Regisztráció Blogot indítok
Adatok
OptimusPrime

0 bejegyzést írt és 81 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Méregdrága, modern technológiát szinte kötelezően illik ócsárolni. De vajon tényleg vacak, vagy csak szimplán elérhetetlen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
OptimusPrime 2012.09.08 10:15:59
Hibrid/elektromos téma + totalcar, úgyhogy nem vártam sokat. Megint igazam lett. :)

Aszongya: "Kicsit ciki volt. Legalábbis én annak éreztem, hogy a toyotások belementek ebbe az óvodás adok-kapokba, ugyanis lépten-nyomon, a PowerPoint prezentáció minden második slide-jában megemlítették, mennyivel tud többet az ő Priusuk, mint az Ampera/Volt."

Tessék mondani, az összehasonlításban mi az óvodás adok kapok? Akkor a totalcar mióta csak létezik miért "óvodás adok-kapok"-al foglalkozik?

"Ráadásul azt sehol nem említették, hogy az Ampera hatvan kilométert megtesz tisztán villanymotorral, míg a Prius maximum 25-öt, optimális körülmények között."

Ilyet azért nem említhettek meg, mert egyik állítás sem igaz! Mindkét jármű akár több 100 km-t is megtehet "tisztán villanymotorral" a különbség annyi, hogy a Volt/Ampera az első hatvanat egyhuzamban, kizárólag villanymotorral teszi meg, a többit meg vagy villannyal vagy a benzinessel (70 mérföld/óra felett), míg a Prius PHV bármikor használhatja a benzinmotorját akár töltésre akár hajtásra, és a villanymotors hajtási szakaszok közé tetszőleges számú és időtartamú benzines hajtási szakasz is beékelődhet. Ettől azonban még az egész út akár felét is elektromos hajtással is képes megtenni csak azok a villanymotoros szakaszok nem lesznek egybefüggőek.
Azt szeretem a magyar autós újságírásban, hogy akármennyi idő tellhet el egy újdonság megjelenésétől számítva, ennek nincs hatása arra, hogy egyszer megértsék végre a lényegét. :)

"Ha annyit mondtak volna, hogy „gyerekek, mindenki tudja, hogy mi gyártjuk a világ legjobb hibrid hajtásláncát, mi adjuk el a legtöbb hibridautót és kész, egy Ampera-Volt nekünk nem konkurencia”, az sokkal elegánsabb lett volna. Így csak felhívták a figyelmet arra, hogy kitől félnek. Hülyeség volt."

Na pontosan ez lett volna a legnagyobb tahóság, ha ilyesmivel jöttek volna, és nem a paraméterek korrekt összevetésével. A kitől félnek meg megint egy baromság. Priusból idén jóval több mint 1 milliót fognak eladni a világon, míg Volt/Ampera-ból összesen nem megy el 50 ezernél több. Több mint 20x-os a különbség, ráaádásul a Prius már 10 éve profitot termel míg a Volt/Ampera egyelőre vastag bukó. Ja, tényleg nagyon kell félniük, szinte érzem a szar szagát a gatyájukban.

"Mivel a 16 amperes töltést nem bírta (pedig úgy elég lenne neki 4 óra), így maradtam a felénél, az a biztos."

Nem a kocsi nem bírta a 16 amperes töltést, hanem az ottani hálózat. Nagy különbség.

"Tévedtem, amikor azt gondoltam, hogy autópályán semmit nem tud rekuperálni."

Ajaj, ez még semmi, ez a tévhit az egyik kipusztíthatalan a sok közül. A fenti hozzászólók között is már hordákban kántáltál be, a szokásos baromságot hogy: "a hibrid azcsakavarosban... mert a hibridcsakavarosban... és az palyaranemvalo... mert a hibridcsakavarosban...." durranjál szét!

"Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 16 kWh-ás akkumulátorcsomag feltöltése 50 forintos kWh ár mellett 800 forintba kerül"

Jaj ne! Már megint! Kedves rémhírterjesztő újságíró bácsi! Tessék már egyszer a büdös életbe felfogni, hogy a 16 kWh-ás - vagy akármekkora! - akkumulátor a mai technikai szint mellett az NEM AZT JELENTI, hogy a felhasználó ennyit is lesz képes beletölteni. Ha teljesen kisütnék és feltöltenék az akkumulátorokat akkor néhány 100 ilyen mélykisütési ciklus után lehetne cserélni (aminek persze nagyon örülnének azok a károgó varjak akik pont ezt terjesztik vagy 10 éve csak sosem volt igaz). Ehelyett a rendszer csak egy részét engedi használni a kapacitásnak, ami a Volt/Ampera esetén kicsit több mint 9 kWh, úgyhogy töltési veszteségekkel együtt soha nem lehet kb. 10 kWh-nál többet beletenni. Úgyhogy NEM, NEM 800 Ft-ba kerül egy teljes feltöltés, hanem alig 500 Ft-ba. Völgyidejű tarifánál meg 300 Ft-ba.
Kevés jobb, előremutatóbb autó létezik ma a Priusnál, mindenki imádja, akinek esze van. A szívvel bírók többsége is általában szereti. Nem adócsaló-hibrid, nem ímmel-ámmal hibrid, mint az Insight, ez a real job, a Hibridnirvána 2009-ben. De, ámbátor, és mindazonáltal a Toyota…..
OptimusPrime 2009.10.02 23:33:39
@Ator a Legyőzhetetlen: :) Ez jó volt!
Figyi, mindig ez van. Állandóan van néhány síkbarom, aki a témában létező negatív tudását akarja villogtatni azzal, hogy beköhögi a valóság ellentétét.
Ezeknek az a szerepük, hogy miközben totál hülyét csinálnak magukból, hihetetlen jót lehet röhögni az idióta fejükön. :)
Ilyenek a hibrideket lezsákutcázók, a hidrogén a jövő című barmok, a nincs globális felmelegedés és különben is ott vannak a tehenek meg a vulkánok című idióták, meg a csak egy jó vényóc kell és azzal elvagyok míg világ a világ című elmerokkantak. :)
OptimusPrime 2009.10.04 19:07:46
@ekutya: "Talán megtanulhatnád, hogy az összefüggő rendszer elemeit nem mindig büntetlenül izoláltan kezelni. Az egész folyamatot látni kell."

Mondja ezt egy síkidióta, aki nem ért a fizikához de azért beleugat, aki nem ért a mérnöki tudományokhoz de azért beleugat, aki semmit sem ért a hibridekhez de azért beleugat, halvány lövése sincs a fényforrásokhoz sem és persze számolni sem tud, de azért belepofázik ebbe is.
Olyan meszze vagy a rendszerek összefüggő vizsgálatától mint Makó Jeruzsálemtől tekintve hogy még a rendszer elemeit izoláltan sem érted nem hogy összefüggéseiben.
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
OptimusPrime 2009.09.28 15:04:19
@ekutya: ""A modern TDI-del kitörölheted a seggedet, minden KORREKT tesztben úgy kikapnak a legjobb hibridektől a fogyasztás és a környezetterhelés tekintetében hogy csak úgy süvít."

:) Hát itt van pl. Nicholas Rufford és Jason Dawe Prius vs. BMW 520d tesztje, ahol meglepő módon a benzines Prius szépen kikap (azt meg hozzá se teszem, hogy a dízel olcsóbb mint a benzin)."

Gyönyörű hazugság, a teszt időpontjában a gázolaj drágább volt mint a benzin, így kb. egálra jött ki eredmény pénzben kifejezve, energiában meg a Prius NYERT mivel a kedvenc-tudatlan dízelőrültjeink mindíg elfejeltik azt a tényt, hogy a gázolaj egységnyi térfogatra vetítve 10-15%-al nagyobb energiatartalmú mint a benzin! :)

Mellesleg már nagyon vártam ezt! :) Az idióták ezzel szokták tökéletesen bebizonyítani magukról a gyengeelméjűséget!
Direkt leírtam, hogy KORREKT teszt esetén, nem minden teszt esetén. Te persze csak bambán besétáltál a csapdába! LOL, jaj de tipikus! :) A kedvenc inkorrekt tesztednek számos cáfolatát olvashattad már a neten azóta, de érdekes módon azokból nem idéztél. :) Mellesleg én legalább 10x annyi olyan KORREKT tesztet tudok mutatni, ahol a Prius szanaszéjjel alázza a büdös, rákkeltő kormot okádó dízeleidet! Ha csak statisztikailag nézzük, már ebből rögtön következik az állításod lehetetlenége.
Azokra a gyengeelméjűekre emlékeztetsz, akik néhány évvel ezelőtt vörös fejjel, ordítva verték az asztalt amikor megjelent a CNW marketig "elemzése" arról, hogy a Hummer kevésbbé környezetterhelő mint a Prius! LOL! :) Egy cseppet sem zavarta őket, hogy 1-2 hónabon belül több FÜGGETLEN elemzés is megjelent, ami fasírtot csinált a CNW marketing hulladékából, és pontról-pontra bebizonyította hogy úgy hazugság az egész ahogy van, sőt később kiderült, hogy az egész a GM által megrendelt totálisan kamu, kizárólag lejáratást célzó anyag volt (ami persze csak a nagyon-nagyon hülyékre képes hatni). A legnagyobb idióták még a mai napikg is előszeretettel hivatkoznak a CNW hazugságaira, annak ellenére, hogy a Hummer azóta pont úgy kipusztult mint az eredeti GM, míg a Prius-ból csak azóta eladtak vagy egy újabb millót! :) Hiába no, ilyen az idióták világa! :)

"Azt írja, hogy még életében nem ment soha ennyire takarékosan autóval. 5,9-re jött ki a fogyasztás. Te és a többi Autobot tudtok valamit. Feltétlenül megbízok a bemondott fogyasztási adataidban ezek után."

Éllenben Te nem tudsz semmit, hiszen VAKON megbízol a kedvenc "Dawe"-edben, annak ellenére, hogy több 100 egyéb teszt eredményével gyökeresen ellentétest állít, és SENKI nem tudta még reprodukálni az eredményét! Nagyon "bölcs" gondolkodás! :)

"De tegyük fel, hogy a Jazz-hez képest (aminek 5,4 a hivatalos kombinált fogyasztása) tényleg tudnék spórolni 1 litert 100-on Prius-szal. Ez 300 forint/100km spórolás. Ez kis általános iskolás matek szerint 1millió km-en hozná vissza a vételár különbségét, ha ugyanolyan költségekkel járna a Prius fenntartása."

Ezt a hülyeséget hiába ismételgeted el még néhány milliárdszor, attól ugyanúgy hülyeség marad. NEM EGY KATEGÓRIA a kettő így nincs értelme az árak közvetlen összevetésének.

"És nem vettük bele, hogy a Prius bizony majd 3mázsával többet nyom, a motorja nagyobb és kevésbé hatékony,"

LOL ez kész! A világ jelenlegi legnagyobb hatásfokú személyautó hajtáslánca kevésbbé hatékony! :))) 3 mázsával TÖBB mint a Jazz, NAGYOBB teljesítményű mint a Jazz, kevesebbet fogyaszt mint a Jazz de SZERINTED kevésbbé hatékony? :))) Nyugtass meg, ugye a hárshegyről irsz? :)

"De ha ennyire fontos az EGO, meg a támogatás akkor vehetnél párhuzamos hibridet is (pl. Insight)."

Figyelj, aki ennyire képtelen gondolkodni mint TE, aki még azt sem veszi észre hogy egy mondaton belül önellentmondásba keveredik saját magával mint TE, és aki ha valamit nem ért akkor azt hiszi hogy arra egyetlen magyarázat az, hogy csak az EGO lehet az oka, az ne foglalkozoon ilyen dolgokkal, inkább menjen el dobozt hajtogatni, oda valószínűleg elegendőek a képességei.

"Meg ott a hamarosan debütáló soros hibrid is, ami már igazi EV tud lenni gyakorlatilag is."

A Prius 1997-óta "igazi EV" is tud lenni, a gyakorlatban is.

"Csak az a baj, hogy a hajtáslánc vesztesége nagyobb, mintha nem bonyolítanák el ennyire. A tény meg, hogy a regeneratív fékezés a többiekhez képest nem előny, mert azok is tudják."

A Prius soros-párhuzamos rendszerében pont az a zseniális, hogy mechanikailag egyszerű és egyesíti a soros és párhuzamos elrendezés előnyeit. A veszteségei pedig pontosan megegyeznek a soros és párhuzamos elrendezés veszteségeinek minimumával, úgyhogy sikerült megint egy kapitálisan nagy baromságot mondanod!

"A soros hibrid konnektorról is tölthető, a Prius nem."

De ez nem a felépítése miatt van (lsd. PHEV-e konvertált Prius-ok, Toyota PHEV Prius), bármilyen hibrid elrendezés átalakítható PHEV-é is, ennek nincs elvi akadálya.

"Így kénytelen mindig a motorból feltölteni az akksit."

Már elmondtam, hogy ez hülyeség. Ha még leírod 100x attól ugyanúgy az marad.

"A fékezésből visszanyert 20%-nyi energia, sajnos eltörpül a motor által visszatöltött mennyiséghez képest, tehát ez tiszta hátrány a soros hibridhez képest."

Nem 20% a visszatöltés hatásfoka (50% felett van átlagosan), ráadásul a visszatöltés hatásfokának nincs sok köze a hibrid elrendezéshez. Egyik totális baromságot mondod a másik után.

"A fékenergiát mindegyik vissza tudja nyerni, a motort meg mindegyik tetszőleges fordulaton tudja tartani."

Baromság, egyik sem tudja "tetszőleges" fordulaton tartani a motort.

"Viszont belerondít a képbe, hogy időnként a Prius 20-30%-os veszteséggel visszatölti az akksikba a gyorsításkor elhasznált energiát a benzinből."

Pont a gyorsításkor nincs visszatöltés. Neked halvány fingod sincs a Prius működéséről de jó idióta módjára ez abszolút nem zavar abban hogy az egyik marhaságot a másik után told ki a fejedből.

"Gyakorlatilag a 2-es Prius nem fogyaszt kevesebbet az Insight-nál."

De, gyakorlatilag is meg elméletileg is kevesebbet fogyaszt az Insigt-nál. Lsd. szabványos tesztciklusok adatait + az eddig megjelent (nem szabványos) teszteredményeket.

"A 3-as esetleg, de egyrészt jóval drágább és az Insight-on is lesz hamarosan fogyasztás javítás."

Hülyeség mint szinte minden amit itt összehordtál. A 3-as még kevesebbet fogyaszt és az ára M.o.-on ugyanannyi mint a 2-esé volt, máshol (pl. USA, Japán) pedig JÓVAL olcsóbb mint a 2-es volt.

Mondom, neked a dobozhajtogatás való, oda - talán - elegendőek a képességeid.
OptimusPrime 2009.10.01 23:18:34
@ekutya: "Érdekes módon, én már kb. 95 óta használok kompakt fénycsöveket. Elég drágán vettem 5db Philips-et. Ma már egyik sincs meg. Igaz nem olyan helyre tettem, ahol napi 5 percet megy. Érdekes módon a WC-ben levő 60W-os hagyományos nem dobta meg a villanyszámlám."

Ez is csak azt mutatja, hogy milyen béna vagy. Egy üres szobában két bazi nagy vasgolyó közül az egyiket elvesztenéd a másikat elrontanád! :)

"kapcsolgasd percenként őket, aztán meglátjuk ki a tudatlan."

Folyamtaosan kapcsolgatva vannak ;s kiválóan működnek. => tudatlan vagy.

"És azt se nagyon tagadhatod, hogy ezeknek a lámpáknak idő kell, míg rendes fényt adnak, ha olcsó, akkor meg melegen is szar lesz a fénye. kb. olyan mintha a tv-t közelről néznéd."

Ki tagadja? De baromira nem erről volt szó, hanem a hatásfokáról. A mellédumálás nálam nem jön be.

"Még talán annyit a hulladékgazdálkodásról, hogy nézd meg miket dobálnak a szelektív gyűjtőkonténerekbe (már ahol van). Ez nem a Cybertron, naiv barátom :)"

Klasz. Tehát azért mert van néhány barom, azért legyen mindenki az. Most már világos a "gondolkodásod".

"Pedig te voltál oda annyira az élettartam miatt."

Ezt sem érted, király.

"Azt teszem, ez a funkció jár hozzá, nekem meg ennyivel kevesebb energiát kell fűtenem."

Hála az EU egyik legjobb döntésének nem sokáig tudod megtenni. Nagy csapás lesz amikor legeslegutolsóként döbbensz rá, mekkora marha voltál eddig, mert lényegesen csökkeni fog az energiafelhasználásod. Bár az ilyen szintű emberek mint te ezt sem tudják majd felfogni, mert a látható csökkenést növekedésnek látják majd.

"A takarékos fénycsövekkel meg tudsz spórolni max. 0,5%-nyi energiát."

Persze, 80%-al kisebb energiafogysztás és 10x-es élettartam az neked max. 0.5%-nyi energiamegtakarítás. Jól van fiam, leülhetsz elégtelen.

"Ehhez vesszük hozzá, hogy aki tehette eddig is vehetett, és gyakorlatilag ennyivel többet is kell fűteni. Így gyakorlatilag semmi értelme nem volt betiltani a hagyományost."

Ez innentől kezdve elmeorvosi probléma, keress fel egy ilyet.
OptimusPrime 2009.10.02 00:09:46
@ekutya: "Sajnos a "tudatlan dízelőrültjeink" azt sem tudják, hogy kg-ra vetítve meg a benzin a nagyobb energiasűrűségű, ugye?"

Nem. en.wikipedia.org/wiki/Lower_heating_value

"Valahogy ez mégse változtat a tényen, hogy megéri dízelt használni, főleg hosszú távon."

Ez úgy hülyeség ahogy van. Hülye kezdőadatokból hülye logikával teljesen "meglepő" atomhülye végkövetkeztetést vontál le.

"Ugyanis kedvenc-tudatlan Prius őrültjeink elfelejtik azt a tényt, hogy a Prius országúton csak egy 1.5-ös benzines autó."

Ez azoknak az elmebeteg baromságoknak az egyike, amit azok szoktak hajtogatni akiknek fingjuk sincs a Prius HSD-jének működéséről, de szeretnek belepofázni a dolgokba és hülyét csinálni magukból.

"Sőt, ha fék nélkül mész, akkor a motor egészen biztosan töltögeti majd még az akksit is, ami a földön 100%-nál kisebb hatásfokot jelent, azaz veszteség."

Abszolút nem ez a lényeg, hanem az, hogy egy nem-hibridhez képest mekkora a veszteség. Elárulom: sokkal kisebb!

"VAKON megbízol a kedvenc "Dawe"-edben, annak ellenére, hogy több 100 egyéb teszt eredményével gyökeresen ellentétest állít, és SENKI nem tudta még reprodukálni az eredményét!"

Itt van például Rácz Tamás:
"450 kilométert 29,3 liter benzinnel sikerült megtenni, ami szerintem 6,5 liter százkilométerenként. A komputer szerint meg 5,6"

Ja, az teljesem más, ha Rácz Tomi akkor szalutálok!
Ding-ding-ding! Jaj, várjunk csak, most érkezett a hír, hogy Kovács Dezső meg 450 km-t ment 21,6 literrel, ami 4.8-as fogyi a gép meg 4.9-et mutatott.

"Miben nem egy kategória? Méretben? Azt már átvettük hogy ugyanakkorák, fejtérben és csomagtérben a Prius a kisebb. A nintendós kijelzőnek meg nem sok gyakorlati haszna van. Tehát miben jobb?"

Memórizavar is van? Már leítam, lsd. korábban.

"Nem a Prius-ról beszélsz az egészen biztos. A legjobb hatásfokú soros-párhuzamos hibrid hajtás talán, nem?"

Nem, a világ jelenlegi legnagyobb hatásfokú személyautó hajtásláncáról és ez a Prius-e. Persze te sosem fogod megérteni.

"Városban... országúton nem."

Városban IS és országúton IS!

"Viszont aki vesz egy Prius-t, és azt hangoztatja hogy tanulmányok százai szerint ez a legkörnyezetkímélőbb autó, egy mondatban képes azt ismételgetni hogy "TE", hülyéz, dobozoltat, ismételgetéssel erősködik, bemondások alapján érvel és az Autobotok vezérének hívja magát... na annál sanszos az EGO."

A te szellemi szinvonalodon ez soha nem lesz érthető. Aki a legalapvetőbb tényekkel sincs tisztában, akinek fingja sincs arról, hogy hogyan működik az miről véleményt nyilvánít - ebből következően folyamatosan elmebetegségeket állít -, aki számára a 80%-al kevesebb fogyasztású és 10x-es élettartamú termék MAXIMUM fél százalékos megtakarítást nyújt, az mindig is az EGO-ba, a másik nevére és hasonló baromságokba fog kapaszkodni.

"Egy igazi EV többet tud elektromosan megtenni mint pár száz méter."

Persze, te már csak tudod hogy mi az EV funkció defiuníciója.

"A 3-dik generációban van kimondott EV funkció, de hatótáv (2km) és konnektorról töltés ott sincs."

Újabb szép példája hogy mekkora idiótát csinálsz magadból azzal, hogy a legalapvetőbb tényekkel sem vagy tisztában. Ilyen funkció már a 2. generációban is van, annyira van, hogy több mint 3 éve használom. Szopás!

"és hátrányait."

Se az előnyeit se a hátrányait nem tudnád felsorolni, mert kurvára hülye vagy a kérdéshez. De azért beledumálsz. Klasz.

"Ezt majd akkor borítékoljuk, amikor bemutatod a gépész diplomádat."

Ez gépészdiplomától teljesen független. Persze ezt te nem érted, mert azt hiszed hogy egy ilyen dolog objektivitása attól függ, hogy ki mondja. LOL!

"Ennek az ellenkezőjét hol is írtam?"

A hozzászólásodban.

""Így kénytelen mindig a motorból feltölteni az akksit."
Már elmondtam, hogy ez hülyeség. Ha még leírod 100x attól ugyanúgy az marad."

"Persze. A rendszeré. Csakhogy menet közben nem tudod a gyorsításhoz elhasznált energia 50%-át visszatölteni."

Nem a rendszeré, a megszerzett mozgási energia visszaszerezhető hányadáról beszéltem.

"Egyébként menet közben folyamatosan visszatölt a Prius motorja."

Csak a zavaros agyadban, a valóságban nem. De ez utóbbi örök talány marad számodra.

""az ára M.o.-on ugyanannyi mint a 2-esé volt, máshol (pl. USA, Japán) pedig JÓVAL olcsóbb mint a 2-es volt."

De miért? Csak nem amiatt mert egy Honda hibrid miatt brutálisat kellett vágni az árból?"

Ezt se sikerült felfognod. Prius 2 - Prius 3 összahasonlítás volt, arra hazudtad be a valóság ellentétét.

"Még így is bőven olcsóbb az Insight világszerte."

Igen olcsóbb, de szarabb is. Persze ezt sem fogod megérteni, hiszen a te világodban a Jazz-nál jobb semmi sem lehet és azért mert csak. LOL! :)

"A bolygó kapitánya meg nem energiatakarékos lámpával világít és nem Prius-szal jár."

Belátom tévedtem. Te annyira hülye vagy, hogy még a dobozhajtogatás is túlzás számodra.
Belsőség India odavág 2009.09.22 18:00:00
Kicsit untuk már Frankfurtban a grammperkilométeres hófehér autókat. Ennél csak a „nem létező villanyautók” rovat volt borzalmasabb, mert ugye más dolog kiállítani egy példányt, hogy csinos lánykák dugdossák a konnektorba, és más dolog gyártani. Viszont az a cég,…..
OptimusPrime 2009.09.22 22:10:09
@binrashid: Tényleg bullshit? És a szél, nap, víz, atom és geotermikus erőmű kéményénél mi jön ki szerinted, bullshitkám?
OptimusPrime 2009.09.22 22:21:21
@Bockó: Pont azt csinálják, csak propagálják mivel mást nem tudnak, tekintve hogy soha nem lesz belőlük semmi. Persze az újszülöttek minden évben rinyálnak meg "nem értik", hogy miért nem hidrogén. Ez megy már több mint 40 éve, te még hány évig nem fogod érteni? :) (Mellesleg a bömbös nem csinált "hidrogén cellát" ők még ennél is nagyobb elmebetegséget csináltak, a nemlétező hidrogénjüket cseppfolyósítják - ami néhány hét alatt magától elpárolog -, majd ezt belsőégésű motorban égetik el. Ezzel a szuper-veszteséggéppel akkora barmot csináltak magukból amekkorát csak lehet :)
OptimusPrime 2009.09.22 22:56:31
@Shadowbull: Figyi baromarc, attól hogy te nem értesz semmit, sőt még azt sem amit leírsz attól még a bömbös a világ legnagyobb barmát csinálta magából a H7-el. Mindenki aki legalább az általános iskolát képes volt elvégezni halálra röhögte magát az idiótákon amikor még 1-2 éve is halál komolyan nyilatkozták, hogy igen, ez a jövő és már csak néhány év és mindenki ezzel fog menni. Hahahaha! A nyóc osztályt nem megütők meg 1 az 1-be beszopták ezt az kapitális ökörséget, és azóta is várják a hidrogén eljövetelét.

Ja, szóval nem sikerült nekik? Jééé, de meglepő, sose gondoltam volna! Hahahaha! És mi sikerült a bömbösnek, egy szép kövér veszteséget összetapsolni az sikerült? Ha!
Egy hibrid száz bajt csinál. Talán a szerkesztőség történelmének eddigi legkomolyabb, vérre menő vitáját indította el a Honda Insight. Lassan két hete már, hogy nálunk járt, de még ma is egy harmincperces vitát hallgatott végig az egész harmadik emelet. Bende kontra Papp, Papp…..
OptimusPrime 2009.07.13 21:46:26
@censor013: Akkor a Te szerény véleményed egy órási nagy marhaság.

"Talán még arról sem hallottak, hogy jobban tesszük, ha tovább használunk egy már meglévő öreg autót..."

Te meg nem hallottál arról, hogy még annál is sokkal jobb ha nem veszel semmit? Hülyeségeket hasonlítasz össze és csodálkozol hogy hülyeség jön ki.
Sokat elmond, hogy erre nem jöttél rá magadtól, pedig annyira triviális: a hibridek zöldebbsége úgy értendő, ha egy másik vele nagyából értelmesen összevethető nem hibriddel mérik össze.

"Aztán itt van ugye az akksik esete. Mi lesz vele, ha elromlik?"

Az lesz vele, mint amikor a belsőégésű romlik el. Vagy megjavítják, vagy kicserélik. Soha nem jöttél volna rá magadtól mi?

"Persze sokan tévesen értelmezik a megtakarítás fogalmát..."

Ez könnyen meglehet, Te viszont nem is tudod, hogy mi az.

"Ha egy Audi 100 2,5 TDI-vel egy tankkal el lehetett menni Moszkvából Berlinbe, a 90-es években, akkor hibridék mit akarnak?"

Tényleg? És milyen környezetszennyezés árán? Az Audidat lassan ki fogják a legtöbb helyről tiltani, de ilyen apróságok ne is érdekeljenek csak továbbra is csodálkozz a hülyeségeiden.

"Ami még fura, hogy a diesel a hibrideknél mostohagyerek, vagy mi?"

Semmi fura sincs benne teljesen logikus, de mivel nem értesz hozzá, számodra ez is csak egy a megoldhatatlan rejtélyek közül.

"Ja, és a legjobbat a "Lexus a Full Hybrid" szövegen röhögtem."

Most komolyan számodra az érv, hogy tök hülye vagy valamihez és semmit sem értesz azon a területen? Értelmes ember ilyennel nem dicsekszik, de akkor ezek szerint itt ez nem áll fenn. :)
OptimusPrime 2009.07.13 21:51:27
@Imbolygó Hollander: "hanem egy technológia kezdeti szárnypróbálgatása"

A szárnypróbálgatásnak már vagy jó 6 éve vége. 2002 óta a Toyota minden hibridjén nyereséget termel, szó sincs már semmilyen szárnypróbálgatásról.

"Sokan azt értik félre, hogy a hibrid autó a megtakarításról szól, pedig nem. A hibrid az alternatív hajtásról szól."

A hibrid mindkettőről szól. A magasabb hatásfok miatt lehet vele megtakarítani. Persze nem minden hibriddel könnyű megtakarítani, pl. a Merci féle alibi hibriddel valószínűleg elég nehéz, a Toyota HSD-jével viszont nem megtakarítani nagyon nehéz.
Alacsony fogyasztást ígérő öt különböző autó, egy útvonal, 10 eredmény. Melyik éri be a legkevesebbel?  Vélemények az azonos című írásunkról...
OptimusPrime 2009.07.12 12:37:55
@DrBadár: Egyáltán nem érdekes. Már kismilliószor kiderült, hogy Jeremy Clarkson egy az olajlobbi által pénzelt idióta. Folyamatosan hazudik, de olyan hihetetlenül átlátszóan hogy szinte ordít. De ez nem probléma, mivel a nézői hasonló bányász béka színvonalon vannak, így nekik nem tűnik fel. :) Javaslom olvasd el a youtube-os videohoz fűzött hozzászólásokat is, ott is leleplezik a hazugságait.
A "Nem az számít mit vezetsz hanem hogy hogyan" is egy óriási nagy baromság! Az is számít hogy mit vezetsz és az is hogy hogyan. Ez pedig legalább 100 éve abszolút triviális, ennek ellenére J.C. 1-2 éve fedezte fel ennek az állításnak a felét. Szánalmas.
OptimusPrime 2009.07.12 12:46:08
@DrBadár: Az alap 7,15 misis Prius is "normálisan" van felszerelve, sőt normálisabban mint más extrákkal felszerelve. Nagyjából ugyanez a felszereltség az USA-ban 22000 USD-be kerül, ez mai árakon 4,4 millió Ft.

"...amik nem hurcolnak fölösleges súlyt magukon."
Ez olyan mintha azt mondaná valaki, hogy azért nem vesz nem hibridet mert az tök feleslegesen cipeli az üzemanyagtartályt, vagy az indítómotort. Ez teljesen értelmetlen, mert azok nélkül nem működik az egész. A Prius sem cipeli feleslegesen az akkumulátorait, mert a nélkül nem működne, az szerves része a hajtásláncnak sőt éppen azok miatt tud jobb paraméteket felmutatni mint a nem hibridek.
13 évvel a hibridek piacra kerülése után legalább a legalapvetőbb dolgokkal tisztába kellene kerülni.
OptimusPrime 2009.07.13 14:37:45
@DrBadár: Az mindegy hogy swift vagy más, új vagy régi. A nem hibridek fogyasztásának nincs felső korlátja, bármelyik nem hibriddel lehet akármilyen nagy fogyasztást elérni, és ez így van mióta az első belsőégésű motor elkészült.

Szerintem meg nem a trendiséghez, hanem a műszaki fejlődéshez van köze. A hibridek a belsőégésű motorral hajtott járművek javított, nagyobb hatásfokú változatai, amik számottevően kisebb veszteséggel ezért kisebb fogyasztással és környezetterheléssel működnek.
Május közepén mutatták be a nagyközönségnek a stuttgarti márka lexusluxuslimuzinját. Az európai gyártók lassan egy évtizede érdeklődve, de kissé lesajnálóan szemlélik a japánok vergődését az akkumulátorokkal. Nagy, nehéz, drága, veszélyes, környezetszennyező, a…..
OptimusPrime 2009.07.10 15:41:40
@Il mio nome è Nessuno: Azért nem írtam konkrétumokat, mert az eddigi őrjöngéseidől is nyilvánvaló volt, hogy a szemed előtt levő permanens vörös köd miatt csak a saját baromságaidig látsz, a valóságig már nem.
A belinkelt "teszt"-ed hihetetlen szánalmas, már jónéhány cáfolatát olvastam. (Ennél már csak azzal csinálhattál volna nagyobb hülyét magadból, ha azzal a szintén vagy tucatnyiszor megcáfolt koholmánnyal jöttel volna elő, amiben azt állították, hogy a Hummer környezetbarátabb mint a Prius). Ha neked az 5.87-5.61=0.26 l/100km-es fogyasztáskülönbség "lezabálja a gatyádat" akkor vagy soha ne ülj be többé kocsiba vagy keresd fel az elmeorvosodat. :)
Ráadásul a "teszt" időpontjában a gázolaj drágább volt mint a benzin, így péznben kifejezve közel 0 volt a különbség.

A már ide is belinkelt sprintmonitor-os adat
www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?esearch=1&vehicletype=1
is tökéletesen cáfolja a baromságaidat. A letöltés pillanatában 678 Prius 19980697 km-en megtett fogyasztási átlaga 5.24 l/100km volt. Ez minden, csak nem gatyalezabáló. Keress egy Prius méretű és hasonló paraméterekkel rendelkező nem hibridet a sprintmonitoron aminek hasonlóak a menetteljesítményei, de kevesebbet fogyaszt a Prius-nál és akkor gyere vissza hőbörögni. Sok sikert! :)

Nem, nem tűnt fel, ugyanis nem az amerikai nagyvárosokban rohangálnak, hanem mindenhol amerikában. Ott pedig igen sok az autópálya, még a városokon belül is azok mennek, így szó sincs arról, hogy a Prius-ok csak a dugókban araszolgatnának.

A 2 literes benzinesek sokkal de sokkal több kipuffogógázt engednek a levegőbe mint a Prius, mind országúton mind városban lényegesen többet zabálnak annál, és eddig egyetlenegy Prius sem szarta össze a környezetet használt akkumulátorokkal.
Neked tényleg semmi lövésed sincs arról, hogy mi az hogy hibrid?
OptimusPrime 2009.07.11 23:37:16
@donphobos: "Amerikában a legtöbb államban a sebességhatár 55 mérföld/óra az autópályán. Ha több kocsi megy konvojban, akkor lehet picivel több, de ha a konvojból valaki kigyorsít, akkor kiszedi a rendőr azonnal. Tételezzük fel hogy 55 mérföld és akkor az 88 km/h kerekítve."

Ez totális hülyeség! Sokféle sebességkorlátozás van autópályán, néhány rüvidebb szakaszon valóban van 55 mph is de abszolút nem ez a jellemző. Ami jellemző az a 65, 70 ill. 75 mhp, az pedig 104-120 km/h és nem, a legtöbb kocsi NEM ott megy a leggazdaságosabban. Ha a valóságra is kíváncsi vagy, akkor itt megnézheted azt: en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

"A hibridek Achilles-sarka a felhasználási profil."

Ez nem csak a hibridekre, hanem MINDEN járműre igaz.

"De extrém dugóban már megszűnik az alacsony emisszió, mert lemerül az akksi és akkor tölteni kell. És akkor bizony megy a pöfögő benzines."

És? Mit akarsz ezzel mondani? Ugyanis még extrém dugóban is sokkal kisebb a hibrid környezetszennyezése a nem hibridnél, mert ilyenkor is sokkal kevesebbet megy a "pöfögő benzines", ráadásul nem csak az tölti az akkumulátorokat, hanem a visszanyert mozgási energia is gurulásnál és fékezésnél.

"Ha két település között haladsz európai autópályán és tartod a 110 km/h sebességet mondjuk a külső sávban néha előzve kamionokat, akkor egyedül a benzines hajt."

Ez így megint nem igaz. Attól függ melyik hibridről beszélsz, ha a Merci alibi hibridjéről akkor lehet, de ha a Toyota HSD-jéről akkor nem. Ott ugyanis a villanymotor bármilyen üzemmódban hajthat, akármilyen sebességnél, egyedül is meg a benzinmotorral együtt is.

"De azt naivitás lenne hinni, hogy itt az elektromos rész bármit tud segíteni érdemben, mert ekkora terhelésnél pillanatok alatt lemerül és fel kell tölteni."

Ez nem naivitás hanem tény. Javaslom a HSD doksijának áttanulmányozását vagy egy ilyen hibrid kipróbálását mielőtt még további hülyeségeket kezdenél mondani.

"A hibrid könnyen kaphat extra vevőket ha nyomják adókedvezményekkel..."

Az USA-ban már régóta nincs kedvezmény a Prius-ra mégis veszik mint a cukrot. Nagyon nem megy ez neked.

"De el tudom képzelni hogy egy németországi ingázó aki megtesz napi 2x60 km-t egy átlagosan 160 km/h sebességű szakaszon (mert ilyen is van) nem fog vérszegény benzinessel szerelt hibridet venni, mert balesetveszélyesen gyenge az ő általa naponta bejárt úton."

A németországi ingázó is tud olyan hibridet venni amiben bika benzines mellett bika villanymotorok is hajtanak és könnyedén mehet 160-al is (csak minek). Mellesleg kizárt, hogy aki a német autópályán 120-al megy, az halálos veszélyben lenne.

"Az utolsó mondat, hogy még egyetlen egy Prius sem szarta össze a környezetet használt akksikkal külön vicces."

OK, akkor nevessünk együtt, bár megint az lesz, hogy csak én fogok.

"Az első generációs európai modell akksijait elég gyakran kellett cserélni, azok még nem sokáig bírták."

Igen, ez megint egy olyan állítás aminek tökéletesen a fordítottja az igaz. Légy szíves akkor mutasd meg azt a statisztikát ami alapján ezt állítod!

"Mert az angyalok mezitálbas nevetése nem tünteti el azt a gigászi mennyiségű savat, nehézfémet és veszélyes hulladékot, amit egy autónyi akksi képvisel."

Nem tudom, hogy az angyalok hogy nevetnek, de az biztos, hogy ez megint egy oltári nagy baromság amit állítasz! Meséld már el, hogy mondjuk az 1. generációs Prius meghajtóakkumulátorában milyen "gigászi mennyiségű sav és nehézfém" az amit oda vízionálsz? Ugyanis azokban se gigászi sav se nehézfém nincs!

Köszönöm szépen, én általában nagyon átgondolom a témát mielőtt hozzászólnék. Ha nem értek hozzá, akkor meg nem szólok bele. Ezt a technikát javaslom neked is és akkor nem jársz úgy mint most.
OptimusPrime 2009.07.13 14:29:10
@donphobos: "de a marketinges dumán túl nem megy ez"

Pontosan így van, a te antimarketinges dumádon kívül, aminek minden egyes pontja teljes hülyeségnek bizonyult, tovább nem tudtál lépni.

"az egyik tulaj panaszkodik rá hogy milyen furcsa amikor átadja az elektronika a fékezést a valódik fékeknek..."

Valld be nyugodtan, hogy soha nem vezettél még hibridet, és fingod sincs róla, hogy hogyan működik. Valami teljesen agyament elképzelésed van, aminek a valósághoz semmi köze sincs, és ebből a hülységből vonsz le még idiótább következtetéseket. Az igazi baj azonban az, hogy nem veszed észre, hogy így a valósággal pontosan ellentétes dolgokat kapsz.
Ehelyett azt javaslom, hogy kerülj tisztába az alapokkal és utána minden világosabb lesz.
Egyetlen dugó sem tart végtelen ideig. A dugók döntő többségéből az akkumulátor megengedett alsó SOC értékének elérése előtt ki lehet kerülni, ilyenkor a fogyasztás és környezetszennyzés NULLA! Azokban a ritka esetekben amikor nem ez a helyzet, akkor sem indítod meg leállítod a hibrid benzinmotorját mert azt nem tudod explicit módon szabályozni, hanem azt az elektonika vezérli és legtöbbször úgy, hogy folyamatosan megy egy darabig a benzinmotor OPTIMÁLIS üzemmódban és így tölti az akkumulátort (sőt, ha közben elindulsz akkor rögtön közvetlenül a villanymotort táplálja a generátor megspórolva még az akkumulátor töltés-kisütés veszteségét is). Ilyen esetben is jóval kisebb a fogyasztás és a szennyezés mint nem hibrid esetén. Ha ezt nem tudod felfogni, akkor hagyjuk, reménytelen számodra ez a dolog.

"Perpetuum mobile ez is?"

Nem örökmozgó, csak Te nem érted, hogy hogyan működik. Azokból a hülyeségekből amiket eddig hajtogattál, egyértelműen következik, hogy fogalmad sincs mi a hibrid hajtás lényege általában sem, a Toyota rendkívül összetett HSD-jének mibenléte pedig végképp felfoghatatlan számodra. Amíg azt hiszed, hogy vagy a belsőégésű hajt vagy a villanymotor és kész, addig soha nem is fogod megérteni. A valóságban viszont ennél sokkal több üzemmód van - ráadásul olyanok is, ahol egyszerre tölt meg hajt is -, amik között a vezérlés kapcsolgat akár másodpercenként többször is az adott viszonyoknak megfelelő legoptimálisabb módon. Minden nagysebességű utazásnál vannak olyan részek, ahol a nem hibridek által 100%-ban veszteségként elvesző mozgási energia egy részét vissza lehet nyerni, úgyhogy nem kizárólag a benzinmotor tölti az akkumulátort, de ha az tölti is, az is optimális üzemmódban a lehető legkisebb fogyasztással történik. A generátoros féküzem pedig csak nem 0 sebességig működik, ezt az energiamonitorról is 1 pillantás alatt leolvasható.

"Beszéltem első generációs Priust használó tulajdonossal. Abban elég gyakran kellett akksit cserélni, sajnos a pontos értéket nem jegyeztem meg. Ez még 2001-ben volt kábé..."

Most komolyan ez érv akart lenni? Mert ha igen, és nálad ez a szint, akkor én is beszéltem ugyanazzal a tulajjal és elmondta nekem, hogy valójában nem mondott igazat neked. Így már OK? :)
Azért óriási pofára esés pont az első generációs Prius-ra hivatkoznod, mert ott még nagyobb volt a túlméretezés mint a későbbi típusoknál, és emiatt pont annak vannak eddig a legjobb staisztikái. Ráadásul arra is, és későbbi modellek hibrid hajtásláncára is országtól függően 6-15 év garancia van, így abszolút nem kell izgulnia ilyenen egyetlen tulajnak sem. Ez sem jött be. :)

"Az akkumulátorban szerinted mi van?"

Eredetileg én kérdeztem, hogy mutasd meg hol van az a "gigászi mennyiségű sav és nehézfém" amiről hadováltál. Ezek szerint fingod sincs róla, hogy mit tartalmaz pl. a Prius meghajtóakkumulátora, de ennek ellenére "gigászi mennyiségű savat meg mehézfémet" képzelsz bele. No ez arra tökéletesen jó, hogy hülyét csinálj magadból, másra nem.

Semmilyen marrketing anyagra nem hivatkoztam, pusztán műszaki tényekre. Te ezzel ellentétben a saját abszolút beteg agyszüleményeidre építettél fel egy totálisan téves, a valósággal tökéletesen ellentétes képet. Még olyan egyszerű tényeket sem sikerült eltalálnod mint az USA autópályáin érvényes jellemző sebességkorlátozás mértéke. Persze az lehet, hogy neked a wikipedia is csak marketinganyag, amit a gonosz sötétződek állítottak össze, csak azért hogy megcáfolhassalak. :)