Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lovet

0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
4, 6, piros 7, 12, 17, 18, 21, 86. Hosszú éveken át ugyanarra járó alap budapesti busz- és villamosvonalak számai ezek, melyekkel sok ember egy fél életen át közlekedett, és rengeteg emléke kapcsolódik hozzájuk. Ha hagyjuk őket megmaradni. A BKV, majd BKK ugyanis az elmúlt évek folyamán sorra…..
Üdvözöllek a frissen indult Városi levegő urbanisztikai és közlekedési blogon! Ünnepélyes harmadik posztomban a budapesti kötöttpályás közlekedés fejlesztési lehetőségeit nézzük meg. Noha Budapestnek nagyon sűrű, és jó eljutást biztosító vonalhálózata van, a…..
Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa, megmagyarázhatatlan forgalmi helyzetre bukkanunk. A Kresz Klub videójában - amelyet Pető Attila KRESZ-oktató készített – a világ talán leghülyébb közlekedési lámpáját…..
lovet 2015.05.17 11:44:49
@Bence Ludvig:
Mire te ZH-t írsz a 2 héttel korábban leadott anyagból, az addigra bőven elavulttá válik... Mérnökként legelsősorban gondolkoznod kell, de nem sablonokban, mert az sz*rt sem ér. .. Jah, hogy ezt nem tanítják. Mérnök leszel, oldd meg...
lovet 2015.05.17 11:46:59
@Alex Rain:
Lájk.
Vasárnapig, a vasúton szokásos éves menetrendváltásig már csak néhányat kell aludnunk, és örömblog lévén abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az ezzel kapcsolatos száraz hírekről már nem kell beszámolnunk: megtették ezt nálunk gyorsabb, szakmaibb (és „szakmaibb”)…..
A közelmúltban két szerzőtárs értekezett már erről a közelünkben folyó gigaberuházásról. Volt szó a tartalmáról, valamint a múltjáról és jövőjéről is. Nekünk, magyarországi vasútbarátoknak, vagy akár csak közlekedés iránt érdeklődőknek (sőt, tulajdonképpen…..
Blogunk a napokban ünnepli második születésnapját. Bemutatkozásunkban már a kezdetekkor jeleztük, hogy időnként autóbusz-közlekedéssel is foglalkozni fogunk– szó szerint ezt írtuk: „...a mélyére ásunk az ottani, jóval kiismerhetetlenebb menetrendi rendszernek (hátha…..
Azt, hogy a világon hány mozgólépcső van, vélhetően senki nem tudja megmondani, követhetetlen mennyiségben épülnek épületekben, metrókban, sőt sok esetben a szabadban is (Budapesten az első teljesen szabadtéri, aluljáróhoz nem kapcsolódó mozgólépcső úgy tűnik, hogy a Széll…..
Az Északi-tenger partján elterülő, alig Dunántúlnyi nagyságú ország a méretéhez képest igen fejlett, sűrű és példaértékű vasúthálózattal rendelkezik. A vasútvonalak teljes hossza 2896 km, mely normál nyomtávolságú, és 2064 km hosszan villamosított. A két- vagy…..
Meglepő húzással a rendőrség is beszállt a Jobbik és az izraeliták közt folyó köztéri installációversenybe. Mi az hogy beszállt! A legmeghökkentőbb ünnepi ajándékkal rukkolt elő, amit csak Budapesten láttam. Nem tudom, hogy máshol is van-e, én csak az Örs vezér terén…..
Habár egy 2013 márciusában a BKK részére készített döntés-előkészítő tanulmány több alternatívát is felvázolt arra, hogy hogyan lehetne kerékpárosbarátabbá tenni a Nagykörutat, úgy tűnik, ezek megvalósítása még várat magára. A társaság honlapján hétfőn jelent meg…..
lovet 2013.12.02 10:25:42
@lovet: Illetve ugyan ez lesz Pesten az Erzsébet-híd után, amikor a kerékpárosoknak eszébe jut, hogy nem a ferenciek teréig kell mennie, hanem jóval tovább...
Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek…..
Hajdanán, még a blog történetének kezdetén sokat foglalkoztam a menetrenddel, szerkesztési alapkérdésekkel, és az infrastruktúrába való beavatkozás módjaival annak érdekében, hogy ezzel minél nagyobb menetrendi nyereség legyen elérhető. A most induló új sorozatban fordítok a…..
lovet 2013.06.19 23:12:36
Egész érdekes feltevések, de rengeteg egyéb dolog van még.

1.Személy szerint azt gondolom, hogy az átszállás azért problémás a távolsági vonatok esetében, mert a korszerűtlen állomások és járművek megnehezítik a dolgot. Gondolok itt arra:

A peronmagasságú padlószinttel rendelkező járművek között igen egyszerű átszállni, nagy csomaggal és kerékpárral is, mert kényelmes, illetve a belső tér elrendezése (ill. az ajtók előtti relatív széles tér és szélesek az ajtók!!). Ilyen távolsági forgalomban ma nem igazán létezik, de vegyük a németeket: az emeletes szerelvények (jó néhány RE, IRE, R, S-banh szolgáltatás) között átszállni gyerekjáték, még agyonpakolt túra kerékpárral is. (Tavaly Kenesén az egyik 10 kocsis vonatból kerékpárral a susnyásban kellett lepakoljak, mert nem volt elég a peron...) Ezzel ellentétben itthon főleg nagyobb csomagokkal néha elég nehéz fel le szállni a különböző kocsikra.

A legtöbb állomás lépcsője kritikán aluli. Babakocsival, nagy bőrönddel, kerékpárral néha kész rémálom le-fel caplatni, főleg ha siet az ember, mert a legtöbb helyen nincs sín a lépcső falánál a bőröndnek/kerékpárnak)

Ezek miatt ahol lehet az ember inkább a közvetlen kocsikat preferálja..

2. Menetrendszerűség
Ehhez nincs mit tenni, én pénteken megyek a Balaton-felvidékre a 16:30-as kék hullámmal, és elméletileg van 25 percem átszállni a buszra Füreden. Tavaly 2 esetből egyszer sem sikerült, pedig akkor is volt 20 percem...
Azért általában elmondható, hogy a vonatok meg-meg várják egymást (Egyszer Tapolcán szemtanúja voltam, hogy a pesti gyors 30 perces késése miatt a Keszthely felé menő vonat is várt 30 percet, vasárnap délután 6 körül. Képzelhetitek hányan szálltak át...)

3. Gazdaságosság
Tegyük fel hogy a bobai vonalon óránként közlekednének a vonatok, megspórolva a stokkolást. Jelenleg 2 kocsi megy Zalaegerszegre, 3 Szombathelyre (de ebben nem vagyok biztos). Ez azt jelenti, hogy minden vonatnak legalább 3 kocsiból kéne állnia. DE! Megéri? Lesz-e azért többlet utas, mert nem kell átszállni?? Valószínűleg a Budapest-Veszprém (-Ajka?) távon nőne az utasforgalom, a többin stagnálna.
Viszont 3 kocsis vonatokat óránként indítani marha nagy luxus (lásd a 2 kocsis miskolci IC-ket.....), sokkal többe kerül, mint ami megérné (ráadásul egyvágányú a pálya...). Továbbá nem hiszem hogy olyan sokan utaznának (lévén 2 kocsi vonatról van szó!!) nagy távolságban, hogy megérné külön vonatot közlekedtetni (nyilván ha a menetidő jelentősen rövidülne a mai 3,5 óráról mondjuk 2, max 2,5-re, akkor lenne érdemes vizsgálni a nagyobb utasszám miatt ennek a rendszernek a bevezetését (Jelenleg nincs olyan információm, hogy a napi 1 közvetlen vonaton hányan utaznak Zalaegerszeg-Ajka/Veszprém/Szfehérvár/ Bp között.)

Vagy vegyük Csornát: Jelenleg a legtöbb vonat Győrig a Railjetek-kel felváltva, azok menetvonalában közlekedik. Ha külön-külön indítanánk a Szombathelyi és Soproni részt, akkor hova tegyük a vonatokat? Illetve megint érdekes kérdés: 3 kocsis IC-ket járassunk azért, hogy megússzuk a tolatásokat?
Ebben az esetben átszállásról szó nem lehet, mert az utasok legtöbbje nagy távolságban utazik, és átszállni még 40 perc utazásért már igen kényelmetlen. Ha a kérdés nagy problémát okoz a Gysevnek, akkor érdemes felülvizsgálni az állomási technológiát, és egy esetlegesen a régi Ceglédihez hasonló vágánykiosztást megvalósítani (rövid peronokkal, mert néhány kocsis vonatokról van szó, ráadásul a rendszer hosszú-hosszú ideig nem fog változni,)
Három évvel a nagy buszteszt után történt az első új busz beszerzés Budapesten, de a körülmények miatt a magyar gyártmányok helyett az év buszának választott Mercedes Citaro szállíthatja nagyobb számban a budapesti utasokat. Lássuk, hogyan sikerült a városi buszok koronázatlan…..
Mint megmutattuk, a BKK (BKV) évek óta képtelen pótolni a 3-as metró Nyugati pu.-i megállójából hiányzó, leszaggatott illetve elavult utastájékoztató térképeket - így téve nehézkessé utasai tájékozódását. A problémával megkerestük az utastájékoztatásért felelős…..
Modorosblog A BKV-mániás 2013.01.16 13:23:52
Ajánlom kedvenc bloggeremnek, Hamsternek.  Leszögezem az elején: tömegközlekedés csak Budapesten van. A többi csupán néhány helyi viszonylatú, fura színű jármű kapcsolata, későn kelő vidékieknek szórakozni. A nyelvhasználat se mindegy: míg Budapesten átszállás van,…..
lovet 2013.01.16 22:04:40
@vanvelemenyem: Teljesen egyszerű, a NABI egy amerikai tulajdonú cég, melynek a vezető nem kívánnak más országokba buszt gyártani, ez a filozófiájuk. (Most ősszel voltunk gyárlátogatáson, és az üzemvezető ezt válaszolta.) :(
De mai hír: iho.hu/hir/konnyuszerkezetes-hibrid-busz-epulhet-130116
lovet 2013.01.16 22:07:02
@lovet: Úgyhogy egyelőre bizonytalan az üzem jövője, mert lassan befejeződik a megrendelt buszok vázának gyártása, és ha nem lesz újabb rendelés, akkor bezárnak.
Subba Subba iroda: Ikarusz busz 2012.09.25 13:37:09
Ez tényleg van és itthon és a tulaj jelentkezzen egy pacsira! ..
lovet 2012.09.25 14:47:08
www.facebook.com/photo.php?fbid=395583223791369&set=a.395583217124703.111099.231231386893221&type=3&theater

A Műszaki Egyetem Közlekedés- és Járműmérnöki Karának Szórakoztató és Élménycentruma. A busz DJ pultként funkcionál, az ajtók, a lámpák működőképesek :)
TComment A hurkok mindenit! 2012.05.16 06:10:00
Az utakon nem kizárólag közlekedéstechnikai mérnökök közlekednek, hanem csipkeverők, pékek, sőt, méhészek is. Honnan a fenéből kéne tudniuk, hogy az téglalap alakban összevagdalt aszfaltnak bármi köze is van a lámpához? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
lovet 2011.12.15 12:24:24
Kedves Cikkíró!

Előzmény:
iho.hu/hir/halal-velencenek-111130

Sajnos a nemzetközi vonatok esetében a költségek megfizetése állandó téma. Az olasz vasút számára nem fontos a Venezia EN üzemeltetése, mert neki ebből alig van haszna. A szlovén, horvát, magyar vasút hiába próbálkozott más alternatívákkal, a díjak olyan magasak voltak, hogy azt kifizetni csak jelentős utasszám-csökkenés mellet lehetett volna megvalósítani, mely egy 5 kocsis szerelvény esetén irreleváns.
Az a megoldás, mely sokáig kitartott, hogy Azzurro néven, a szlovén-olasz határig közlekedjen a vonat szintén zsákutca, mert az utazóközönség nem azért száll éjszakai vonatra, hogy a legszebb álmából felkeltve hajnalban leparancsolják a vonatról a sokkal kényelmetlenebb buszba.
Ezért marad a bécsi átszállás, mely kb 10 euróval növeli a költségeket. Sajnos az a megoldás, hogy Bécsen keresztül, közvetlen kocsikat továbbítsanak a vonatok, szintén nem lehetséges, mert a Railjet technológia nem alkalmas erre a feladatra, a Pestről elsőként hagyományos összeállítású Wiener Walzer pedig túl későn ér Bécsbe ahhoz, (mintegy másfél órával) hogy a velencei kocsicsoportot át lehessen sorozni a Venna-Venezia expresszvonatba - bár nem tudom folytak-e ilyen irányú tárgyalások, ezt az expresszt el lehetett volna tolni két órával későbbre (jelen állás szerint Villachban így is áll 1 órát). Talán egy járhatóbb út lehetett volna, ha a Venezia nem Velencébe közlekedik, hanem csak Triesztig (ez az olasz oldalon a határtól vasúton csak kb 30 kilométer), és onnan átszállással lehetne elérni Velencét. Ezt akkor lehetett volna megvalósítani, ha a Venezia EN minimum két órával később indulna/ vagy 2 órával többet állna valamelyik állomáson, így Triesztbe 8 körül érkezne, ami nem hajnali átszállást jelent. Csak. A nem közvetlen vonat miatt így is szembesülnénk jegyáremeléssel, valamint az átszállás miatti kényelmetlenséggel és menetidő növekedéssel.
lovet 2011.12.16 08:48:03
@gatto nero:

Ez sajnos csak utópia. A pálya az államé, ő határozza meg a díjat. Ha ő a nemzeti vasútnak akar előnyt, akkor pofátlanul megteszi, nem csak az olaszok, a franciáknál detto ugyanez a helyzet. Az I. és II. vasúti csomag szép és jó, csak senki sem tartja be. Nekünk magyaroknak is sikerül minden évben egy évvel kijjebb tolni azt, hogy más idegen személyszállító vasúttársaság megjelenhessen a piacon itthon.
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
lovet 2009.07.07 14:15:38
@Ákibard!: Kedves mindenki!

Köszönöm megtisztelő megszólitásaitokat, kioktató, okoskodó hangnemeteket.

1. "képtelen utazása előtt tájékozódni."
közlöm veled, hogy utazás előtt 2 órával döntöttük el hogy mi legyen a végcél, úgyhogy erről ennyit.

2. "Egyébként pedig a kerékpárra 50km-ig 190-et fizetsz, legyen 5 vagy 50 km az utad. Ilyesformán a pénztáros 190 ft-ot spórolt neked"

Képzeld el, én ezt nem tudtam, ezért ki kérem magamnak azt a hangnemet amit TE NEMCSAK ITT HANEM MÁS KOMMENTEKBEN IS MEGENGEDSZ MAGADNAK.

Képzeld el, hogy 15 éve küzdök a MÁV-val kerékpárszállítás címén. Szinte sose lehet normálisan megoldani ezt a problémát, de úgylátszik TE MINDENKINÉL TÖBBRE TARTOD MAGADAT.

További Minden Jót Kívánok Neked, Tsisztelettel: Lövétei Áron, vasúti közlekedésmérnök-szakos hallgató.