Adatok
Tomi5
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megjött az első E85-ös tapasztalat. Molnár Gábor alias Teko azt hiszem kimerítően vázolja a Swift 1 lehetőségeit. ElőzményekÉn egy 1.3-as 1999-es évjáratú Swift boldog tulajdonosa vagyok. Szeretem az autómat, sokat törődök vele, rendszeresen hordom szerelőhöz. Szerelőmmel…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Most próbálkozom az e85-el (Swift 1993. 1,3 90000km elvileg).
Tapasztalatom a következő ( minden gyári értéken):
kb 3/4 benzin + e85: alig észrevehető a változás. Lassul az alapjárat, egyebekben majdnem változatlan.
1/2 + 1/2: nehezebben pörög fel alapjáratról, erőtlen gyorsulás.
1/4 benzin + 3/4 e85 vagy fölötte: Ezt már nagyon megérzed.
Nehezen gyorsul, rángat, induláskor bőgetni kell, csekély dinamika. Időnként, főleg magasabb fordulaton még megy a gép, de már élvezhetetlen városban. Alapjárat egyenetlen, lassú. Motorvezérlő elektronika időnként, főleg autópályán reklamál és állítgat.
Ezek után a gyújtást előre téve javul a helyzet valamelyest, de még rángat erőteljesen és bőgetni kell induláskor, alapjárat minimális.
A benzinnyomást most állítottam át az ábra szerint és teljesen hibátlanul működik, kis fordulaton mintha dinamikusabb is lenne. Ezt az átalakítást 2db csavarom bánta a 4-ből, mert beletört. De így is működik, nem folyik de javítandó. Alapjárat lassú, de egyenletes, egyebekben tökéletes.
Érdekesség: Porlasztó belseje fémtiszta ellentétben a benzinnel amely barna lerakódást hagy maga után. Kipufogó a "kormos" feketéről rozsdássá vált egy kicsit, korom megszűnt ( jó állapotú a motorom, nem eszi az olajat sem).
Remélem segítettem