Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Buszvezető

0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A BKK megállóátnevezési mániája egyre több budapestinél üti ki a biztosítékot. Az utóbbi időben számos tradicionális megállónevet tüntettek el a rendszerből és ugyancsak számos furcsa - néhol politikai hangoltságú - elnevezést erőltettek rá az utasokra, miközben a…..
Buszvezető 2013.11.30 11:14:47
Hát nem vagy egy BKK-fan (mondjuk én se).

De ezzel az átnevezésesdivel az az egyetlen baj, hogy eddig vártak vele, sokkal korábban kellett volna.

Tudom, hogy keveset tudsz a városról, ezért néhány alapvetést leírok. A városlakók igen jelentős része csak azt a környéket ismeri, ahol rendszeresen jár (pl. lakik, dolgozik, bevásárol). Ha ott megváltoztatnak egy megállónevet, az pont ezt a réteget kevésbé érinti rosszul, hiszen az új megállóneveknek is van kötődésük a környékéhez, meg fogják szokni.

A környéket kevésbé ismerők számára azonban az azonos ponton lévő de eltérő nevű megállók sokkal nagyobb problémát okoztak, mint az te gondolod, nagyobbat, mint ahogy te látod, hogy mások kapkodják a fejüket. (Ugyanez áll a különböző helyeken lévő, de azonos nevű megállókra is)

Mondok egy ma már nem aktuális példát: a szentendrei HÉV-nek volt egy Árpád híd nevű megállója, a 3-as metrónak szintén. A kettő között pont egy folyó helyezkedett el, de a megállónevekből ez nem derült ki, ha gyakran jártál a környéken, bele lehetett futni olyanokba, akik a pesti oldalon kóvályogva keresték a HÉV-et, vagy Budán a metrót. Asszem ezt már régebben megváltoztatták.

De mondok másik három példát, talán előbb-utóbb leesik a tantusz.

A 32-es busz és a 80-as troli egy olyan ponton metszették egymást, ahol az egyik megállóját Fogarasi útnak, a másikét Nagy Lajos király útjának hívják. Ha nem ismered a környéket és meg akarod tervezni az utad a menetrendek alapján, az életben rá nem jössz, hogy az a két megálló ugyanaz.

Thököly út nevű megállója volt a 30-as busznak, a 82-es trolinak és a 72-es trolinak is. Egy útvonaltervezésnél mi sem természetesebb, hogy ennél a megállónál át tudsz szállni a másikra. De nem, mert a három megálló a Thököly út egymástól távoli pontján volt. Ugyanakkor a keresztező vonalak (7-es buszcsalád) megállóit értelemszerűen nem Thököly útnak hívták, így nem derült ki, hogy hol van a fenti viszonylatok és a 7-esek találkozási pontja. Most már mindhárom megállót máshogy hívják, egyértelműbb a járatlanok számára is, hogy miről hol kell leszállni, hogy átszállhasson a másikra is.

De mondhatnám a kőbányai Kada utcát, amit szintén több viszonylat keresztez, sőt, a 85E pl. elmegy a 95-ös busz Kada utca nevű megállója mellett anélkül, hogy megállna benne, majd többszáz méter múlva elkanyarodik és megáll egy másik Kada utca nevű megállóban (melyhez legközelebb a 95-ös Mádi utca nevű megállója található). Ez még anno engem is megszivatott (pedig én nem utas voltam ugye), és annak ellenére örülök az átnevezéseknek, hogy mondjuk az ott lakóknak kb 5 perces fejtörést okozott, illetve hogy létezik olyan figura a városban, aki még ma sem érti, mert szerinte a világ olyan, amilyennek ő látja.

Szóval az ilyen anomáliákat már nagyon régen fel kellett volna számolni annak ellenére is, hogy mondjuk az ott lakók már megszokták a hülyeséget. Aki ott lakik vagy gyakran jár arra, hamar megszokja az új nevet is, aki viszont nem ismeri a környéket (és mindig ők vannak többen) legalább végre kap segítséget a tájékozódáshoz/tervezéshez.
HamPLÓ Budapest a metrók előtt 2013.09.18 16:00:00
A metró 1970-es megindulása - illetve a kelet-nyugati vonal második szakaszának '72-es átadása - óriási változásokat okozott Budapest tömegközlekedésében. Geoffrey Tribe szerencsére még '69 nyarán járt itt, így meg tudott örökíteni néhány olyan életképet, ami a hozzám hasonlóan később születetteknek…..
Via: reddit.com Az "ilyen csak Magyarországon fordulhat elő" és a "tipikus BKV/BKK" szövegeket megelőzendő szeretném leszögezni, hogy a példák a legkevésbé sem hazaiak, sőt nem is Indiából valók (ahol ki van írva, hogy hullát szállítani tilos a metrón és a…..
Buszvezető 2013.04.16 12:57:06
Egyszer a végállomáson állva vártam az indulási időt (buszvezető vagyok), amikor megláttam, hogy közeledik egy kicsit kapatos fickó, aki egy héját tart a karján. A muki kicsit billegett, és az egyik óvatlan mozdulatra a madár lefordult a karjáról, fejjel lefelé lógott egy pillanatig - amíg a madzag engedte - majd csapott egyet-kettőt a szárnyával és visszahelyezkedett az eredeti pozíciójába.

Már ez a felvezetés sem volt rossz, én azt hittem elsétál a busz mellett, de nem, fel akart szállni (milyen hülye kifejezés, ha egy madár is van a sztoriban). Egyébként nem tudtam, hogy héja a madár - nekem minden galambnál nagyobb repülő állat a "sas" kategóriába tartozik - a vitánk során derült ki, ő mondta. Amikor szóltam neki, hogy a madárral nem szállhat fel, teljesen kiborult, állítása szerint nap mint nap ezzel a busszal jár (se előtte, se utána nem láttam), és váltig hajtogatta, hogy nincs benne az utazási feltételekbe, hogy héjával nem szállhat fel. Mondtam neki, hogy az sincs benne, hogy lóval sem lehet felszállni, meg elefánttal, mégse jut eszébe senkinek buszoztatni a lovát, de nem tágított. Mondtam neki azt is, hogy ha ez a madár csap egyet a szárnyával a buszon, akkor pár embert eltalálhat, sőt, akár a szemüket is, de esküdözött, hogy egy nyugodt madár, nem csapkod. Egyébként megnéztem most a Wikipédián, a héja szárnyának a fesztávolsága 95-125 centi, de amikor a busz felé jövet csapott egyet, nekem még hatalmasabbnak tűnt. Annyira összevesztünk, hogy fel akart jelenteni, el is ment egy BKV-s helységbe, ahol szerencsére nem volt senki, sőt, mentem egy kanyart és megvárt a végállomáson (mert persze nem vittem el), hogy tovább veszekedjen, de aztán lelépett. Nem tudom levélben feljelentett-e, de nagyon fel volt dúlva a visszautasítástól.

(Egyébként - ha valaki kíváncsi erre is - a kutya kivételével minden állat akkor szállítható buszon, ha befér egy, a kézipoggyász méretét meg nem haladó tokba (vagy mibe). Ajánlgattam a mukinak a kalickát, bár látszott, hogy nincs akkora kalicka, amekkorába ez a példány beférne, de erre még jobban felhúzta magát, hogy micsoda szentségtörés egy héját kalickába zárni.)
autózz! Kapun kívül történt 2012.12.12 07:53:00
Korábban már szerepelt itt a blogon olyan történet, amiben arra érkezett panasz, hogy az embereknek csak kis részére érvényes, hogy baj esetén segítséget nyújtanának. Levente is elcsípett egy jelenetet, melyben valakik azzal próbáltak kibújni a felelősség alól, hogy nem az ő…..
Szeptemberben alkotta meg a képviselőtestület azt a rendeletet, amelyik a helyi védettséggel kapcsolatos szabályokat tartalmazza. A rendelettel együtt 136 XV. kerületi épület védettségéről is határoztak, valamint kimondták egész utcaszakaszok, kisebb telepek, sőt, egy kislakótelep…..
Buszvezető 2012.10.16 13:51:20
@bloggerman77: Ez hogy jön ide?
Most nagyon tarkabarkák (lásd fenn), ha minden igaz, hamarosan egységesek lesznek (mint lenn). Szerintem remek ötlet, épp itt volt az ideje. Plusz költséget nem okoz, csak az amúgy is fényezésre érett gépeket színezik át - így négy-öt év alatt cserélődhet le az…..
Mint látható  már jó ideje nem jött új bejegyzés, de nem ez az apropója annak, hogy billentyűzetet ragadtam. Több okból se zártam be eddig a blogot: egyrészt a látogatottsági adatokból kitűnik, hogy még most is viszonylag sokan tévednek erre és böngészik végig az eddig…..
Ha már alaposan megszigorították a büntetéseket, akkor legalább a posztban szereplő furgonosnak kijárna alaposan, főleg, hogy tudomásom szerint a hatóság félrevezetése már bűncselekmény. És bár egy "egyszerű" karambolból indult, Melinda mégis hosszú procedúrával kell, hogy…..
Buszvezető 2012.05.22 09:26:06
@vinyi: Igen, egy ideje egyre több az empatikus talentum.

Melindának: bár jótanácsom sajnos nincs, vedd úgy, hogy az adott helyzetben a maximumot hoztad ki magadból: a rendőr-hívás és megvárás jó ötlet volt. Sok sztori volt már itt, ahol ezt idő/rátermettség hiányában elmulasztották és még nagyobb volt a gondjuk utána.

Érdekes, ez a "gyerekért megyek az óvodába" duma már nálam is volt, és ott is kiderült, hogy mekkora kamu, szóval aki ilyennel jön az eleve gyanús.
Két hete én is vitába keveredtem egy bevásárlóközpont parkolójában egy sráccal, aki úgy rámparkolt, hogy nem tudtam volna kiállni, ha nem jön vissza az autójához. Pedig előtte talán fél perccel és néhány kormánymozdulattal tovább tartott volna rendesen beállni. Nem egyedi…..
Buszvezető 2011.12.12 11:31:23
@qwertzu:

A leglogikusabb érvem maga a KRESZ volt, de te tényleg nem az a fajta vagy, aki az ilyesmit elfogadja.

A 8 évnyi akármid senkit nem érdekel, de az, hogy itt és most bőszen védesz egy hibás álláspontot, sokakban korrektebb képet alakít ki rólad, mint te hinnéd magadról :)
Buszvezető 2011.12.12 12:05:01
@horex: Jöhetnek a fotók.
PTinfo A közterek prostituálása? 2012.03.25 08:29:00
Nem is olyan régen történt Budapesten, hogy a korábbi Ferenc körút névre hallgató metróállomást átnevezték.  A megálló új neve Corvin negyed lett, az átnevezés költségeit pedig a Corvin sétány projekt ingatlanfejlesztője vállalta és kezdeményezte. Hazánkba is betört…..
Egyik fő okozója a fővárosi dugóknak a kereszteződésben bent maradó autós. Sajnos vannak olyan csomópontok, ahol nehéz előre felmérni, át lehet-e érni a zöld ideje alatt, illetve adódhatnak meglepetések, például elénk vág valaki vagy a szokásoshoz képest többet tökölődnek…..
Buszvezető 2012.02.22 12:26:51
Nem akarlak ekézni, mert nem zárom ki, hogy egyszer velem is előforduljon, de tény, hogy én még azzal a nagy busszal sosem ragadtam be kereszteződésbe (még a hátuljával sem). Igaz, minket nagyon következetesen úgy tanítottak annak idején, hogy _soha_ ne guruljunk rá semmilyen kereszteződésre amíg nem vagyunk biztosak benne, hogy ki is tudunk jönni (ami persze így ebben a formában betarthatatlan), de az állandó ránkszólásnak megvolt a hatása: odafigyelek rá.

Azt vallom, hogy ha nagyon tudatosan odafigyel az ember erre (meg még egy csomó mindent tudnék mondani, amire ez igaz), akkor nem szorul be. Felül kell írni a rutint, nem csak csorogni a többiekkel, hanem figyelni, matekozni fejben, hogy milyen ütemben haladnak, mióta van zöld, hogy áll a többi lámpa, mi van előttünk stb.

Tény ugyanakkor, hogy én felülről nézem a forgalmat (értsd: a busz vezetőfülkéje magasabban van), jobb képem van a szitukról, mint a kisautósoknak, de azt leszögezem, hogy másik busz, vagy teherautó mögött állva sem szorultam be sehova, pedig olyankor én sem látok semmit. Felmértem a helyzetet, és csak akkor mentem, ha tuti szabad volt a pálya - ez nem jelenti azt, hogy mindig megvárom, amíg kiürül a kereszteződés.

Az is tény, hogy főleg külső városrészekben járok, de mondjuk a Nagy Lajos kir. útja - Örs - Fehér út - Éles sarok vonal is tartogathat meglepetéseket (Hungária krt. ésatöbbi szintén).

Szóval nem akarlak bántani, de tényleg meg lehet oldani, hogy ne szorulj be, vagy csak mittomén öt évente egyszer.

Ugyanakkor ha egy keresztben álló valaki miatt nem tudnak menni az autósok, bizony joggal dühöngenek, én sem szeretem, amikor valaki becsorog elém, aztán állunk mindannyian miatta. Mondjuk én nem anyázok, nem nyomom ki a dudát a helyéről, de elég bosszantó jelenségnek tartom, főleg, hogy - mint írtam - _csak_ odafigyelés kérdése, hogy ne forduljon elő.
Buszvezető 2012.02.22 14:11:57
@alfagumi: Igen, ez elgondolkodtató, egyetértek veled, ugyanakkor látni kell: tőlünk nyugatabbra nincs ám az a nagy hirig, békésebbek az autósok.
A baleseteknél nagyon gyakori, hogy a felek vitatják a felelősséget, ahogy Mikk is teszi. Mert a KRESZ-ben szépen le van írva, kinek mikor van elsőbbsége, mi az elindulás, de hogy meddig az és honnantól folyamatos haladás, azt ki mondja meg? A posztíró volt figyelmetlen szerintetek…..
1881. május 1-jén megnyílt az ország első telefonközpontja a budapesti Fürdő (ma: József Attila) utca 10-ben. Az első központ átadása utáni siker óriási volt annak ellenére, hogy az akkori szolgáltatások jócskán elmaradtak a maitól. Egyfelől viharban egyáltalán nem lehetett…..
Buszvezető 2012.01.29 19:02:02
Én úgy tanultam, hogy Budapesten bárhonnan könnyű hazatalálni - már ha az embernek van ideje. Ha mondjuk kiütjük magunkat (vagy ne adj Isten leütnek bennünket) és felébredünk egy ismeretlen helyen, elég csak elindulnunk a csökkenő házszámok irányába és előbb-utóbb eljutunk a…..
autózz! Mr. Hetven köztünk jár 2012.01.03 07:48:00
Egy érdekes sofőrtípust elemez ki levelében Zoz, egy tipikus vasárnapi kalapos fajtát, aki a biztonság kedvéért inkább csak poroszkál, arra nem gondolva, hogy ezzel még inkább veszélyforrássá válhat, de legalábbis marha idegesítő. Hetven bácsi az, aki a hétvégi…..
Buszvezető 2012.01.03 14:52:16
@1kutya: Azért nem ismerik, mert Lengyelországban kiegészítő lámpa nélkül is lehet jobbra kanyarodni (pirosban is, körültekintően).
autózz! Jobbkezes vagy nem? 2012.01.02 11:29:00
Többször szerepeltek itt a blogon is olyan helyszínek, ahol nincs elsőbbséget szabályozó tábla, mégis valami miatt sokak számára nem egyértelmű, hogy jobbkéz-szabály érvényes-e. Ez leginkább a bevásárlóközpontok parkolóiban jellemző, de akadhatnak lakótelepi kis utcák, mint…..
Megszoktuk, hogy a taxisok nem minden esetben tudnak rendesen beállni parkolóhelyre, amíg egy megrendelt fuvarnál az utasra várnak. Ha ilyenkor valakit akadályoznának, arrébb gurulással meg lehet oldani egy ilyen helyzetet. Erre számított imittto is, de valahogy ez most nem ment könnyen…..
Gáborék a diakigazolvany.hu felületén szivárgó információkkal követhették nyomon hogyan alakul szeptember 3-án igényel kártyájuk sorsa. Alig 2,5 hónap alatt el is készült, általában "feldolgozás alatt" volt, bő egy hete pedig talán a már valamelyik posta környékén…..
Buszvezető 2011.11.25 11:14:40
@hagyma: Akkor sem, ha nem slágerszakmáról van só? Egy szociális munkásról? Egy pedagógusról? Egészségügyi dolgozóról? (Nem orvosról, bár a közhiedelemmel ellentétben a többségük nem keres jól.) És ezeknek még van képük továbbképezniük magukat? Botrány.

Ne szálljatok már el az általánosításaitokkal!
Pár napja is Szeged szerepelt, megvallom, egyik kedvencem. Azon túl, hogy kedves, szép város, nekem élhetőbbnek tűnik Budapestnél. A fővároshoz képest sokkal jobban fejlesztik a tömegközlekedést. Kerékpárút is aránylag jóval több áll rendelkezésre és tényleg sokan járnak…..
Pete-nek nagyon megtetszett a "Kösz, hogy" sablon, ezért le is gyártott ezekből tizennégyet, amelyek autós kontra autós szemszögből jellemzik a közlekedést. Szokásos dolgokról van szó, ahogy Ő írta személyes áthallásokkal, de mindenki megtalálhatja közöttük a…..
Buszvezető 2011.06.18 13:10:55
@zazooo: Azzal, hogy ne nyomulj valakinek a seggében? Naná, hogy egyetértek.
Buszvezető 2011.06.18 13:22:52
@zazooo: De ha nem, akkor tolulj a seggében? Lehet, persze úgy olvasni, hogy kiragadsz egy fél mondatot, a másik feléről pedig tudomást sem veszel, de lehet úgy is, hogy nézed a szándékot is.
Buszvezető 2011.06.18 13:39:49
@Noblesse oblige: Biztos tudnánk hozni vagy 200 szélsőséges példát, hogy mikor kötelező a KRESZ szerint a másik seggében nyomulni, én azt gondolom azonban, hogy a posztíró nem ezeket akarta megtámogatni. Az érdekelne, hogy mások miért a szélsőséges esetekre vonatkoztatják a posztot (ha amúgy az összes többi ponttal egyet lehet érteni)?
Húsvét körül az ország nagyobb részén már kifejezetten jó idő volt, sok kerékpáros, köztük Dzsaszper is előmerészkedett és nyeregbe pattant, ami persze városban nem mindig egyszerű és biztonságos. Az elmúlt napokban kétkerekűzve a következőket tapasztaltam:…..