Adatok
buszfan
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az alábbi tájékoztató szöveg került rá a 109-es autóbuszok menetrendi lapjaira lassan egy hónapja:
FIGYELEM! 2009. október 9-től a Margit híd felújításának ideje alatt a vonalon alacsonypadlós járművek nem közlekedhetnek.Az ember a felújításai munkálatokat persze el kell…..
buszfan
2009.12.28 17:39:37
A busztípusok össze-vissza cserélgetésétől én is megőrülök, főleg szeretem amikor gyros megy sima 7/173ason, IK435 meg 7E/173E-n. Régen sokszor megszokásból szálltam fel egy buszra reggel, mert már messziről felismertem. Most meg marad a szemmeresztgetés a 4féle típusú viszonylatjelzés és Xszámú típus között.
Valóban nemzetellenes bűntett a vasút karcsúsítása, bizonyos vonalak bezárása vagy a forgalom szüneteltetése? Szakértőnk szerint nem, aki azt is megosztja olvasóinkkal, hogy miért jutott ide a MÁV Zrt. Évente százmilliárdokat dobunk ki anélkül, hogy fikarcnyit is javulna a…..
buszfan
2009.09.07 13:53:43
@Adani: Osztom a véleményed! ;-) Már más blogokban is leírtam, hogy a magyar közösségi közlekedésnek ki kéne végre szakadni az egyre kevesebb utas-egyre szarabb szolgáltatás (vonalak bezárása, járatritkítás, színvonalcsökkentés)-még kevesebb utas-még szarabb szolgáltatás ördögi köréből. Ehhez lehet vonalakat kell bezárni vagy újakat felépíteni vagy kocsikat venni, ütemes menetrendet létrehozni, stb. ezt a hozzáértők tudják (pl. Veke). De addig nem fogunk a fentebb említett ördögi körből kitörni ameddig nem a szakértők hozzák meg ezeket a döntéseket, hanem ilyen Hónig-féle senkiháziak...
A MÁVnál és BKVnál is ugyanazon dolog miatt nincs pénz. Nem, nem a bliccelők (kb. betegre röhögöm magam amikor egy szétrohadt járműre való utaspanasz után ezzel takaróznak), sőt nem is az alacsony kihasználtság miatt, hanem amiatt mert a politika nyilvános pénzmosodának ill pénzgyárnak használja ezeket a cégeket. Mondom h sokkal több pénz megy el kenőpénzekre, gyanús alvállalkozói szerződésekre, kreatív könyvelésre mint annak a pár tucat 0 értékű BZ vonatnak a kihasználatlan pöfögtetésére... Csak most bajban van az ország és minden szentnek maga felé hajlik a keze, ezért most a hátrányos helyzetű kistérségeknek kell megfizetni a számlát... szociális érzékenység kormánya muhaha...
A MÁVnál és BKVnál is ugyanazon dolog miatt nincs pénz. Nem, nem a bliccelők (kb. betegre röhögöm magam amikor egy szétrohadt járműre való utaspanasz után ezzel takaróznak), sőt nem is az alacsony kihasználtság miatt, hanem amiatt mert a politika nyilvános pénzmosodának ill pénzgyárnak használja ezeket a cégeket. Mondom h sokkal több pénz megy el kenőpénzekre, gyanús alvállalkozói szerződésekre, kreatív könyvelésre mint annak a pár tucat 0 értékű BZ vonatnak a kihasználatlan pöfögtetésére... Csak most bajban van az ország és minden szentnek maga felé hajlik a keze, ezért most a hátrányos helyzetű kistérségeknek kell megfizetni a számlát... szociális érzékenység kormánya muhaha...
Olvasónk évente több tízezer kilométert vonatozik Európában, Magyarországon is. A vonalbezárásokkal kapcsolatban levélben fordult Hónig Péterhez. Levelében külföldi tapasztalatait, észrevételeit osztja meg a miniszterrel:
Tisztelt Hónig Péter!
A MÁV tervezett…..
buszfan
2009.09.02 13:33:53
@bm613: Évek óta megy ez a busz versus vonat szópárbaj és mindegyik lobbi meg akarja győzni a másikat az igazáról. Szerintem nem vonat vagy busz, hanem vonat és busz egyszerre a megoldás. :-) Hosszabb távolságokon való közlekedésre mindenképpen a vasút az alkalmasabb, ráhordó szerepre meg a busz.
A posztírónak igaza van, hogy a kötöttpályás közlekedés egy emberre jutó fajlagos költsége sokkal kevesebb mint a közútié (járműpark lassabb amortizációja, nagyobb kapacitás, stb.). Ezen előnyök kiaknázására természetesen szükség van megfelelő utasszámra is. Ha alacsony az utasszám a felszámolás előtt mindenképpen érdemes lenne kipróbálni pár módozatot, amivel új utasokat lehetne esetleg szerezni (pl. célszerűbb menetrend, buszos párhuzamosságok megszüntetése, stb.) vagy költségeket spórolni (pl. automaták, vezető egyben kaller stb.). Ha még ezek után is alacsony az utasszám akkor számba kellene venni a vonal alternatív, busszal való kiszolgálásának költségeit is. A buszos közlekedés nem szükségszerűen olcsó!!! Girbegurba vidéki úthálózat, új buszok beszerzése, benzinköltség, esetleg valahol dugóba ácsorgás, távoli telephely, környezetszennyezés stb.
Mellékvonalakat lezárni kizárólag abban az esetben szabadna, ha egyrészt az utasszám alacsony és távlatilag sem növelhető (pl. tanyavilág) és a buszos kiszolgálás költségei hosszú távon is sokkal olcsóbbak a vasúti közlekedésnél... De sajnos a mostani reformok nem ilyen átgondolt és racionális érvrendszer mentén születtek, hanem kapkodva és fűnyíróelven, melynek jövedelmező és hasznos vonalszakaszok fognak tuactjával áldozatául esni. :-(((
A posztírónak igaza van, hogy a kötöttpályás közlekedés egy emberre jutó fajlagos költsége sokkal kevesebb mint a közútié (járműpark lassabb amortizációja, nagyobb kapacitás, stb.). Ezen előnyök kiaknázására természetesen szükség van megfelelő utasszámra is. Ha alacsony az utasszám a felszámolás előtt mindenképpen érdemes lenne kipróbálni pár módozatot, amivel új utasokat lehetne esetleg szerezni (pl. célszerűbb menetrend, buszos párhuzamosságok megszüntetése, stb.) vagy költségeket spórolni (pl. automaták, vezető egyben kaller stb.). Ha még ezek után is alacsony az utasszám akkor számba kellene venni a vonal alternatív, busszal való kiszolgálásának költségeit is. A buszos közlekedés nem szükségszerűen olcsó!!! Girbegurba vidéki úthálózat, új buszok beszerzése, benzinköltség, esetleg valahol dugóba ácsorgás, távoli telephely, környezetszennyezés stb.
Mellékvonalakat lezárni kizárólag abban az esetben szabadna, ha egyrészt az utasszám alacsony és távlatilag sem növelhető (pl. tanyavilág) és a buszos kiszolgálás költségei hosszú távon is sokkal olcsóbbak a vasúti közlekedésnél... De sajnos a mostani reformok nem ilyen átgondolt és racionális érvrendszer mentén születtek, hanem kapkodva és fűnyíróelven, melynek jövedelmező és hasznos vonalszakaszok fognak tuactjával áldozatául esni. :-(((
buszfan
2009.09.02 13:44:35
@1116001: És szerinted a volántársaságok majd tapsikolni fognak örömükben h nyakukba kapnak rengeteg veszteséges vonalat, amelyeknél a plusz utak megtétele után nettó veszteségük lesz? És mellesleg plusz eszközállomány (buszok) vásárlása szükséges hozzájuk, mert tudomásom szerint egyik volántársaság sem dúskál a jó állapotú buszokban. Gyakorlatilag a hiány átvándorol egyik helyről a másikra, ahogy az eü. reformnál is történt (OEPtől a kórházakhoz). Nem azt mondom h minden maradjon a régiben, de minden vonal esetén törekedni kell a legolcsóbb és a hálózattal való legkompatibilisebb megoldás kialakítására... és ez hosszú távon legtöbbször nem a busz.
www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=471
www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=471
1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja,…..
buszfan
2009.08.24 22:17:22
Nincs azaz utas, akiben ne menne fel a pumpa, ha egy összefirkált új vonattal találkozik. Sajnos mióta a Flirt-ek több vonalon járnak egyre sűrűbb a rongálás. Nincs olyan Flirt, aminek a WC-jéből ne hiányozna a kapaszkodó, a szappantartó, vagy ne lenne összekarcolva valamelyik…..
buszfan
2009.08.24 21:58:30
@budaf(u)ck: Ott az igazság amit mondtál! ;-)
Nem igaz, hogy nem lehet az új szerelvények zárt tárolását megoldani, ez vicc... És nem is csak erről van szó, mert tudjuk a MÁV anyagi helyzetét. Kint is lehet olyan helyen tárolni őket, ami jól őrízhető/belátható/viszonylag forgalmas és ott bizonyára kevesebb lesz a rongálás. Nah most ezennel tájékoztatom a MÁVos illetékeseket, hogy Rákos állomás nagyon nem ez a hely ahol mostanság a Desirókat állomásoztatják. Látványosan megszaporodtak a rajtuk lévő rongálások cirka 1 éve, amióta ott éjszakáznak. Régen ha jól tudom Piliscsabán éjszakáztak, ott újsághír volt egy-egy tag a Desirón, sajnos Rákoson ez már napi rutinnak számít. :-(((
És a másik dologban is igazad van. Úgy látszik Magyarország legnagyobb problémája már évek óta az árpádsávosok kergetése vagy a Sziget Fesztiválon a kaszásdülői HÉV-állomás melletti gyepnek nevezett (fél méteres gaz borította) helyről az autók lezavarása, stb. stb. stb.
Nem igaz, hogy nem lehet az új szerelvények zárt tárolását megoldani, ez vicc... És nem is csak erről van szó, mert tudjuk a MÁV anyagi helyzetét. Kint is lehet olyan helyen tárolni őket, ami jól őrízhető/belátható/viszonylag forgalmas és ott bizonyára kevesebb lesz a rongálás. Nah most ezennel tájékoztatom a MÁVos illetékeseket, hogy Rákos állomás nagyon nem ez a hely ahol mostanság a Desirókat állomásoztatják. Látványosan megszaporodtak a rajtuk lévő rongálások cirka 1 éve, amióta ott éjszakáznak. Régen ha jól tudom Piliscsabán éjszakáztak, ott újsághír volt egy-egy tag a Desirón, sajnos Rákoson ez már napi rutinnak számít. :-(((
És a másik dologban is igazad van. Úgy látszik Magyarország legnagyobb problémája már évek óta az árpádsávosok kergetése vagy a Sziget Fesztiválon a kaszásdülői HÉV-állomás melletti gyepnek nevezett (fél méteres gaz borította) helyről az autók lezavarása, stb. stb. stb.
Vasutat, vasútvonalat vagy jól (korszerű, sűrű járatokkal, vonzó árakkal) kell üzemeltetni, vagy sehogy. Ennek legfőbb oka az, hogy nagyon magasak az állandóköltségek, azaz azok a költségek, amelyek nem függenek a kibocsátástól (a közlekedtetett vonatok számától).Olyan ez,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz