/nawk