Adatok
Atis126p
15 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
17 évesen kezdtem el polskizni, amikor meglett a jogsim. A kis drágaság akkor már egy pár éve a családban volt, mint 2. autó. Mellette volt még egy moszkvics is, igaz mikorra nekem jogsim lett, pont előtte lett eladva és helyette egy Opel Astra-f lett a családi kocsi. Igazából a…..
A festés után az első teendő a középső alagút megtöltése minden jóval ami csak belefér + még azzal is ami nem fér bele :))Első nagy lendülettel a frissen beszerzett kilóméter spirált húztam be. (köszönet KG-nak az elegant kilóméter spirálért meg az összes többi cuccért)A…..
A gittelés képeit ugy veszem észre , hogy fordított sorrendben sikerült feltölteni, de a lényeg ugyan az. A háttérben a festő is felfedezhető a képen: bevallása szerint többet simogatta a kocsit mint a barátnőjét. és azt is bevallotta hogy…..
A kormánymű kicserélését nem tartottam elsődleges szempontnak eléggé elégedett voltam a régi globoid csigás kormányművel is. A fő szempont amiért a kicserélése mellet döntöttem, hogy elférjen a fékrásegítő dob. Ebből a szempontból a fogasléces nagy előnye, hogy lentebb…..
Amikor az egész nagy felújításba belefogtam az alapgondolat csak a karosszériára vonatkozott. És ha már belefogtam ebbe akkor miért ne most csináljam meg "még ezt is" - "még ezt is" - "még ezt is" - "meg még ezt is" - ....... szóval ezért van…..
Az olajfogysztás megszüntetésének egyetlen módja volt:Motorfúrás + dugattyúkHa már ugy is fúrni kell akkor érdemes elgondolkodni, hogy mekkora is legyen.Ennél a motortípusnál van egy párfajta variáció, vagy is pontosabban 5 fajta ami gyárilag is létezik.849 ccm903 ccm964 ccm982…..
Mivel az ember ha belefog egy ilyen jellegű átépítésbe az igazat megvalva soha nem lesz vele kész.... ezzel én is így vagyok :(Az egyik legfőbb problémám az a karburátor! Többféle karbit kipróbáltam, főleg olyanokat amiket nem erre a motorra terveztek. A fő probléma az volt, hogy…..
Mivel hogy a kocsi lényegében készen volt és az átalakítási engedély is megvolt így már csak a műszaki volt hátra.Az első tárcsafékek helyére visszakerült a dobfék. Mivel a KPM-hez kellet vinnem ezért a fékeknek is tökéletesnek kellet lenniük. Kerestem 4 db jóállapotú…..
Így, hogy a motor viszonylag készen van, most már csak be kell rakni a kaszniba. Ezekután semmi probléma nem lehet, hiszen a neheze már megvan....van egy egész jó közdarab, a motort beindítja az önindító, ide már csak egy hátsó motortartó kell és már minden rendben is…..
..
Atis126p
2009.09.15 22:07:51
@KG126: Köszi szépen!
A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!
Minden karosszéria elem ami felkerült belülről még felrakás előtt le lett szórógittezve, majd piros Hemörájttal (kalapácslakkal)lett lefestve és még megkapja az üregvédelmet is.
A légkiömlő rész körbe lett merevítve laposvassal hogy megőrizze a kaszni a stabilitását.
Az első sárvédők még megoldásra várnak. A kasznishoz csak a festés előtt viszem már vissza.
A vízcsövekben bízok én is hogy elférnek. A gázpedált hegesztettem át meg a kuplungbowden vezetőcsövét is eltoltam jobbra amennyire csak lehetett. Ja meg persze ami húzza a kuplungbowdent azt is kiegyenesítettem.
A Kormánymű felfogatása az házi.
A motor fölötti légterelő lemezt ki akartam vágni , de a kasznis azt mondta, hogy az merevíti is a kasznit és inkább nem kéne bántani. De amugy szerintem sem kell oda :D
Majd 1x eljössz és kiválogatod a szarokat amik neked kellenek :D
Amugy az alapkábelezés készen van !!! Már csak majd a komfortelemek bekötése van hátra, de az csak festés után :DD
Atis
ui.: Majd ha lesz még valami érdekesség folyamatában töltök még fel ide képeket.
A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!
Minden karosszéria elem ami felkerült belülről még felrakás előtt le lett szórógittezve, majd piros Hemörájttal (kalapácslakkal)lett lefestve és még megkapja az üregvédelmet is.
A légkiömlő rész körbe lett merevítve laposvassal hogy megőrizze a kaszni a stabilitását.
Az első sárvédők még megoldásra várnak. A kasznishoz csak a festés előtt viszem már vissza.
A vízcsövekben bízok én is hogy elférnek. A gázpedált hegesztettem át meg a kuplungbowden vezetőcsövét is eltoltam jobbra amennyire csak lehetett. Ja meg persze ami húzza a kuplungbowdent azt is kiegyenesítettem.
A Kormánymű felfogatása az házi.
A motor fölötti légterelő lemezt ki akartam vágni , de a kasznis azt mondta, hogy az merevíti is a kasznit és inkább nem kéne bántani. De amugy szerintem sem kell oda :D
Majd 1x eljössz és kiválogatod a szarokat amik neked kellenek :D
Amugy az alapkábelezés készen van !!! Már csak majd a komfortelemek bekötése van hátra, de az csak festés után :DD
Atis
ui.: Majd ha lesz még valami érdekesség folyamatában töltök még fel ide képeket.
Miután már rendesen dübörgött a zene a kocsimban és túlestem az első "vegyünk egy jobb kocsit a pók helyett" fellángoláson, arra gondoltam, hogy rendbe kéne rakatni a kasznit egy kicsit. Igazából még akkor sem gondolkodtam hosszú távon, ezért csak kissebb javítgatások…..
Atis126p
2009.09.09 00:27:12
@Zotyó:Köszönöm a véleményedet, de akkor én mindenképpen műanyag lököst meg díszléceket akartam. De a mostani felújításnál a díszlécek lekerülnek róla. Igaz már kúpos felni sincsen már régóta.
Atis126p
2009.09.09 22:57:04
@Zotyó: Legjobb tudomásom szerint megvannak még a krómlökösök a pincében. Nem tökéletesek , de nem is tropák :) Én most majd bis lökösöket akarok. Igaz van belőle 2 garnitúrám, bár a hátsók szinte teljesen szarok. Kis lökösből nekem is csak tolatólámpásom van.
Most már, hogy a tárcsafék is üzembiztos lett, hozzá lehetett fogni a motorátépítéshez. Először is belevágtam a közepébe és elkezdtem motort keresni. Mivel tudtam, hogy úgyis rendbe akarom pakolni a motort, így szinte teljesen mindegy volt, hogy milyen állapotút veszek meg.…..
Atis126p
2009.09.09 00:15:29
@KG126: Sajna képek ehhez a részhez nem igen vannak, de ha találok akkor hozzárakom majd utólag.
Atis126p
2009.09.09 00:20:46
@polski rider: Köszi szépen! A felújítás halad sajna elég lassacskán. Mihelyt lesz egy kis időm leírom azt is hogy a motor hogyan került bele a kaszniba, mert az még nagyobb szopás volt! Ott is lehet majd sokat tanulni a hibáimból!
Most, hogy már ilyen szépen összeállt a kocsi és semmiféle probléma nem volt vele, már csak 1 garnitúta alufelni hiányzott róla!!!Alufelnit tudtam is volna venni, mert egy nagyon jó barátom már régóta elakarta adni az ő felnieit. 13"-os felnikről van szó, így nem igazán…..
Atis126p
2009.08.17 12:36:06
@KG126: Szépen lassan írom a blogot csak nagyon kevés időm van rá. Nappal dolgozom este meg polskit szerelek....
Mivel a kocsi már teljesen egyben volt és jól is nézett ki az az ötlet kezdett motoszkálni a fejemben, hogy ebbe a kis kocsiba kell nekem egy nagyobb motor! De mielőtt nagyobb motort szerelnék bele az előtt a fékrendszert kell hatásosabbá tenni! Így született meg az első tárcsafék…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudjuk beszélni a részleteket.