Regisztráció Blogot indítok
Adatok
noshátakkor

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
seth_greven sem maradhat ki az ünnepnapi gyűjteményből:Már szerepelt NSO (Nemzeti Sport Online) félrefordítás, erről eszembe jutott egy régebbi, amit már akkor be akartam küldeni (április elején), amikor megjelent, de akkor valamiért kimaradt. Így viszont eltartott egy ideig, mire…..
Ajánlanám olvasásra Chris Anderson (a híres long tail írója) legújabb, Free című könyvét, ha éppen nem lenne irónikus módon éppen elérhetetlen Magyarországról. Elég szép kis fricska ez a könyv elolvasása után, melyben központi üzenet, hogy a digitális tartalmak védelmének…..
noshátakkor 2009.07.14 16:18:36
Az ingyenességgel az a legfőbb probléma, hogy csak nagyon szűk keretek között hoz létre értéket.

Az összes példa, felvetés amit a blogbejegyzés és a kommentek említenek, gyakorlatilag három csoportba sorolható. Az ingyenesség révén

1. értékesíthető hirdetési felületet generálhatsz (ld. Google, NavNGo)
2. beetetheted a potenciális vevőkört (ingyen termékhez fizetős alkatrész, kiegészítő, support stb.)
3. irracionális fogyasztói döntésekre ösztönözhetsz (rajongás, kötődés, függőség keltésével sokszorosan túlárazott dolgok megvásárlását serkented)

Ebből a második és harmadik nem több, mint jó ideje ismert és alkalmazott ügyes marketingfogás. Az első pedig egy rendkívül korlátozottan életképes üzleti modell - mivel a teljes gazdaság nyilvánvalóan nem finanszírozható pusztán hirdetőkből.

Pont a Google példája mutat rá, hogy az "ingyenesség" mennyire túlhajszolt divatötlet. Ez a cég a modell az egyik élharcosa soktucatnyi ingyenes termékével. De arra a kérdésre, hogy az ingyenességből hányféleképpen tud értéket teremteni és kitermelni, eleddig egyetlen választ bírt adni: értékes hirdetési felületeket hozunk létre.

Ebben egy ideig nyilván van bővülési lehetőség. Még talán az ingyenkenyér is megvalósítható, ha valaki A5-ös méretű kenyércímkét tesz a kenyérre, és talál erre a felületre hirdetőket.

Összességében viszont az "ingyenesség" sem több, mint egy ideig gyorsan felfutó, aztán fokozatosan a helyére kerülő értékteremtési módszer ezer másik közül. Be lehet állítani persze "forradalomnak", meg a kapitalizmus újragondolásának, de ez mindössze azt a célt szolgálja, hogy egy felkapott bestseller-szerző könyvéből több fogyjon.