Adatok
lovet
0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
város & közlekedés
A BKK átszámozási mániája, avagy viszlát 4, 6, piros 7, 12, 17, 18, 21, 86
2016.01.22 13:09:20
4, 6, piros 7, 12, 17, 18, 21, 86. Hosszú éveken át ugyanarra járó alap budapesti busz- és villamosvonalak számai ezek, melyekkel sok ember egy fél életen át közlekedett, és rengeteg emléke kapcsolódik hozzájuk. Ha hagyjuk őket megmaradni. A BKV, majd BKK ugyanis az elmúlt évek folyamán sorra…..
Üdvözöllek a frissen indult Városi levegő urbanisztikai és közlekedési blogon! Ünnepélyes harmadik posztomban a budapesti kötöttpályás közlekedés fejlesztési lehetőségeit nézzük meg. Noha Budapestnek nagyon sűrű, és jó eljutást biztosító vonalhálózata van, a…..
Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa, megmagyarázhatatlan forgalmi helyzetre bukkanunk. A Kresz Klub videójában - amelyet Pető Attila KRESZ-oktató készített – a világ talán leghülyébb közlekedési lámpáját…..
lovet
2015.05.17 11:44:49
@Bence Ludvig:
Mire te ZH-t írsz a 2 héttel korábban leadott anyagból, az addigra bőven elavulttá válik... Mérnökként legelsősorban gondolkoznod kell, de nem sablonokban, mert az sz*rt sem ér. .. Jah, hogy ezt nem tanítják. Mérnök leszel, oldd meg...
Mire te ZH-t írsz a 2 héttel korábban leadott anyagból, az addigra bőven elavulttá válik... Mérnökként legelsősorban gondolkoznod kell, de nem sablonokban, mert az sz*rt sem ér. .. Jah, hogy ezt nem tanítják. Mérnök leszel, oldd meg...
lovet
2015.05.17 11:46:59
Vasárnapig, a vasúton szokásos éves menetrendváltásig már csak néhányat kell aludnunk, és örömblog lévén abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az ezzel kapcsolatos száraz hírekről már nem kell beszámolnunk: megtették ezt nálunk gyorsabb, szakmaibb (és „szakmaibb”)…..
lovet
2014.12.10 18:38:42
A közelmúltban két szerzőtárs értekezett már erről a közelünkben folyó gigaberuházásról. Volt szó a tartalmáról, valamint a múltjáról és jövőjéről is. Nekünk, magyarországi vasútbarátoknak, vagy akár csak közlekedés iránt érdeklődőknek (sőt, tulajdonképpen…..
Blogunk a napokban ünnepli második születésnapját. Bemutatkozásunkban már a kezdetekkor jeleztük, hogy időnként autóbusz-közlekedéssel is foglalkozni fogunk– szó szerint ezt írtuk: „...a mélyére ásunk az ottani, jóval kiismerhetetlenebb menetrendi rendszernek (hátha…..
lovet
2014.02.18 21:47:47
@Thomas a laprugós: Koldusszállás-Gerecse csúcs-Mogyorósbánya-Tokod-Dorog, az összesen már 45 kilométer, amihez emberi időben el kell indulni, mert a 10 órás indulás már késő....
Azt, hogy a világon hány mozgólépcső van, vélhetően senki nem tudja megmondani, követhetetlen mennyiségben épülnek épületekben, metrókban, sőt sok esetben a szabadban is (Budapesten az első teljesen szabadtéri, aluljáróhoz nem kapcsolódó mozgólépcső úgy tűnik, hogy a Széll…..
Az Északi-tenger partján elterülő, alig Dunántúlnyi nagyságú ország a méretéhez képest igen fejlett, sűrű és példaértékű vasúthálózattal rendelkezik. A vasútvonalak teljes hossza 2896 km, mely normál nyomtávolságú, és 2064 km hosszan villamosított. A két- vagy…..
Urbanista
Brutális karácsonyi ajándék az Örs vezér téren. És a város több pontján!
2013.12.19 12:07:22
Meglepő húzással a rendőrség is beszállt a Jobbik és az izraeliták közt folyó köztéri installációversenybe. Mi az hogy beszállt! A legmeghökkentőbb ünnepi ajándékkal rukkolt elő, amit csak Budapesten láttam. Nem tudom, hogy máshol is van-e, én csak az Örs vezér terén…..
lovet
2013.12.19 13:25:13
Habár egy 2013 márciusában a BKK részére készített döntés-előkészítő tanulmány több alternatívát is felvázolt arra, hogy hogyan lehetne kerékpárosbarátabbá tenni a Nagykörutat, úgy tűnik, ezek megvalósítása még várat magára. A társaság honlapján hétfőn jelent meg…..
lovet
2013.12.02 10:25:42
@lovet: Illetve ugyan ez lesz Pesten az Erzsébet-híd után, amikor a kerékpárosoknak eszébe jut, hogy nem a ferenciek teréig kell mennie, hanem jóval tovább...
Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek…..
Blogunk első igazán nagy sikert aratott írásában Laptoptáskás ügynök szerzőtársunk osztotta meg a portugál fővárosban, és az ottani villamosokkal szerzett élményeit. Ezen a nyáron kis alkotói közösségünk újabb tagja látogatta meg a legnyugatibb fekvésű európai…..
Hova megy ez a vonat?
Mitől borul a ravatal? - 1. rész: Közvetlen kocsik, vagy átszállás
2013.06.06 07:00:00
Hajdanán, még a blog történetének kezdetén sokat foglalkoztam a menetrenddel, szerkesztési alapkérdésekkel, és az infrastruktúrába való beavatkozás módjaival annak érdekében, hogy ezzel minél nagyobb menetrendi nyereség legyen elérhető.
A most induló új sorozatban fordítok a…..
Három évvel a nagy buszteszt után történt az első új busz beszerzés Budapesten, de a körülmények miatt a magyar gyártmányok helyett az év buszának választott Mercedes Citaro szállíthatja nagyobb számban a budapesti utasokat. Lássuk, hogyan sikerült a városi buszok koronázatlan…..
Mint megmutattuk, a BKK (BKV) évek óta képtelen pótolni a 3-as metró Nyugati pu.-i megállójából hiányzó, leszaggatott illetve elavult utastájékoztató térképeket - így téve nehézkessé utasai tájékozódását.
A problémával megkerestük az utastájékoztatásért felelős…..
Ajánlom kedvenc bloggeremnek, Hamsternek.
Leszögezem az elején: tömegközlekedés csak Budapesten van. A többi csupán néhány helyi viszonylatú, fura színű jármű kapcsolata, későn kelő vidékieknek szórakozni. A nyelvhasználat se mindegy: míg Budapesten átszállás van,…..
lovet
2013.01.16 22:04:40
@vanvelemenyem: Teljesen egyszerű, a NABI egy amerikai tulajdonú cég, melynek a vezető nem kívánnak más országokba buszt gyártani, ez a filozófiájuk. (Most ősszel voltunk gyárlátogatáson, és az üzemvezető ezt válaszolta.) :(
De mai hír: iho.hu/hir/konnyuszerkezetes-hibrid-busz-epulhet-130116
De mai hír: iho.hu/hir/konnyuszerkezetes-hibrid-busz-epulhet-130116
lovet
2013.01.16 22:07:02
@lovet: Úgyhogy egyelőre bizonytalan az üzem jövője, mert lassan befejeződik a megrendelt buszok vázának gyártása, és ha nem lesz újabb rendelés, akkor bezárnak.
Ez tényleg van és itthon és a tulaj jelentkezzen egy pacsira!
..
lovet
2012.09.25 14:47:08
www.facebook.com/photo.php?fbid=395583223791369&set=a.395583217124703.111099.231231386893221&type=3&theater
A Műszaki Egyetem Közlekedés- és Járműmérnöki Karának Szórakoztató és Élménycentruma. A busz DJ pultként funkcionál, az ajtók, a lámpák működőképesek :)
A Műszaki Egyetem Közlekedés- és Járműmérnöki Karának Szórakoztató és Élménycentruma. A busz DJ pultként funkcionál, az ajtók, a lámpák működőképesek :)
Az utakon nem kizárólag közlekedéstechnikai mérnökök közlekednek, hanem csipkeverők, pékek, sőt, méhészek is. Honnan a fenéből kéne tudniuk, hogy az téglalap alakban összevagdalt aszfaltnak bármi köze is van a lámpához? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
lovet
2011.12.15 12:24:24
Kedves Cikkíró!
Előzmény: iho.hu/hir/halal-velencenek-111130
Sajnos a nemzetközi vonatok esetében a költségek megfizetése állandó téma. Az olasz vasút számára nem fontos a Venezia EN üzemeltetése, mert neki ebből alig van haszna. A szlovén, horvát, magyar vasút hiába próbálkozott más alternatívákkal, a díjak olyan magasak voltak, hogy azt kifizetni csak jelentős utasszám-csökkenés mellet lehetett volna megvalósítani, mely egy 5 kocsis szerelvény esetén irreleváns.
Az a megoldás, mely sokáig kitartott, hogy Azzurro néven, a szlovén-olasz határig közlekedjen a vonat szintén zsákutca, mert az utazóközönség nem azért száll éjszakai vonatra, hogy a legszebb álmából felkeltve hajnalban leparancsolják a vonatról a sokkal kényelmetlenebb buszba.
Ezért marad a bécsi átszállás, mely kb 10 euróval növeli a költségeket. Sajnos az a megoldás, hogy Bécsen keresztül, közvetlen kocsikat továbbítsanak a vonatok, szintén nem lehetséges, mert a Railjet technológia nem alkalmas erre a feladatra, a Pestről elsőként hagyományos összeállítású Wiener Walzer pedig túl későn ér Bécsbe ahhoz, (mintegy másfél órával) hogy a velencei kocsicsoportot át lehessen sorozni a Venna-Venezia expresszvonatba - bár nem tudom folytak-e ilyen irányú tárgyalások, ezt az expresszt el lehetett volna tolni két órával későbbre (jelen állás szerint Villachban így is áll 1 órát). Talán egy járhatóbb út lehetett volna, ha a Venezia nem Velencébe közlekedik, hanem csak Triesztig (ez az olasz oldalon a határtól vasúton csak kb 30 kilométer), és onnan átszállással lehetne elérni Velencét. Ezt akkor lehetett volna megvalósítani, ha a Venezia EN minimum két órával később indulna/ vagy 2 órával többet állna valamelyik állomáson, így Triesztbe 8 körül érkezne, ami nem hajnali átszállást jelent. Csak. A nem közvetlen vonat miatt így is szembesülnénk jegyáremeléssel, valamint az átszállás miatti kényelmetlenséggel és menetidő növekedéssel.
Előzmény: iho.hu/hir/halal-velencenek-111130
Sajnos a nemzetközi vonatok esetében a költségek megfizetése állandó téma. Az olasz vasút számára nem fontos a Venezia EN üzemeltetése, mert neki ebből alig van haszna. A szlovén, horvát, magyar vasút hiába próbálkozott más alternatívákkal, a díjak olyan magasak voltak, hogy azt kifizetni csak jelentős utasszám-csökkenés mellet lehetett volna megvalósítani, mely egy 5 kocsis szerelvény esetén irreleváns.
Az a megoldás, mely sokáig kitartott, hogy Azzurro néven, a szlovén-olasz határig közlekedjen a vonat szintén zsákutca, mert az utazóközönség nem azért száll éjszakai vonatra, hogy a legszebb álmából felkeltve hajnalban leparancsolják a vonatról a sokkal kényelmetlenebb buszba.
Ezért marad a bécsi átszállás, mely kb 10 euróval növeli a költségeket. Sajnos az a megoldás, hogy Bécsen keresztül, közvetlen kocsikat továbbítsanak a vonatok, szintén nem lehetséges, mert a Railjet technológia nem alkalmas erre a feladatra, a Pestről elsőként hagyományos összeállítású Wiener Walzer pedig túl későn ér Bécsbe ahhoz, (mintegy másfél órával) hogy a velencei kocsicsoportot át lehessen sorozni a Venna-Venezia expresszvonatba - bár nem tudom folytak-e ilyen irányú tárgyalások, ezt az expresszt el lehetett volna tolni két órával későbbre (jelen állás szerint Villachban így is áll 1 órát). Talán egy járhatóbb út lehetett volna, ha a Venezia nem Velencébe közlekedik, hanem csak Triesztig (ez az olasz oldalon a határtól vasúton csak kb 30 kilométer), és onnan átszállással lehetne elérni Velencét. Ezt akkor lehetett volna megvalósítani, ha a Venezia EN minimum két órával később indulna/ vagy 2 órával többet állna valamelyik állomáson, így Triesztbe 8 körül érkezne, ami nem hajnali átszállást jelent. Csak. A nem közvetlen vonat miatt így is szembesülnénk jegyáremeléssel, valamint az átszállás miatti kényelmetlenséggel és menetidő növekedéssel.
lovet
2011.12.16 08:48:03
@gatto nero:
Ez sajnos csak utópia. A pálya az államé, ő határozza meg a díjat. Ha ő a nemzeti vasútnak akar előnyt, akkor pofátlanul megteszi, nem csak az olaszok, a franciáknál detto ugyanez a helyzet. Az I. és II. vasúti csomag szép és jó, csak senki sem tartja be. Nekünk magyaroknak is sikerül minden évben egy évvel kijjebb tolni azt, hogy más idegen személyszállító vasúttársaság megjelenhessen a piacon itthon.
Ez sajnos csak utópia. A pálya az államé, ő határozza meg a díjat. Ha ő a nemzeti vasútnak akar előnyt, akkor pofátlanul megteszi, nem csak az olaszok, a franciáknál detto ugyanez a helyzet. Az I. és II. vasúti csomag szép és jó, csak senki sem tartja be. Nekünk magyaroknak is sikerül minden évben egy évvel kijjebb tolni azt, hogy más idegen személyszállító vasúttársaság megjelenhessen a piacon itthon.
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
lovet
2009.07.07 14:15:38
@Ákibard!: Kedves mindenki!
Köszönöm megtisztelő megszólitásaitokat, kioktató, okoskodó hangnemeteket.
1. "képtelen utazása előtt tájékozódni."
közlöm veled, hogy utazás előtt 2 órával döntöttük el hogy mi legyen a végcél, úgyhogy erről ennyit.
2. "Egyébként pedig a kerékpárra 50km-ig 190-et fizetsz, legyen 5 vagy 50 km az utad. Ilyesformán a pénztáros 190 ft-ot spórolt neked"
Képzeld el, én ezt nem tudtam, ezért ki kérem magamnak azt a hangnemet amit TE NEMCSAK ITT HANEM MÁS KOMMENTEKBEN IS MEGENGEDSZ MAGADNAK.
Képzeld el, hogy 15 éve küzdök a MÁV-val kerékpárszállítás címén. Szinte sose lehet normálisan megoldani ezt a problémát, de úgylátszik TE MINDENKINÉL TÖBBRE TARTOD MAGADAT.
További Minden Jót Kívánok Neked, Tsisztelettel: Lövétei Áron, vasúti közlekedésmérnök-szakos hallgató.
Köszönöm megtisztelő megszólitásaitokat, kioktató, okoskodó hangnemeteket.
1. "képtelen utazása előtt tájékozódni."
közlöm veled, hogy utazás előtt 2 órával döntöttük el hogy mi legyen a végcél, úgyhogy erről ennyit.
2. "Egyébként pedig a kerékpárra 50km-ig 190-et fizetsz, legyen 5 vagy 50 km az utad. Ilyesformán a pénztáros 190 ft-ot spórolt neked"
Képzeld el, én ezt nem tudtam, ezért ki kérem magamnak azt a hangnemet amit TE NEMCSAK ITT HANEM MÁS KOMMENTEKBEN IS MEGENGEDSZ MAGADNAK.
Képzeld el, hogy 15 éve küzdök a MÁV-val kerékpárszállítás címén. Szinte sose lehet normálisan megoldani ezt a problémát, de úgylátszik TE MINDENKINÉL TÖBBRE TARTOD MAGADAT.
További Minden Jót Kívánok Neked, Tsisztelettel: Lövétei Áron, vasúti közlekedésmérnök-szakos hallgató.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A 109-nek meg marketing értéke van, új hálózat, új villamosok, új járatok.