Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ttom

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Swiftes konzekvenciák 2009.06.29 17:55:00
Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek…..
Ttom 2009.06.30 19:59:48
@Toyotás: Helló! Hmmm.... Kedves Toyotás, képzeld nekem is volt Toyotám (Celica) és még lesz is. Cáfolnám azt is ,hogy nem ültem vezettem, más autókat is. Szerinted melyik 90-es évek eleji kisautó kényelmes és nincs tele kompromisszumokkal és nem fapados. Pl. az általunk magasztalt Toyota márka Starlet típusa is szánalmasan fapados, kivéve a motort (remek szerkezet). De pl. a hátsó futóműnél már csak torziós hídra futotta ,míg a régi swiftnél függetlenre. Ez csak egy példa. Egyébként egy kis ráfordítással remek autót lehet fargni, ami szaladgálásra tökéletes. De ez minden autónál így van, semmi sem tökéletes gyárilag, mindig van mit reszelni amivel picit jobb lesz, komfortosabb, esetleg nekünk tetszetősebb.
Üdv:
Tamás
Ttom 2009.06.30 20:28:37
@robertó: Helló! Bocsánat ,hogy leszóltam az irományod. De nem veszed figyelembe a tervezés korát, a típus célját. Pl. egy régi Ladát brutálisan nehéz kormányozni, szinte még menet közben is. De ne legyen ekkora a kontraszt vegyük pl. a B Corsát, az sem egy álom a kormány terén. Bocsi ,hogy ezt emeltem ki példának. Autópályán ne várjunk csodát egy 155/70 R13-as gumitól, főleg ha keskeny a nyomtáv, gyenge a rugó. Szélesebb kerékkel fényévekkel javul a menetstabilitás és az egyenesfutás. A karosszéria olyan amilyen, egyik ilyen öreg tervezésű autóval sem álom a koccanás. Az meg egy dolog hogy horpad a külső, mint tudjuk nem az nyeli el az energiát hanem az alatta lévő elemek. Ebből kindulva elég szar lehet egy előző generációs Tália aminek az első sárvédői műanyagok, persze van még rengeteg ilyen modell. A műszerfalzörgést nagyon egyszerűen 20 perc alatt egy életre el lehet tüntetni, minden csavarra menetrögzítő (minden lényeges műszerfalcsavar egyszerűen elérhető).
Szerintem a műszaki problémái a következők egy első gen Swift-nek:
- gyenge minőségű váltó (főleg a szinkrongyűrű)
- rendzseresen szakadó gumiharang a gömbcsuklónál
- Bosch rendszerű befecskendezés nem megbízható
- silány minőségű utastérszőnyeg
Kényelmi és egyébb hibák:
- Kimondottan rossz hangolású futómű a kényelem szempontjából. Ráz, üt, pattog (progresszív rugóval fényéveket javul
- keskeny magasfalú gyári gumi miatt furán billen az autó, elbizonytalanít pedig bírná
- gyenge hangszigetelés (ez olyan amilyen)
- érdekes fokozatkiosztású váltó, háromig rendben van, utánna már baromi hosszú
- a műanyag kárpitok könnyen karcolódnak
Hirtelen ennyi ,de rengeteg mindent tudnék sorolni. Jah az ablak felhúzás probléma nálam is jelentkezett, nem tudom miért van de a gumikéder amibe belecsúszik kiszárad és megfogja az ablakot az utolsó centiken. Szilikon vagy egyébb gumiápolóval újból egy két évre orvosolható.
Tény, hogy nagyon szeretem az autóm, de tudom a határait, és nem akarok többet elvárni tőle. Minden célra megvan a megfelelő kocsi.
Üdvözlettel:
Tamás