Regisztráció Blogot indítok
Adatok
otirt

0 bejegyzést írt és 105 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Valószínűsítem, hogy kormányőrökkel találkozott Andie. Feltehetően védett személyeket - akik lehettek akár a kormány vagy egy külföldi delegáció tagjai is - vittek valahova. Abban egyetértek a posztíróval, valóban probléma, hogy egyes megkülönböztető jelzést használó…..
Óriási szerencsénkre a Walter da Silva által megálmodott A5 olyan elegánsra és időtállóra sikeredett, hogy még kesztyűs kézzel is csak óvatosan nyúltak hozzá. A fényszórókon-lámpatesteken kívül csak a lökhárítókat gyurmázták át, amivel semmit nem javítottak az autó…..
Ha jól értelmezem Lajos levelét és a mellékelt képet, elképzelhető, hogy valóban nem sértett semmilyen szabályt, még ha ránézésre szokatlan helyen is parkolt. A térkép szerint ez egy kis zsákutca lehet, ami kanyarodik. Ha nem lóg bele az 5 méterbe, és tényleg  nem is…..
DanZi levele már lehet lerágott csont, de valahogy mégsem az. Hiába beszélünk szinte minden nap arról, hogy mire való az index, illetve, hogy is kellene használni, legtöbben szarnak rá, vagy későn kattintanak. Ugyanez a megfelelő sebesség, hiszen nagyobb városokban igyekeznek…..
Valami elmebeteg kerékpárosba futott bele dzsaszper, kishíján szó szerint, akinek az volt a legjobb szórakozása, hogy minden előzmény nélkül virtuális kátyúkat kerülgetett. A vigyorgásából meg arra következtetek, hogy nem is igazán fogta fel, hogy az ilyen akciókkal leginkább…..
otirt 2010.09.01 09:22:45
@kismajom2:

Az előzési szándék - lakott területen kívül - hangjelzéssel is jelezhető. Természetesen a sávelhagyáshoz ekkor is kötelező az irányjelző. (Amennyiben szükséges megadom a paragrafus hivatkozást is).
otirt 2010.09.01 09:39:44
@Gazember Géza:

Egy jó kerékpárral simán, kényelmes tempóban tartható a 30km/h. Az más kérdés, hogy a kerékpárokra 20km/h-s sebesség korlátozás érvényes.
otirt 2010.09.01 09:55:15
@kilobike:

Igazad van, ezt kihagytam.
Cseles akcióval próbált megszabadulni a nyakán maradt magyar zászlóktól augusztus 19-én a Lidl. Remek árleszállítást hajtottak végre, András és felesége legnagyobb mulatságára. Íme a beszámoló, melynek végén olvasónk szeme felnyílik:Augusztus 19-én délutánján betértünk…..
Ne aggódjatok, lesz a tegnapi buliról is beszámoló poszt, csak lusta voltam fényképezni és még várom a képanyagot, meg magamhoz kell térni teljesen, de nem várakoztatlak inkább titeket és kiteszek nektek egy érdekes dilemmát, amiről talán csak érintőlegesen volt szó korábban…..
otirt 2010.08.06 08:37:30
@Wiiktor:

Azokat a lasítók valamikor szélesebbek voltak, csak éppenséggel a nyerges vontatók meg a csuklós buszok (Mercedes Connecto) nem fértek el, akkor lettek visszakeskenyítve.
Tudom, hogy már mindenki azt várja, hogy mikor sorsoljuk már ki a Garmin autós navigációt, de még feszítem egy kicsit a pályázók idegszálait és kaptok előtte egy jó kis bosszankodós sztorit. A mai poszt beküldője kérte, hogy hogy ne nevezzem meg, ha kiteszem a levelét, mert…..
otirt 2010.08.06 07:11:10
Nos, én még kiegészíteném egy-két paragrafussal: 3.§/c); 41.§.

Előbbi:

3.§,c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.

(2) Tilos várakozni [a 40. § (5) bekezdésében említetteken túlmenően]:

a) a három külön úttesttel rendelkező út középső úttestjén;

b) lakott területen kívül főútvonal úttestjén;

c) ahol a jármű az útmenti ingatlanra való behajtást akadályozhatja;

d) ahol a jármű szabályosan várakozó másik jármű megközelítését vagy elindulását akadályozhatja;

e) az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett.

(3) A mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű olyan helyen is várakozhat, ahol a várakozást jelzőtábla (61. ábra) tiltja. Korlátozott várakozási övezetben és várakozási övezetben a mozgáskorlátozott személy vagy az őt szállító jármű vezetője a járművével és - az (5) bekezdésben foglaltak szerint, tárcsa használatával egy óra időtartamig - a betegszállító gépjármű a várakozást ellenőrző órával (parkométerrel) vagy jegykiadó automatával ellátott várakozóhelyen, ellenőrző óra vagy jegykiadó automata működtetése nélkül is várakozhat. A kijelölt rakodóhelyre vonatkozó rendelkezés [15. § (6) bekezdése] azonban e járművekre is irányadó.

(4) Várakozást ellenőrző óránál munkanapon 8 és 18 óra, szombaton 8 és 14 óra között - ha pedig jelzőtábla [17. § (1) bek. e) pont] ettől eltérő időszakot jelöl meg, ebben az időszakban - csak az óra működtetésével és legfeljebb az órával jelzett időtartamig szabad várakozni. Lejárt órát a jármű eltávozása nélkül ismételten működésbe hozni tilos.

(5) Ahol jelzőtábla meghatározott időtartamú várakozást enged [17. § (1) bek. e) pont], a várakozás megkezdésének időpontját a járművön - gépkocsi esetében a jármű szélvédő üvege mögött - elhelyezett tárcsán jelezni kell. A tárcsa jelzését a jármű eltávozása nélkül megváltoztatni tilos.

(6)

(7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

(8) A sürgősségi orvosi ellátáshoz kiadott várakozási engedéllyel (161. ábra) megjelölt személygépkocsi vezetője - amennyiben a várakozás egyéb módon nem lehetséges -

a) a 15. § (1) bekezdése b) pontjában, és

b) a 40. § (8) bekezdése a), b) és d) pontjaiban

meghatározott rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja.
otirt 2010.08.06 07:12:26
Bocsánat, de a 40.§-t kifelejtettem:

40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

(3) Kétkerekű motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral és kerékpárral egymás mellett két sorban vagy az úttest széléhez viszonyítva ferdén is meg szabad állni, ha a járművek az úttestből egy személygépkocsi szélességénél többet nem foglalnak el. Ahol a várakozóhelyet útburkolati jel [18. § (1) bek. j) pont] jelzi, egy gépkocsi részére szolgáló helyen két ilyen jármű is megállhat.

(4) Lakott területen kívül járművel - a lehetőséghez képest - az úttesten kívül kell megállni.

(5) Tilos megállni:

a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

c) be nem látható útkanyarulatban, bukkanóban vagy más olyan helyen, ahol a járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból nem észlelheti;

d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;

e) kijelölt gyalogosátkelőhelyen, valamint a gyalogosátkelőhely előtt személygépkocsival, motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral és kézikocsival 5 méter, egyéb járművel 15 méter távolságon belül;

f) hídon, aluljáróban, alagútban, valamint ezek be- és kijáratánál;

g) vasúti átjáróban és attól számított 30 méter távolságon belül, valamint vasúti, illetőleg villamospályán és ezekhez olyan közel, hogy a jármű a vasúti jármű, illetőleg a villamos közlekedését akadályozza;

h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;

i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;

j) villamos megállóhelynél levő járdasziget és a hozzá közelebb eső járda közötti úttestrészen;

k) 1000 kilogrammnál nagyobb tengelyterhelésű járművel járdán;

l) kapaszkodósávon, gyorsító-és lassító sávon, kerékpársávon, nyitott kerékpársávon, kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton;

m) különösen veszélyes helyen, az útburkolati jellel [18. § (3) bek.] jelzett területen.

(6) Az (1), (4) és (5) bekezdés rendelkezése nem vonatkozik a forgalmi okból szükséges megállásra, valamint arra az esetre, ha e rendelkezések a jármű műszaki hibája miatt nem tarthatók meg.

(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével, a betegszállító gépjármű, a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.
450 ló, csatakos nadrág, fejhangú vihogás. Bár tudnám, hogy a rettegés vagy a vételár ilyen eszeveszett vicces. Vélemények az azonos című írásunkról...
Autófília Road to Hell 2010.07.15 09:55:00
Szegény motorosokat állandóan "megtalálom". Nem szándékosan, nem készakarva, valahogy mindig történik valami... Az alábbi sorokat ismét egy személyes „élmény” ihlette. Remélem mindenki levonja majd a megfelelő következtetést belőle! Egy rövid esetleírás,…..
otirt 2010.07.15 13:23:22
Nekem nagyapám mondta mindig, hogy "Fiam ne menj úgy mint egy őrült, elég úgy mint egy félőrült".

És az élet számtalanszor bebizonyította már, hogy mennyire igaza volt.

Az ilyen emberek csak a saját hibájukból tanulnak, a probléma ott kezdődik, hogy az esetek 80-90%-ban mást is bajba sodornak.

Tudom, hogy közhely, de a közlekedés (ön- és köz)veszélyes üzem, ezért csak felelősségteljesen vezeesünk járművet.

Az vesse rám az első követ akivel még nem fordult elő, hogy elszállt vele a ló, de akkor is egy bizonyos szinten azért tudjunk parancsolni magunknak.

Nem hiszem, hogy az ilyen felelőtlenséget egy ilyen balesetnél jogilag jobban meg lehetne "torolni*", mint ahogy a sérülések és az utána (ha van még utána) következő lábadozás "megtorol" (*jobb szót most nem tudok rá)

Inkább a megelőzést, ellenőrzést helyezném előtérbe. De nem a "bűntetést behajtani mindenáron" típusúra gondoltam. Pl.: engedély nélküli vezetés esetében, amennyiben ő a jármű tulajdonosa, akkor a járművet elkobozni és csak akkor visszaadni, ha bemutatja érvényes vezetői engedélyét. Amennyiben nem ő a jármű tulajdonosa, akkor meg a tulajdonost kell jó alaposan megbűntetni, mert ekkora felelőtlenséget senki nem engedhet meg magának.

Az oktatáson is sokat lehetne fejleszteni, pl.: a vezetés-oktatás részét képezze egy egy-két napos vezetéstechnikai tréning.

Mindenkinek balesetmentes, jó utat kívánok!
Cecília csak szerette volna tovább használni az internetet, mert már úgy megszokta a pajkosan villogó reklámokat, de sajnos erre nem volt lehetőség. Miután a DigiTV átvette a Rubicom hálózatát, 2 hónapja várja, hogy kiépüljön az új hálózat, mert a régihez inkább nem nyúlnak.…..
Ágnes posztapokaliptikus állapotokkal szembesült Pécelen, ahol tegnap óta megint vízkorlátozás lépett életbe. A csapból alig szivárog valami, és fel kell jelenteni az illegálisan kertet locsoló szomszédokat. Ja, és a legjobb, hogy állítólag zacskós vizet fognak majd osztani.…..
otirt 2010.07.15 08:12:42
@_B_:

Ez így igaz!!!

B-A-Z megyében is e körül mozog 1 köbméter víz ára (csatornadíjjal együtt). Ehhez képest bármely Budapest környéki ár üdítő.

Egyébként hú de nagy fejlesztés kellene Pécelen.

Nem a kitermelt vízmennyiséggel van ott gond (szükség esetén Budapest felől - a Fővárosi Vízművektől - kaphat vizet), hanem a közműhálózattal, ugyanis hiányzik két nyomásfokozó gömbtartály (közmisert nevén hidroglóbusz).
Zsófi otthagyta a CIB-et, mert a még az IEB-nél szerzett Visa Electron kártyája egyszercsak nem működött tovább online:Update 07.13: Kedves Homar, most hivott a bank es bocsanatot kert es visszaallitotta az internetes hasznalatot. Nagyon vicces ez a bank... koszonom homar a segitseget!…..
otirt 2010.07.13 07:35:35
@Tőzsdeász:

Ez így igaz!

Egyébként az Intesa SanPaolo Bank (A CIB Bank tulajdonosa) az Amerikai Egyesült Államokban lejátszódott bankkártya visszaélések után döntött úgy, hogy a különválasztja a napi használati számlát és az internetes fizetésre használható számlát.

A CIB Bank ezt a második (internetes) számlát ingyenesen bocsátja az ügyfelei részére (sem számlavezetési, sem kártyahasználati díj nincs).

Zsófi ott hibázott, hogy amikor átkerült az új bankhoz nem olvasta el a CIB Bank szerződési feltételeit, abból rögtön kitűnt volna, hogy a CIB Bank nem támogatja a normál folyószámlák internetes fizetésre történő felhasználását. Ezt telefonon kersztül 5 perc alatt el lehet intézni.

Mindenkinek - aki hasonlóan Zsófihoz fúzió révén kerül át egy másik bankhoz - javaslom, hogy olvassa el a fogadó bank Szerződési Feltételeit.
otirt 2010.07.15 07:46:05
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

A CIB-nél a két számla között átvezetés van nem átutalás, így az teljesen ingyenes, sőt mivel a rendszer banknyitásig virtuálisan kezeli, így éjszaka is kivitelezhető. A valódi számlapénzmozgás banknyitás után valósul meg.
Az élesszemű Urbanista szúrta ki, hogy már már egy doboz kólával is tilos belépni az Eiffel térre. A teret állítólag csak a nyárra bérlő Eiffel Teraszról Facebookon, illetve kommentben is írták, hogy a VB-elődöntők alatt fejenként kötelező 3000 forintos fogyasztást vezettek…..
otirt 2010.07.13 08:00:31
@wboy:

Amennyiben a fent leírtak fedik a valóságot, akkor a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelethez lehet fordulni panasszal, de érdemes felkeresni az illetékes önkormányzatot is a területfoglalási engedély miatt, abban ugyanis rögzítve kell lennie, hogy a rendezvény zártkörű (fizetős) vagy nyilvános.

Amennyiben a területfoglalási engedély nyilvános rendezvényre vonatkozott, akkor az illetékes önkörmányzat jogosult eljárni.

Ha az árlista nem volt a bejártnál jól olvashatóan, egyértelműen kihelyezve, akár a működési engedélyt is visszavonhatja a fogyasztóvédelem.
Hosszú ideig nem írtam Eráról, az öreg kombi Mercimről, aztán pár hete jött egy poszt, most meg rögtön egy másik is. Ez itt. Era ugyanis új életfázisba lépett. A városon belüli, olykor vidékre menős autóból mostanság lép fokozatosan elő internacionális rombolóvá. Magyarul…..
Autófília Katonai Olympia 2010.07.09 10:25:00
Többnyire a formák rabja vagyok, talán a kelleténél jobban dőlök be egy- egy eltalált dizájnnak, minden más tényezőt elfeledve. Viszont el kell ismerni, hogy van a történelemben egy olyan jármű, ahol a már említett tulajdonságokat pont fordítva kell kezelnem és értékelnem. Ez…..
-Mondta egy rendőr olvasónknak akinek autóját egy BKV busz törte össze. A buszvezető először észre sem vette, hogy kanyarodás közben (az ívet levágva) összezúzta a Passatot. Olvasónk rádudált, a vezető leszállt a buszról, majd azzal vádolta meg az autóst, hogy Ő ment bele.…..
otirt 2009.11.20 11:02:40
@Vadernagyúr:

Meg is érdemled, ha nem tudod, hogy a csuklós busz érdekes "állatfaj". Gyakorlatilag olyan nyergesvontatóról van szó, ahol a nyeregszerkezet nem a "B" tengely elé, hanem mögé került. Így a 1. járműrésznek is van hátsó túlnyúlása. És nem is kicsi.

Kanyarodó buszok mellett minimálisan tartandó távolság (az adatok a legkisebb fordulókörhöz tartozó, a kanyarodás során kialakuló legnagyobb kaszálási távolság):

IK 200-as sorozat: 1.2m
IK 400-as sorozat: 1.5m
VOLVO típus függően: 1.5...(2m - B9R)
VanHool: 1.5m

Egy 3 tengelyes platós, v. dobozos félpótnál ez elérheti a 3m-t is.

Ebből látható, hogy ezen járművek mellé -kanyarodási iránytól függetlenül - még két sáv esetén sem ildomos beállni, amennyiben az kis íven várható.
otirt 2009.11.23 06:06:15
@newtehen:

Akkor legközelebb, ha olyan helyen jársz, ahol jobbra kisívbe csak úgy tudsz kifordulni, hogy átlógsz a másik sávba (szgk-val) akkor előtte 30 nappal leszel szíves útvonalengedélyt kérni rá. (Ugyanis vannak ilyen szűk utcák is, illetve a kereszteződés íve a - tereptárgyak miatt (betonkerítés, épület, stb.) - szűkre van szabva.
Belsőség Hibrid, hibrid... 2009.11.08 09:58:00
Nem vettem porszívót. Nem is akaram venni. Gyalog mentem, nem kocsival. S hogy mi a fenét keres ez a cucc mégis egy autós blogon? Kérem, az árcédulát figyeljék! Illetve azt az izét, amire ki sem merik írni az árát. A termékfejlesztő felhörpintette az utolsó korty kávét, és…..
otirt 2009.11.10 06:37:38
@Suttora:

A "TURBO" elnevezés nem a teljesítmény növekedésre vonatkozott, hanem a ventilátor fajtájára. Addig ugyanis axiál ventilátorokat alkalmaztak.
Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is. Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a…..
otirt 2009.10.22 09:05:42
@Fischer:

Na én megnézném azt a 45 percet! Kis Ernő utcáról kijutni a 3-as főútra (bármelyik irányba) és 02:00-ás időpontot feltéve min. 5 perc, akárhogyan is mégy. Mire elhagyod a Miskolc táblát, addig újabb 2 perc.
És azt akarod bemesélni a jónépnek, hogy te 240 - 260 km/h-s átlaggal mentél a 3 - M3 útvonalon, úgy hogy közben településken mentél kersztül.

Jó kis mese!
Autófília Jobbra tarts! 2009.10.16 13:00:00
Újabban többet közlekedtem autópályán a megszokottnál, bevallom, kicsit elszoktam már tőle. Néhány erősebb fékezés után megint megtanultam, hogy a kamionosok többsége nagy ívben leszarja a teherautóval előzni tilos táblát, a droid azért csak kigurul index nélkül a…..
Autófília Megmentve a világ ! 2009.10.05 09:00:00
Én, csekély értelmű bloggerként mindig kételkedtem az összeesküvés-elméletek valódiságában. Tudjátok, a vízmotor szabadalmát megveszik az olajcégek, és elsüllyesztik, a feltalálót felnégyelik, és kitűzik a négy legnagyobb vár fokára. A napelemek árát mesterségesen…..