Regisztráció Blogot indítok
Adatok
brov

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tisztelt Miniszterelnök úr!A minap Ön Jávor Benedek úrhoz címzett nyílt levelet tett közzé, amelyben egyebek mellett azt veti az Önökkel együttműködni nem kívánó frakcióvezető szemére, hogy erkölcsi alapon utasítja el az ellenzéki összefogást, s nyilvánvalóvá teszi, hogy…..
brov 2012.02.03 00:38:30
Ez már ilyen sírvaröhögős kategória nekem, hogy mennyire beszűkült gondolkodású emberek vannak. És még az informatikusokra mondják, hogy csak nullában meg egyesben gondolkoznak. Mi ez, hogy vagy Orbán párti vagy Gyurcsány párti? És aki nem az egyiket támogatja, azt alapból elkönyveljük a másik támogatójának?

Meg mi az hogy csak egy mód van Orbán leváltására? Ez a "csak az ellenzéki összefogás" arra a szlogenre emlékeztet, hogy "csak a Fidesz". Aki ilyen kizárólagosságban gondolkozik, az mind egyforma, esetleg nem narancssárga, hanem piros, de a lényeg ugyanaz.

Ráadásul azt sokan természetesnek veszik, hogy a legfontosabb dolog Orbán Viktor leváltása. Meg ha az megtörténik, akkor jobb lesz. Miért? Nekem tök mindegy, hogy hívják, ha úgy irányítja az országot, hogy jobb legyen az embereknek.

Meg itt most nem arról van elsősorban szó, hogy Gyurcsány mikor mit csinált, vagy hogy Orbán hogy teszi tönkre az országot. Hanem az a gond, hogy van egy alapjaiban hibás politikai berendezkedés, és az LMP ez ellen akar valamit tenni.

Az nem program, hogy én nem XY vagyok, vagy hogy a kormány rosszul csinálja a dolgokat, de mi majd máshogy csináljuk (és akkor az automatikusan jó is lesz). Az állandó tagadásokból, meg a valami mellett kiállás helyett a valami ellen szavazásból lett ilyen a helyzet. És ha ez a hozzáállás nem változik, akkor továbbra is ez lesz, függetlenül attól, hogy ki nyeri a következő választásokat.
Detroit nemcsak kezdeti sikereit, hanem a több mint 50 éve tartó agóniáját is az autógyártásának köszönheti. A tartós munkanélküliség és az elszegényedés miatt az emberek 1967 júliusában utcai harcok útján próbálták bajaikat kifejezni és a kormánnyal orvosoltatni. A…..
Bár nem is volt olyan régen, csak az idősebbek emlékeznek azokra az időkre, amikor még fél óráig hajtogattuk a már régen salátává vált autóstérképet, ha eltévedtünk valahol, hiszen a digitális térképek nagyon gyorsan kiszorították papír-alapú vetélytársaikat. Mióta…..
Még a múlt héten tűnt fel belső levlistánkon is (ahogy az ismert internet 90 százalékán) ez a nyilvánvalóan kamu-videó, amit egy unatkozó CGI-s készíthetett. Nem is tudom, ki küldte be először hitetlenkedve, a lényegen mit sem változtat: kapásból kiszúrtunk pár orbitális…..
Nem új keletű a Lágymányosi híd budai csomópontjának problémája. Lett is gyorsan új tábla, jöhet a mutogatás. Vélemények az azonos című írásunkról...
brov 2010.11.21 02:41:47
Írországban a behajtani tilos táblán kívül felfestés is van keresztbe az úton. Ilyen: www.drivingschoolireland.com/image/no_entry_road_marking.gif

Azaz egy záróvonal és mellette egy terelővonal. Teljesen egyértelmű, hiszen a záróvonalat nem szabad átlépni (tehát behajtani), csak a terelővonal felől (azaz kihajtani). Általában egy "NO ENTRY" felirat is fel van festve.
Wile E. Coyote sokadszor. CSI sokadszor. Ezúttal Miami.Megint CSI:Miami, Cool TV, 04/25 19:30.Yelina internetes cikket olvas a férje, Raymond Caine haláláról. A képen a cikk, egy-egy mondatrészt kiemelnek és kifehéritenek a szövegből. Az összes fordítása narrációval történik, az…..
brov 2010.07.27 02:17:42
@okostojgli: A légiirányításban minden irányítónak van egy frekvenciája, és az irányítása alatt levő gépek mind azon a frekvencián vannak. Mindenki ugyanazt a technológiát használja, és ha valaki mond valamit, azt mindenki hallja.

Az F1-ben viszont minden csapatnak külön frekvenciája van, sőt még az is lehet, hogy különböző techológiákat használnak (AM/FM/GSM/stb.). Tehát a csapatrádió, még ha nem is szép szó, azt fejezi ki, hogy az adott csapat által használt rádiókommunikációs rendszer.
  Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Mai cikkünk blogposztja...
brov 2010.06.30 15:09:32
Szombat reggel, a kampánycsend vad tombolása közepette érkezett egy Meghívó tárgyú hírlevél az LMP-től, ezzel a meglepő szöveggel:[LMP] MEGHÍVÓSaturday, April 24, 2010 7:57 AMFrom: "lmp-hirlevel@lehetmas.hu" <lmp-hirlevel@lehetmas.hu>To: undisclosed-recipientsMessage…..
Választások előtt az egyik slágertémát mindig az jelenti, hogy vajon lehet-e „rosszul” szavazni, azaz „elveszhet-e” valahogy a választópolgár voksa. Sok levelet kaptam az elmúlt napokban én is ebben az ügyben, számosan tudakolták, hogy mikor járnak el okosan…..
brov 2010.04.09 14:22:35
OFF
@Idet: "Hát, egy trapéz nem tudom, hogy lehet derékszögű..."

Így: www.mathematika.hu/images/kepletek/geometrie/trapez2.gif
ON
LK: Nemrégiben jelent meg a Vallástudományi Szemlében „Vallási identitás és környezeti attitűdök Magyarországon” című, a témában viszonylag úttörőnek mondható publikációd a vallásos közösségek környezetvédelemhez fűződő viszonyáról… mennyire mély a…..
brov 2010.04.06 00:27:11
@librarian1: "a liberális értékrend vallásos ember számára nem követendő eszme"

Szerintem bizonyos liberális értékek egyáltalán nem ellenkeznek a vallással, sőt. De szerintem a liberális szónak ma Magyarországon van egy egyházellenes mellékhangja. Nekem péládul korábban ezek a gondolatok futottak át az agyamon: liberális, ha liberális, akkor SZDSZ, ha SZDSZ, akkor egyházellenesség. Talán emlékeztek az SZDSZ "Jöjjön el az én országom" plakátjára.

A liberálisnak is van több jelentése, és szerintem teljesen normális, hogy amit ma gazdasági liberalizmusnak neveznek, az ellenkezik az keresztény egyházak tanításával, hiszen a gazdasági liberalizmus a piac mindenhatóságát hirdeti, ami úgy tűnik azt jelenti, hogy a profit mindenek előtt.

Szerintem ez a modell pont az, ami figyelmen kívül hagyja az olyan dolgokat, hogy a rét mennyire fontos az embereknek, mert az profitban nem mérhető.
  Ma a falvak és rosszabb helyzetű kisvárosok fiatalsága leginkább elvándorol. Nincs munka, nincs szórakozási és sportolási lehetőség, hiányos az infrastruktúra. Gyermeket nevelni sem olyan rózsás normális minőségű bölcsőde, óvoda és iskola hiányában. Mit kéne tenni,…..
brov 2010.04.05 23:12:39
Jó, hogy előjött a biotermelés meg a biogazdálkodás téma. Szerintem egyre nagyobb rá a kereslet. Részben igaza van annak, aki azt mondja, hogy amíg drága, nem veszik meg. De azért a Mercedes meg BMW kereskedések is megélnek, szóval szerintem lenne aki megveszi. Vagy akár lehetne Nyugat-Európába is exportálni. Pl. nálunk, Írországban lehet mindenféle almát kapni, de egy se olyan jó, mint a magyar. Nem is beszélve a paprikáról.

Szerintem a kezdet nagyon drága, főleg hogy szabályozástól függően van egy több éves időszak, amíg bio termelés zajlik (minden nehézségével együtt), de a termény még nem igazolt bio. De aztán egyenesbe lehet jönni. Viszont egyedül nem megy, ezért lennének jók a fentebb említett szövetkezetek.

Írországban van a biotermelőknek szervezetük (Irish Organic Farmers and Growers Association -
iofga.org/), és vannak olyan cégek, akik kifejezetten a bio termékek előállítására és forgalmazására álltak rá (pl. kedvenc tejtermék előállítónk a glenisk: www.glenisk.com/) Ők például nem rendelkeznek saját tehenészeti teleppel, hanem szerződtek gazdákkal, akik ellátják őket tejjel (a meet our farmers menüpontban meg is lehet őket nézni). Hasonló felállást el tudnék képzelni Magyarországon is.

A szupermarket láncoknak is megvannak a beszállítói, és a kicsomagolt zöldségen, vagy húson gyakran rajta van egy-egy gazda neve és fényképe, akit így meg lehet keresni az IOFGA oldalon, ahol a telefonszáma is fent van.
  Cigányság. Ez a szó azonnali negatív reakciókat vált ki. Hogyan jutottunk odáig, hogy emberek százezrei élnek teljes esélytelenségben? Hogy bizonyos környékekre sötétedés után még a mentő sem szívesen megy? És legfőképp: mi a megoldás? Színvak esélyteremtő…..
brov 2010.03.29 16:21:13
@Bartoki: Nem tudom, a programot még nem olvastam végig, de gondoltam ha van ilyen plakát, akkor itt is lesz majd rá bejegyzés.
brov 2010.03.29 17:29:28
@kiselefánt: szerintem pont ilyen észrevételek kellenek ahhoz, hogy ne a valóságtól elrugasztkodott javaslatok jöjjenek ki. Én pl. nem is gondoltam volna, hogy ilyen problémák is vannak.
  Szemét, faltól-falig beton utcák, omladozó vakolat, igénytelen közterek. Szmog, keresztbe-kasul parkoló autók, dugók, zsúfolt buszok, feszült emberek. Sokak szemében ez ma a város, és ez különösen igaz Budapestre. Pedig nem kéne százmilliárdokat költeni arra, hogy ez ne…..
brov 2010.03.28 20:13:21
@pgeri: igen, például Írországban is az üzemanyagra akarják bevezetni a CO2 adót, mert teljesen mindegy, hogy milyen az autó CO2 kibocsátása, ha 10L benzint vesz az ember, akkor nagyjából annak megfelelő CO2-t pöfög ki, ha meg 100L-t, akkor kb. 10x annyit.

A többi szennyező dologra ötletem sincs, csak gondoltam felvetem, el ne feledkezzetek róluk. ;-)

@Kosinva: ez tényleg fontos dolog. Sajnos Magyarországon sok dologban van ez, hogy Budapest meg vidék, és gyakran Budapest a fontosabb. Bizonyos dolgokban persze Budapest más eset, mert azért egy 2 milliós városban más jellegű problémák is vannak, mint egy százezres városban.

De biztos vannak problémák, amik több városban is egyformán megjelennek. A körgyűrű hiánya például ugyanúgy probléma Budapesten (M0), mint Szegeden (M43). Vagy a közösségi közlekedés bajai, illetve az ingázás problémái, még ha kisebb mértékben is, de a vidéki városokban is megjelennek.

Azonban ebből akár előnyt is lehetne kovácsolni, lehet, hogy valami problémára már sikerült megoldást találni mondjuk Debrecenben, és azt lehet alkalmazni Budapesten is. A facebook oldalon például a gyalogátkelők problémája jött elő, ha jól emlékszek, talán Székesfehérváron szép számmal vannak olyanok, amiket vakok és gyengénlátók is tudnak használni. Az ottani tapasztalatokat lehetne Budapesten is alkalmazni. Ez is hozzátartozik az élhető városokhoz.

Örülök, hogy az LMP felvette ezt a témát a programjába.
Akár a Homárba is kerülhetne az alábbi történet, de elég erőteljes a jogi vetülete is. A Zugügyvéd is tapasztalta már, hogy az autóvásárlás előtt a vevőt körberajongják a szalonban, majd később a garanciális javításokat meg minden lehetséges indokkal megpróbálják…..