Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szemettanarba

0 bejegyzést írt és 72 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Először a nürnbergi játékvásárban láthattuk az új Technic autót. Akkor még autóipari álcázó minta volt rajta - legóék sokat tanultak a nagyoktól, így kell mutatni valamit, de közben fenntartani a titokzatosságot. Mert a végleges színt még senkinek nem árulták el. A LEGO Technik Porsche 911-ese…..
szemettanarba 2016.04.30 14:41:01
@Norbi5: Hát, Matolcsy is egy elég egyedi jegybank-elnök, nincs ilyen több... És milyen tuti is...
szemettanarba 2016.04.30 15:40:07
@Norbi5: Magam is sokáig ezzel mentegettem a Lego gyári tervezőit, hogy a valósághűség, piacképesség, és adott korosztály általi összerakhatóság vékony határmezsgyéjén egyensúlyozni nem egyszerű dolog. Azután kijöttek a nagy sárga Technic mentőhelikopterrel, 1000 körüli alkatrésszel, testvérek közt is 28000 pengőforintért. És olyan belső mechanikával, hogy "az óvodában ez volt a házi, hogy építsünk helikoptert". Sebességváltó helikopterben??? Nem tudja egyszerre hajtani a mentőcsörlőt és a főrotort??? Nincs ciklikus vezérlés??? Nincs oldalkormány vezérlés??? Ennyi alkatrészből egy pár fickó (köztük én is) is olyan helikoptert épített, hogy cilklikus/kollektív/farokrotor állásszög állítás van benne, pilótafülkébe bekötött kezelőszervekkel, elektromos hajtással. Más, ha valaki napi 8 órában nyomja a megélhetésért, és más ha valakinek ez a hobbija, és éjjel megálmodja a megoldást reggelre...
szemettanarba 2016.04.30 19:48:02
@Before: 4999 karakter hosszúságú sóhajtást tudnék erre írni. Én is toltam már össze olyan 1.8m hosszú 1:10 méretarányú concept csatahelikopter modellt LDD-ben, hogy csak Bricklinken az anyagköltség 1.2MFt lett volna... Csakhogy gyerek, ház, autó... sose lesz megépítve.
Mini osztálykiránduláson voltunk a szerkesztőség nem nyaraló tagjaival: buszos gyárlátogatást szerveztek az omnibuszos srácok. Erről majd nemsokára jönnek a beszámolók, én most a…..
Na emberek, a működő légdeszka után itt az újabb nagy dobás, már lehet is rá adakozni, mert közpénzből épül. Egymillió dollár (meg egy kicsi) kell hozzá, és egy igazi Delorean fog repkedni felettünk. Ezen a Kickstarter-oldalon lehet többet megtudni a projektről, de rendes leszek, és összefoglalom…..
szemettanarba 2014.12.10 08:54:38
@jürgen baromartz: Ez még a legvalósabb része: 3 db 45 fokban döntött kúpos fogaskerék megoldaná, persze combos mechanikai veszteséggel.
szemettanarba 2014.12.10 22:39:57
@jürgen baromartz: Nekem nincs, de Gugli bácsinak van. Keress rá erre: swivel gear joint. Örülök, hogy segíthettem.
szemettanarba 2014.12.11 21:36:07
@jürgen baromartz: 1.Ez a cikk nem személyautóról szól, hanem személyautó alakú burkolattal ellátott quadkopterről. Maximum, jó esetben.
2.Magam is utaltam rá, hogy az ilyen nagy szögben forduló tengelycsukló mechanikai vesztesége igen nagy. Kéretik a kommentet teljesen végigolvasni. Ugyanakkor nem is teljesen lehetetlen: pl. V-22 Osprey dönthető rotorú gép hajtásrendszerében a 2 rotor forgását szinkronizáló összekötő tengely mechanikája. Ára persze a csillagos égben van.
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
szemettanarba 2014.10.05 08:42:00
@mükkemakk: Mert ugye hagyományos turbóban olyan kevés a hibalehetőség (vö. turbóhalál, stb.)
Aradi Balázs kiszáll Magyarország legnézettebb tévéműsorából, írta tegnap a Blikk, mi viszont elfelejtettük betenni, így most pótoljuk. A húszéves színész a sorozatban a számunkra teljesen ismeretlen Berényi Balázs nevű karaktert alakítja, de eleve csak úgy szállt be a…..
Belsőség Gyűlöli a reklámokat? 2012.11.09 15:35:36
Éppen az ad-hoc elkészült Twizy-videót ellenőriztem. Az első pár másodperc után Csikós kerül a képbe és ABBAN A PILLANATBAN felugrott a reklám. Ezek után soha többet nem hiszem el, hogy a háttérben nem fut egy arcfelismerő algoritmus. ..
Mert ha olyan kicsi lehetnék, hogy egy 1:14-es modellel elüttethetném magam, szólhatnék az egyik holland dilinyósnak, riassza a saját építésű mentőautóját. Egy W111-es Mercedesből átépített mentőt. Lehet, hogy a sok elektronikától nem férnék be hátra a betegtérbe, de akkor…..
Az elmúlt 10 évet velünk töltötte. Komoly optikai megjelenésű külföldön is többszörös szépségdíjas demó autó lett eladó. Abszolút egyedi komplett body-kit, ilyen nem jön szembe veled sehol. Csoki barna metál, lakk fekete utas tetővel, pattanós ajtókkal, átalakított…..
Sokunk egyik nagy kedvence Petter Solberg nem tudott ellenállni az elszászi szőlőnek és még a francia rali vége előtt szüretelésbe kezdett. A verseny második napjának első szakaszán, egy balos kanyarban az út széli szőlőtőkékbe sodródott Fordjával, majd onnan kijövet…..
Belsőség Egy másik műhely 2012.10.02 14:44:48
Autószervizből van rengeteg. Garázsból még több. De gondoltak már arra, hogy vajon hol és hogyan lehet mondjuk tankokat, lövészpáncélosokat és egyéb katonai cuccot javíttatni? Hát mondjuk itt, a zabajkalszki Csitában. Múzeumnak-gyűjteménynek, diktátoroknak, a műhely készen…..
szemettanarba 2012.10.02 22:28:51
@pandacsökiboborján: Mocskos helyen is lehet néha takarítani, de itt a "dicsőségesszovjetúnó" összeomlása óta nem takarítottak... Elég orwelli képek, jók lennének filmdíszletnek
Leginkább csak összefüggő történetek, epizódok maradtak meg abból az időből. Kirándulások és szalámicsempészet az ózdi piacról, Martignac-konyak, mint cserealap, kora reggeli sorbanállás a banánért, olykor két-három óra a hentes előtt, ha éppen jött valami friss.…..
Ha a Transformers című filmet említem, valószínűleg senkinek nem mondok újat. Az Autobotok és az Álcák harca egy kifogyhatatlan energiaforrásért már-már klasszikus magasságokba emelkedik. Ezt lovagolta meg az egyik orosz bajtárs, aki egy japán belpiacra szánt Toyota Mark II-est…..
Kacsa, liba, négy gyerek, smafu. Na de egy borjút szállítani a motoron? Vietnamban mindent lehet, de ez akkor is beteg, nagyon beteg... ..
  Ha a budapesti motorkiállítás is annyira összezsugorodott volna, mint a motorpiac, talán nem is találtak volna neki megfelelő pavilont a Hungexpón. Így viszont sikerült megtölteni egy tisztességes méretű kiállítóteret, és bár furcsa módon az importőrök egy része nem…..
szemettanarba 2012.04.02 12:05:50
@Sayniqua: Olyan csajra én sem adnék szívesen ki pénzt, akinek 203 kg az önsúlya és 185 ló megvolt neki. Őőőő, vagy félreértettem valamit?
Macedónia nem éppen a legfejlettebb országok sorát erősíti, dél-kelet európai fekvése pedig még rá is tesz egy lapáttal. Innen jött ez a kusztomizáció, amely szemet gyönyörködtetőre sikerült. Fox Racing? :) Kétségkívül egy rókafej figyel ránk.  A küszöb…..
Belsőség Porcosodás Genfben 2012.03.14 14:30:00
Egy ilyen autószalon - azon felül, hogy fárasztó és melós hely az újságírónak - azért sok szempontból iszonyún hasznos. Először is temérdek - máshol nem hallott - információt szedhet össze, érdekes és fontos emberekkel beszélgethet egy-egy márka jövőjéről, az új…..
Mi lenne, ha őt: ..meg őt: K E R E S Z T E Z N É N K ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Igen, kitalálhatták rendszeres olvasóink, egy újabb borzasztó műremek kerül ide, még…..
Kutatni jó, felfedezni még jobb. Soha nem feledem, amikor nagyapámék poros, tolnai padlásán retkes zsákokat bontogattam, húsz-harmincéves Autó-Motorok után kutatva. Van, aki hozzám hasonlóan csak gyermekként régészkedett, de akad, aki felnőttként is átélheti a csodás…..
szemettanarba 2012.02.06 16:41:53
@Mostly Harmless: Ugyanmá! Szegény CubE csak a napi betevő falatját akarja zsákmányul ejteni. Azonban mivel stílusa egyre ismertebb, hiába jelenik meg változatos neveken, ennek az esélye exponenciálisan csökken.

Nekem a gőzborotva különben is tetszett. Élénken magam elé képzelem CubE-t, amint nekiáll gőzborotválni a pengeéles, kőkemény korallréteget...
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
szemettanarba 2012.02.05 16:43:42
@Szamiz67: Többé-kevésbé normális egyetemi oktatók el is szokták ismerni az ilyen szent őrülteket. Én is engedtem már úgy át opkutból mociőrült közgazdász gyereket, hogy az egyetlen dolog, amit hajlandó volt megcsinálni, az valami alkatrész-beállítások optimalizálása volt. Hát, közgázhoz nem sok köze volt, az biztos.
Kisautó blog Mi lesz itt holnap? 2012.01.31 17:46:00
Nürnbergből jelentem: becsináltam. Tavaly Koncz Janival voltunk a Spielwarenmessén, idén Máth Dávid segít feldolgozni a játékvásáron látottakat. Nehéz dolga lesz, mert én már ma - tudom, minek a finomkodás, de előre elnézést kérek - összefostam magam. Még ki sem nyitott a…..
szemettanarba 2012.02.01 09:49:54
@ColT: Megfigyelőkészség! nem a gokart a lényeg, a kiscsákó korabeli ruhában van. Hogy tudták ráadni?
Belsőség Hazahoztam a Mercit 2012.01.22 08:00:00
Tudják, az elmúlt négy hónapban – hogy is mondjam, hogy ne tűnjek teljesen őrültnek – afféle küldetéstudatom lett. Lehetetlen dolgot készülök megvalósítani: oldtimerrel szeretnék járni. Persze nem minden nap, hiszen hűséges és szintén öreg Honda Spacy robogóm az…..
szemettanarba 2012.01.22 16:56:08
@JmOS: Étolaj nem telített, savas vegyületekké bomlik, öngól. Trafóolaj elég jó. Fater anno DÉDÁSZ-nál dolgozott ezért bőséges ellátás volt használt trafóolajból. Brutális anyag, sűrű, hihetetlen tapadással, beeszi magát a fém repedéseibe (W353 ajtólemez alján átkönnyezett). A környezetnek is nagyon jót tesz, 1l-től egy busznyi greenpeaces kap egyszerre szívinfarktust.

Gyerekkoromban sosem értettem, hogy még a mi W353-unk küszöbje állandóan ilyen ronda fekete ragacsos-mocskos, és csak ha az ember megkapargatja egy szöggel, akkor lesz szép fényes, a többi bácsiét miért borítja folyton durva szemű vörös homok, tán homokozni is járnak vele...
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
szemettanarba 2012.01.19 20:07:44
@Irkutszk: 1. A gumi futófelület acélszövet szerkezetének egy rétegében vezetnék fűtőszálat, ezt egy rezgésbiztos csatlakozóval kötném a kerékagyon, felnin keresztül érkező tápvezetékhez, kerékagyban a 2 csapágy közt csúszó érintkező lenne. Hát, ez elég komplikált. A másik megoldás az lenne, hogy változó mágneses térrel köráramokat kelteni a gumi acélszövetében. Eztechnikailag egyszerűbb, de geometriailag bonyolultabb, mert az elektromágneseket nagyon közel kellene vinni egy folyamatsan torzuló-mozgó gumifelülethez. A mágneses erő a távolsággal négyzetesen csökken, messzebbről reménytelen.

2. Biztos hogy öregítené a gumit a hőhatás

3. I have no idea.
szemettanarba 2012.01.19 20:12:11
@tükörfúró: Ha havat akarnék olvasztani, lángszórót szerelnék a kocsi aljára. De a fűthető feületű guminak nem ez lenne a célja, hanem hogy a gumit olyan hőmérségleten tartsa, hogy ne dermedjen le az anyaga: tehát mondjuk -2C fokról +8C fokra emelje a hőmérsékletét.
szemettanarba 2012.01.19 20:23:07
@United Steaks: Pontosabban: az nagy baj, ha az út jeges, de erre még a hidegben ledermedő nyári gumi anyaga is rátesz egy lapáttal, ezért lenne fontos fűteni. Nem is jeges úton jelente igazi segítséget, mert ott tényleg csak a szöges gumi segít, hanem simán vizes úton is +8Cfok alatt, amikor a nyári keverék már nem tapad rendesen.