Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Madag Oszkár

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vajon hogyan reagál egy jól szervezett, erős állam és társadalom egy olyan válsághelyzetre, mint a mostani? A Finnországban élő Viktor mesélte el tapasztalatait (és küldött mellé pár fényképet is). Van mit átgondolni… Te hogyan éled meg ezeket a napokat? Hogyan reagált az ország, ahol élsz? Mit…..
Az első világháború egyik legnagyobb magyar csatájának a színhelye, évekkel a háború után egy hátborzongató dolgot rejtett magában.  ..
Röviden: nem sok. Hosszabban: ha a közösségi közlekedésről van szó, akkor Budapest jelenlegi főpolgármestere a mai napig Vitézy Dávid örökségéből él, amely a következő ciklusra teljesen kimerülhet...
Madag Oszkár 2019.09.18 14:05:55
@innovation: A bemeneti jegyellenőrzés jelenlegi formájának alig van értelme, korábban se volt (lásd még biorobotok). Egyébként az intézkedést a metróban a BKV vezette be, bőven 2010 előtt.
Az új járműveket az EU pénzeiből bárki lehívta volna, ebben hazánk mindig is élen járt (egyrészt jól lehet belőle lopni, másrészt eladható nagy politikai haszonnal). A megvalósított projektek előkészítését szintén a BKV kezdte meg évekkel korábban (pontosan ugyanazzal a szakember gárdával, akik lilába öltözködtek - fun fact: kezdetben egyébként a BKK is az Akácfa utcában működött...). A BKK pont olyan mint a BKV volt, egyik kutya, másik eb, kifizetőhelyek.

Az egységes informatív arculatot Londonból másoltuk, a megállóhely átnevezések és viszonylatszám bonyolítások saját találmányok voltak. A baj csak az, hogy mindenki elfelejtette a BKV remek, többszörös díjnyertes honlapját, az általuk kifejlesztett (folyamatosan alakított struktúrájú) megállóhelyi laptáblákat, egyéb tájékoztató elemeket évekkel, évtizedekkel a BKK léte előtt. Utastájékoztatásban magasan kiemelkedett az országos átlagból (helyi-helyközi, közút-vasút...) a főváros mindig is. A Futár tesztpéldányait 2009-ben láttam, használtam, ezeket lehet tagadni, csak nem érdemes. Politikai akarat kellett hozzá (és egyébként BKV-val, vagy nélküle ugyanígy sikerült volna elszúrni mint amilyen lett).

VD egy nagyon jó szakember, ezt nem vitatom. Van még rajta kívül több tucat hasonló képességű kolléga a rendszerben, akik méltó vezetők lehettek volna. A gond ott van, hogy 20 évvel az ideális időpillanat előtt találta meg VD-t a pozíció (keress rá a családi hátterére, és látható, hogy miért emelkedett ilyen üstökös-szerűen). Ő ifjonti hévvel rontott rá a korábban egyébként jól működő rendszerre és nyomorította meg többszáz BKV dolgozó életét, kísérletezett kegyetlen, érzéketlen módon. Látszik, hogy a finanszírozási igény rendszerszinten nőtt, a vízfej fenntartása sokba kerül és változatlanul politikai kifizetőhely marad.

Sajnos a zászlóshajóként tekintett buszüzemeltetési modell sem működik - nincsenek ugyanis pályázók. Miért? Mert ezt a várost, ahogy bármelyiket itthon kizárólag politikai alkuk és érdekek működtetnek. Nálunk most épp az Arrivából lehet lopni a tűzközeli haveroknak, természetesen a BKK közreműködésével.
Ha Neked tetszik a lila szín, (vagy a bilikék) akkor örülj, de a felszín alatt az egész pont úgy rohad mint 2010 előtt.
Talán nem véletlen, hogy éppen augusztus 20-án töprengett el az elmúlt hetekben oly sokszor feltett kérdésről (mit jelent magyarnak lenni, mit jelent a honvágy és mi történne, ha hazatérne félmillió magyar) Wien74. Posztja szerintem rengeteg érdekességet tartalmaz, például arról, hogy miért nem…..
Elkezdődött a suli. Ebben a témában számos írás születik majd, tudom. A szülőknek vannak ezzel kapcsolatos érzéseik, megéléseik, amit egyszerűen muszáj kiírni magukból. Hát nekem is akadt témám, de nem a magyar élmények kapcsán. Három hete költöztünk Ausztriába. Gyermekünk most kezdte a második…..
Madag Oszkár 2018.09.05 08:48:11
@Dorinda41: Az iskola a XIII. kerületben van. A közvetlen családomban több pedagógus praktizál, akik enyhén alulfizetettek és erősen túlterheltek, de ettől még működik az oktatás, a dolgozók erőfeszítéseinek köszönhetően. Jómagam nem tanítok, ennek ellenére nem keresek én sem különösebben jól, de ez önmagában még nem jogosít fel arra, hogy a munkámat ne a legjobb tudásom szerint végezzem.

Igen, sok helyen van minimális osztálypénz és mi is vittünk be papírzsebkendőt és WC papírt is. Ez nincs jól, de azért vegyük már figyelembe a nagy hőzöngés közepette, hogy az egy főre jutó éves bruttó hazai termék szerint rendezett rangsorban a cikkben szereplő Ausztria a 2017. évi adatok szerint a 14. helyen áll (47290 USD/fő), míg Magyarország az 51. helyen szerepel (15531 USD/fő). Amellett, hogy ez a kevés megtermelt közpénz is elfolyik százfelé, ilyen-olyan zsebekbe.
Kiabálás helyett szépen, csendben mindenki tegye meg a saját környezetében azt, amit tennie kell és lesz egy normális országunk. Nem kell fentről várni a megváltást, ez eddig sem jött be.
Madag Oszkár 2018.09.05 08:55:14
@Első mohikán: Nem fogom neked bizonygatni a saját tapasztalataimat. Jogod van persze kétségbe vonni bármit és sötéten bámulni magad elé a seggszagú mackóalsódban. Nézd a köldököd és szomorkodj, nehogy tanulj, dolgozz, teremts! Ja, és mindig vond kétségbe más eredményeit és okold a körülményeket! Hajrá magyarok... :)
 Egyből nincs is semmi baj a budapesti tömegközlekedéssel...
Madag Oszkár 2018.08.13 13:23:48
@kukaberci: az a jópofa, hogy a nevek felcserélésével (Dávidka-Dorner Laja) is tökéletesen igaz, amit írtál. A közös nevező az arrogancia, hiába kiabálnak/kiabáltak, korántsem volt mindig igazuk.
Tudom, hogy azt hiszitek, már nincs olyan alávaló csalás, amit a Beton Zrt nem követett el. De mindig, mindent lehet még jobban csinálni! A Pofátlan, Alávaló, Csalást és Hazugságot is! Nagyban. Úgy érdemes! A sztori: Betonék Tervezési szerződést kötnek a kertészeti céggel a park-rekonstrukcióra. (A…..
Újabb szörnyű baleset világított rá a hétvégén, hogy ami a magyar utakon folyik, az tarthatatlan. Egészen elképesztő, hogy kurva nagy technológiai fejlesztéseket képesek elvégezni a nélkül, hogy a fő problémákat orvosolni próbálnák. Mert mi van most? Ugyanaz, mint már sok éve, nagyjából a…..
Madag Oszkár 2017.03.20 16:33:45
@Etniez: dehogy van rendben! nem tarthatja fel a mögöttes forgalmat, meg is kellene büntetni (jogilag lehetne, csak a rendőrautóban nincs benzin, nem szabad vele menni)
Madag Oszkár 2017.01.23 12:48:48
@Nancsibacsi: ez egy általános rendszerkritika volt, okoska. Tessék cáfolni.
Nincs visszaélés a vezetési és pihenőidőkkel? Nincs bérfeszültség? Nincs jogbizonytalanság? Nincs túlhajszoltság, stressz és túlzott kockázatvállalás? Nincs eszetlen spórolás a szakma minden területén?

Mégis kik az első számú felelősök szerinted, ha nem azok akik a fizetést és a munkaidő beosztást adják, a jogszabályokat készítik és a teljes folyamatot hatóságként ellenőrzik? Na?
Nemrég úgy alakult, hogy minden feltétel teljesült egy Európa-túrához. Úgyhogy megkérdeztem Robit, velem tartana-e, mely kérdésre ő igennel felelt, és eképpen most tapasztaltabb lettem. Tippjeim súlyozásaképpen egyetlen élménybeszámolót ideszúrok: a térképet, ami az utunkat jelöli...
Madag Oszkár 2016.08.31 17:13:03
@Pierr Kardán: Csúnyán kiforgatod superz szavait! Aki munka mellett tanul, annak a fizetett szabadsága a vizsgaidőszakokra megy el. Plusz a suli akár lehetett fizetős is, tehát anyagilag sem fért volna bele. Ezek miatt, talán ha akart volna se tudott elmenni nyaralni. Rajtad pedig sajnos a hsz.-ed alapján nem hagyott nyomot az egyetem, felesleges volt hangsúlyozni.
Az elmúlt napok legforróbb fővárosi történése szinte biztosan újfent a Városligettel kapcsolatos, most a Közlekedési Múzeumot, illetve annak környékét szállták meg az átépítés ellenzői, természetesen a tiltakozás egyik oka most is a fák majdani sorsa, ami egyelőre teljesen bizonytalan. Úgy…..
Bármennyire is nehezen süt ki újra és újra a nap, a lelkemben akkor is már tavasz van, köröttem pedig madárcsicsergés. Budapest gyönyörű lesz tavasszal, nekem pedig kedvem lesz táncra perdülni a séták közben. Ehhez kerestem némi inspirációt, és kiderült, hogy számtalan slágerben énekelték meg a…..
  Edit a tegnapi posztban arra volt kíváncsi, vajon mi lesz a Váci-Dunyov sarki ex-dögös irodaház szomszédságában a Felvonógyárral. Nos azt nem tudjuk, de hogy minek kellene ott lennie, azt Airdace megtalálta: www.gtcrenaissanceplaza.hu/ Úgy tűnik, eléggé on hold jelenleg a…..
Egészen elfuserált génállományom lehet, de a mai napig élvezem a vonatozást. Azon igazi hülyék szűk szektájába tartozom, akik ha tehetik, az ország legeldugottabb helyeire is inkább vonattal mennek autó helyett és e debil szokásomtól az sem tántorít el, hogy az alattomos vasúti…..
Csak kérni kellett, máris tele a levelező listánk hazai autós közlekedési videókkal. Ez itt már az olvasói dashcam-termésből való. Róbert rögzítette, aki egy decemberi estén nézte meg közelről, milyen egy rajtakapott buszsofőr reakciója. December közepe táján a Verseny…..
Madag Oszkár 2015.01.08 17:01:14
Több forrásból is úgy tudja a Comment:com, hogy a Class FM két emblematikus arcától is megvált mostanában, Csiszár Jenőtől és Jáksó Lászlótól. Csiszár nem kifejezetten kenyérre kenhető típus, mondta egyik forrásunk, és ez számos munkahelyi súrlódáshoz vezetett, amit egy…..
Madag Oszkár 2014.08.11 22:07:12
Vágó Piros - mint anyám a konyhából, szerencsétlen, idióta. Nem értem, hogy miért nem NYÁK-ot forraszt egy szalag mellett?

Abaházy, Garami - hétköznapi emberek, ez a teljesítmény kevés egy rádióba. Laposak, unalmasak és hosszú évek múltán sem tanulták meg rendesen kezelni az adáslebonyolító szoftvert.

Jáksó - internetes fórumokról vicceket felolvasó, nárcisztikus idióta. Egy vidéki rádióban ideális lenne, társadalmi munkában.

Csiszár - az Apukám világa úttörő volt itthon, de az 15 éve volt. Jelenleg kilóg az ÁFÁ-s számlatömb a zsebéből, muszájból jópofizik, izzadtságszagú értékelhetetlen szarral szennyez - meg a kötelezően nyomandó fostola magyar zenékkel.

Szani Roland - primitív, műveletlen bunkó, akinek több évnyi beszédtechnikai képzés is kellene. A rádiós újságírás alapjait sem ismeri, olyan mint egy gyakornok, csak véletlenül ott maradt.

Kovács Áron - a listából az egyetlen értékelhető karakter. Jól kitalált poénjai vannak, évek óta a legjobb slágerlistát csinálja.

Aki hiányzik: Kaldenekker Antal - ha valakinek mond valamit a neve.

Egyébként a kétmilliós fővárosunkban este 8 után megszűnik a zeneszolgáltatás. A Petőfin Kultúrfittnesz van, ahol egyetemi tanárok stilisztikáról magyaráznak két alter hegedű-muzsika között, a Juventuson érdektelen interjúk vannak, a Music FM-en ipari techno szól, a Classon a fentiek keveréke. A Jazzy és a Gazdasági Rádió ajánlható, azonban sajnos hordozható eszközön nem lehet őket rendesen fogni.
A dolgozó népeknek marad a web rádió: amikor órákon át vezetek a városban én a párizsi Voltage-t, Fréquence 3-at és a Sky Rock-ot szoktam hallgatni. Mert ebben a Mo-nak nevezett szarlavórban este nyolc után megáll az élet az éterben.
Olvasónk december 2-án a 240E jelzésű busszal utazott. A buszt a Sasad ligetnél egy csapat gyerek szállta meg. Egyiküket, vagyis csak a táskáját a busz ajtaja odazárta. Az utas szólt a sofőrnek, de az nem foglalkozott vele, ezért rákiabált. Mondta neki, hogy odacsukta a gyerek…..
Dóra kapta ezt a üvegvisszaváltónak álcázot számlát, ami bizonyára kellemes perceket szerezhetett a taxisnak is: Egy külföldi kollégánk a tegnapi napon számolt el taxi számláival a pénzügyön, és a kupacban erre a gyöngyszemre bukkantuk. Nem is sejtette szegény, hogy milyen…..
Madag Oszkár 2009.09.09 11:44:17
1.