Adatok
bablatty
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A rosszindulatúan hangzó pletyka, mely szerint a gyártók a tartós tesztelést az első néhány ezer vásárlóra bízzák, nem teljesen alaptalan. A jelenlegi modellciklusok mellett többre se idejük, se pénzük nincs.
Vélemények az azonos című írásunkról...
bablatty
2009.07.01 11:26:05
@Shadowbull: "Mindenesetre nem a lenyulas a cel."
Nem a lenyúlás, hanem a termelés-fogyasztás-kidobás-termelés-fogyasztás-kidobás ciklus fenntartása és tervezhetősége. Egy autó konstrukciója nemcsak a gépészeti alkatrészekből áll, hanem pl. elektronikából is. Márpedig tudjuk, hogy az elektronikai alkatrészek nagyon pontosan tervezhetők meghatározott üzemidőre. Ha azt elérik, cserélni kell. És ha pl. egy középkategóriás autóban kipukkad a középső LCD, lehet cserélni százezrekért, amihez qrvára nincs kedve/pénze a tulajnak, inkább lecseréli az autóját újra/másik használtra.
Szerintem is nagy duma az, hogy nincs tervezett avulás. A baleset/menetbiztonság szempontjából fontos alkatrészeket nyilván nem méretezik alá, de pl. az elektronikánál nagyonis lehet tervezni, hogy mikor menjen tönkre pl. egy kijelző. Vagy úgy lehet méretezni a műszerfal-burkolatot, hogy 2-3 év múlva nyekeregjen, ami szétidegesíti a tulajt, aki emiatt hamar túlad a járgányon. Arról nem is beszélve, hogy az előző példámnál maradva egyes típusoknál nem lehet külön a gömbfejet cserélni, csak lengőkarral, ami extraprofitot hoz a gyártónak/szerviznek.
Nem a lenyúlás, hanem a termelés-fogyasztás-kidobás-termelés-fogyasztás-kidobás ciklus fenntartása és tervezhetősége. Egy autó konstrukciója nemcsak a gépészeti alkatrészekből áll, hanem pl. elektronikából is. Márpedig tudjuk, hogy az elektronikai alkatrészek nagyon pontosan tervezhetők meghatározott üzemidőre. Ha azt elérik, cserélni kell. És ha pl. egy középkategóriás autóban kipukkad a középső LCD, lehet cserélni százezrekért, amihez qrvára nincs kedve/pénze a tulajnak, inkább lecseréli az autóját újra/másik használtra.
Szerintem is nagy duma az, hogy nincs tervezett avulás. A baleset/menetbiztonság szempontjából fontos alkatrészeket nyilván nem méretezik alá, de pl. az elektronikánál nagyonis lehet tervezni, hogy mikor menjen tönkre pl. egy kijelző. Vagy úgy lehet méretezni a műszerfal-burkolatot, hogy 2-3 év múlva nyekeregjen, ami szétidegesíti a tulajt, aki emiatt hamar túlad a járgányon. Arról nem is beszélve, hogy az előző példámnál maradva egyes típusoknál nem lehet külön a gömbfejet cserélni, csak lengőkarral, ami extraprofitot hoz a gyártónak/szerviznek.
bablatty
2009.07.01 12:09:14
@Wadmalac: "Ilyenekre nem lehet letesztelni egy elektronikát. Ettől viszonylag megbízhatatlan."
Az elektronikát erre is le lehet tesztelni, mert a gyártók az autókat elvben minden üzemmódban gyötrik, hogy kiderüljenek a hibák. A baj szerintem inkább az, hogy a költséghatékonyság jegyében bizonyos dolgokat inkább nem végeznek el, mert kiszámították, hogy az adott próbasorozat X összegbe kerül, de a való életben elenyészően kicsi az előfordulási valószínűsége. Emiatt inkább kihagyják, mert a komputercsere/programfrissítés még mindig olcsóbb olyan ritka esetekben, amikor az adott üzemmód előfordul.
Az elektronikát erre is le lehet tesztelni, mert a gyártók az autókat elvben minden üzemmódban gyötrik, hogy kiderüljenek a hibák. A baj szerintem inkább az, hogy a költséghatékonyság jegyében bizonyos dolgokat inkább nem végeznek el, mert kiszámították, hogy az adott próbasorozat X összegbe kerül, de a való életben elenyészően kicsi az előfordulási valószínűsége. Emiatt inkább kihagyják, mert a komputercsere/programfrissítés még mindig olcsóbb olyan ritka esetekben, amikor az adott üzemmód előfordul.
bablatty
2009.07.01 12:23:22
@Shadowbull: "Nem az uzemidore tervezessel van a gond, hanem azzal, hogy a hasznalati profilok nagyon szornak. Gondolom az elektronikanal is. Nem mindegy, milyen homersekleten, hany ki-be kapcsolassal, milyen intenzitassal van a cucc hasznalva."
A használati profilok modellezhetők és az elektronika paraméterezhető. Pont ez az előnye. Az, hogy nem csinálják, éppenhogy a költséghatékonyságot igazolja. De a költséghatékonyság fogalomkörébe belefér a tervezett avulás is.
"ez nem duma, hanem kokemeny napi gyakorlat."
Bárcsak igazad lenne. Nekem 1991 óta eddig összesen 7 SAAB-om volt. A részletek elemzése nélkül arról tudok beszámolni, hogy megbízhatóságban a 99-es és a 87 előtti csőrös 900-as viszi a pálmát. Az újabbak mindenféle elektronikával telerakva feleannyi ideig se bírják, mint a régiek. 99-esből saját szememmel láttam egy igen öreg példányt, amiben 650 ezer (!) km volt és csak az első futóművet kellett rajta felújítani. Láttam viszont olyan 9.5-öst, aminek az LCD-jét 100 ezer után cserélni kellett, mert szegmenshibás lett. A haverom ebből kaszál nagy pénzeket, mert kitalálta, hogy a kijelző hogyan javítható. Megnézve az alkatrészt ugyanis kiderült, hogy szándékos, vagy tervezett slendriánság okozza a hibát és néhány forrasztással javítható. Viszont az, aki ezt nem tudja, 120 ezerért vehet újat a gyári "szakszervizben".
A használati profilok modellezhetők és az elektronika paraméterezhető. Pont ez az előnye. Az, hogy nem csinálják, éppenhogy a költséghatékonyságot igazolja. De a költséghatékonyság fogalomkörébe belefér a tervezett avulás is.
"ez nem duma, hanem kokemeny napi gyakorlat."
Bárcsak igazad lenne. Nekem 1991 óta eddig összesen 7 SAAB-om volt. A részletek elemzése nélkül arról tudok beszámolni, hogy megbízhatóságban a 99-es és a 87 előtti csőrös 900-as viszi a pálmát. Az újabbak mindenféle elektronikával telerakva feleannyi ideig se bírják, mint a régiek. 99-esből saját szememmel láttam egy igen öreg példányt, amiben 650 ezer (!) km volt és csak az első futóművet kellett rajta felújítani. Láttam viszont olyan 9.5-öst, aminek az LCD-jét 100 ezer után cserélni kellett, mert szegmenshibás lett. A haverom ebből kaszál nagy pénzeket, mert kitalálta, hogy a kijelző hogyan javítható. Megnézve az alkatrészt ugyanis kiderült, hogy szándékos, vagy tervezett slendriánság okozza a hibát és néhány forrasztással javítható. Viszont az, aki ezt nem tudja, 120 ezerért vehet újat a gyári "szakszervizben".
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz