Adatok
natS
0 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Már egy hét eltelt elseje óta, ideje kilőni az ehavi Checkpoint Nowt. Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
Nem volt kérdés, hogy mi lesz a júliusi hírösszefoglaló témája: a Blizzard körüli…..
natS
2021.08.09 20:18:06
Érdekes adás volt. László a Nxvim szektára gondolt, amibe a Smallvilleből ismerős Allison Mack bukott bele. Stöki Spacey - Whedon eszmefuttatását meghallgatnám.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS
2020.11.09 19:21:33
IDDQD
Checkpoint Mini #140: Midnight Resistance (+ a 10 legjobb játék, aminek napszak van a címében)
2020.10.25 23:20:37
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS
2020.10.30 18:56:22
@nyu: Hivatalosan sosem volt ez a címe. Bár most a Remastered kapcsán még az EA és így hivatkozott rá, de nem adták ki ezen a néven.
natS
2020.11.06 14:37:10
@GépBalta: Igen, ez mondjuk jó hasonlat. Viszont ott végül megjelentették ezen a néven, a Tiberium Dawn viszont még csak be sincs jegyezve.
Mai cikkemben nem szorosan játékokkal fogok foglalkozni, hanem a G.I.Joe játékokhoz kapcsolódó rajzfilm Magyarországi sugárzásával.
Minden korombeli "fiatal" ember emlékezhet a G.I.Joe rajzfilmekre. Számomra meghatározó élmény volt gyerekként, noha a figurákkal sokkal előbb találkoztam mint a…..
natS
2020.08.20 16:43:32
Úgy tűnik, most már hivatalos, amit a zuhanyhíradó suttog pár hete: a német Motor Presse kiadó megelégelte a veszteséges működést és kivonul Magyarországról, pár magazinját átveszi más cég, párat meg bezárnak. Utóbbi kategóriába esik a PC Guru, az egyik legrégebbi magyar…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Az előző Checkpointban elkezdtük a PC Guru (leánykori nevén: Guru) történetét, és most befejezzük - vagy legalábbis eljutunk addig a pontig, amíg nekünk retrós szemszögből érdekes volt a sztori. Az újság ugye nagy túlélő, ma is létezik, sőt PC Guru show-k is vannak időről időre - de minket főleg a…..
natS
2019.08.09 10:17:39
@4lln4m3zw3r374k3n: Lilyről írták már a srácok, hogy nem vállalja, meg Bear-ről is, hogy ő nem merészkedik le az átlagemberek közé. Na de senki? Voltak ott jó páran.
Nem baszogatásnak szántam, így is érdekes volt, csak nekem személy szerint hiányzott, kicsit kihagyott ziccernek érzem. Mintha forgatnál egy dokut a Quake elkészítéséről, és nem kérdeznéd meg róla Carmackot csak Romerót, vagy fordítva. :D Ha tényleg nem vállalta senki, akkor az sajnálatos, de hát van ilyen, de erre én nem hallottam utalást.
Nem baszogatásnak szántam, így is érdekes volt, csak nekem személy szerint hiányzott, kicsit kihagyott ziccernek érzem. Mintha forgatnál egy dokut a Quake elkészítéséről, és nem kérdeznéd meg róla Carmackot csak Romerót, vagy fordítva. :D Ha tényleg nem vállalta senki, akkor az sajnálatos, de hát van ilyen, de erre én nem hallottam utalást.
A Checkpoint szívügye régi magyar játékfejlesztő stúdiók sztorijainak előásása. Volt már itt a Digital Reality egykori vezetője, de beszéltünk a Philos egyik volt igazgatójával, volt Black Hole-osokkal vagy legutóbb a Zen Studios két tagjával, és akkor még régi novotrade-eseket nem is említettünk. A…..
natS
2019.04.22 15:53:41
Hát ez is eljött az ötödik évadban: összesen kétszázadszor ültünk össze a Checkpoint podcastcsalád médiaportfóliójának keretein belül, hogy valami retrós meg videojátékos témáról beszélgessünk. Az alkalomnak élő felvétellel adtunk rangot, a helyszín az EPAM Hungary meetup terme volt, akárcsak a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Van ez a magyar gémersajtót feldolgozó sorozatunk, amiben volt már szó a Zedről, a Gamestarról és a PC-X-ről, és persze fájó hiány még egy (vagy akár kettő) adás a Gururól, az 576 Kbyte-ról és persze a Commodore Világról. Most ugyan nem ezekről lesz szó, de a CoV-ot kicsit azért érintjük, ugyanis…..
Mindig örülünk, ha sikerül olyan vendéget szerveznünk, aki a játékipar üzleti kulisszái mögül érkezik, és sales/marketing oldalról mesél titkokat, mondjuk a magyar piacról. Galó István András ilyen ember: értékesítési vezetőként ott volt a tűzvonalban az Electronic Arts magyarországi indulásánál, és…..
natS
2018.11.29 23:30:12
@Grath: Semmi köze a cégek halálához, arról szól a kép, hogy most mindezeket a cégeket - most m1, hogy kiadó, vagy fejlesztő - szidják a neten rettentően (Diablo mobil, Fallout76, meg mittudomén mik miatt) és ehhez nincsenek hozzászokva, az EA-t megszemélyesítő James Franco meg jót mosolyog rajtuk épp mint a filmelőzetesben, amiből lopták a képet, mert neki már rutinja van benne, hogy a nép meg akarja lincselni.
Egy kicsit most úgy éreztem magam, mintha apukámnak kellene magyaráznom egy mém hátterét. "Aha,értem. És ez a Bethesda meg Blizzard, meg Valve is ugyanilyen kiadó akkor, ugye?" "Nem, ők fejlesztők." "De akkor sántít a hasonlat, nem?" "Jaj, apa, nem az a lényeg, iparági szereplők, ennyit kell tudni és hogy momentán szopatja őket a fél internet!" "Jaj, értem, értem, nem lényeges, világos, folytasd! *komoly arcot vág* Szóval mit keres ott az a kötél?"
Egy kicsit most úgy éreztem magam, mintha apukámnak kellene magyaráznom egy mém hátterét. "Aha,értem. És ez a Bethesda meg Blizzard, meg Valve is ugyanilyen kiadó akkor, ugye?" "Nem, ők fejlesztők." "De akkor sántít a hasonlat, nem?" "Jaj, apa, nem az a lényeg, iparági szereplők, ennyit kell tudni és hogy momentán szopatja őket a fél internet!" "Jaj, értem, értem, nem lényeges, világos, folytasd! *komoly arcot vág* Szóval mit keres ott az a kötél?"
natS
2018.11.30 16:54:30
@Grath: Nézd, rajtad kívül elég sokan levették a poént, ha feljebb olvasol, itt, ebben a beszélgetésben is volt ilyen, meg ahol találtam, ott is. Én értettem, Rozsgyi értette, sokan értették, te nem. Most erre mit mondjak?
A másik meg, ettől az egy szem, szerintem egyébként szellemes vicctől elvonatkoztatva, kicsit úgy érzem, hogy túl érzékenyre vettétek ezt a figurát, nem hiszem, hogy bárki titeket akarna bántani, mégis az jön át, hogy kifejezetten személyes rettentő szívügyetek (pedig nyilván nem), hogy az EA-t ne utálják már az emberek szerte a világon. Biztos van, aki szívből rühelli őket, és van aki csak szeret azon röhögni, hogy ők a "mekkora geci" cég, mint ahogy azon is szeretnek röhögni az emberek, hogy Chuck Norris mekkora arc. Ezen túl kell lépni.
Blizzardot annyival tudom kommentálni, hogy nagyon profi játékokat adnak ki mostanában, amely játékok számomra fontos szempontokban alulmaradnak régebbi játékaikkal szemben, de ettől függetlenül én is fanboy sírásnak tartom a mobil Diablo miatti felhördülést. Ugyanakkor problémának nem érzem, nem baj, ha egy cég néha szembesül azzal, hogy a vásárlóik mit nem szeretnek. Meg úgy általában nem gondolom, hogy rosszat tesz egy piacnak, ha a vásárlók aktívan visszajelzéseket küldenek a gondolataikról, akár a tárcájukkal, akár internetes mémekkel.
A másik meg, ettől az egy szem, szerintem egyébként szellemes vicctől elvonatkoztatva, kicsit úgy érzem, hogy túl érzékenyre vettétek ezt a figurát, nem hiszem, hogy bárki titeket akarna bántani, mégis az jön át, hogy kifejezetten személyes rettentő szívügyetek (pedig nyilván nem), hogy az EA-t ne utálják már az emberek szerte a világon. Biztos van, aki szívből rühelli őket, és van aki csak szeret azon röhögni, hogy ők a "mekkora geci" cég, mint ahogy azon is szeretnek röhögni az emberek, hogy Chuck Norris mekkora arc. Ezen túl kell lépni.
Blizzardot annyival tudom kommentálni, hogy nagyon profi játékokat adnak ki mostanában, amely játékok számomra fontos szempontokban alulmaradnak régebbi játékaikkal szemben, de ettől függetlenül én is fanboy sírásnak tartom a mobil Diablo miatti felhördülést. Ugyanakkor problémának nem érzem, nem baj, ha egy cég néha szembesül azzal, hogy a vásárlóik mit nem szeretnek. Meg úgy általában nem gondolom, hogy rosszat tesz egy piacnak, ha a vásárlók aktívan visszajelzéseket küldenek a gondolataikról, akár a tárcájukkal, akár internetes mémekkel.
natS
2018.11.30 20:09:24
@Stöki: Ez fair enough. A FIFA magyar változatát pl. én is imádom.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS
2018.10.20 13:41:32
natS
2018.10.23 11:30:18
Mind tudtuk, hogy eljön a pillanat, amikor adást készítünk korunk egyik legnagyobb hatású és legnagyobbat bukott játékfejlesztőjéről, Peter Molyneux-ról. Csak azt nem tudtuk, hogy annyit pofázunk majd róla, hogy azzal rekordot döntünk - ugyanis bőven két óra fölött fejeztük be a beszélgetést…..
natS
2018.09.26 20:57:57
@Bobby Newmark: Én akkor ezt nem így láttam, ő volt a játékfejlesztő zseni, akinek mindent elnéznek (többek között az iparágon belül is, mert mégiscsak megtették a Microsoft Gamesnél Creative Directornak).
Az meg, hogy a PR-esek rémálma volt, vagy hogy a gamerek elhitték neki, amit mondott egy olyan iparágban, ahol a Daikatanától a Duke Foreveren át a No Man's Sky-ig folyamatos a parasztvakítás. Hát, van ilyen. Láthatóan ezen a szinten is. Elég csak megnézni mit kommunikál és közben mit tesz az EA Games úgy bármilyen tetszőleges adott időpillanatban.
Az meg, hogy a PR-esek rémálma volt, vagy hogy a gamerek elhitték neki, amit mondott egy olyan iparágban, ahol a Daikatanától a Duke Foreveren át a No Man's Sky-ig folyamatos a parasztvakítás. Hát, van ilyen. Láthatóan ezen a szinten is. Elég csak megnézni mit kommunikál és közben mit tesz az EA Games úgy bármilyen tetszőleges adott időpillanatban.
natS
2018.09.27 18:03:46
@Bobby Newmark: "A No Man's Sky jó példa, mert ott egy Molyneux jellemű fejlesztőt a gémer világ az _első_ játékánál az anyjába elküldte, mikor kiadta a játékot az ígéretek 10%-os implementálása szintjén. Molyneux ha megkapta volna ugyanezt a kezdetektől, akkor nincs Godus bukta."
Ebben nyilván igazad van, ha nem ő a Popolus és Dungeon Keeper alkotója, nyilván nem nézik el hülyeségeit. De ő volt. És hát ugye amit szabd Jupiternek...
(Illetve az még a jövő zenéje, hogy a No Man's Sky alkotóiból lesz-e még valami/valaki a játékiparban.)
Ebben nyilván igazad van, ha nem ő a Popolus és Dungeon Keeper alkotója, nyilván nem nézik el hülyeségeit. De ő volt. És hát ugye amit szabd Jupiternek...
(Illetve az még a jövő zenéje, hogy a No Man's Sky alkotóiból lesz-e még valami/valaki a játékiparban.)
A 100. és 150. adásunkat is hangosító Runyai Stúdió vezetője, Runyai Gábor podcastot is készít, és a legutóbbi adásba bennünket hívott meg vendégnek. Szó esett arról, hogyan vesszük fel a Checkpointot és milyen tanulságokat szűrtünk le így a negyedik évadot taposva, hogyan készülnek a cikkek a…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS
2018.07.08 14:11:46
IDDQD
Checkpoint Mini #74: The Curse of Monkey Island (+ a 10 legjobb harmadik rész)
2018.06.09 00:08:20
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Folytatjuk gémersajtós lappiaci körképünket a Checkpointban: ugye korábban volt szó már a PC ZED-ről és a Gamestarról is, most kikerekítjük ezt a sztorit a PC-X-szel, hiszen ugye a Gamestar itthon a PC ZED és a PC-X fúziójából jött létre sajátosan magyaros módon. Nekem a három adásból ez volt a…..
natS
2018.05.17 15:57:44
@GCIcetea: Hány szám lenne az összes? Milyen állapotban? :)Lehet jobban járunk, ha te adsz egy alapárat.
natS
2018.05.24 21:10:42
@GCIcetea: Egyetlen üzit kaptam, amiben az állt, hogy megkaptam-e az üzit. :D
natS
2018.05.24 21:37:38
A PC ZED-adás után volt egy olyan felelőtlen ígéretünk, hogy lesznek még a magyar játéksajtó régi lapjaival foglalkozó adások. Nem is kellett sokáig várni a következőre, gyakorlatilag a múltkori sztorit folytatjuk, vagyis a Gamestarról beszéltünk, ami ugye a PC ZED és a PC-X összeolvadásából…..
natS
2018.03.05 17:14:33
IDDQD
Checkpoint Mini #65: Warcraft I-II. (+ a 10 legjobb, nem-Blizzard, nem-Westwood real-time stratégiai játék)
2018.02.14 22:51:48
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
natS
2018.02.16 11:36:55
@Bobby Newmark: Az SC + BW nagyon király, azt a mai napig szívesen végigtolom. Egyedi, komor, Kerrigan zabálnivaló benne.
A WarCraftok közül csak a 3-al játszottam, az egy az egyben egy SC másolat a gonosz oldalra sodródó hőssel, aki aztán eltűnik a sztoriból és a kiegészítő lemez végére tér vissza és lesz belőle a nagy főellenség.
Diablokat meg nem vágom. Szóval nálam igazából egy játék miatt van magasan a léc a sztorit illetően.
A WarCraftok közül csak a 3-al játszottam, az egy az egyben egy SC másolat a gonosz oldalra sodródó hőssel, aki aztán eltűnik a sztoriból és a kiegészítő lemez végére tér vissza és lesz belőle a nagy főellenség.
Diablokat meg nem vágom. Szóval nálam igazából egy játék miatt van magasan a léc a sztorit illetően.
natS
2018.02.21 17:23:40
@Bobby Newmark: A Dune 2000 is nagyon király. Technikailag nem volt nagy szám, mikor kijött, de a hangulata odavert.
natS
2018.02.22 09:36:41
@Bobby Newmark: Hát, az Emperorral addig lehet elbohóckodni, amíg rá nem jössz egy trükkre. Mármint szingliben. Nem lövöm le.
Ha azt nem vesszük, egy retró Dűne a korhoz képest szép grafikával.
Ha azt nem vesszük, egy retró Dűne a korhoz képest szép grafikával.
Sokszor beszélünk a videojáték-ipar üzleti oldaláról, de fennállásunk három éve alatt egyetlen dedikált adást sem szenteltünk ennek. Na majd most, ugyanis egyik előző évados vendégünk, Vigh Attila bejelentkezett, hogy szívesen beszélne erről, mi pedig örömmel az arcába toltuk a mikrofont...
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz