Adatok
giovanni p
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Rómába nem síndöcögényeket nézni megy az ember, legalábbis én nem terveztem be ilyen célú kitérőket a napi programba. Egy kivétel azért volt: mindenki mondta, hogy a főpályaudvar mellől induló 950 mm-es nyomtávú vicinálist meg kell nézni. Ez nem is jelentett nagy…..
NZA barátom ezúttal az osztrák villamosgyártás sikertípusáról, és annak ma is zajló utóéletéről ír. Nem mondom, hogy minden következtetésével és gondolatmenettel egyetértek, de érdekes a folyamatot látni, hogy hogyan alakult ki az egyik legsikeresebb alacsonypadlós…..
Hova megy ez a vonat?
Nullás gyűrű tehervonatoknak, 1. rész: Mit és milyen paraméterekkel kellene építeni?
2012.10.18 07:00:00
- A magyar vasúti teherszállítás versenyképességének javítása
Míg autópályák, elkerülő utak változó ütemben ugyan, de folyamatosan épültek Magyarországon az elmúlt években, évtizedekben is, új vasútvonal építéséről nagyon ritkán hallhatunk. A hodosi vonal és…..
Az már kiderült, hogy minőséget szeretnénk felár megfizetése nélkül, de mi a helyzet a vasúton a minőségi szolgáltatásnak még az expresszvonatnál is régebbi megfelelőjével, az első kocsiosztállyal?Régi korok embereinek motivációit már nehéz lenne feltárni: vajon miért…..
Lengyel területen nem divat a kétirányú villamoskocsi használata, nem is tudok hirtelen olyan hálózatot mondani, ahol a teljes villamosforgalom kétirányú kocsikkal bonyolódna. Pedig a két vezetőállásos, kétoldali ajtós kocsiknak megvan a maga előnye: egyszerűbb fordítani őket…..
Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan…..
giovanni p
2011.07.26 11:52:49
A Coruña: A galíciai városban felfüggesztette a helyi önkormányzat a villamosüzemet, miután egy kisebb siklás után több olyan hibát fedeztek fel a pályában, ami miatt az üzem fenntartását veszélyesnek itélték. Az újraindulás dátuma egyelőre bizonytalan. A vonalat 1997-ben…..
Egyre közeledik a Firema-AnsaldoBreda kocsik végjátéka a birminghami Midland Metron, ahogy ezt már korábban is beharangoztam. A nevével ellentétben metró helyett inkább villamosként üzemelő vonalat 1999 májusában, majdnem napra pontosan 12 éve nyitották meg. A ma 14 ezres napi…..
giovanni p
2011.05.24 16:13:30
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
Az AnsaldoBreda a nyertes ajánlattevő az aktuális, sorrendben ötös számú debreceni villamostenderen, derült ki a tegnapi eredményhirdetéskor. A mindössze két indulót felvonultató pályázaton az Ansaldo ellenfele a spanyol CAF volt, ahogy az már tenderek óta megszokottnak…..
giovanni p
2010.10.08 12:10:20
@Division: Igen szörnyűn néz ki! A Pininfarina, akit a Ferrarik rajzol, vontatokkal szárnyúságok produkált az AnsaldoBreda-val mint például a siralmas (műszaki szempont-bol is) TAF 2 emeletes motorvonat. Az dühítő hogy ez a kinézésű Siriot mindig a keskenyebb 2,4 m villamosokon volt azonos (Milano, Athén, Firenze). A 2,65 m széles Bergamo-i Sirio-k sokkal jobban néznek ki. Reméltem hogy az ugyanaz szelességű Debreceni villamosok kaptak volna a szebb változata.
Persze ha Debrecen és Miskolc együtt írtak volna a tender-t akkor spórolhattak volna pár fillér és talán Siemens vagy Bombardier villamosok jöttek volna!
Persze ha Debrecen és Miskolc együtt írtak volna a tender-t akkor spórolhattak volna pár fillér és talán Siemens vagy Bombardier villamosok jöttek volna!
giovanni p
2010.10.13 10:24:16
@Radio Free Aberrania:
Tisztázzuk még: az AnsaldoBreda két (állami) cég olvadásból született: az Ansaldo (villamosság) és a Breda (járműgyártó). Ebből kiderül hogy a Gánz Villamosság csak a korábbi Ansaldo kezébe volt. A Siriok pedig nincsenek se Osloba se Birmingham ba, azok Firema villamosok amire az Ansaldo szállított az elektromos berendezések, ezer nincsenek a referenciák listába.
Tisztázzuk még: az AnsaldoBreda két (állami) cég olvadásból született: az Ansaldo (villamosság) és a Breda (járműgyártó). Ebből kiderül hogy a Gánz Villamosság csak a korábbi Ansaldo kezébe volt. A Siriok pedig nincsenek se Osloba se Birmingham ba, azok Firema villamosok amire az Ansaldo szállított az elektromos berendezések, ezer nincsenek a referenciák listába.
giovanni p
2010.10.13 12:21:11
A Stadler Ausztriába ad el hét emeletes IC-t, ennek ürügyén beszélünk a magyar vasútról.
A Magyarországra 60 elővárosi Flirtöt eladó és Szolnokon alumínium kocsitesteket gyártó üzemet létrehozó svájci Stadler emeletes motorvonatokat ad el Ausztriába (a magyar gyárban két…..
Valójában nem is magyar, már ha a globalizált világban egyáltalán van értelme egy vasúti jármű nemzetiségét firtatni. De ha van, akkor vagy a tervezés, vagy az összeszerelés helye számíthat, így a Stadler Flirtjei nem magyarok, hanem svájciak. De majdnem azok, ha a testük, amely…..
Még a blog indulásának hajnalán volt egy poszt Dijon, és Brest közös villamostenderéről. A két új villamosüzemet építő város az azonos műszaki paramétereknek köszönhetően a közös tender mellett döntött. Az ennek kapcsán felmerülő árelőnyben úgy tűnik sikeresen…..
Az International Association of Public Transport, vagy rövidített, ismertebb nevén UITP egy, a közösségi közlekedéshez kapcsolódó szervezeteket, üzemeltetőket tömörítő szövetség. A szervezetnek 90 országban 3100 tagja van, hazánkból pl. a szervezet tagja a BKV mellett a vidéki…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A fenntartott résznek jelenleg nem lenne nehéz a felpörgése: új villamosokat venni (kizárt dolog belekezdeni egy normál nyomtávú villamos vonal átalakításra, a Romai viszonyokat ismerve évtizedes munkákat jelentene és a jelenlegi tervekben egy hosszú szakasz felszámolása tartalmazna amit túlterhelne a jelenlegi villamos hálózata), hősszabitani a Termini pályaudvarig, újranyitni a külvárosi része a mi jelenleg még létezik, sőt karbantartás végeznek rajta, és csak rosszindulattal lehet nevezni párhuzamos az új metró vonallal. A hatvanas években beszerzett csuklós villamosok a távolsági forgalomra voltak és a végen már megbízhatatlanná váltak. Természetesen apró összeggel letehet volna átalakítani őket a városi forgalomra.