Regisztráció Blogot indítok
Adatok
natS

0 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már egy hét eltelt elseje óta, ideje kilőni az ehavi Checkpoint Nowt. Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. Nem volt kérdés, hogy mi lesz a júliusi hírösszefoglaló témája: a Blizzard körüli…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS 2020.11.09 19:21:33
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS 2020.10.30 18:56:22
@nyu: Hivatalosan sosem volt ez a címe. Bár most a Remastered kapcsán még az EA és így hivatkozott rá, de nem adták ki ezen a néven.
natS 2020.11.06 14:37:10
@GépBalta: Igen, ez mondjuk jó hasonlat. Viszont ott végül megjelentették ezen a néven, a Tiberium Dawn viszont még csak be sincs jegyezve.
Mai cikkemben nem szorosan játékokkal fogok foglalkozni, hanem a G.I.Joe játékokhoz kapcsolódó rajzfilm Magyarországi sugárzásával. Minden korombeli "fiatal" ember emlékezhet a G.I.Joe rajzfilmekre. Számomra meghatározó élmény volt gyerekként, noha a figurákkal sokkal előbb találkoztam mint a…..
Az előző Checkpointban elkezdtük a PC Guru (leánykori nevén: Guru) történetét, és most befejezzük - vagy legalábbis eljutunk addig a pontig, amíg nekünk retrós szemszögből érdekes volt a sztori. Az újság ugye nagy túlélő, ma is létezik, sőt PC Guru show-k is vannak időről időre - de minket főleg a…..
natS 2019.08.09 10:17:39
@4lln4m3zw3r374k3n: Lilyről írták már a srácok, hogy nem vállalja, meg Bear-ről is, hogy ő nem merészkedik le az átlagemberek közé. Na de senki? Voltak ott jó páran.

Nem baszogatásnak szántam, így is érdekes volt, csak nekem személy szerint hiányzott, kicsit kihagyott ziccernek érzem. Mintha forgatnál egy dokut a Quake elkészítéséről, és nem kérdeznéd meg róla Carmackot csak Romerót, vagy fordítva. :D Ha tényleg nem vállalta senki, akkor az sajnálatos, de hát van ilyen, de erre én nem hallottam utalást.
IDDQD Checkpoint 5x07: Stormregion 2019.04.21 21:42:23
A Checkpoint szívügye régi magyar játékfejlesztő stúdiók sztorijainak előásása. Volt már itt a Digital Reality egykori vezetője, de beszéltünk a Philos egyik volt igazgatójával, volt Black Hole-osokkal vagy legutóbb a Zen Studios két tagjával, és akkor még régi novotrade-eseket nem is említettünk. A…..
Hát ez is eljött az ötödik évadban: összesen kétszázadszor ültünk össze a Checkpoint podcastcsalád médiaportfóliójának keretein belül, hogy valami retrós meg videojátékos témáról beszélgessünk. Az alkalomnak élő felvétellel adtunk rangot, a helyszín az EPAM Hungary meetup terme volt, akárcsak a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Van ez a magyar gémersajtót feldolgozó sorozatunk, amiben volt már szó a Zedről, a Gamestarról és a PC-X-ről, és persze fájó hiány még egy (vagy akár kettő) adás a Gururól, az 576 Kbyte-ról és persze a Commodore Világról. Most ugyan nem ezekről lesz szó, de a CoV-ot kicsit azért érintjük, ugyanis…..
Mindig örülünk, ha sikerül olyan vendéget szerveznünk, aki a játékipar üzleti kulisszái mögül érkezik, és sales/marketing oldalról mesél titkokat, mondjuk a magyar piacról. Galó István András ilyen ember: értékesítési vezetőként ott volt a tűzvonalban az Electronic Arts magyarországi indulásánál, és…..
natS 2018.11.29 23:30:12
@Grath: Semmi köze a cégek halálához, arról szól a kép, hogy most mindezeket a cégeket - most m1, hogy kiadó, vagy fejlesztő - szidják a neten rettentően (Diablo mobil, Fallout76, meg mittudomén mik miatt) és ehhez nincsenek hozzászokva, az EA-t megszemélyesítő James Franco meg jót mosolyog rajtuk épp mint a filmelőzetesben, amiből lopták a képet, mert neki már rutinja van benne, hogy a nép meg akarja lincselni.

Egy kicsit most úgy éreztem magam, mintha apukámnak kellene magyaráznom egy mém hátterét. "Aha,értem. És ez a Bethesda meg Blizzard, meg Valve is ugyanilyen kiadó akkor, ugye?" "Nem, ők fejlesztők." "De akkor sántít a hasonlat, nem?" "Jaj, apa, nem az a lényeg, iparági szereplők, ennyit kell tudni és hogy momentán szopatja őket a fél internet!" "Jaj, értem, értem, nem lényeges, világos, folytasd! *komoly arcot vág* Szóval mit keres ott az a kötél?"
natS 2018.11.30 16:54:30
@Grath: Nézd, rajtad kívül elég sokan levették a poént, ha feljebb olvasol, itt, ebben a beszélgetésben is volt ilyen, meg ahol találtam, ott is. Én értettem, Rozsgyi értette, sokan értették, te nem. Most erre mit mondjak?

A másik meg, ettől az egy szem, szerintem egyébként szellemes vicctől elvonatkoztatva, kicsit úgy érzem, hogy túl érzékenyre vettétek ezt a figurát, nem hiszem, hogy bárki titeket akarna bántani, mégis az jön át, hogy kifejezetten személyes rettentő szívügyetek (pedig nyilván nem), hogy az EA-t ne utálják már az emberek szerte a világon. Biztos van, aki szívből rühelli őket, és van aki csak szeret azon röhögni, hogy ők a "mekkora geci" cég, mint ahogy azon is szeretnek röhögni az emberek, hogy Chuck Norris mekkora arc. Ezen túl kell lépni.

Blizzardot annyival tudom kommentálni, hogy nagyon profi játékokat adnak ki mostanában, amely játékok számomra fontos szempontokban alulmaradnak régebbi játékaikkal szemben, de ettől függetlenül én is fanboy sírásnak tartom a mobil Diablo miatti felhördülést. Ugyanakkor problémának nem érzem, nem baj, ha egy cég néha szembesül azzal, hogy a vásárlóik mit nem szeretnek. Meg úgy általában nem gondolom, hogy rosszat tesz egy piacnak, ha a vásárlók aktívan visszajelzéseket küldenek a gondolataikról, akár a tárcájukkal, akár internetes mémekkel.
natS 2018.11.30 20:09:24
@Stöki: Ez fair enough. A FIFA magyar változatát pl. én is imádom.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Mind tudtuk, hogy eljön a pillanat, amikor adást készítünk korunk egyik legnagyobb hatású és legnagyobbat bukott játékfejlesztőjéről, Peter Molyneux-ról. Csak azt nem tudtuk, hogy annyit pofázunk majd róla, hogy azzal rekordot döntünk - ugyanis bőven két óra fölött fejeztük be a beszélgetést…..
natS 2018.09.26 00:16:07
Amekkora hype lengte körül anno a játékait, ugyanakkora divat ma szidni emberünket, pedig szinte minden játéka vagy anyagilag és/vagy kritikailag sikeres lett.

Molyneux elhiteltelenedése a Curiosity/Godus projectnek köszönhető, egészen addig mindenki ha nem is hitt neki, mert magában mondjuk elosztotta kettővel amit emberünk mondott, de akart hinni neki, mert jó játékokat készített.

Úgy lépett le a Lionheadtől, hogy Fable egy frankó játék, frankó brand. Ezért nem nagyon értem Daevnek azon értekezéseit, amelyek Molyneux korábbi időszakára vonatkoztak, hogy már akkor hiteltelen volt, meg nem engedhette volna meg magának, meg ehhez hasonlók. Molyneux csak a Godusszal lett hiteltelen, előtte egy olyan fejlesztő volt, aki még akkor is jobb játékokat csinált, mint a konkurencia nagyja, amikor mindenki a programjait ekézte. Nyilván mindig is vágta maga alatt a fát nyilatkozataival, de manapság az emberek annyira nem tudnak elvonatkoztatni az utóbbi pár évtől, hogy ezzel a szemüveggel nézik a teljes pályafutását. Pedig a Microsoft éra alatt senki nem gondolta Molyneuxt viccnek. Viccesnek talán, viccnek aligha.

Amikor Daev azt mondja, hogy a Godus alatt zuhant a lehető legmélyebbre nincs igaza, mert előtte nem zuhant sehova, voltak hullámvölgyei meg hullámhegyei, mint bárki másnak, meg nyilatkozott sokszor balgaságokat, de alapvetően egy sikeres, befolyásos és hiteles (oké, osztva kettő) ember volt.
natS 2018.09.26 20:57:57
@Bobby Newmark: Én akkor ezt nem így láttam, ő volt a játékfejlesztő zseni, akinek mindent elnéznek (többek között az iparágon belül is, mert mégiscsak megtették a Microsoft Gamesnél Creative Directornak).

Az meg, hogy a PR-esek rémálma volt, vagy hogy a gamerek elhitték neki, amit mondott egy olyan iparágban, ahol a Daikatanától a Duke Foreveren át a No Man's Sky-ig folyamatos a parasztvakítás. Hát, van ilyen. Láthatóan ezen a szinten is. Elég csak megnézni mit kommunikál és közben mit tesz az EA Games úgy bármilyen tetszőleges adott időpillanatban.
natS 2018.09.27 18:03:46
@Bobby Newmark: "A No Man's Sky jó példa, mert ott egy Molyneux jellemű fejlesztőt a gémer világ az _első_ játékánál az anyjába elküldte, mikor kiadta a játékot az ígéretek 10%-os implementálása szintjén. Molyneux ha megkapta volna ugyanezt a kezdetektől, akkor nincs Godus bukta."

Ebben nyilván igazad van, ha nem ő a Popolus és Dungeon Keeper alkotója, nyilván nem nézik el hülyeségeit. De ő volt. És hát ugye amit szabd Jupiternek...

(Illetve az még a jövő zenéje, hogy a No Man's Sky alkotóiból lesz-e még valami/valaki a játékiparban.)
A 100. és 150. adásunkat is hangosító Runyai Stúdió vezetője, Runyai Gábor podcastot is készít, és a legutóbbi adásba bennünket hívott meg vendégnek. Szó esett arról, hogyan vesszük fel a Checkpointot és milyen tanulságokat szűrtünk le így a negyedik évadot taposva, hogyan készülnek a cikkek a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Folytatjuk gémersajtós lappiaci körképünket a Checkpointban: ugye korábban volt szó már a PC ZED-ről és a Gamestarról is, most kikerekítjük ezt a sztorit a PC-X-szel, hiszen ugye a Gamestar itthon a PC ZED és a PC-X fúziójából jött létre sajátosan magyaros módon. Nekem a három adásból ez volt a…..
natS 2018.05.17 15:57:44
@GCIcetea: Hány szám lenne az összes? Milyen állapotban? :)Lehet jobban járunk, ha te adsz egy alapárat.
natS 2018.05.24 21:10:42
@GCIcetea: Egyetlen üzit kaptam, amiben az állt, hogy megkaptam-e az üzit. :D
IDDQD Checkpont 4x05: A Gamestar 2018.03.04 22:38:51
A PC ZED-adás után volt egy olyan felelőtlen ígéretünk, hogy lesznek még a magyar játéksajtó régi lapjaival foglalkozó adások. Nem is kellett sokáig várni a következőre, gyakorlatilag a múltkori sztorit folytatjuk, vagyis  a Gamestarról beszéltünk, ami ugye a PC ZED és a PC-X összeolvadásából…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS 2018.02.16 11:36:55
@Bobby Newmark: Az SC + BW nagyon király, azt a mai napig szívesen végigtolom. Egyedi, komor, Kerrigan zabálnivaló benne.

A WarCraftok közül csak a 3-al játszottam, az egy az egyben egy SC másolat a gonosz oldalra sodródó hőssel, aki aztán eltűnik a sztoriból és a kiegészítő lemez végére tér vissza és lesz belőle a nagy főellenség.

Diablokat meg nem vágom. Szóval nálam igazából egy játék miatt van magasan a léc a sztorit illetően.
natS 2018.02.21 17:23:40
@Bobby Newmark: A Dune 2000 is nagyon király. Technikailag nem volt nagy szám, mikor kijött, de a hangulata odavert.
natS 2018.02.22 09:36:41
@Bobby Newmark: Hát, az Emperorral addig lehet elbohóckodni, amíg rá nem jössz egy trükkre. Mármint szingliben. Nem lövöm le.
Ha azt nem vesszük, egy retró Dűne a korhoz képest szép grafikával.
IDDQD Checkpoint Mini #64: Unreal 2018.02.04 23:37:10
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..