Adatok
segabor
0 bejegyzést írt és 414 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Miért kell betonkeverővel megnyomorítani a Bikás park nemrég megszépült sétányát?
2014.04.26 19:49:14
A Bikás parkról sok szépet és jót terveztem írni - ígérem ezt még pótlom -, de most egy bosszantó apróság kapcsán kaptam róla levelet Zoltántól. Nem nagy ügy, vagyis hát sok ilyen adódik felénk - épp ezért idézem a levelét. Annyira általános eset, talán ti is…..
segabor
2014.04.26 21:04:26
El kéne érni, hogy a kivitelező önköltségen javítsa ki a rongálást.
A könyökén jönnek ki az orosz, meg kínai belsőkamerás videók? Azt hiszi, hogy mi már bunkókból sem tudjuk a nemzetközi átlagot hozni? Egy budapesti buszsofőr helyrebillenti a nemzeti büszkeségünket: mi is tudunk legalább olyan ökröket mutatni, mint a keleti…..
segabor
2013.02.17 20:25:16
@Gymkhanafan: nem kéne reagálnom, de nehéz szó nélkül elmenni amellett, amit írtál
"Ez is olyan, hogy meghozták a törvényt, hogy közutakon, egyirányú utcákban lehet biciklizni,de a biciklisnek kötelező fényvisszaverő mellényt és bukósisakot viselnie, valamint a biciklit ki kell világítani"
Kissé elnagyoltan fogalmazol. SAJNOS a bukósisak NEM kötelező, de a csengő IGEN (minek?). Egy irányú utcába bringás csak akkor mehet, ha tábla külön ezt engedi. Mellény csak településen kívül kell. A kivilágítás az viszont kötelező! És valami érthetetlen okból bizony sok pesti bringás mellőzi - ezzel is a saját életét kockáztatva.
Bringa valóban csak sporteszköz? Erről vajon tudnak Koppenhágában, Londonban, Amszterdamban és a világ más városaiban? Gyanítom Pest útjain előbb közlekedtek bringával, mint BMW X5-össel.
Sajnos valóban sok bringás elég tapló módon teker (kár tagadni) - de ebből nem következik, hogy innentől kezdve nincs a bringásoknak helyük az úton.
Csak ennyit akartam mondani.
Ja, és kb. 5 éve tekerek Budapest útjain. Még nem eleget, úgy látszik.
"Ez is olyan, hogy meghozták a törvényt, hogy közutakon, egyirányú utcákban lehet biciklizni,de a biciklisnek kötelező fényvisszaverő mellényt és bukósisakot viselnie, valamint a biciklit ki kell világítani"
Kissé elnagyoltan fogalmazol. SAJNOS a bukósisak NEM kötelező, de a csengő IGEN (minek?). Egy irányú utcába bringás csak akkor mehet, ha tábla külön ezt engedi. Mellény csak településen kívül kell. A kivilágítás az viszont kötelező! És valami érthetetlen okból bizony sok pesti bringás mellőzi - ezzel is a saját életét kockáztatva.
Bringa valóban csak sporteszköz? Erről vajon tudnak Koppenhágában, Londonban, Amszterdamban és a világ más városaiban? Gyanítom Pest útjain előbb közlekedtek bringával, mint BMW X5-össel.
Sajnos valóban sok bringás elég tapló módon teker (kár tagadni) - de ebből nem következik, hogy innentől kezdve nincs a bringásoknak helyük az úton.
Csak ennyit akartam mondani.
Ja, és kb. 5 éve tekerek Budapest útjain. Még nem eleget, úgy látszik.
Nézem, ahogy a közszolgálati televízió már egy jó ideje a Trianon előtti Magyarországra kiterjedően jósolja meg a másnapi időjárást. Arra gondolok, vajon hogy esne, ha a szlovákok, a horvátok, vagy a románok úgy beszélnének állami televíziójukban a mai Magyarország egyes…..
segabor
2012.11.07 16:21:06
segabor
2012.11.13 09:54:01
További forrás sértődésre: www.idokep.hu/hirek/uj-radarunk-pozsony-felett
Pozsony? Felvidék? Fujj ...
Pozsony? Felvidék? Fujj ...
Miután kiderült, hogy Silent és én is rendszeresen bringára pattanunk, többen (na de biztos nem komolyan) megijedtek, hogy átalakulunk kerékpáros bloggá. Természetesen nem, bár a mai poszt főszereplője is egy biciklis, mégis teljesen érthető Tier kifakadása autósként. Párszor…..
Hiába nézted meg hirtelen a dátumot a sarokban, bár én sem szeretem túlzottan ezt a hűvös, nyirkos őszt, meg utána a telet sem igazán, de nem ugrottunk vissza április első napjára. Volt nekem biciklim tizenéves koromban, még ha olyan is, hogy szerintem váltót meg féket is csak…..
segabor
2012.09.22 08:39:12
Jó volt olvasni a posztot, alapvetően egyetértek a leírtakkal. Az elmúlt évek során - ha nem mindig az örömtől és a kölcsönös szeretettől vezérelve is -, összecsiszolódott a két brancs (autós és bringás).
Bringásként mondom, sajnos az elmúlt hetekben több szabálytalan bringást láttam, mint autóst. Kívánom nekik, ne a saját életük kockáztatásával próbálják megtanulni, mit szabad és mit nem. Történeteket hosszan tudnék sorolni, de ezzel nem untatnám a nagyérdeműt.
Végezetül pedig hadd ajánljak pár saját készítésű videót a témáról:
www.youtube.com/playlist?list=PLDxD8FuqGUuLcebjGIk_QTjJtcwmeeioN
Bringásként mondom, sajnos az elmúlt hetekben több szabálytalan bringást láttam, mint autóst. Kívánom nekik, ne a saját életük kockáztatásával próbálják megtanulni, mit szabad és mit nem. Történeteket hosszan tudnék sorolni, de ezzel nem untatnám a nagyérdeműt.
Végezetül pedig hadd ajánljak pár saját készítésű videót a témáról:
www.youtube.com/playlist?list=PLDxD8FuqGUuLcebjGIk_QTjJtcwmeeioN
segabor
2012.09.22 12:43:10
@zoli_: köszönöm az észrevételeket! A jobbratartást akkor szoktam mellőzni, ha jelezni akarom a mögöttem levőnek, hogy most nem esne jól, ha szorosan mellettem húzna el, mert mondjuk nem biztonságos. Ahol tehetem, lehúzódok, hogy esélyt adjak az autósnak. Viszont a lehúzódás mindig nagy macera, mert akkor kiteszem a kinyíló ajtók veszélyének. Meg ott van általában a legtöbb nem szintben elhelyezett csatornafedél (üt az eléggé) és már többször az mentett meg egy oltári eséstől, hogy nem húzódtam le teljesen, mert a gyalog pont épp akkor lépett ki a kocsik közül.
Sajnos ezt mindig mérlegelni kell lehúzódáskor.
Sajnos ezt mindig mérlegelni kell lehúzódáskor.
segabor
2012.09.22 12:44:13
@Éhes_ló: alapértelmezett esetben nem járdázunk. Nagy ívben kerülöm a járdát, mert az a gyalogoké. Kivéve, ha gyerekkel megyek, mert ő meg nem mehet úttesten.
Információink szerint 2012-ben megtörik az immár évtizedes hagyomány, és nem lesz biciklis felvonulás a fővárosban az autómentes napon.
A Critical Mass honlapja szerint a szervezők megkezdték ugyan a felkészülést a rendszerint több tízezres rendezvény összehozására, de az…..
Alapvetően megbízható, precíz embernek tartom magam, a rám osztott feladatokat rendszerint időben, rendesen elvégzem. Munkahelyi papirmunkák nem okoznak gondot, a szódolgozatok javítását sem szoktam hetekig halogatni. Otthon sosem fogy ki a wc-papir a mellékhelységből, mindig van tej,…..
segabor
2012.08.29 10:33:33
Európa egyik legfigyelemreméltóbb teljesítménye a rasszizmus és az antiszemitizmus elleni küzdelemben következett be: amikor amatőr és hivatásos gyűlölködők e jelenségről beszélnek, szinte kivétel nélkül, múlt időben mondják: a németek elkövették a holokausztot. Európa a…..
Pár hónapja védte meg a doktoriját egy fiatal kollégánk. Nagyon jó munkát végzett, egészen biztos lehet benne, hogy az eredményét komoly folyóiratban publikálhatja. Nagyon, nagyon tehetséges matematikus és mellékesen a svájci egyetemi programozóbajnokságban is a legjobbak…..
Jól indult Áder János – vélhetően az elődjéénél hosszabbra tervezett – elnöki ciklusa. A Nemzet Első Polgára, a humorérzékéről és laza, barátságos stílusáról messze földön ismert államférfi a Székely himnusz eléneklése közben elmerenghetett pár percet a Parlament…..
segabor
2012.05.03 09:49:58
Tisztelt Miniszterelnök úr!A minap Ön Jávor Benedek úrhoz címzett nyílt levelet tett közzé, amelyben egyebek mellett azt veti az Önökkel együttműködni nem kívánó frakcióvezető szemére, hogy erkölcsi alapon utasítja el az ellenzéki összefogást, s nyilvánvalóvá teszi, hogy…..
segabor
2012.02.02 17:50:26
@wowerman: ezen jót nevettem. Gyurcsány Ferenchez nem kellett a Fidesz. Mint elefánt a porcelánboltban, úgy tevékenykedett saját köreiben.
Mandiner blog
Kísérlet a „magyar probléma” kiküszöbölésére – Kis szlovák legendárium IV.
2012.01.11 07:01:00
AgentUngur és Vhailor sorozata Mint azt előző posztjainkban bemutattuk, a mai szlovák történelemképet a magyar agresszió és elnyomás toposza uralja. A harmincas évek végén az első „független” Szlovák Köztársaság megalakulása körül történt néhány…..
segabor
2012.01.11 13:11:34
@jan: ide kell sorolni még a délvidékről idemenekített bukovinai székelyeket is. Ők is sváb portákat foglaltak el.
Tragédia ami a város egyik központi terével történt, nem nagyon tudok elképzelni olyan beruházást, amivel meg lehetne magyarázni, miért néz ki úgy a Kálvin évek óta, mint egy háborús övezet, a sóval behintés után. A 4-es metró meg pláne nem tartozik ezek közé. Az…..
Mindig is nagy szimpátiával tekintettünk a pártok felett átnyúló civil kezdeményezésekre, amelyekre szerintünk nagy szükség van. Különösen mostanában, amikor a fülkeforradalmi kormány nekilátott a Harmadik Köztársaság módszeres szétverésének, az ellenzéki…..
segabor
2011.10.24 06:58:58
@tevevanegypupu: ennyire azért nem mennék messzire a skatulyázással. Amennyire én látom, itt vannak párt nélkül maradt baloldaliaktól kezdve a politikából általában kiábrándultakig, akik úgy vélik, hogy az Orbán kormány sem segít rajtuk. Én sem egészen értem Viktorék néha mit akarnak :)
Ami számomra kissé vicces, az a diktatúrázás a tüntetők részéről, hiszen amíg ilyen szép számmal fel lehet vonulni és véleményt nyilvánítani, addig a szólás szabadsággal élni lehet. Ha nem is értek a tüntetőkkel egyet sok mindenben (nem is voltam jelen az eseményen), amíg lehet tüntetni és felvonulni, addig úgy érzem, van demokrácia. 2006-ban ezt sokkal kevésbé éreztem.
És ha már diktatúrázás: milyen érdekes, hogy a tüntetők elfelejtik, hogy Gyurcsány úgy mert csak ünnepelni, hogy zárt épületekben meghívott embereknek beszélt, aztán gyorsan eltűnt. Annyi lezárt közteret és utcát soha nem lehetett látni, mint akkor.
De mint tudjuk, az emberek gyorsan felejtenek.
Ami számomra kissé vicces, az a diktatúrázás a tüntetők részéről, hiszen amíg ilyen szép számmal fel lehet vonulni és véleményt nyilvánítani, addig a szólás szabadsággal élni lehet. Ha nem is értek a tüntetőkkel egyet sok mindenben (nem is voltam jelen az eseményen), amíg lehet tüntetni és felvonulni, addig úgy érzem, van demokrácia. 2006-ban ezt sokkal kevésbé éreztem.
És ha már diktatúrázás: milyen érdekes, hogy a tüntetők elfelejtik, hogy Gyurcsány úgy mert csak ünnepelni, hogy zárt épületekben meghívott embereknek beszélt, aztán gyorsan eltűnt. Annyi lezárt közteret és utcát soha nem lehetett látni, mint akkor.
De mint tudjuk, az emberek gyorsan felejtenek.
Ugye két kimenete lehetett volna az ügynek: az egyik, hogy megnyitják a magyar boltot, de csak félszívvel és a szolgáltatás minősége messze nem lesz ugyanaz, mint az Egyesült Államokban. Ennek azonban nem sok értelem lett volna: ha már ennyit húzták, hogy az Apple beindítsa saját…..
segabor
2011.09.25 21:55:52
@RoadkilleR78: tapasztalatom szerint az Apple méregdrágán méri a memóriákat. Az XMS-nél, ha nagyobb memóriát kérsz a gépbe, akkor megoldják "normális" módon és nem az Apple-től veszik a memóriát, hanem olyat kapsz, ami megfizethető, de garantáltan Mac barát RAM.
A budai rakparton rengeteg hely van, de amikor ezt a trafót megcsinálták, az alkotóknak nem tűnt fel, hogy a gyalogos-biciklis közös járdára helyezték. Keresztbe, úgy, hogy legalább a háromnegyedét elfoglalja. Ideiglenesen, még minimum egy évig. Nehéz magyarázni egy olyan…..
segabor
2011.09.15 19:26:46
@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: napi szinten hajtok át a Margit hídon és alapvetően teljesen harmonikus az autós-biciklis viszony. Láttam már én is ott egyet s mást, de nem az a jellemző. Itt tipikusan az van, hogy a tömbfejű kivitelezők helyett az élet oldotta meg ezt a problémát.
segabor
2011.09.15 19:29:58
@djlaczko: eltekintesz attól az apróságtól, hogy Budapest nem visel el ennyi autót. Ha csak a felét kitiltanák, a másik fele már jiobban tudna közlekedni. Másrészt meg ahol ennyi ember él "összezárva", ott óhatatlanul is előkerülnek az alternatív közlekedési eszközök, mert 1) nem mindenkinek fut autóra / nem is akar 2) a tömegközlekedés drága és büdös 3) Bicikliivel a város nagy része viszonylag rövid idő alatt elérhető - ez összemérhető gyakran az autós vagy tömegközlekedési eszközökkel 4) amíg tekersz, addig is égeted a kalóriákat 5) aki biciklin ül = nem autóban ül - máris kevesebb autó.
A bukaresti Ziarul Financiar most szerdai számában utánanézett, kik is állnak a verespataki bányaberuházás mögött, és ez oly érdekes információnak bizonyult, hogy még az MTI is szemlézte. Így kiderült, hogy dúsgazdag amerikai és izraeli üzletemberek állnak a kanadai…..
segabor
2011.09.01 09:30:25
Nincs mit hozzáfűzni, 22:00-kor percre pontosan megérkeztek a festő urak, megnézték, megbeszélték, odatették, megmérték, lefújták, kész. Ott van rajta, nem álom, nem délibáb,
HIVATALOSAN (értsd: oda van rajzolva) IS ÁT LEHET MENNI KERÉKPÁRRAL A MARGIT-HÍDON!
Nem volt egy rövid…..
segabor
2011.07.15 06:21:39
@Gery.Greyhound: a járdán futó bringautak a Margit-híd esetében a fel- és lehajtókkal buktak meg, továbbá nem tudod úgy elkeríteni a gyalogosoktól, hogy azok ne lépjenek rá.
Hangsúlyosan az előbbi kérdés az igazi gond, hiszen ha tényleg megépültek volna normálisan a felhajtók és sokan hasznánák is, pár bringás biztosan meghalt volna figyelmetlen autósok keereke alatt.
A külső sávba rakott piktogrammok a legjobb dolog, amit ebben a helyzetben meg lehetett tenni,
Hangsúlyosan az előbbi kérdés az igazi gond, hiszen ha tényleg megépültek volna normálisan a felhajtók és sokan hasznánák is, pár bringás biztosan meghalt volna figyelmetlen autósok keereke alatt.
A külső sávba rakott piktogrammok a legjobb dolog, amit ebben a helyzetben meg lehetett tenni,
Nagyon úgy tűnik, legalábbis a DistroWatch.com nem túl egzakt statisztikái alapján: Persze, ez nem jelenti azt, hogy ezt a disztribúciót használják a legtöbben, viszont a tendenciákat azért elég jól jelezheti. Mint ahogy az összes statisztika körülbelül erre való, egyébként.…..
segabor
2011.07.12 23:21:48
segabor
2011.07.14 06:34:10
@valójábannemberci: Natty-ban Ubuntu Classic néven ott van a régi Gnome.
Meglehetősen feszülten mutatta be a lassan elkészülő Margit híd állapotát László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a fenti videón. A feszültség jogos: négy közgyűlési határozat szól arról, hogy normálisan kiépített bicikliutak legyenek a felújított hídon (ha…..
segabor
2011.05.28 09:21:14
@tesz-vesz: na, az az igazán értelmetlen dolog.
Általában senki nem érti, mi az a sárga vonal. Rendszeresen akadok bele babakocsisba, turistákba, parkoló autókba és sokszor lomtalanitás kupacaiba. Vagy kitolt kukákba, sorolhatnám.
Ráadásul ha zebránál várakoznak a gyalogok, akkor ott fognak a bringaúton álldogálni - sokan.
Biciklivel ilyen úton csak haladni nem lehet. Igazi akadály pálya.
Általában senki nem érti, mi az a sárga vonal. Rendszeresen akadok bele babakocsisba, turistákba, parkoló autókba és sokszor lomtalanitás kupacaiba. Vagy kitolt kukákba, sorolhatnám.
Ráadásul ha zebránál várakoznak a gyalogok, akkor ott fognak a bringaúton álldogálni - sokan.
Biciklivel ilyen úton csak haladni nem lehet. Igazi akadály pálya.
segabor
2011.05.28 09:25:50
@Grift: nem szűkítenék a Suzukisokra, mert ott vannak még a 10-15 éves Golfosok, stb.
Általában akinek kisautója van, az általában jobban gyorsul, mint a nagyobb szekerek és kis méretük miatt vezetőik úgy gondolják, jobban tudnak manőverezni a sávok közt. Többségük csak haladni szeretne a bedugult városba és nem félnek gázpedált sem használni. A bringás itt inkább másodrendű dolog, aki akadályhozhatja a gyorsabb haladásban.
A rossz hazai közállapotok rossz mentális állapotot is jelentenek. Kell, hogy a napi robot és a stressz okozta gőzt valahol kiéljék embertársaink. És bizony, ezt sokan meg is teszik az utakon tülköléssel, szitkozódással és néha ennél többel is.
Általában akinek kisautója van, az általában jobban gyorsul, mint a nagyobb szekerek és kis méretük miatt vezetőik úgy gondolják, jobban tudnak manőverezni a sávok közt. Többségük csak haladni szeretne a bedugult városba és nem félnek gázpedált sem használni. A bringás itt inkább másodrendű dolog, aki akadályhozhatja a gyorsabb haladásban.
A rossz hazai közállapotok rossz mentális állapotot is jelentenek. Kell, hogy a napi robot és a stressz okozta gőzt valahol kiéljék embertársaink. És bizony, ezt sokan meg is teszik az utakon tülköléssel, szitkozódással és néha ennél többel is.
Ez annál is inkább vicces, mert lélekben a legkellemetlenebb autós vagyok, és úgy is gondolok magamra: türelmetlenkedek, ha valaki bénán vezet, amikor pofátlan, ha közlekedésszervezési baklövéseket látok, és főleg pedig, ha tízzel csalinkázik előttem egy bicikli.Na attól…..
segabor
2011.05.17 13:25:25
@kino: 3 éve biciklizek a városban és tapasztalom, hogy az autósok döntő többsége tényleg jófej, nem akar elütni. Sokat fejlődött az együtt közlekedés kultúrája. A taxisok, a fehér furgonosok és bizonyos kisautók más tészta, de alapvetően nem vészes az úton bringázás.
lobsterdust – Policy of Dance [mp3] Lady Gaga – Just Dance Depeche Mode – Policy of Truth ez a mashup valahogy más mint a többifüleljetek rendesenez az úgynevezett tökéletes!..
segabor
2011.04.27 13:09:15
Állítólag ezek voltak az eredeti Star Wars poszterek Magyarországon, ezzel népszerűsítették a filmeket. Teljesen mások a rajzok, mint a megszokottak, leginkább egy rajongói továbbgondolásnak tűnnek. Azt pedig én sem értem, hogy miért és hogyan kerültek rá zöld szörnyek. Valaki…..
segabor
2011.04.19 17:00:29
E heti lépcsőházunkat nem én fotóztam, egyik olvasónk, Huszár Boglárka küldte hozzá az anyagot. A művésznő egyébként fest és fotózik, vagyis jóval minőségibb, pontosabban művészibb munkákat láthattok, mint a saját, inkább dokumentálás célú képeimnél. Ezúttal nem…..
segabor
2011.04.14 09:07:03
@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus: iszonyat pénz egy ilyet felújíttatni, ráadásul az sem árt, ha valaki olyan is részt vesz benne, aki ért is hozzá meg az elszántság is megvan benne. Az "átlag" lakóközösségeknek se pénze erre (inkább a rogyadozó kéményekre, liftre vagy neadjisten kémény bélelésre kell költsenek és az is egy vagyon).
Sajnos sok évtized hanyagságáért drágán kell fizetni. Persze megérné, de ehhez gazdagabb lakók kellenének.
Sajnos sok évtized hanyagságáért drágán kell fizetni. Persze megérné, de ehhez gazdagabb lakók kellenének.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz