Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hercegh Tamás

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w A jövő elkezdődött 2009.07.02 06:00:00
A Bajnai-kormány minisztere bemutatta a MÁV új elnökét. A kormányzati kommunikáció külön hangsúlyozta, felhívta a sajtó figyelmét arra, hogy Andrási Miklós fideszes. Vasúttal eddig nem foglalkozott, de ennek jelentősége eltörpül a bulvárszenzáció mellett. Apám, egy fideszes!…..
Hercegh Tamás 2009.07.02 09:34:00
Hát … Andrási úr kinevezése szellemes húzásnak számít (márminthogy: „ne csak a mi szerszámunk legyen benne a csalánban”), de semmiképpen sem hiszem hogy jelentősen meg tudná változtatni a vasút helyzetét, amelynek változtathatatlanságáról gyakorlatilag népfront szerű konszenzus van a pártok között. A vasút pazarló, de nem a munkavállalók szintjén ahol elég nyomorúságosak a körülmények. A pazarlás a MÁV struktúrájában van, a hálózat kiterjedtsége (a 113 vasúti vonalból kb. 86 felesleges), a leányvállalatok rendszerében, a szervezet hierarchiájában, stb. Viszont ezeket megváltoztatni csak jelentősebb társadalmi felháborodás generálásával lehet. Legalább is ez volt az elmúlt sok évben a nézet a politikai döntéshozók minden szintjén. A vasutasok, volt vasutasok, „vasútbolondok” és vasutas családtagok kb. fél millió szavazót jelentenek. Ez el tud dönteni egy választást, jelentősen meg tudja változtatni az erőviszonyokat.

Őszintén drukkolok az új elnöknek, de szkeptikus vagyok abban, hogy lényegi áttörés fog bekövetkezni. Azonkívül, hogy szemlátomást jelentős pénzügyi tapasztalata van, ismeretlen, hogy volt e egyáltalán nagy szervezetek átalakításában akármilyen szerepe, ezt pártkötődéssel, kapcsolati tőkével nem lehet pótolni. A Heinczinger helyén maradása egyébként sem a drasztikus átalakítások irányába mutat. A negyven milliárdos állami támogatási csökkenést természetesen tudni fogja hozni. Ugyanis a közszolgáltatási szerződés hiányában egyszerűen az állam nem fizetik ki a MÁV-nak. Ettől nő a MÁV adóság állománya, de ez nem fog látszani a költségvetésen. Itt van aj új menedzsment legnagyobb csapdája: ha létrejön a közszolgáltatási szerződés (mint azt a hírek szerint az IMF-EU szerződés megköveteli) nincs megtakarítás, ha van megtakarítás nincs közszolgáltatási szerződés.
Hercegh Tamás 2009.07.02 09:58:49
Hát … Andrási úr kinevezése szellemes húzásnak számít (márminthogy: „ne csak a mi szerszámunk legyen benne a csalánban”), de semmiképpen sem hiszem hogy jelentősen meg tudná változtatni a vasút helyzetét, amelynek változtathatatlanságáról gyakorlatilag népfront szerű konszenzus van a pártok között. A vasút pazarló, de nem a munkavállalók szintjén ahol elég nyomorúságosak a körülmények. A pazarlás a MÁV struktúrájában van, a hálózat kiterjedtsége (a 113 vasúti vonalból kb. 86 felesleges), a leányvállalatok rendszerében, a szervezet hierarchiájában, stb. Viszont ezeket megváltoztatni csak jelentősebb társadalmi felháborodás generálásával lehet. Legalább is ez volt az elmúlt sok évben a nézet a politikai döntéshozók minden szintjén. A vasutasok, volt vasutasok, „vasútbolondok” és vasutas családtagok kb. fél millió szavazót jelentenek. Ez el tud dönteni egy választást, jelentősen meg tudja változtatni az erőviszonyokat.

Őszintén drukkolok az új elnöknek, de szkeptikus vagyok abban, hogy lényegi áttörés fog bekövetkezni. Azonkívül, hogy szemlátomást jelentős pénzügyi tapasztalata van, ismeretlen, hogy volt e egyáltalán nagy szervezetek átalakításában akármilyen szerepe, ezt pártkötődéssel, kapcsolati tőkével nem lehet pótolni. A Heinczinger helyén maradása egyébként sem a drasztikus átalakítások irányába mutat. A negyven milliárdos állami támogatási csökkenést természetesen tudni fogja hozni. Ugyanis a közszolgáltatási szerződés hiányában egyszerűen az állam nem fizetik ki a MÁV-nak. Ettől nő a MÁV adóság állománya, de ez nem fog látszani a költségvetésen. Itt van aj új menedzsment legnagyobb csapdája: ha létrejön a közszolgáltatási szerződés (mint azt a hírek szerint az IMF-EU szerződés megköveteli) nincs megtakarítás, ha van megtakarítás nincs közszolgáltatási szerződés.