Regisztráció Blogot indítok
Adatok
prokee

1157 bejegyzést írt és 2272 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ház A Ház környéke 2019.04.25 20:27:35
A Ház az Érchegység egy kis falvának szélén áll, egy folyóvölgyben, óriási fenyőfák között, egy köpésre a falutáblától. Megépültekor a falu még alig létezett - bár első említése 1616-ból való, mégis, egészen a második világháborúig csak néhányan lakták. 1755-ben tíz lakost említenek, 1834-ben…..
A bemutatkozóban már említettem: A Házat annyira menő helyre építették, hogy több korabeli képeslapon is szerepel - igaz, nem saját jogán, csak simán belelógva a közeli, 1905-ben épült, majd 2005-ben lebontott hotel és fogadóról készített fotókba Hát íme, képeslapok, a Házzal (illetve néhol…..
Ház Bemutatkozás 2019.04.24 22:18:28
Szervusz, kedves blogolvasó, ez itt a Ház blog. Néhány fontos tudnivaló, elsősorban a Házról: - A Ház az Érchegységben, a volt NDK területén áll. - A Ház 1923-ban épült eredetileg kétszintes lakóépületnek. - A Házat annyira menő helyre építették, hogy több korabeli képeslapon is szerepel - igaz,…..
Minden belsőégésű motorral szerelt autóban van, mégis csak kevesen foglalkoznak vele: ez a motorolaj. Ebben az írásban az alapokat vesszük sorra, így eláruljuk, mi a kenőanyag szerepe és mikre kell figyelni a kiválasztás során: Mi a motorolaj szerepe? A motorolaj kiemelt fontosságú a motor…..
prokee 2019.02.05 08:25:42
@cartárs: ismerem a cikket, remekül átjön belőle a pánikkeltés, valódi tartalom nélkül. Amikor készült, el is mondtam róla a véleményemet, sajnos elég kevés hangsúlyt kapott, itt Zách Dani inkább ment kattintásra, mint a kiegyensúlyozott tájékoztatásra.

Az alapfelvetése az, hogy ami nem jön át a "hivatalos" importőrökön, az biztos hamis. Ez hazugság. Leírtam már sokszor: ez az egész onnan indult, hogy a Castrol Hungária forgalma visszaesett, mert több cég - teljesen legálisan - elkezdett Castrolt behozni az országba őket megkerülve. Erre kitalálták ezt a hamisítás-sztorit, telefosták vele a médiát, és levezényelték - borzasztó bénán - a hologrammosítást is. Ügyesek voltak, ennek eredményeképpen az terjedt el az országban, hogy az emberek inkább nem vesznek Castrolt, mert hátha hamis. Még jobban visszaesett a forgalmuk, be is zártak azóta, a régió ellátása mára már a lengyelországi regionális Castrol-raktárból történik.
Eközben az emberek bepánikoltak, már a szilikonspray-ről is ötször megkérdezik, hogy hamis-e.

Ugyanakkor az országban gyakorlatilag soha, senki nem talált bizonyítottan hamis flakonos, kannás olajat.

(A hordós más téma, festékszóróval lehet hamisítani - de sokszor még ezt sem kell megcsinálni, egy levegős pumpával fél óra alatt átnyomsz egy kommersz olajat egy Mobilos vagy Castrolos üres hordóba, onnantól meg senki meg nem mondja, mi van benne - de ez és a szervizes mókák más lapra tartoznak.)
A váltóolajjal együtt a kétütemű olaj is gyakran bizonytalan pont a Trabantosok között, ezért most megpróbálom összefoglalni, mit lehet és érdemes erről tudni. Általánosságban a legfontosabb, hogy a kétütemű Trabantok kenéséről a tüzelőanyagba (benzinbe) kevert olaj gondoskodik. Nincs külön…..
Trabantos körökben az egyik leggyakoribb kérdés, amely újra és újra felmerül, és amelyre a legvadabb tévinformációk keringenek, a váltóolaj kérdése. Azok kedvéért, akiket a részletek nem érdekelnek, rögtön az elején szögezzük le: a kétütemű Trabant 601 szabadonfutós váltójába a gyártó elsődleges…..
"Egykori sorozatunkban kihalt autómárkákat mutattam be, DDQ most néhány régebbi, kisebb, de mindenképpen kevésbé ismert gyártókat vett sorra a mai összeállításban" - Jtom Az autógyártás története rendkívül változatos, tele van különlegességekkel, s szinte lehetetlen felsorolni, hány autótípus…..
A Prága és Brno* közötti autópálya eredetileg csehszlovák terv volt. Európában már a huszas években divatba jött a autópályák építése, a harmincas évekre pedig néhány ország (főleg Német- és Olaszország) már egészen komoly hálózattal rendelkezett, sőt. folyamatosan új szakaszokat épített.   Az…..
prokee 2018.10.09 22:42:59
@Pirx pilóta: Ez a salgótarjáni sztori óriási, sosem hallottam még róla. Vajon mi lehetett az ok, amiért beásták?
prokee 2018.10.10 21:52:41
@Mikrobi: kösz, hogy irreleváns kommenteket hagysz itt, nem leszel tőle népszerű a blogon.
Nyilván nincs előírva, mit kommentelhetsz, felőlem a lorem ipsumot is idemásolhatod, csak hát milyen is lesz? Á, kontraproduktív, igen :)
prokee 2018.10.14 08:59:14
@geegee: Ez az Eger dolog német eredetű. A város és a környék eredeti neve ez volt, egyébként a magyarral ellentétben inkább Égernek ejtendő. A várost átszelő folyót németül ugyanígy hívják, a cseh nevében jobban megmaradt az eredeti: Ohře.

A Prága-Brno autópálya egész használható már, bár még mindig vannak 10-15km-es félpályázások. Hiába, 200km két irányban, van mit kijavítani.

A Drezda-Meißen (Alt Gr+É egyébként a sárfesz esz, vagy eszcet, ha keresed :) ) autópálya kicsit elcsúszhatott emlékeidben, Meißenhez legközelebb kb. 20 kilométerre van az A4, 25km-re az A14. Igaz, előbbinek van meisseni leágazása Wilsdruffnál, és az már NDK-s időkben is létezett. A pocsék burkolat, tetézve a dombra felvezető lejtővel ez lehetett az, ami meghatározó élményként megmaradhatott.
Nem szoktam szubjektív lenni kicsit sem a bejegyzések készítésekor, de valamiért el kell mondanom, hogy a mai válogatásban négy személyes kedvencem is van. Ha kíváncsiak vagytok rá, a poszt végén elárulom... 1870 körül. Ágyszekrény cselédlányoknak a viktoriánus Angliában..
Három évig működött az a titkos földalatti fegyvergyár, ahol a dolgozóknak naponta kellett mesterséges napfényfürdőt venniük.  Rafkóság a köbön (Fotó: http://www.onjewishmatters.com)..
prokee 2018.04.23 15:30:46
Thürmer Gyula lássa lelkem, én nagyon szeretem a Falansztert olvasni, de ez a cikk eléggé foska lett.
Mindennek a fele vagyon írva, de az is rosszul.
Hát eleve mi az, hogy a mosógépből nyílt, pláne a tárcsájából? Hajdú forgótárcsásba másztak be a mikroszerelők? Dehogy, valójában az egyik posztolt képen is látni, hogy az egyik mosógép DOBJA mögött nyílik egy sima lejárat, csapóajtóval, lépcsővel.
Volt egy másik lejárata is, az a posztban szóba sem kerülő másik álcaépületben, egy pékségben volt, még ennyire sem fedezve, a kemence mögött.
Itt egy videó a mosógépes lejáratról:
www.youtube.com/watch?v=prsjuF2cuKg
Itt egy másik a pékség lejáratáról:
www.youtube.com/watch?v=8dAXbKLN5-4

"A napfény hiánya miatt éppen ezért sok munkás akkut D-vitamin hiányban szenvedett, amelyek idővel daganatos- és cukorbetegségekhez, illetve csontritkuláshoz vezetett."
Pontosabban vezethetett VOLNA. Az elég valószínűtlen, hogy a fennállása három évében nem csak csontritkulni, daganatot növeszteni és cukorbetegni volt idő, de még arra is, hogy ezt a tendenciát felfedezzék, kitalálják és bevezessék az ellene való védekezést.
Sokkal valószínűbb, hogy eleve tisztában voltak a kockázatokkal, és a kezdetektől fogva megelőzésként használták.
HamPLÓ A túlélők 2018.04.10 07:00:00
A régi képek kapcsán foglalkoztam már az utcaképpel, a villamosok mellett látható autókkal, a hirdetésekkel, de még az emberek öltözködésével is. Ez persze mind csak apropó volt egy-egy bejegyzés elkészítéséhez, hiszen egy hozzám hasonló villamosmániásnak a sárga síndöcögények látványa az érdekes,…..
prokee 2018.04.11 14:29:56
Hamster, lehet, hogy már kérdeztem egyszer, de ha így is volt, már nem emlékszem - ezekről van valami információd?
prokee.blog.hu/2008/03/30/villamos_az_autopalyan_1
Tíz éve is volt már, és azóta persze eltűntek. Valamikor 2005-2008 között kerültek oda, és 2011 március és augusztus között szívódtak fel.
Mai barangolós posztunkban teszünk egy kis kirándulást Európában: megtekintünk néhány településnevet, amely ilyen-olyan okból a szélesebb közönség számára is furcsa, vagy mulatságos lehet. Válogatásunk erősen szubjektív, s a teljesség igénye nélkül készült el (így biztosítva a lehetőséget magunknak,…..
Három évvel a második világháború kitörése előtt, 1936-ban rendelte meg Hitler a világ legnagyobb, 5 km hosszú tengerparti nyaralóhelyének terveit. A Rügen-szigetre tervezett üdülőt a nácik Prorának nevezték el. A háború miatt aztán nem készült el és egészen 2013-ig…..
1896. Frank Samuelsen és George Harbo a Fox nevű csónakjukban, amelyben az első ember által evezővel hajtott óceánátkelési rekordot felállították. Az Atlanti-óceánon át tartó út 55 napig tartott és 114 évig nem döntötte meg senki a rekordot..
Az akku második legnagyobb ellensége (a folyamatos rázkódás mellett) a hőingadozás. A meleg motor és a téli éjszakai hideg akár száz fok feletti hőingadozást is jelenthet, ami egyáltalán nem használ az akkumulátor töltéstárolási kapacitásának. Alacsony hőmérsékleten markánsan csökken az…..
Egy használt autó mindig magán viseli az előző tulajdonos keze nyomát - de ha az a kéz nem volt igazán tiszta, komoly komfortnövelő tényező lehet a kulcsház vagy a távirányító-ház cseréje. Ez esetben is ez történt, a képek magukért beszélnek.  A kulcs- és távirányító-házak majd minden típushoz…..
A második világháború után a zwickaui autógyártás nagyjából az akkor már egyaránt az Auto Unionhoz tartozó Horch és Audi gyárak romjain épült fel. A romokat szó szerint kell érteni, a két gyárat ugyanis előbb a nyugati szövetségesek szétbombázták, aztán a maradékot a keleti szövetséges vonatra…..
prokee 2017.10.29 08:45:47
@geegee: A Passat-legendának valószínűleg semmi alapja, annak megjelenésekor azért már volt bőven ferdehátú autó, amiről meríthettek. Én láttam élőben is a Wartburg 355-öt, a B1-es Passatot pedig még bőven javítottam is, nem csak láttam. Egészen más arányú autók, csak képről hasonlítanak néhány (elég általános) részletben.

A Trabant esetében azonban legalább két eset megtörténte széles körben is elfogadott - eszerint a 603 prototípusból lett az Audi 50, majd a Polo, és ezzel közvetve a Golf is, illetve a P100 Paloma lett a DKW (Audi) F102 alapja, amiből végül az Audi 80-as (és így például a B1 Passat is) kinőtt.
A hétfői Napi érdekes már ma megjelenik a 23-i ünnep miatt és ráadásul meglehetősen erős válogatás készült. Holnap délben is várunk benneteket egy hiánypótló cikkel. Az 1956-os eseményeket egy egészen más megközelítésből láthatjuk: Rémhírek és álhírek a forradalomról! 1862. Giuseppe Garibaldi…..
2017-ben a Mannol 7903 Elite 5W-40 motorolaj megkapta az egyik legnehezebben teljesíthető gyári jóváhagyást, a Mercedes-Benz MB22.5-öst. A széles körben elterjedt MB 229.3 jóváhagyáshoz képest növelt csereintervallumot (akár 30.000 km-t!), magasabb termikus stabilitást, jóval alacsonyabb…..
- prokee - Madonna a postán 2017.09.07 11:44:06
Madonna vagyok, és megint a csomagom miatt telefonálok - mondta Madonna. Én meg már megmondtam magának, hogy ne velünk szórakozzon - válaszolta a csomagküldő szolgálat. Madonna on Twitter When you've been arguing with fed-ex all week that you really are Madonna and they still won't…..
Ikarus Úttörő Ikarusok 2017.08.22 19:50:26
Mint minden nagy járműgyártó, így az Ikarus is készített kísérleti járműveket, melyek sokszor megfeleltek a szigorú nyugati elvárásoknak is, ám emiatt az Ikarus fő piacának számító KGST nem szívesen vásárolta, meg ezeket, így az úttörő típusok többsége nem került soha gyártásba, vagy ha igen, akkor…..
prokee 2017.08.23 18:10:38
@A teremőr: "Pedig ez így volt. Ez volt a "H" nap, a mi a svéd jobb oldali forgalom első betűje (Högertrafic)."

Arra gondolhatott zenitó, hogy még ma is van Európában bal oldali közlekedésű ország.
prokee 2017.08.23 21:27:28
@A teremőr: Két ponton nem stimmel a gondolatmeneted.
- Ezek jórészt nem politikai, hanem gazdasági döntések voltak. Mivel nem piaci alapon működtek a nagyvállalatok, semmi értelme nem volt plusz tőkét befektetniük. Nem is volt erre (deviza-) forrás, meg minek is, ha kétféle tévét lehet kapni az Iparcikk Vállalatnál meg a Keravillban, és azt is megveszik, felesleges egy harmadikat is gyártani. Több pénz nem jön be belőle, vagy ha mégis, nem a vállalaté lesz, nem forgathatja vissza gyártmányfejlesztésbe.
- Az apparátus nem azt erőltette, hogy SZART gyártsunk, vagy csak kevésbé jót. Ők csak azt sugallták (persze visszautasíthatatlanul), hogy a meglévő is jó, a szűkös devizakeretet és nyersanyagot ne pazaroljuk olyan dolgokra amik nélkül eddig is megvoltunk.

Az általad említett példák pont erről szólnak. Amíg a modern elektronikához vagy gyártósorokat kellett volna venni/fejleszteni dolláralapon, addig az orosz tévét megkaptuk szabolcsi léalmáért meg Bakony-gyújtáselosztóért, amikre egyébként semmilyen más felvevőpiac nem volt. Na, ennek a gazdasági modellnek nem lehetett szembe menni, de ha ezen belül el tudott lavírozni a vállalat, nem szólt bele senki olyan műszaki részletkbe, hogy ki hová építi a motort, vagy mit hová forrasztanak a fadobozban.
prokee 2017.08.24 14:48:07
@enpera: Hol olvastad ki azt, hogy védem a komcsi rendszert?
Pont azt írtam le, hogy egyáltalán nem szakmai döntések születtek, bele sem mentek az ilyen részletekbe.
Ezzel a színnel egészen mókás a képe Legutóbb amikor helyszínt kerestem egy kliphez, a rakparton gurultam. Ahogy a  rengeteg kocsi között nézelődtem, megláttam ezt a gépet. Igaz, nem volt nehéz nem észrevenni. Egyrészt nagyobb volt, mint a többi, no és a színe? Az első lehetőségnél megálltam, és…..