Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Holovácegy

18 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Előfordult már veled is, hogy vezetés közben elkalandoztak a gondolataid, egészen máshol járt, és nem az utat figyelted? Mindenkivel rendszeresen előfordul, hiszen ez az agy normál működése: az unalmas, monoton, ismétlődő feladatoknál átkapcsol robotpilóta üzemmódba, úgy érezzük, külön oda sem kell…..
Készítettem egy közvélemény kutatást a közösségi oldalunk kedvelői körében, és ezt a témát kérték szinte a legtöbben. Ami azért lepett meg, mert sok helyen össze van foglalva ez a téma, bár legtöbbször csak 3 stílust mutatnak be, max 4-et, de akkor megpróbálok egy kicsit részletesebben és…..
A hátsó fék használata szinte vallási kérdés. Az egyik tábor esküszik rá, rengeteget használja, a másik szinte soha. Akármelyik oldallal beszél az ember, kiderül, hogy komoly ideológiai háttere van mindkét hozzáállásnak. Pedig a legjobb esetben is csak az egyiküknek lehet igaza. De mégis…..
Motorral nehéz úgy közlekedni, hogy betartsunk minden sebességkorlátozást. Sokszor ez ésszerűtlen is lenne, csak növelné a veszélyt, mert a többi jármű sem tartja be, és lassabbnak lenni, mint a környező forgalom, nem jó ómen. De mennyivel nagyobb a kockázat, ha csak egy "kicsivel" vagy sokkal…..
Holovácegy 2017.10.08 01:10:07
@Ovecskin: szemből nagyon nehéz megállapítani egy motoros sebességét, azt meg hogy éppen lassít vagy gyorsít, szinte lehetetlen. Emiatt nem kell félned. Attól inkább, hogy ha nem lassítasz és kijönnek eléd, akkor baj van...
Holovácegy 2017.10.08 01:18:35
@[mike]: A lassulás a mozgási energia négyzetes szabálya miatt sem lineáris, hiszen nagyobb sebességnél a fékrendszer adott hőtermelése nem ugyanolyan sebességcsökkenést eredményez, mint lassabb sebességnél, ráadásul a fékrendszered változó hőmérséklete is beleszámít, meg a külső hőmérséklet, meg ahogy írod, a légellenállás és még egy csomó minden. Nem egy precíz szimulációt kell elvárni egy ilyen cikktől, hanem azt, hogy felhívja a figyelmet arra a tényre, hogy ha csak 10-20%-kal mész gyorsabban, akkor egy balesetnél nem 10-20%-kal, hanem sokkal-sokkal jobban növekszik a sérülés kockázata.
Amúgy az 1mp-es reakcióidő nem a fékhez nyúlásra értendő, hanem az esemény bekövetkeztétől a jármű lassulásáig, ebben benne van a fékek tehetetlensége is. Nem én számolok ezzel, hanem az igazságügyi szakértők, mert egy átlagos sofőr, ha nincs felkészülve, hogy neki vészfékeznie kell, kb. ennyi idő alatt tudja elkezdeni lassítani a járművet.
Kezdjük azzal, hogy mit is jelent az ellenkormányzás, mert már ez is zavart okoz időnként. A legtöbben azt a jelentését ismerik, amikor egy jármű hátuljának megcsúszásakor a megcsúszás irányába tekerik a kormányt. Az autósoknál csak erre a mozdulatra használják az ellenkormányzás kifejezést, de a…..
Félperces történetek Csodaszer 2014.08.16 08:00:00
Csodaszer - A két legszebb pár piros cseresznyéjét kérném - mondta Lenke néni a sarki zöldségesnek.Nem lepődtek meg rajt, ismerték a kedves kisnyugdíjast a szemközti házból. Sokszor szokott csak pár szem gyümölcsöt venni, amikor valaminek szezonja volt. Lenke néni átvette a…..
Közös munka- Hölgyeim és uraim! - kezdte ünnepélyesen az író- Köszönöm, hogy ennyien eljöttek az új könyvbemutatómra. Bár hozzáteszem, teljesen feleslegesen. A könyv ugyanis nem készült el, sőt, bele sem kezdtem. És nem is szándékozom hozzákezdeni, mert maguk egyszerűen nem…..
Értékek mentén haladva- Üdvözlöm Önöket! Végre eljött ez a nap is, kis falunk polgári kört alakíthat!Páran tapsolnak, éljeneznek, majd a szónok folytatja.- Először meg kellene állapodnunk a Szervezeti Működési Szabályzatban. Első kérdésem: az elnők önkényesen dönthessen…..
Félperces történetek Tehetség 2014.07.26 08:22:26
Tehetség Születésétől kezdve fantasztikus tehetsége volt a festéshez. A finom, tökéletes mozdulatok ott voltak benne az ujjaiban. Az arányok, alakzatok, kompozíciók, színek tökéletes harmóniája ott volt benne a fejében. Amikor ránézett valamire, azonnal észrevette a másnak fel…..
A környezet ellenére Egy bordélyházban látta meg a napvilágot, ott is nőtt fel. Egészséges, szép kislány volt, aki nagyon tudott hízelkedni. Szeretett a vendégek vagy az örömlányok ölébe ülni. Játszani velük, vagy csak úgy ellenni. A férfiak sosem molesztálták, és neki sem…..
A motorosok a legtöbb helyen a világon köszönnek egymásnak, van ahol lelkesebben, van ahol kevésbé, de a kéz és lábjeleket mindenhol ismerik, használják. Jópofa dolognak tűnik, ártatlan kis apróságnak, de nem biztos hogy az, ezért főleg a kezdőknek érdemes, de talán a haladóknak sem árt ezt is…..
Ez egy olyan téma, amiről viszonylag keveset lehet hallani, olvasni. Egy autóval egyértelmű, hogyan haladjunk a sávunkban, de motorral már korántsem az. Nagyon sokan középen mennek, ez logikusnak is tűnik, egyenlő távolságra van mindkét oldalról érkező veszélyforrásoktól. A lassabb robogósok…..
Motorozás közben lehetünk mi is figyelmetlenek, de egyszerű statisztikai tény, hogy mások sokkal többen vannak, így annak valószínűsége, hogy ők hibáznak, nagyságrendekkel nagyobb :) Nagyon fontos tehát, hogy közlekedés közben figyeljük a körülöttünk lévőket. Megpróbálom összeszedni a…..
Hatalmas kockázat van abban, ha egy tempósan haladó kocsisor hirtelen lelassul, esetleg megáll. Ez nem csak városban veszélyes, hanem a városon kívül országúton, főleg autópályán is. Ha egy motoros kellő követési távolságot hagy, akkor nem lehet gond a megállás, bár motorosoknál az egyik jellemző…..
Ez szintén egy nagyon veszélyes szituáció, nem csak városban, hanem autópályán is, és nem csak motorral, hanem autóval is érdemes figyelni az alább leírtakra. Motorral nagyon könnyű egy autó, teherautó, busz holt terébe kerülni. Ráadásul ha ilyenkor sávot vált, rá húzza a kormányt, mert kikerül…..
Mik a legveszélyesebb szituációk városi motorozásnál? Megpróbálom sorra venni őket a következő pár bejegyzésben. Piros lámpa: Az egyik tipikus veszélyforrás a zöld lámpánál elsőként való kilövés. Autóval ritkán vagyunk legelsők a lámpánál, de motornál ez szinte mindig így van. Ráadásul most már a…..
Nem mennék bele most abba az eldönthetetlen kérdésbe, hogy ha kijönnek elénk váratlanul, akkor fékezni vagy kerülni jobb-e. Eldönthetetlen, mert minden szituáció más és más, van ahol a kikerülés a jó, van ahol a vészfékezés. A lehető legjobb, ha nem is kerülünk (váratlanul) ilyen helyzetbe, de majd…..
Egyre többen motoroznak (és bicikliznek), ami egy jó dolog. Egy nagyvárosban összehasonlíthatatlanul gyorsabban jutsz el A-ból B-be két keréken, mint bármilyen más módon. Autóval menni a dugók miatt nem lehet, a tömegközlekedés pedig lassú, és a külső kerületekben kiszámíthatatlan. A motorozás és a…..
GFG Blog Minden kiderült 2012.10.29 05:28:13
„váratlanul kiderült mi a feladata” (L. Simon László: Váratlanul kiderült)   Van az úgy, hogy egy hét alatt minden kiderül. A múlt héten kiderült, hogy milyen is az erős ember karikatúrája, vagyis milyen, mikor egy gyenge erős embert próbál meg játszani. Kiderült,…..
Holovácegy 2012.11.01 12:27:01
@sárospataki lány: Akkor én is röviden most csak, igen, tök jó lenne, ha a magyarok tudnának olyan fékbetétet gyártani, ami világszínvonalú és árban is megfelel, de akármennyi pénzt adsz egy magyar kkv-nek, nem fogja behozni a lemaradását pár év alatt mondjuk a Brembo-val szemben, ahogy magyar iphone-t is kár nekiállni fejleszteni. Rengeteg eleve halálraítélt nagyra törő tervre láttam tíz- vagy százmilliókat, akár milliárdokat kidobni, és ez a kép, amit Te is mondasz, hogy ha azt a pénzt, amit mondjuk a Mercedes támogatásába beleöntöttek, megkapták volna a szuper magyar kkv-k, akkor mi is tudnánk Mercedest gyártani, iszonyat hamis, hazug is, nincs tisztában a magyar kkv-k valódi színvonalával, tudásával, képességével a nyugati versenytársakhoz képest. Nekünk több száz(!) magyar kkv tartozik az ügyfélkörünkbe, siralmas, hogy milyen szakmai színvonalat képvisel a többség.. Ez nem pénz kérdése. Akinek megvan a valódi tudása, az ma is sikeres hazai és nemzetközi szinten is, aki nem, az nem volt elég jó, ilyen egyszerű ez. Lehet, hogy rossz ezt hallgatni, mert magunkban kell keresni a hibát, de ez a szomorú valóság. Kevés az olyan ötlet, amibe valóban megéri invesztálni, akár magán, akár állami tőkét.

Ha van egy igazán jó ötleted, akkor akármennyi pénzt lehet rá szerezni pár nap alatt. Nem szerinted jó ötletről beszélek, mert a fejlesztők, feltalálók általában nagyon szubjektívek, elfogultak a saját munkájukkal kapcsolatban, hanem profi, az adott területtel foglalkozó üzletemberek szerinti jó ötletből van nagyon kevés itthon is és a világban is. Pénzt a legkönnyebb szerezni, csak nem akármire. Ha akkora ötleted van, amihez az itthon rendelkezésre álló kockázati tőkések által kínált maximálisan pár száz millió kevés, akkor nyitva áll a világ akár Amerikába is, ott más nagyságrend kezdődik. Ismerek olyan magyar fiatal vállalkozót, aki eljutott egy ilyen rendezvényre a szilikon völgybe, előadta az ötletét, ami szerinte zseniális, csak ott azt mondták, hogy szerintük nincs benne üzleti potenciál, nem adnak egy vasat sem. De pl. a prezi.com -ért sorban álltak az amerikai befektetők is, mert az meg egy akkora ötlet volt. Egy forint állami támogatást nem kellett beleadni, mégis sikeresek, érdekes, nem?
Holovácegy 2012.11.02 08:19:45
@sárospataki lány: Fura dolog, hogy sokadszorra elmagyarázod, mi a magas hozzáadott érték, miközben az érvelésem arról szólt, hogy ennek a prompt, azonnali növelése nem elhatározás, támogatás kérdése, hanem alkalmasságé, ami nem nagyon van meg jelenleg. Nyilván vannak olyan esetek, amiben egy multi nem támogatja, hogy magyar spin-off cég alakuljon az ő egyik kutatásából, fejlesztéséből, de ez racionális döntés a saját részéről, épp erről beszélsz, hogy nekünk is védenünk kellene a saját érdekeinket. Ez egy adottság, nehezítés, ha úgy tetszik, hogy náluk van a know how, és nem akarják odaadni maguktól, tehát nekünk okosnak kell lennünk, ha fejlődni akarunk, mert tőlük nem várhatjuk a segítséget. Kína megteheti, hogy azt mondja, nem csak bérmunkát ad, hanem cserébe kéri a gyártástechnológiát is, de ő ezt megteheti, ha mi mondanánk ezt, akkor egyszerűen egy szomszédos országba telepítik a gyárat, és se munka, se tudás. Ebből egy kiút van, támogatni a hazai K+F szektort. Azonban továbbra is azt állítom, hogy a magyar kkv-k mostani szintjükön alkalmatlanok tömeges sikerek elérésére. Lehet, hogyha beleöntenél egy rakás pénzt az elején, több sikeres magyar kkv jönne ki a végén, de aránytalanul rossz hatékonysággal működne ez a támogatás, mert egy állami szerv nem képes szelektálni szakmai alapon, ezt már sokszor bebizonyították az EU-s támogatások elosztásánál. Évente sok-sok milliárdot dobunk ki most is olyan fejlesztésekre, amiről egy közepesen hozzáértő azonnal megmondja, hogy életképtelen ötlet. Csak a piac tud szelektálni, olyan emberek dönteni, akik a saját vagyonukat vagy a cégük pénzét teszik kockára, és háromszor meggondolják, mire adnak és mire nem. Ez a kockázati tőke iparág, ami az elmúlt években kezdett el igazán fejlődni itthon, de még hatalmas a lemaradásunk ebben. Minden olyan ország, ahol sikeres K+F szektor van, nagyon erős kockázati tőke háttérrel működik. Viszont mivel ismerek több ilyen céget is, tudom, hogy nem befektetésre váró pénzből van kevés, hanem olyan ötletből, ami mögött profi koncepció is áll. Olyan vállalkozókból, akikből kinézik szakmailag, hogy tud is valamit kezdeni majd az ötletével.
Mi ebben nem értünk egyet, szerinted hatalmas kiaknázatlan potenciál van a hazai kkv szektorban, nagyságrendekkel lehetne növelni pusztán csak állami forrásból származó anyagi támogatással a magasabb hozzáadott érték előállítását, szerintem meg nincs ilyen potenciál bennük, bennünk. A folyamat csak nagyon lassan fog változni, javulni, és ennek kulcsa egyfelől az oktatás, másfelől a kockázati tőkés szektor. Ha a fiatalokat már a középiskolában, főiskolán, egyetemeken megtanítják, hogyan kell csoportban dolgozni, hogy minden nagy siker mögött általában egy team áll, hogy ha van egy ötleted, azt hogyan kell tálalni, előadni, hogyan lehet rá pénzt szerezni, akkor jönnek a sikerek is. Ez folyik most, és én biztos vagyok benne, hogy a hozzáadott érték lényegesen javulni fog a következő húsz évben, ha nem követnek el mindent, hogy megöljék úgy általában a vállalkozásokat itthon alkalmatlan politikai, gazdasági vezetőkkel.

Hogy Orbán vagy Bajnai jövőképe jobb-e ezzel kapcsolatban, arra szerintem egy válasz is elég: Orbán Matolcsyt választotta gazdasági miniszteréül, az ő alkalmatlanságát szerintem nem kell bizonygatnom, Bajnai pedig Oszkó Pétert, aki jelenleg a legnagyobb működő magyar kockázati tőkével rendelkező OTP leány Portfolion vezérigazgatója, napi szinten azzal foglalkozik, hogy az alkalmas magyar start-up-okat világ szintű sikerhez segítsék, nem csak anyagi, hanem cégvezetési, piacismereti, kapcsoltai tőke segítséggel, persze úgy, hogy ők is keresnek rajta, hiszen erről is szól az egész, ebbe az alapba Te is tehetsz pénzt, nyilván, keresni akarnál rajta. Ha Bajnai jönne vissza, 99%, hogy megint Oszkó lenne a jobbkeze, és nem hiszem róla, hogy egyszer csak elfelejtené honnan jött, és megint direkt csak a bérmunkás projekteket támogatná. Oszkó szerintem önmagában egyedül jobb választás mint bárki a jobb oldalon, tudásával, eddigi munkájával azt mutatja, hogy érti a nemzetközi üzleti élet működését és nagyon ügyesen mozog is benne. A Portfolionnal pedig számomra azt tette hitelessé, hogy látja a kiutat a magyar kkv-k fejlesztésére. De ha prompt kell most munkát adni megbízhatóan, nem csak pár hónapra, hanem évekre az alacsonyan képzett tömegeknek, akkor sajnos nem lehet nem támogatni a bérmunkát igénylő multikat. Kérdezted, ha minden multi, aki bérmunkát ad itthon, egyszerre kivonulna, mi lenne: igen, rengetegen csúsznának le olyan szegénységbe, amit mi el sem tudunk képzelni, és nekik nem lenne onnan visszaút... Orbán egyik hozzáállása, hogy ezzel a réteggel nem kell foglalkozni, szükséges áldozat egy nagy dicső szabadságharcban. Szavazni úgy sem fognak, mert nem mennek el regisztrálni, szóval nem tétel, mit gondolnak. Te is egy korábbi érvelésedben azt mondtad, hogy a mély víz módszer működik csak, elvenni minden támogatást, akkor az öngondoskodás is előjön majd igényként. Bár nem írtad le, de ennek az érvelésnek az alapja az szokott lenni, hogy aki meg nem képes erre, az dögöljön meg. Én nem vagyok meggyőződéses baloldali, sosem voltam, liberális értékrendet vallok, de ezt még az én gyomrom sem veszi be, ennél még bennem is több szolidaritás van.
Holovácegy 2012.11.02 12:07:18
@sárospataki lány: "lehetne mentor-program, nemzetközi tanulmányutak támogatása (inasprogram), cégvezetés és vállalkozás irányú oktatás mindenkinek (te hát a sajtkészítőnek is, nem csak a főiskolán három kreditért beadandóval), nagyon sok pénzzel és díjjal megtámogatott innovációs díjak egészen fiatal kortól" - Gyakorlatilag azzal le is zárhatjuk a vitát, hogy ugyanarról beszélünk mindketten. Én pont ezt írtam az innovatívabb szektorokra korábban, de valóban éppen úgy igaz a sajtkészítőkre is. Kettőnk között három kérdésben van vita: 1. Ez mennyire gyorsan lenne képes átalakítani az ország teljesítményét (ha végre elindulna). Szerinted ez azonnal vagy nagyon hamar hozná az eredményt, szerintem ez hosszabb folyamat lenne, évtizedes távlatban lenne csak kimutatható hatása nemzetgazdasági szinten, de ettől még azonnal el kellene kezdeni, ebben szerintem egyet tudunk érteni. 2. Az olcsó bérmunka támogatása, ami azonnali munkalehetőséget ad, hozzájárul-e a helyzet konzerválásához. Szerinted igen, szerintem ez két külön téma. Attól, hogy pénzt adunk az Audinak, még nyugodtan elindulhatna az általad is említett oktatási, nevelési, tanácsadási, segítői program, ez a kettő megférne egymás mellett, sőt csak együtt szolgálhatná az ország rövid- és hosszútávú céljait. Csak az egyik vagy csak a másik külön-külön nem jó megoldás, tehát valójában nem az olcsó bérmunka támogatása, hanem az oktatási, fejlődés segítési program hiánya konzerválja a helyzetet. 3. Ezt a fajta új szemléletet a mostani keresztény-konzervatív Orbán-Matolcsy-Hoffmann Rózsa mesterhármassal vagy egy Bajnai-Oszkó párossal látod inkább megvalósíthatónak. Te jobban hiszel az elsőben, én a másodikban, ebben nem fogjuk meggyőzni egymást.
w Egyél hódot! 2009.12.11 06:30:00
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
Holovácegy 2009.12.17 17:22:05
Én is szeretem TWÁ írásait, és a legtöbbször, ha nem is mindennel, egyet szoktam érteni vele, de ez totális hülyeség egy-két gondolat kivételével.

A válság a túlfogyasztás miatt alakult ki, ami a folyamatos gazdasági növekedés szükségességéből jön. Csakhogy a termelés növelése egyre drágább volt, többek között azért, mert az olaj kitermelése nem volt növelhető egy szint fölé, kb 2006-2007-ben tetőzött, utána csak az árak nőttek, hiszen az egyre nagyobb olaj igény és a stagnáló kínálatból ez következik. Utána jött az összeomlás, mert azt a magas energiaárat senki nem tudta kigazdálkodni. Visszaesett a termelés, csökkent az energiaigény, olaj iránti kereslet, vissza is esett az olaj ára. Ez van most. Várjuk az újabb fellendülést, de megint bele fogunk ütközni a plafonba, és akkor még nagyobbat esünk majd.

Vagyis: túlfogyasztás, túlnépesedés, azaz környezetszennyezés = válság, ok?!

A megoldás egyik eleme valóban a tartósabb termékek előállítása, nem a felesleges, szükségtelen fogyasztás-generálás előre tervezett elhasználódással. De ahhoz önkorlátozás kellene, viszont az állatok és az ember génjeiben ez nem volt benne soha, mindig a környezet szabályozott, így ránk is ez vár. A politikai berendezkedés is olyan, hogy az a politikus nyer, aki többet ígér, tehát eleve a demokráciában képtelenség egy ilyen önkorlátozó szemléletet bevezetni. Lassítani lehet, de az emberiség akkor fogja abbahagyni a túlfogyasztást, amikor a természet rákényszeríti. Márpedig rá fogja, ahogy a Húsvét szigeteken vagy az Inka birodalomban is környezet tönkretétele alapvetően okozta annak a kultúrának a kihalását.

Akit jobban érdekel az olajkitermelés-csúcs és a válság összefüggése:
ffek.hu/blog/hetesi_zsolt/olaj_kozeli_jovojerol

A többire szót sem pazarolnék, annyira eszetlenség, hogy az ember számára hasznosság szempontjából vizsgál mindent TWÁ. Ahogy Bástya elvtárs is mondta: "szerénység elvtársak, szerénység!"
  A biciklis nem fog kerülni, nem fogja tolni: a biciklis az arra megy, amerre a legrövidebb. Vélemények az azonos című írásunkról...
Holovácegy 2009.08.19 08:32:39
Vezetek autót, motorozom, biciklizem, időnként még BKV-zom is Budapesten. Szerintem nincs különbség eme kategóriák képviselői között, arányaiban ugyanannyi a pronyó közöttük. Bicikliről én sem szállok le, de megállok vagy lassítok a zebra előtt, ugyanúgy, ahogy a kresz szerint (egyelőre) tiltottan előre csurgok motorral a lámpánál, ha elférek. Cserébe amikor autóval megyek, odafigyelek arra, hogy hasonló helyzetben valószínűleg mások is így fognak tenni, tehát a zebrán hátrébb nézek, ha kanyarodom, nem jön-e biciklista. Épp tegnap dudálták le a fejemet emiatt a Római partnál, mert szinte megálltam egy bicajos miatt, amíg nem láttam, hogy nem akar előttem áttépni jobbra kis íves fordulásom közben.
Bár tisztelem Winkler úr munkásságát, szerintem felesleges ilyen szinten köpdösni akárkire, legyen az biciklis éppen vagy bárki más, mert vélt vagy valós felsőbbrendűséggel ül a nyeregben. A legtöbben nem tartják magukat világmegváltónak, csak szeretnek vagy praktikusság okán kerekeznek. Ahogy a SUV vagy a hangos Yamaha VMax használói sem érzik magukat identitás zavarban, kisebbségi komplexusos kompenzátoroknak, és ez így is van rendjén, mert nem feltétlenül azok, ha ilyet vesznek, csak van közöttük olyan is.
A politikus egy más kategória, azt lehet szapulni, de legalább mi nem-politikusok ne essünk már egymásnak azért, mert az egyiknek pár kerékkel kevesebb van..
w Blues 2008.06.09 05:00:00
Két év rengeteg idő, de most épp úgy néz ki, hogy ha most vasárnap volnának a választások, illetve ha a nagymamámnak áramszedője volna, akkor elbúcsúzhatnánk az SZDSZ-től. Pedig már úgy megszoktuk. Mint az Aranypókot, amelynek késő-kádári reklámjában egy holtfáradt női…..
Holovácegy 2008.06.10 09:08:50
Emberek, ki nem látja, hogy a király MEZTELEN?!

Lehet vitatkozni sok mindenen, lehet Viktort, a fideszt hibáztatni sok mindenért, én sem kedvelem őket, de azért ismerjük el, teljesen megérdemelten van az mszp és az szdsz is abban a helyzetben, amiben van. Mindent megtettek érte, hogy ide kerüljenek. Nem 'csak' az elvtelenséggel van baj Gyurcsánynál, Kókánál, korábban Kunczénél, hiszen ma már tudjuk, hogy többek között akkor is ÁFA-t csökkentettek a választás előtt népszerűségi intézkedésként, amikor ők már pontosan tudták, mekkora a szar, hanem hogy szakmailag alkalmatlanok a feladatra. Az mszp elkúrta, nem kicsit, nagyon, Medgyó majd Gyurcsány, és ehhez mind a mai napig társ volt az szdsz. Az hogy most kilépett a koalicióból, nem bátorság kérdése, hanem az egyetlen esélye volt a pártnak, mert történelmi mélypontra süllyedt, és nem úgy nézett ki, hogy ezen tud változtatni másképp.

Lehet, hogy Fodorral is el fog veszni a süllyesztőben, de ezt akkor sem szabad az ő számlájára írni, ha így lesz. Tóta előre leírta, pedig ennek az embernek legalább elvei vannak, és hitele, amit kevesen tudnak felmutatni ilyen hosszú politikai múlt mellett. Hogy ezzel mire megy, majd kiderül. Minden tiszteletem a blog tulajdonosáé, de remélem, ezt is annyira nézi csak el, mint a Gyurcsány alkalmasságát. A Kuncze-Kóka féle szdsz-re már jó ideje nem szavaztam, nem szavaztam senkire, de a Fodor félére talán fogok, ha az elveivel és a tetteivel is tudok majd azonosulni. És ezzel szerintem sokan vagyunk így, ex-liberális szavazók.