Adatok
hannibal lecter
13 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hannibal moziblogja
Hazugságok hálója - Giuseppe Tornatore: Mindenki jól van / Stanno tutti bene (1990)
2011.01.14 17:10:00
Giuseppe Tornatore második filmje, a Cinema Paradiso nemzetközileg is sikeres vállalkozásnak bizonyult. A rendező stílusvonásai már ekkor teljes fegyverzetben bukkantak elő: a nosztalgikus pátosz és a magvas líraiság precíz eklektikája jellemezte a népmesei panelekre épített…..
Hannibal moziblogja
Járkálj csak, halálraítélt! - Rudolph Mathé: Holtan érkezett / D.O.A. (1950)
2011.01.14 17:09:00
A filmtörténeti anyakönyvezés hagyományosan John Huston 1941-es filmjéhez, A máltai sólyomhoz köti az amerikai film noir születését. Fritz Lang azonban már a ’30-as évek folyamán kitapintotta a műfaj egyik későbbi csapásirányát. Pesszimista sorsdrámáiban (Téboly, Csak…..
Nem szeretem a hosszas bevezetőket, ezért lóléptékben, tömören vázolnám, miért is indítottam el ezt a blogot. Hat-hét évig rendszeresen írtam filmkritikákat, esszéket különböző non-profit honlapok részére, sokáig szerettem, és úgy érzem, a kezdeti bizonytalanságok…..
Valahogy a hazai szinkronizálás jeles képviselői, akik egyben nem a mélybulvár pöcegödrébe tolt sztárocskák, hanem napi megélhetésért dolgozó színházi színészek, nem dúskálnak a pórnép éhes figyelmében. Az elkorcsosult nézői preferenciákat nem fogom szidni, hiszen akkor…..
Noha William Friedkin sosem tartozott Új-Hollywood hullámverőinek „ércnél maradandóbb” (Spielberg, Coppola, Scorsese stb.) rendezői garnitúrájához, maroknyi emlékezetes filmjével mégis tanúja és formálója volt a nagy átalakulás időszakának a ’70-es években. Az…..
Ha A bérgyilkos a dél-kínai származású John Woo főműve, akkor a Szebb holnap mindenképp gusztusos „aperitif” a rendező legizgalmasabb pályaszakaszából. Bár Woo 1986-ban már leforgatta a Heroes Shed No Tears c. akciófilmet, az a darab még igen vegyes kritikai…..
John Carpenter ellentmondásos rendező. Tipikusan az a fajta, aki szakmai apoteózisát bármelyik pillanatban kész fillérekre váltani. Pedig „Ács János” a műfaji turmixolás nagymestere: filmjei sokszor „popcornosított” akció- sci-fi- és horror-elemek…..
Martin Brest Hollywood szerencselovagja – ritkán szervíroz közönségének, ám akkor vagy a kulináris művészetek tanulmányozásában megőszült, viseltes kötényű mesterszakács szakértelmével emeli fel az étekfedőt tányérjainkról (Beverly Hills-i zsaru, Egy asszony illata,…..
James Foley rendezőben motoszkál valami, amit tehetségnek hívunk. Változatos repertoárján pénzsóvár stúdiófilmektől a csendesebb művészmozikig szinte minden fellelhető, igazán azonban az anyagilag „tehermentesített”, eldugott nyersanyagok kicsinosításához ért. A…..
Richard Nixon az amerikai történelmi tabló ezerarcú szégyenfoltja – „legendája” a filmesek számára is mesterien használható nyersanyag. Lehet belőle tragikus hőst faragni (ahogy tette Oliver Stone 1995-ös Nixonjában, a főszerepben az isteni Anthony Hopkinsszal), de…..
Bernhard Schlick eposzi regénye, A felolvasó vászonra termett nyersanyag: monumentális ívű melodráma, paradox szerelmi mese, amiben ráadásul – ha csak érintőlegesen is – még a holokauszt katasztrófájából is ízelítőt kapunk egy megdöbbentő törvényszéki etap…..
Lassan bealkonyult a forrongó ’60-as éveknek, amikor (az akkor még szinte teljesen ismeretlen) Peter Fonda és Dennis Hopper Terry Southern íróval kollaborálva előállt a Szelíd motorosok című szokatlan exploitation mozi ötletével. A low-budget produkciótól első…..
hannibal lectert - akit többek között a Kritikus Tömegről ismerhettek - üdvözöljük szerzőink között. Első írása már olvasható is alább. (tmichel) Igencsak rájár a rúd mostanában a világ filmrajongóira: David Carradine és Farrah Fawcett (s persze az egész popkulturát…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ebben az esetben kölcsönadhatnád azt a másik filmet, amit te láttál - máskülönben nemigen fog változni a véleményem. Örülök, hogy neked a film jellege, tartalma és történetvezetése ennyire tetszik, de ha tényleg megváltoztatta volna az alapsémákat, és minden bűnügyi mozi így épülne fel, én - személy szerint - beleőrülnék a bűnügyi filmek konstans középszerűségébe. Bár külön nem említettem meg az elemzésben - ti. tudottnak tételeztem fel -, de kritikám természetesen szubjektív jellegű, nem általános érvényű kinyilatkoztatás.
Tehát tisztelem és maximálisan elismerem a másképp vélekedőket, csak ez nem változtat azon az alapvető tényen, hogy engem tízezer év alatt sem lehet meggyőzni arról, hogy a Francia kapcsolat jó film - akármekkora klasszikus is, nekem - ahogy minden jó kritikusnak - csak azt a százvalahány percet kell és szabad figyelembe vennem személyes értékelésemnél, a köztudatban való elhelyezkedést, a "kult státuszt" nem. És ez néha elég hálátlan feladat. (Utólag is elnézést és megértést kérek az ellentábortól, a film tisztelőitől!)